Zatímco japonská Toyota je nezpochybnitelným lídrem v oblasti hybridů, jeho konkurent Mazda jde v šetrných technologiích jiným směrem. Obě automobilky aktuálně uzavřely dohodu o vzájemném partnerství.
foto: Toyota
Spolupráce v oblasti výzkumu a vývoje nových technologií není mezi automobilkami nic nového. Dělají to tak všichni, protože proč vynalézat kolo dvakrát, že?
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW neplánuje spolupráci s Tesla Motors
Renault-Nissan a Mitsubishi budou sdílet technologie elektromobility
Toyota a BMW: užší spolupráce v oblasti vodíku a elektromobilů
Mazda může Toyotě nabídnout vynikající motory SkyActiv a zajímavý přístup k designu. Toyota může nabídnout rozhodně víc, vždyť jde o druhou největší automobilku světa aspirující na první místo.
ZAJÍMAVOST: Ve fiskálním roce 2014 Mazda dosáhla rekordního zisku 1,36 mld. euro, což bylo nejvíc v 94leté historii automobilky. Největším trhem zůstává Severní Amerika (téměř 400 000 prodaných aut), druhým pak Japonsko (asi 250 000). Následuje Čína a Evropa.
Obě automobilky už dříve spolupracovaly. Mazda licencovala hybridní pohon Toyota a vyráběla auta této značky ve své továrně v Mexiku. Nyní se spolupráce má soustředit šetrné technologie.
Toyota může Mazdě nabídnout například plug-in hybridní a vodíkové technologie. Je ostatně první automobilkou, která na trh uvedla sériově vyráběné vodíkové auto Toyota Mirai.
Skoda ze mazda 3 hybrid sa
Skoda ze mazda 3 hybrid sa nepredava v europe 🙁