Toyota Prius Plug-in Hybrid, světová premiéra na autosalonu Frankfurt 2011

Jan Horčík - 17 Srpen 2011

, první typu (PHEV) značky Toyota, jehož uvedení na trh je již naplánováno, se představí v sériové podobě ve světové premiéře na . Prius Plug-in Hybrid je pro Toyotu dalším milníkem v již čtyřicetileté historii hledání řešení v oblasti trvale udržitelné mobility. auto hybrid Toyota Prius Plug-in hybrid

Jedním z kritizovaných nedostatků prototypu Prius plug-in hybridu byla absence tlačítka pro zapnutí čistě EV módu jízdy. To by mělo být v sériové verzi napraveno.
foto: Toyota

Tento vrcholně ekologický model reprezentuje nejnovější výsledky vývoje modulární platformy (HSD) – spolehlivé, prověřené a všeobecně oblíbené plně hybridní technologie, která se může opřít o cca 200 mld. kilometrů praktických zkušeností v provozu.

Nový Prius Plug-in Hybrid používá nově vyvinuté a prostorově méně náročné lithium-iontové akumulátory, splňující přísné standardy v otázkách spolehlivosti.

Díky delší dojezdové vzdálenosti v režimu čistě na elektřinu bylo dosaženo pozoruhodné průměrné spotřeby jen 2,2 l/100 km a rovněž nižších emisí CO2, které činí nevídaných 49 g/km. Toto je ale prozatím pouze cílový údaj na základě evropského homologačního cyklu – homologace momentálně probíhá

podle Toyoty definuje nová srovnávací měřítka v oblasti ekologicky šetrné mobility. Zákazníkům dojíždějícím každý den za prací do města nabízí to nejlepší z obou světů.

Řeší konkrétní potřeby zákazníků žijících ve městech, kteří se mohou spolehnout na výrazně delší jízdní dosah v režimu při popojíždění po městě.

Hospodárný zážehový motor tvořící součást hybridního pohonu zajišťuje skutečně dlouhý jízdní dosah, nicméně při zachování velmi nízké spotřeby paliva standardního provedení . Díky cenové dostupnosti osvědčené technologie HSD je možné tuto koncepci zpřístupnit širokému spektru zájemců.

bude technologii plně hybridního pohonu nasazovat do dalších tržních segmentů, kam spadají např. modely a . jako takový však zůstává ikonou nových technologií a nejnovějšího vývoje systému pohonu , přičemž představuje v tomto směru vlajkovou značky .

Prototyp auta jsme měli již možnost otestovat. Zjistili jsme, že auto skutečně dokáže srazit spotřebu až ke 3 l/100 km, zejména pokud se často dobíjí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejsu zadnej pravnik, ale udavane parametry jsou irelevantni: Díky delší dojezdové vzdálenosti v režimu čistě na elektřinu bylo dosaženo pozoruhodné průměrné spotřeby jen 2,2 l/100 km a rovněž nižších emisí CO2, které činí nevídaných 49 g/km.

kdyby jel na elektrinu odkud se nevybije a pak jel deset metru na benzin mel uzasnou super vymakanou nejhustejsi spotrebu 0,0001l/100km mohli rovnou napsat


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil