Toyota prý konečně zkrotila lithium-iontové baterie, chystá elektromobily

Toyota zůstává jednou z posledních světových automobilek, které zatím nenabízejí a dokonce ani oficiálně nepřipravují čistý elektromobil. To by se mělo v blízké budoucnosti změnit.

Plug-in hybrid Toyota Prius Prime nabídne i díky li-ion baterii dojezd na elektřinu kolem 35 km.
foto: Toyota

Toyota dlouho udivovala fanoušky elektromobility tím, že do svých hybridů a plug-in hybridů až do předchozí generace montovala baterie staršího typu namísto novějších li-ion. U klasického hybridu Toyota Prius, kde není třeba vysoké kapacity, to ještě může dávat smysl.

U první generace Toyota Prius Plug-in Hybridu nad tím už ale většina zainteresovaných kroutila hlavou. Toyota sice otestovala 500 prototypů plug-in Priusu s li-ion bateriemi, ale do výroby šly nakonec opět NiMH baterie.

Toyota hájila své rozhodnutí tím, že zejména z hlediska bezpečnosti, ale také životnosti a cenové dostupnosti, zatím lithium iontové baterie prostě nejsou pro její plug-in hybridy vhodné.

Poprvé Toyota li-ion baterii využila u modelu Prius V, ale pouze u jeho japonské verze. Aktuálně jimi vybavila konečně také čtvrtou generaci hybridu Toyota Prius (resp. její dražší verze) a druhou generaci svého plug-in hybridu, nově pojmenovaného Toyota Prius Prime, který právě jde na trh.

Aktuální zprávy z Japonska hovoří o tom, že Toyota ve vývoji li-ion baterií pokročila natolik, že už chystá také elektromobily. Toyota vyvíjí a vyrábí své li-ion baterie ve spolupráci se společností .

To je ta samá firma, která dodává články automobilce Tesla a momentálně s ní buduje v Nevadě obří gigatovárnu. Aktuální článek agentury Reuters informující o pokrocích Toyoty v oblasti li-ion potvrzuje, že zcela klíčový je v tomto oboru BMS – Battery Management System.

A že právě algoritmy, které neustále sledují, kontrolují a upravují chod baterie jsou to nejcennější know-how každé firmy (což už je delší dobu známo ve vztahu k Tesla Motors). Škoda, že si Toyota v oblasti elektromobility nechávala tak dlouho ujíždět vlak.

17 Comments on “Toyota prý konečně zkrotila lithium-iontové baterie, chystá elektromobily”

  1. 1. Toyota už prodává 2
    1. Toyota už prodává 2 modely elektroaut s lithiovkama a to sice v Číně, jsou to nějaký společný podniky, prostě auta z donucení aby mohli dál v Číně prodávat sračkomety.
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-04-23/china-won-t-let-toyota-ditch-its-electric-cars
    2. Pane Horčík naprosto všechny evropský a japonský 7mi místný vozy Prius + /alfa mají taky lithiové baterky. Je to dáno tím že díky 3. řadě sedaček už není na velkou rozežranou NiMH baterku v zadu na zadní nápětí místo a tak musela Toyota konečně použít o 40 % menší a lehčí lithiovou baterku se stejnou kapacitou. Baterku umístili do vysoké područky řidiče, čímž se dostala i blíž ke středu těžiště vozu.
    Emerickej 2 řadej Prius V má tu Niklákovou vobludu klasicky vzadu.
    3. Lithiovky používaj taky u poslední nepluginový verze Priusu Eco, aby tím zvýšili dojezd o 4 míle z 52 na 56 a snížili váhu, kterou ovšem stejně zaplácli nějakejma doplňkama :))

    No prostě s Toyotou je to složitý jako s každým molochem. Ta si žije vlastním životem :)))

  2. Toyotě trvalo opravdu
    Toyotě trvalo opravdu dlouho, než management dospěl k závěru, že čistý elektromobil bude také potřeba zahrnout do nabídky. Na druhou stranu je pravda, že Toyota sázela od počátku na palivové články. Současný vývoj ale ukazuje, že vodíkové palivové články budou prodělávat ještě zřejmě delší vývoj, než se očekávalo. Nemám žádné údaje, ale vzhledem k tomu, že se o H2EV moc nikde nepíše, vozy zřejmě nemají takové parametry (jízdní, užitkové), aby to zaujalo. Souvisí to samozřejmě i s infrastrukturou. Vybudovat nabíjecí stanici je několikanásobně jednodušší a levnější než vodíkovou plnicí stanici.

    1. Toyota už dávno EV má a
      Toyota už dávno EV má a prodává.
      Toyota RAV4 EV (rok 1997) je plně elektrické verze populárního RAV4 SUV . Dvě generace modelu EV byly prodávány v Kalifornii a jinde v USA s odstupem téměř deseti let mezi nimi.

      První generace byla v pronájmu od roku 1997 do roku 2003 a na žádost nájemce bylo mnoho kusů poté prodáváno. Celkem 1484ks bylo pronajato nebo prodáno v Kalifornii. Toyota musela splnit státem nařízenou povinnost prodávat vozidlo s nulovými emisemi. Výroba druhé generace EV byla omezena na 2600 kusů během tříletého horizontu, prodejem omezena na Kalifornii. Začátek výroby v roce 2012. Výroba skončila v září 2014. Celkem 2489 ks.
      Pro zbytek světa nebylo potřeba prodávat EV, až na výjimky mini vozu IQ EV a i-ROADu do přeplněných měst. Kolik lidí dnes jezdí ve Smartech, kolik z toho je elektrických Smartů. No a pak si kupte Toyotu IQ EV.

      https://youtu.be/2fLlQZsqGFk

      https://youtu.be/F7jpSPkVnzs

      Toyota nechystá EV, Toyota EV dávno má a dávno prodává. Stačí se podívat například sem http://www.carsforsale.com

      1. Je pravdou, že mi tyto
        Je pravdou, že mi tyto skutečnosti nebyly známy, ale mnoho tradičních automobilek nějakou malou sérii elektromobilů mělo, aby je pak stáhli. Známý je případ Fordu v Americe a Audi v Evropě. Tak to ale nebylo myšleno.Toyota čistou elektromobilitu nepovažovala dlouho za rovnocenného partnera svých ostatních typů a spíše sázela na HEV a H2EV. Proto také vyvíjela Mirai. Takže určitě je to obrat v myšlení a koncepci. Podle mě velký a dohnat ztrátu nebude snadné.

        1. Ja si nemyslím, že je to
          Ja si nemyslím, že je to obrat v myšlení. Podívejte se na to očima nějakého šéfa v Toyotě. Proč by tu někdo montoval a prodával v Evropě EV, když není zájem ze strany politiků, minimální zájem ze strany zákazníků a chybí infrastruktura s nabíječkama? V Kalifornii to byla nutnost. Nemáš EV nemůžeš prodávat jiná auta. Porovnejte si jen tak pro zajímavost nabíjecí infrastrukturu rychlonabíjecích stanic v Japonsku vs zbytek světa.
          http://www.plugshare.com

  3. Pan Horcik
    myslite ze by

    Pan Horcik
    myslite ze by prve priusy z 1997 jazdili keby mali dnesne litiove baterie?
    Ak si myslite ze ano, tak potom im usiel vlak. Ak nie, potom…
    Kto na to ma, robi plug-in prius pozuitim originalnych baterii paralelne zapojenych, pretoze je to na dlhoooooo.

    Mimochodom Toyota(mozno nielen)v Irsku pouzivala roky slogan:

    ‘Best built car in the world’

    Niekomu to vadilo tak zazaloval toyotu. Americky sud takuto reklamu Toyote zakazal.

        1. Co jsem tak pochopil tak je
          Co jsem tak pochopil tak je vyloženě geniální.

          Dnes když si lidi jdou koupit hybrid tak si myslej, že si kupujou něco jako Prius a že to je daný, jenomže zapomínaj že ostaní značky nemaj tu promakanou úspěšnou techniku Toyoty a při pohledu pod kapotu se nestihaj divit jaké roztodivnosti je tam čekají, či jak moc přibralo auto na hmotnosti oproti svému čistě spalovacímu bratříčkovi. Vo ověřenosti dlouhodobého provozu ani nemluvě.

Napsat komentář