Toyota otáčí, už za pár let nabídne 10 elektromobilů!

redakce - 18 Prosinec 2017

Toyota oznámila, že chce do roku 2030 prodávat každoročně více než 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel a jeden milion bezemisních aut. Elektrifikované vozy budou kolem roku 2025 součástí každé modelové řady Toyota a Lexus.auto plug-in hybrid Toyota Prius Plug-in PHEV

Toyota Prius Plug-in Hybrid je zatím nejlepší auto do zásuvky, které kdy Toyota udělala. Brzy se to ale má změnit.
foto: Toyota

Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a vodíkových aut poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 % oproti úrovním roku 2010.

Pro Toyotu jsou klíčové otázky životního prostředí jako globální oteplování, znečištění ovzduší nebo vyčerpávání přírodních a energetických zdrojů. Právě elektrifikovaná vozidla jsou nástrojem napomáhajícím řešit současné ekologické problémy.

V říjnu roku 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, jehož cílem je omezit negativní dopady výroby automobilů a automobilové dopravy na životní prostředí.

Elektrifikace napříč všemi modely Toyota a Lexus

Kolem roku 2025 se navíc bude každý model napříč všemi globálními řadami značek Toyota a Lexus nabízet buď jako čistě elektrifikovaný model, nebo alespoň v elektrifikované variantě. Počet modelů vyvíjených bez elektrifikované varianty bude nakonec nula.

Toyota plánuje počátkem 20. let celosvětově nabízet přes 10 modelů elektromobilů na dobíjení. Začne v Číně, poté bude následovat Japonsko, Indie, USA a Evropa. Rozšíří také modelovou řadu vodíkových aut v kategorii osobních i užitkových vozů.

Hybridní elektromobily a plug-in hybridy

Rozšiřování se týká i nabídky hybridních elektromobilů. Toyota rovněž plánuje ve 20. letech rozšířit svoji modelovou řadu plug-in hybridů.

Klíčovou technologií elektrifikovaných vozidel jsou baterie, jejichž všeobecnému rozšíření brání omezení v podobě energetické hustoty, hmotnosti, objemu a ceny. Toyota se aktivně věnuje vývoji baterií nové generace typu ‚solid-state‘ s cílem nabídnout na trhu tuto technologii již počátkem 20. let.

Toyota také s firmou Panasonic zahájí studii proveditelnosti společného komerčního projektu prizmatických baterií pro automobilový průmysl.

Podpora recyklace baterií

Toyota podporuje infrastruktury k prosazení elektrifikovaných vozidel. Sem patří vytvoření systému opakovaného využívání a recyklaci baterií, stejně tak jako podpora dalšího rozvoje dobíjecích stanic pro plug-in hybridy nebo vodíkových čerpacích stanic. To vše prostřednictvím spolupráce s vládními orgány a partnerskými společnostmi.

Toyota si udržuje vedoucí postavení coby výrobce automobilů zohledňující dopady na životní prostředí. Důkazem je uvedení ikonického modelu Prius před 20 lety, stejně tak jako celosvětově prvního plug-in hybridního modelu Prius v roce 2012. Model Prius PHV druhé generace, uvedený v roce 2017, se pyšní ještě delším dojezdem v režimu čistého elektromobilu.

V roce 2014 Toyota představila svůj sedan Mirai, celosvětově první sériově vyráběný vůz poháněný palivovými články, který se u zákazníků v Japonsku, USA a Evropě setkává s příznivou odezvou. Díky uvedeným aktivitám se celosvětové prodeje elektrifikovaných vozidel od Toyoty prozatím vyšplhaly na více než 11 milionů automobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Nicht ist ynméééglich Tojóótááááá - byla jejich oblíbená reklama před pár lety. Nic není nemožné, Toyota. Takže časem můžeme čekat i parní pohon anebo šlapací tříkolku. Jako hybridy dobrý, ale mají v podstatě pořádný stále jen jeden. Prius. A tam se tak nějak zadrhli a začali laškovat po vodíkovsku.

ještě že to, co vyvádějí s auty, nedělá pan Toyoda s jejich špičkovými domácími šicími stroji. To by ho ženské umlátily cívkami od nití.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

donutěj je k tomu emisní limity, ale bude to jen na přechodnou dobu než se plně vyvine pohon a infrastruktura kolem palivových článků, pak budou připravený

Obrázek uživatele ozana

Elektrifikovaný vůz mi evokuje spalovák s elektrickým osvětlením, startérem, stěrači a el. stahováním okýnek.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Jen způsob jak ještě udat nějaké ty spalovací popelnice :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

a znovu makreting. toyota neotocila. akorat tomu, cemu rikala hybridizace ted rika elektrifikace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě už mají dávno vše nachystané a vyzkoušené na hybrid ech, teď zaútočí na trh v plné síle,, sibalove

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skutečně mazaní šibalové.
A nejlepší byla ta jejich zastírací akce, která stále ještě pokračuje, když vrazili miliardy na vývoj a výrobu vodíkových aut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výzkum a vývoj určitě nebyl výmysl Toyoty, normální zakázka

Když jim to ropáci platěj tak proč by si dál nehráli že :)))
Asiatům je hra na pokrytce vlastní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, asi jako lidem, co nadávají odpůrcům elektrických aut do zpátečníků a zároveň jedou úplně stejný hysterický zpátečnický bláboly o vodíku. Načež si napíšou do podpisu, že každej nahrazenej spalovák se prej počítá. :-D
Učebnice pokrytectví.

A ještě k tomu v tom spalováku jezděj a v elektrickým autě v životě nejeli! :)))))))))

Čau hysterko, kdy si koupíš Mirai? ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč bych si to měl kupovat? :-O Nerozumím vašim myšlenkovým pochodům.

Proč asi, přece protože lidi si kupují věci, které pro ně mají smysl, tedy pokud na ně mají.
Koukám že ty nerozumíš víc věcem. :)))

Ale jedno je jasný jsi jen nebohý spotřební človíček, který když uvidí nápis že "Každej nahrazenej spalovák se počítá" tak si hned vytváří divoký představy a má neodbytný pocit, že ho nespecifikovaná společenská objednávka žene do kouta a chce mu vzít jeho vypulírovaný rakovinomet ke kterému se sotva dopracoval a místo toho ho nutí si koupit šíleně drahou Tezlu a že ten kdo to tvrdí je určitě ekošílenec a ekofanatik a určitě už ten elektropekáč má a co si vůbec myslí a vůbec je to celý nepřátelský a podezřelý, tak to teda né a to by tak hrálo takle hrrr když my na to nemáme a voni jó... :)))))
Chápu, tímhle vnitřním stresem už si prošel Erych a jiní. Srážka maloměsťácké představivosti s realitou bejvá krutá :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud si Mirai skoro nikdo nekoupí, tak peníze do vývoje této novinky Toyota vyhodila na úkor dostupnějších a skutečně použitelných elektroaut pro masu svých zákazníků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik myslíte, že je ten vývoj Mirai asi stál, když je to vlastně klasický a 20 let prodávaný hybridní pohon Toyoty, známý z Priusu, Yarisu, Aurisu atd. Jenom má místo spalovacího motoru palivový článek. Navíc Mirai jako by z oka vypadl Priusu, takže jaké velké zbytečné náklady? Holt když je někdo 20 let napřed, tak se jeho novinky zdají pro zaostalce nepochopitelné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě je to nic moc nestálo. Ten palivový článek se vyrobil sám, odborníku.
A hlavně, Toyota je 20 let napřed jedine před ropákama, co jsou 30 let pozadu...

No já vám nevím, ale mě Mirai připadá jako dost složitej stroj a určitě to nebyla sranda to vyvinout a dát do kupy, aby to nějak smysluplně fungovalo, tvářilo se to aspoň trochu jako auto a mohlo se to prodávat lidem. Vodbejt to tím, že je to jen 20 let starej převlečenej hybrid je opováživost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele PaRi

Docvaklo jim to ve chvíli, kdy se objevila ta vodíková Tesla. Pozdě, ale přece.

Obrázek uživatele Vasek ION

jestli to toyota vzda s vodikem tak dam penize do Miraie za par let to bude rarita na ktere se vydela :) .....ale nikam s tim nepujde jet:(

doba kamenná také skončila na základě okolností

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doba kamenná skončila díky hrubým genocidním attakům konkurenčních vojáků a kovářů.
Velmi rychlá a masivní změna třeba nastala, když Španělé dorazili do Mexika, protože tamní velká Aztécká civilizace byla ještě v době kamenné i roku 1500.

Ale samozřejmě je třeba mít zajištené vlastní surovinové doly. Když to nemáte tak se spíš dopadnete jako Papuánští chudí lidožrouti, co dlouhá staletí jen nakupovali extrapředražené železné sekyrky a nože od Anglosasů.

nicméně pořád platí, že by jsme se do ní vracet nechtěli

Donucena okolnostma.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlinee-Salon

Newsletter