Toyota představila vylepšený závodní hybrid TS030

Tým Toyota Racing dnes odhalil vylepšenou verzi svého speciálu TS030 Hybrid. Ten bude tuto závodní sezónu usilovat o vítězství týmu v prestižním podniku 24 hodin Le Mans a ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC).

Závodní hybrid Toyota TS030
foto: Toyota Racing

Po úspěšném představení v tomto měsíci zítra zahajuje tým TOYOTA Racing na jihofrancouzském okruhu Paul Ricard první kompletní testy vozu TS030 HYBRID ve specifikaci pro rok 2013.

V návaznosti na suverénní debut v loňské závodní sezóně šampionátu WEC, kdy tým zaznamenal tři vítězství v pouhých šesti závodech, se TOYOTA Racing vrací s plánem vybojovat vítězství v podniku 24 hodin Le Mans i v celém šampionátu WEC.

Jezdeckou sestavu vozu TS030 HYBRID č. 7 budou opět tvořit Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima. Poprvé mimo Le Mans se ukáže i vůz č. 8, za jehož volantem se budou střídat Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi.

Tým bude opět využívat hnací ústrojí TOYOTA HYBRID System – Racing vyvinuté speciálně pro závodní účely v divizi Toyota Motor Sport Division v Higashifuji.

Jedinečný hybridní pohon s vysokokapacitním kondenzátorem automaticky používá výkonovou posilu 300 k, která doplňuje základních 530 k produkovaných vidlicovým zážehovým osmiválcem 3,4 l bez přeplňování.

Ještě před zahájením zcela nové vývojové fáze pro rok 2014 kvůli změnám v předpisech se divize Toyota Motor Sport Division v Higashifuji věnovala odladění letošní verze pohonného ústrojí s cílem snížit spotřebu, zvýšit výkon a zlepšit management využívání komponent i spolehlivost.

Úspěchy ověnčené šasi modelu TS030 HYBRID bylo rovněž upraveno pro nadcházející sezónu a nyní vykazuje lepší dynamické vlastnosti a spolehlivost.

O další vývojový posun se postarala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), která navrhuje, staví a provozuje závodní speciál TS030 HYBRID a rovněž disponuje jedinečným testovacím vybavením pro výzkum a vývoj i zkušenými techniky a konstruktéry.

Upravená aerodynamika, včetně modernizovaného monokoku, zajistí vyšší výkony a současně minimalizuje dopady nových předpisů platných pro rok 2013, v jejichž důsledku se zvýšila minimální hmotnost továrních vozů kategorie LMP1 o 15 kilogramů.

tisková zpráva

Napsat komentář