Toyota a Panasonic budou společně vyrábět baterie pro elektromobily

Jan Horčík - 21 Leden 2019

Toyota sice sveřepě opakuje, že čas elektromobilů stále ještě nenastal kvůli bateriím, ale teď zakládá společný podnik se společností Panasonic právě na výrobu baterií. Takže možná už přeci jen nastal.auto Toyota Prius Prime plug-in hybrid

Toyota Prius Prime byla v roce 2018 s obrovským odstupem druhým nejprodávanějším autem do zásuvky v USA. Toyota sama přiznala, že velkou měrou jí zákazníky odlákal elektromobil Tesla Model 3.
foto: Toyota

Japonské noviny Nikkei informují, že Panasonic a Toyota rozjíždí společný podnik (joint-venture). Od roku 2020 chtějí společnými silami vyrábět baterie pro elektroauta, tedy elektromobily a plug-in hybridy.

Toyota bude v novém podniku držet 51 %, Panasonic 49 %. Cílem je rozjet výrobu baterií v takových objemech, aby významně klesla cena, a baterie byly konkurenceschopné vůči čínským výrobkům. Panasonic pak předá kontrolu nad pěti svými továrnami právě nově ustavené společnosti.

Panasonic v současné době na podobném principu spolupracuje s Teslou v rámci tzv. gigatovárny Tesla. Zároveň pro Toyotu vyrábí 8,8kWh bateri pro plug-in hybrid Toyota Prius.

Podle Nikkei chce společný podnik vyrábět baterie s kapacitou kolem 50 kWh. Je tedy jasné, že Toyota se chtě nechtě musí přizpůsobit trhu a začít také vyrábět a prodávat čisté elektromobily. Primárně v Číně.

Společný podnik ale bude bateriemi zásobovat také značky Mazda, Daihatsu a Subaru. V dlouhodobém výhledu pak Panasonic a Toyota chtějí společně investovat do vývoje a výroby solid-state baterií, tedy baterií s pevným elektrolytem, které slibují vyšší kapacitu, životnost i bezpečnost, než současné li-ion baterie.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to sa ozaj spolcili s tymi pravymi. Pokial viem, tak Toyota, Mazda ani Subaru ziadny seriovy EV nevyrabaju. Tak do coho chcu tie baterie?

Obrázek uživatele ozana

viz níže

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

https://asia.nikkei.com/Business/Business-Deals/Toyota-and-Panasonic-to-build-electric-car-batteries-together

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já jsem si z tohoto podniku odnesl toto:

1) Nikdo rozumný dnes nezačne na koleni vyrábět baterie bez spojení s lídrem v oboru. Nissan s AESC je pro všechny dostatečně odstrašující příklad.

2) Toyota neměla v podstatě na vybranou, neb korejci (LG Chem, Samsung, SK Innovation) a čína (CATL) jsou politicky neprůchodní. A moc japonských výrobců už není. V podstatě jen Panasonic a Sony, která ale bateriový byznys odprodala společnosti Murata. Navíc Sony aktuálně není mezi uznávanými top výrobci.

3) Toyota se zajímá zejména o prizmatický a možná i o pouch formát baterií od Panasonicu. Small cylinder formát vyráběný pro Teslu ji, stejně jako většinu ostatních automobilek, vůbec nezajímá a tudíž byznys Tesla-Panasonic není nijak narušen/ohrožen. Právě naopak Toyota nyní investuje, aby stejně jako Tesla využila know-how Panasonicu a zajistila si pro rok 2020 dostatečně velkou výrobní kapacitu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to si piš hošánku :))

youtube.com/watch?v=xbaNQQaFrnE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zda se ze Panasonic začíná být opravdu gigantickým světovým hráčem na bateriovem trhu. Toyota to dela zřejmě kvůli Cine , kde bude muset BEV de facto prodávat ze zákona , ale i když prohlasuji ,ze budou dělat ev víceméně pouze pro Cinu , stejně to bude masa aut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Panasonic nezačíná, ale končí s rozhodováním, a většinu ve svých bateriích právě odprodal globálně nejbohatší automobilce Toyota.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Založili společný podnik asi nelze lehce zaměnit za Toyota koupila Panasonic. Dokonce mne dost překvapuje , ze si Toyota nedělá ty baterie zcela sama , ale byla nucena koupit know-how od Panasonic. Asi to nebude tak jednoduché , když si nikdo z velkých výrobců aut není schopen rozjet výrobu baterii sám.

Je to dost odtažité od toho, co dosud automobilky dělaly. Až dosud se zabývaly ve vývoji fyzikou (plazma, spalování) a chemickými reakcemi při spalování ve spalovací komoře. To byla Alfa-Omega výzkumu, a najednou shánějte někoho z oboru fyzika (ale elektřina, magnetismus) a chemie. Elektrochemie je jiný, i když také mezní obor.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

VW má nějaký video kde se holedbá jak má baterkovou laborku a nějaká bloncka studuje strukturu lithia aby baterka nestárla a líp se nabíjela.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Krémů proti stárnutí pro bloncky je dnes v krámech mraky, tak to určitě něčím takovým namaže a VW bude mít prodejní trhák. Jen aby nebylo moc pozdě a VW nemusel chytat druhou mízu jako Nokia.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Kuk

VW baterková "laborka"
https://youtu.be/7DHUR1oqZ5c?t=274

Popis GM baterkový laborky
https://www.reliableplant.com/Read/23955/GM-automotive-battery-lab

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

Musí protože ČINA
http://www.hybrid.cz/toyota-mozna-konecne-zacne-vyrabet-elektromobily-v-cine

Obrázek uživatele Kuk

Toyota už pár let vyrábí 2 elektromobily v Číně.

Accordingly, together with Chinese partners Guangzhou Automobile Group and FAW Group, Toyota will roll out two all-electric brands - Leahead and Ranz - this year.
http://www.greencarreports.com/news/1098048_china-to-force-toyota-to-build-electric-cars-it-loathes

Ranz
https://carnewschina.com/2015/04/24/faw-toyota-ranz-e50-ev-launched-on-the-shanghai-auto-show/

Leahead
http://carnewschina.com/tag/toyota-leahead/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale nemusela skoupit zrovna jediného dodavatele Tesly, ale Musk byl asi největší šktr na trhu, tak bylo nejjednoduší přesvědčit penězi k odprodeji baterkářské výroby Panasonic.

Ja tam nikde nectu, ze Panasonic jako takovy s baterkami konci nebo konci spolupraci s Teslou. Jen proste bude spolupracovat i s nekym jinym (jako dodavatel know-how pro vyrobu).

A kdyz budu trochu rasisticky, kdyz si budou muset vybrat mezi Americany a Japonci, vezmou Japonce.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Panasonic pak předá kontrolu nad pěti svými továrnami právě nově ustavené společnosti."

To slovo "pak" asi bude klicove (a i kdyby, GF v tom temer urcite zapocitana nebude). Ale chtelo by si to precist original, ne to co vzniklo po dvou vrstvach prekladu (japonstina-anglictina-cestina).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No dobře teda vzdávám to a přiznávám, že jsem geniální věštec budoucnosti, a vy s ostatními zabedněnci uvidíte, že si Toyota koupila bateriovou část Panasonicu, až v roce 2020.

Tak me (a asi vetsine z nas) to muze byt celkem jedno, jestli baterky budou mit nalepku "Panasonic", "Toyota", "Panota" nebo "Toyonic".
Jen se snazim najit vysvetleni, proc by se sakra meli zbavovat slepice, ktera snad konecne po letech zacne snaset zlata (vlastne lithiova) vejce... A "ztraceno v prekladu" mi prijde jako nejlogictejsi vysvetleni. Uvidime za par let...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To dost výrazně poškodí Teslu, která je ve skutečnosti na Panasonicu závislá (hlavně při zvětšování výrobních kapacit) a jen se pro akcionáře tváří, že si baterky vyrábí sama.
Teďka když chtěla Tesla vyjednávat s Panasonicem další obří fázi nových výrobních kapacit v USA a doufala v další pokles cen, tak ji předběhla Toyota a divizi Panasonicu vyrábějící baterky pro auta získala nenávratně pro sebe.

NO, že by vlastní produkce baterií Teslou byla jen fabulací pro akcionáře se mi moc nezdá, na to je to příliš ostře sledovaný podnik. Myslím, že TESLA je pod takovým drobnohledem svých věřitelů a akcionářů, a občas i úřadů, že něco tak zásadního by neprošlo bez povšimnutí, a krom Vašeho příspěvku jsem tuto informaci nikde ani v nejmenším nepostřehl.

Jak je to s kapacitou Panasonicku (a jiných výrobců baterií) v divizi baterie pro EV nevím, a nejsem zkušený protřelý obchodník. Ale že by si zavřeli vrata (navíc nenávratně) před možností spolupracovat i s jinými "významnými" automobilkami - se mi zdá nepravděpodobný krok. Nevěřím, že jakýkoliv obchodník sváže veškerou svou kapacitu s jediným odběratelem, natož takový gigant jako Panasonic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je tak, když lidi neumí pochopit všechna slova v textu.

Vznikl nový podnik, Toyota v něm bude díky svým dosavadním globálním ziskům s 51% o všem rozhodovat.
Panasonic do něj nedal peníze, ale nejspíš celou svou baterkářskou divizi v 5 továrnách, a bude mít na starosti převážně výrobu a výzkum. 49% zisků z toho muselo být Toyotou přislíbeno v obří výši, ovšem docela snadno představitelně daleko větší než od škrta Muska mohl Panasonic získat za desetiletí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na to si ako prišiel ty mudrlant?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak, že jsem na rozdíl od 90-99% blbější části populace schopen pochopit všechna slova textu zvlášť i v celku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale kdeze, kecas tu nesmysly, staci si precist puvodni zpravu aby bylo jasne jak to je, ze soucasnych kapacit vyroby se tento spolecny podnik vubec netyka, Panasonic dal muze uzavirat dalsi spolecne podniky s dalsima firmama a dal vyrabet i pro jine firmy ;) S teslou tedy dal bude spolupracovat jako dosud a dal rozsirovat vyrobni kapacity pro Teslu v jejich tovarnach ktere stoji, stavi se nebo budou stavet

Tesal samotna navic nebere baterie jen ze spoluprace s Panasonicem, ale pro produkty Tesla Energy odebyra baterie i od jinych vyrobcu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Panasonic pak předá kontrolu nad pěti svými továrnami právě nově ustavené společnosti."
Asi tak, ty kecači nesmyslů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

precti si original a ne 5 preklad v rade ;)

mimochodem Panasonic ma 12 vyrobnich zavodu na baterie ;) do spolecneho podniku budou prevedene pouze vyrobni kapacity v Japonsku a Cine ;)

a jen tak mimochodem Tesla na to jiz reagovala davno, protoze toto spojeni je rozjete jiz od roku 2017 kdy Panasonic a Toyota podepsali dohodu o spolecnem vyvoji baterii ;) takze nove tovarny Tesly pocinaje tou v Shanghai jiz pocitaji s vyrobou spolehajici na vyce dodavatelu technologii a ne pouze Panasonicu, a samotna vyroba pak bude jen na Tesle, tedy pouze nakup know-how ci patentu na dany typ baterie, vyroby baterii Panasonic v GF v Nevade se to nijak nedotkne, stejne jako zadneho vyrobniho zavodu Panasonic v USA a Evrope ;)

zdroj : Reuters

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě už ty keci tojoty nebaví, se ztrapnila a je provařená, at si dělá fosil popelnice a nesrrrse co neumí ;))))

Toyotě jsem za její přínos v oblasti elektromobility neskonale vděčný za období kdy hybrid byl jednou možnou alternativou ke spalováku.
Mám neskutečnou radost, že mi dávají naději, že na ně budu hrdý i v éře plně elektrikckých aut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také jsem Toyotě vděčný, že konečně podtrhla Muskovy židli pod jeho vypasenou zadnicí :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tojota je sranda elektromobilista, to není žádný vůdce a nikdy nebyla. ta elektromobilitu vždy jen simulovala a jen kecala jaká je to daleká budoucnost a vesele nadále chrlila miliony fosilů krok pár hybridů. S Hybridama jen nadále podporovala fosil, aby jí někdo nepřišlápnul. Sou to jen američanovi podrobený japka, na Teslu nemá ... ;)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, jo, TESLA FOREVER!!! :-) TESLA JE NEJ!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?