Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie
Historie elektromobilůHISTORIE
Historie elektromobilů
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!ZÁVODY
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!
Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině

Toyota Prius Prime: solární panel pro nabíjení baterie, CHAdeMO

Jan Horčík - 29 Březen 2016

Nově odhalený plug-in hybrid Toyota Prius Prime, druhá generace Prius PHEV, vyvolal spoustu zájmu. Přinášíme další střípky informací.auto solární panel Toyota Prius Prime plug-in hybrid

Střešní solární panel plug-in hybridu Toyota Prius Prime
foto: Toyota

Toyota představila na autosalonu v New Yorku novou generaci Toyota Prius plug-in hybridu nazvanou Prius Prime. Auto nabídne spotřebu asi 120 MPGe, cenu asi od $30 000 a dojezd na elektřinu kolem 35 km.

Auto se bude prodávat v několika výbavách a z domácího Japonska k nám nyní pomalu připlouvají zajímavé informace o příplatkovém vybavení. Jedním z nich bude střešní .

pro Prius Prime bude k dispozici celosvětově a bude moct nabíjet jak klasickou 12V baterii, tak 8,8kWh baterii elektropohonu! Vzhledem k rozměrům panelu očekáváme výkon max. kolem 150 W.

Při opravdu slunečném letní dni byste tak mohli do baterie při celodenním venkovním stání dostat zhruba 1 kWh. Slušné!

Pouze v Japonsku bude volitelně dostupný také CHAdeMO konektor pro rychlonabíjení. Je to logické, Japonsko má dnes zdaleka největší počet CHAdeMO rychlonabíjecích stanic (téměř 6000, Evropa asi polovinu).

V Japonsku bude také dostupný systém pro externí napájení, takže Prius Prime bude moct sloužit například jako záložní zdroj pro váš dům. Výkon bude asi 1500 W.

Dalším příplatkovým vybavením bude efektivní tepelné čerpadlo pro efektivní vytápění/chlazení. Mimochodem, u nového Priusu se zlepší také koeficient aerodynamického odporu, a to z 0,25 na 0,24.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečne Toyota použila solárnu strechu na dobíjanie trakčných batérií a nie len na ventiláciu interiéru. SUPER!!!!!!!

z článku:
"Vzhledem k rozměrům panelu očekáváme výkon max. kolem 150 W."
"Při opravdu slunečném letní dni byste tak mohli do baterie při celodenním venkovním stání dostat zhruba 1 kWh."

K čemu ten jásot? Jak daleko na to dojedete?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No konečně super nápad! 6 km dojezdu zadarmo je super! Za měsíc je to 180 km a za rok už je to 2200 km.Za darmo je to super.Já když dojezdu do práce tak auto by stálo 8 hodin.na sluníčku.To je super.

skoro bych řekl že to Chademo tam je především kvůli tomu systému "externího napájení" z vozidla. Proto asi i to omezení na Japonsko, kde je tato funkce nejspíše velmi žádaná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota pácha samovraždu... Auto je drahé.. A 4 miestne!!! Pozrite si na Google fotky kufru... Ta batéria je tam. Celé zle...
A aký náskok mali v hybridoch.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci nikomu kazit iluze, ale solární panely nemají návratnost v našich podmínkách. S dotacemi ano, ale to je zhovadilost.

Běžte už do Prčic s tou návratností.
Vy vám podobní myslíte kolenem místo hlavou.
A samotné auto se vrátí kdy?
Si kupte místo Oktavky vojetou Felicii za 5000,-. Taky se vám v porovnání s ní žádné auto nevrátí.
Můžete si koupit auto za různý peníze od nuly do několika milionů. Mi řekněte co a jak se z toho vrátí?
Stejně tak je to se vším i s FVE panely.
O proti autům ale FVE něco alespoň částečně (15%) vyrábějí, takže to nejsou jen spotřební zboží jako auta. Takže ty mají výhodu že něco "davaji"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tož to zas bacha, autem se můžeš kočkám pochlubit, trávíš v něm asi víc času než lezením po panelech na střeše, pokud nejsi zrovna masochista tedy:) . Takže byť obojí je rozmar tak u bouráku to lidé pochopí u 12Kč/1KW už si ale klepou na čelo. Proto tedy je solár bez návratnosti do 5 let blbost.

To jsi ale nijak nevyvrátil moje tvrzení, že se auto nikdy nevrátí, a soláry že alespoň něco o proti autu vyrábějí, tj. dávají nějakou přidanou hodnotu ten proud, který šetří proud dodaný od někoho jiného.

Když chytíš na bourák nějakou kočku, tak tě to stojí akorát další peníze, takže tím víc to stojí, a navíc tě káždá takovádle většinou za měsíc, nebo po vyschnutí penězovodu odkopne... Tedy návratnost je záporná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasné, dá sa uvažovať v rovine návratnosti FVP. U auta by som ale použil iný prepočet - 1 liter benzínu v spaľováku zodpovedá nahrubo cca 2 kWh využiteľnej energie. Pri cene benzínu cca 1.20 € to zodpovedá 1 kWh´= 60 centov. A to už je potom iný prepočet

Solarni panely zapojené do siě a s výkupem přebytků alespoň 1Kč/kWh se vyplatí i u nás. S akumulací a pokutami za přebytky se nevyplatí ani u nás, ani jinde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za den dobije až 6km dojezdu, to je tedy výhoda :-(
O kolik tahle blbost zdraží auto, nikdy se to nevrátí.

aha..., a co se na autě tedy vyplatí pořídit, aby se to vrátilo?

---

cca 150tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No konečně někdo, se divím že zrovna toyota co poslední dobou je spiš brzday v tomto oboru.. ale jinak solar se mi libi ja bych si za něj klidně připlatil.. pomaličku ale jistě se mi kdekoli muže dobijet zdarma auto venku to myslim stojí za to..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten výkon panelu je dost podhodnocený, od roku 2013 se dělají panely už běžně s 23% účinností a stojí kolem 15 000 Kč za 350W verzi. Počítal bych že tam nedají ty nejhorší panely co se dělají už dvacet let. Takže například v Kalifornii by to mohlo dobýt celou baterii za cca 4 dny stání na zahradě...

A můžete mě dát odkaz kde v Čechách seženu FVE panel 350W za 15000,-?
At hledám jak hledám tak jsem našel běžné panely jen cca 260W.

si si istý, že 23% majú tenké, fóliové panely? Lebo hrubé silikónové asi na ten prius nedávajú. First Solar, najväčší výrobca tenkých panelov sa pohybuje, ak si dobre pamätám, niekde na 15-17%. Ibaže by tam dávali technológiu, ktorá sa používa pre satelity, ale tam bude cena rádovo v tisícoch eur.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Solární články SunPower Maxeon jsou částečně ohybné a na toto by šly použít.

pozrel som a majú hrúbku 0,135mm, a 22,7% efektívnosť a cena by nemusela byť úplne uletená, tak to by šlo. Návratnosť tej investície ale odhadujem na viac ako 10 rokov, čo pri aute nie je veľká výhra.

a to na jake plose dany panel je jsi take pocital?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, 23% při intenzitě 1000W/m2 a teplotě 23 stupňů :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobít ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si vážně má čtenář sám přepočítat 120 MPGe na na l/100km?
BTW je to 1.96 L/100km.

Obrázek uživatele Jolinar

Ackoli mate prepocet asi spravne, nesouhlasim s nim. Mel byste to spise prepocitavat na kWh/100km. 120 MPGe to dosahne pouze v ciste elektrickem rezimu. Nikoli v benzinovem hybridnim po vybiti baterie.

MPGe je vyborna jednotka pro porovnavani ucinnosti ruznych typu pohonu, ale nemela by se prepocitavat na l/100km, protoze pak to nedava smysl. To bychom pak taky mohl rict, ze Tesla ma spotrebu 2,5l/100km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články