Toyota prodala už přes 5 milionů hybridů

redakce - 18 Duben 2013

Automobilka Toyota v 1. čtvrtletí v Evropě prodala 38 673 hybridů. Celosvětově už prodala přes 5,125 mil. hybridních aut. Nabízí 20 modelů značek Toyota a Lexus v 80 zemích světa. A do roku 2015 představí 18 nových hybridních modelů.auto hybridní vozy Lexus rodina Toyota

Do rodiny hybridních vozů Toyota spadají i ty značky Lexus
foto: Toyota

Společnost Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že souhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus k 31. březnu 2013 již přesáhly hranici 5 milionů (přesně 5,125 mil. vozů).

K tomuto datu TMC v 80 zemích a regionech světa nabízí celkem 19 různých osobních vozů s hybridním pohonem a 1 hybridní vůz s technologií Plug-in. TMC se zasazuje rozšiřovat svoji produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, ve kterých své hybridní vozy nabízí.

Od této chvíle do konce roku 2015 uvede TMC na světové trhy celkem 18 nových hybridních modelů, včetně jednoho vozu poháněného palivovými články.

Podle výpočtů TMC pak hybridní vozy vyráběné touto společností k 31. březnu 2013 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou všeobecně považovány za příčinu globálního oteplování) přibližně o 34 mil. tun.

Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. TMC rovněž odhaduje, že vozy Toyota a Lexus s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 12 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota v Japonsku svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely TMC získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Viceprezident TMC Takeshi Uchiyamada, jenž zodpovídal za vývoj modelu Prius první generace, uvedl: „Prius první generace jsme vyvíjeli s cílem vytvořit vůz pro 21. století a zároveň symbol zodpovědného přístupu automobilky Toyota k otázkám životního prostředí. Hybridní soustavu pohonu jsme vyvíjeli zcela od nuly, což naši práci nesmírně komplikovalo. Tento náročný úkol jsme však úspěšně vyřešili. Úspěch modelu Prius první generace předčil naše očekávání. Tento vůz podnítil zájem zákazníků o otázky ochrany životního prostředí a pozvedl očekávání od technologie hybridního pohonu. Pochopení zákazníků v době uvedení tohoto modelu na trh se stalo základem širokého přijetí technologie, přičemž od té doby se hybridní modely TMC těší stále větší oblibě. Právě za to jsem nesmírně vděčný.

TMC vnímá technologii hybridního pohonu jako základní ekologickou technologii 21. století pro vývoj dalších řešení ekologické mobility; TMC má v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů.

Hybridní modely v Evropě

Od evropské premiéry první generace modelu Prius v roce 2000 se zde prodalo 544 184 hybridních vozů Toyota a Lexus (údaj ke konci března 2013), což představuje více než 10 % celkových globálních prodejů hybridních vozů.

Vozy s hybridním pohonem nyní v Evropě dosáhly určitého bodu zlomu, přičemž od roku 2010 lze pozorovat jasný trend jejich narůstající obliby. Prodat prvních 100 000 hybridních automobilů trvalo v Evropě přibližně 7 let, avšak jen během samotného roku 2012 zde Toyota Motor Europe dokázala prodat plných 109 478 vozů s hybridním pohonem.

Evropská modelová řada nyní zahrnuje celkem šest modelů Toyota a šest modelů Lexus s plně hybridním pohonem. Během prvního čtvrtletí 2013 vzrostly evropské meziroční prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus o 82 %. Hybridní modely Toyota a Lexus nyní představují 21 % evropských prodejů těchto značek.

Výhodou pro majitele vozů s hybridním pohonem jsou nižší celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu. Technologie plně hybridního pohonu od Toyoty rovněž hraje důležitou roli ve zlepšování kvality ovzduší, neboť v porovnání s dieselovými motory produkuje méně emisí NOx a dokonce nulové emise pevných částic.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele hathaway

Ja myslím že vedia čo robia. Už ten 25 km dojazd u Pluginu predražil cenu auta viac ako o 10 000 Euro oproti bežnému Priusu čím sa v podstate celý princíp úspory dostáva niekam inam . Keby bola použitá väčšia batéria bola by cena ešte vyššia. Bohužial si musíme ešte počkať než batérie zlacnejú. Pri koncepcii ktorú používa Prius Plugin hybrid je myslím aj tých 25 km dojazdu zaujímavých, stále totiž máte klasický Prius na ktorom sa môžete kedykoľvek vydať na dovolenku bez starostí o nabíjanie, a pri dochádzaní do práce máte elektromobil. Len tá cena to kazí :)
Zaujímavo to popisuje aj tento článok.

http://www.hybrid.cz/toyota-vyhodnocuje-trilety-zkusebni-projekt-plug-hybridu

---

Prius is my best car.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však taky hybrid řeší dojezd elektromobilů v dobách mizerných baterek a nikdy není problém osadit větší baterii a polehounku řejít k elektromobilu. Prostě Toyto odstartovala konec ropné lobby. Sice to bude ještě trvat, než bude pořádná baterka za přijatelnou cenu, ale maraton byl již odstartován...

Přesně tak, jediná Toyota pochopila proč hybrid a hlavně je začala prodávat včas.
Sice v poslední době by už mohla předcházet více na elektřinu, tim myslím že v posledním modelu Priusu měla dát 2x tak větší baterii, aby se přiblížila konkurenci a aby začal ten přechod k elektřině.
Dojezd 25 až 30 km je fakt málo.
Jestli to neudělá tak jo ujede vlak. Jestli to pochopí včas tak bude mít opět výhodu, protože zatímco ostatní slavnostně objevují hybridy, ona by byla zase o krok napřed.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon