Automobilky Toyota a Honda pracují na systému mobilní elektrárny. Jde o generátor zahrnující autobus na palivové články umožňující přepravovat velké množství vodíku, přenosná zařízení pro externí napájení a přenosné baterie.
foto: Honda, Toyota
Toyota a Honda chtějí vytvořit systém mobilní elektrárny a zahájit poloprovozní testování dodávek elektřiny spotřebitelům. Systém nazvaný Moving e je mobilní a jde ho využívat v době katastrofy.
Pomůže s řešením kritické situace dodávkami elektřiny do zasažených oblastí, ale uplatnění najde i v normálních časech, například pro zásobování elektřinou na venkovních akcích či festivalech.
Nasazení vypadá tak, že mobilní externí generátory elektřiny a mobilní baterie načerpají elektřinu z autobusu s palivovými články, ten zde slouží jako zdroj energie, a dodají elektřinu spotřebičům.
Vozidlo na palivové články vyvinuli podle autobusu Toyota FC Bus. Je vybaveno dvojnásobným počtem vysokotlakých vodíkových nádrží, čímž výrazně narostl maximální objem převáženého vodíkového paliva, a nabíjecí stanice tak dokáže zajistit vysoký výkon a vysokou kapacitu výroby elektrické energie. Vyprodukuje až 454 kWh při maximálním výkonu 18 kW.
Čo k tejto 18kW trapárne dodať?
Asi iba toľko, že jeden
Čo k tejto 18kW trapárne dodať?
Asi iba toľko, že jeden náves, ktorý sa dá dotiahnuť s ťahačom Tesla SEMI má na sebe Megapack s úložnou kapacitou až 3 MWh a menič o výkone 1,5 MW.
Ale nedá sa v ňom v dobe katastrofy oddýchnuť 🙁
Presne tak 😀 Vodik proste prohrava s bateriemi na vsech
Presne tak 😀 Vodik proste prohrava s bateriemi na vsech frontach a vodikovy autobus jako elektrarna mi prijde jako hledani zaloznich moznosti, jak vyvinutou technologii jeste nejak vyuzit. Jasne, nekde se to asi muze hodit, ale kdyz tam prijede kamion s baterkama a rozbali na strechu 5kWp elektrarnu, tak je vodik k smichu.
To se teprv uvidi kdo prohraje, ja bych vodik tak rychle
To se teprv uvidi kdo prohraje, ja bych vodik tak rychle neodepisoval.
jedno či rýchlo, či pomaly.
problém je v politikoch,
jedno či rýchlo, či pomaly.
problém je v politikoch, ktorí nepoznajú súvislosti, ale majú moc.
Přijde si nabít mobil nebo můžete odcestovat na Měsíc.
Přijde si nabít mobil nebo můžete odcestovat na Měsíc. Zaručit nemůžeme ani jedno.
Ten bus, když stojí, nemůže použít k výrobě elektřiny
Ten bus, když stojí, nemůže použít k výrobě elektřiny palivový článek co napájí jeho pohon? Nebo ten pohon má výkon jen 18kW???
S baterkou by to cele bylo mensi, levnejsi a vykonejsi. 4,5
S baterkou by to cele bylo mensi, levnejsi a vykonejsi. 4,5 baterii TMS ma stejnou kapacitu s mnohonasobne vyssim vykonem. Navic baterku lze na miste doplnovat ze solaru. H2 se musi dovazek kdo vi od kud.
Asi tak…
Asi tak…
Toyota ti k tomu dodá soupravu na elektrolýzu vody, s ní
Toyota ti k tomu dodá soupravu na elektrolýzu vody, s ní vyrobíš za použití 60Kwh….1kg(33Kwh) vodíku, ten proženeš přes palivový článek a dostaneš 16Kwh energie. A to se vyplatí….. Vodíkový idiotismus jede dál a peníze se pálí na hovadiny…..proč asi?
+
+