Toyota a Honda testují mobilní elektrárnu v podobě vodíkového autobusu

Automobilky Toyota a Honda pracují na systému mobilní elektrárny. Jde o generátor zahrnující autobus na palivové články umožňující přepravovat velké množství vodíku, přenosná zařízení pro externí napájení a přenosné baterie.

Nabíjecí stanice má navíc na palubě prostor, kde lidé mohou dočasně složit hlavu, a poslouží tak nejen jako dopravní prostředek, ale i jako místo k odpočinku v dobách katastrofy.
foto: Honda, Toyota

Toyota a Honda chtějí vytvořit systém mobilní elektrárny a zahájit poloprovozní testování dodávek elektřiny spotřebitelům. Systém nazvaný Moving e je mobilní a jde ho využívat v době katastrofy.

Pomůže s řešením kritické situace dodávkami elektřiny do zasažených oblastí, ale uplatnění najde i v normálních časech, například pro zásobování elektřinou na venkovních akcích či festivalech.

Nasazení vypadá tak, že mobilní externí generátory elektřiny a mobilní baterie načerpají elektřinu z autobusu s palivovými články, ten zde slouží jako zdroj energie, a dodají elektřinu spotřebičům.

Vozidlo na palivové články vyvinuli podle autobusu Toyota FC Bus. Je vybaveno dvojnásobným počtem vysokotlakých vodíkových nádrží, čímž výrazně narostl maximální objem převáženého vodíkového paliva, a nabíjecí stanice tak dokáže zajistit vysoký výkon a vysokou kapacitu výroby elektrické energie. Vyprodukuje až 454 kWh při maximálním výkonu 18 kW.

tisková zpráva

10 Comments on “Toyota a Honda testují mobilní elektrárnu v podobě vodíkového autobusu”

  1. Čo k tejto 18kW trapárne dodať?
    Asi iba toľko, že jeden

    Čo k tejto 18kW trapárne dodať?
    Asi iba toľko, že jeden náves, ktorý sa dá dotiahnuť s ťahačom Tesla SEMI má na sebe Megapack s úložnou kapacitou až 3 MWh a menič o výkone 1,5 MW.
    Ale nedá sa v ňom v dobe katastrofy oddýchnuť 🙁

    1. Presne tak 😀 Vodik proste prohrava s bateriemi na vsech
      Presne tak 😀 Vodik proste prohrava s bateriemi na vsech frontach a vodikovy autobus jako elektrarna mi prijde jako hledani zaloznich moznosti, jak vyvinutou technologii jeste nejak vyuzit. Jasne, nekde se to asi muze hodit, ale kdyz tam prijede kamion s baterkama a rozbali na strechu 5kWp elektrarnu, tak je vodik k smichu.

    1. Toyota ti k tomu dodá soupravu na elektrolýzu vody, s ní
      Toyota ti k tomu dodá soupravu na elektrolýzu vody, s ní vyrobíš za použití 60Kwh….1kg(33Kwh) vodíku, ten proženeš přes palivový článek a dostaneš 16Kwh energie. A to se vyplatí….. Vodíkový idiotismus jede dál a peníze se pálí na hovadiny…..proč asi?

Napsat komentář