Toyota má rekord: v 1. čtvrtletí v Evropě prodala 38 673 hybridů

Jan Horčík - 17 Duben 2013

Automobilka Toyota v Evropě za 1. čtvrtletí 2013 prodala 38 673 hybridů. To je nejvíc v celé historii. Počítají se v to hybridní auta značky Toyota i Lexus. Proti stejnému období roku 2012 jde o zvýšení o 82,3 %!auto Toyota Auris Touring Sports Hybrid Synergy Drive

Toyota Auris Touring Sports - nový představený na
foto: Toyota

Být první se prostě vyplácí. Toyota si díky své hybridní technologii Hybrid Synergy Drive, kterou představila už v polovině 90. let v modelu Toyota Prius, vybudovala neotřesitelnou pozici. Dnes je jednoznačně předním světovým výrobcem hybridních aut.

Svou rodinu hybridů v posledních letech chytře rozšiřuje. A to nejen rodinu hybridů Prius (nově přibyly kompakt Prius c, kombík Prius V a také Toyota Prius Plug-in hybrid), ale i dalšími hybridními modely (Toyota Auris Hybrid, brzy přibude i Toyota Auris Touring Sports).

Právě Toyota Auris Hybrid má za letošní 1. čtvrtletí největší podíl, prodalo se jí 11 459 kusů. Toyota se díky těmto výsledkům blíží dalšímu význačnému cíli: pěti milionům prodaných hybridů celosvětově. Od roku 2000 prodala v Toyota/Lexus v Evropě už 544 184 hybridů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"stačí je dobít jednou týdně jako běžný smartfone" to asi bylo mysleno v zertu

Obrázek uživatele honza.t

Uspěšné celosvětové tažení pokračuje

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle mého názoru je budoucnost jen v elektromobilech. Nikoli v hybridních autech. Tajsou příliš složitá => poruchová.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybrid je zlozity a poruchovy? a ktoreze to auto je na cele rebricka spolahlivosti TUV? Ale Prius :-) Praveze hybridna technologia je od toyoty minimalne poruchova.

Na druhou stranu, které zařízení dnes není složité? Toyota navíc dokázala, že když se hybridní technologie udělá technologicky pořádně s využitím nejmodernějších postupů tak s provozem a životností hybridu není větší problém (bohužel elektromobily technologicky pořádně dnes dělá jen Tesla a proto to taky na trhu s nimi vypadá jak to vypadá)

Problém hybridu je jinde, hybridní technologie dnes splňuje požadavky na spolehlivost, dynamiku jízdy i relativně nízké emise, ale jeden z požadavků (bohužel ten nejzásadnější) splnit už principiálně nemůže a to je markantní snížení spotřeby. Hybridy s malou baterkou, bez možnosti dobíjet ze zásuvky budou mít vždy spotřebu srovnatelnou či lehce vyšší než ekvivalent s technologicky vyspělým spalovacím motorem, ovšem nabízí za tu cenu znatelně dynamičtější svezení odpovídající motoru o třídu výše. Plug-in hybridy sice již umožňují spotřebu výrazně snížit, ale pouze za cenu nepřijatelně častého dobíjení kvůli malé baterce, kterou běžný uživatel nebude schopen akceptovat a nakonec stejně většinu cest projezdí na benzín.

U současných elektromobilů sice platí dokola omílané, že průměrný evropan deně jezdí skutečně jen 30km-50km, ale zcela záměrně se přitom ignoruje fakt, že rozhodně většina z evropanů nemá možnost auto každý den nechat dobíjet a hlavně co je nejdůležitější to dělat nechce a nikdy nebude!!! Tj. pokud auta nebudou mít dojezd >250km, tj. stačí je dobít jednou týdně jako běžný smartfone tak je vše marné.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil