Toyota chce v Japonsku vlaky na vodíkový pohon

Jan Horčík - 04 Říjen 2018

Společnosti Toyota a East Japan Railway Company podepsaly dohodu o spolupráci na možném propojení mezi železnicí a automobily v otázkách vodíkové mobility. logo Toyota

Toyota zatím vodíkové vlaky teprve plánuje, ale v Německu už se vyrábějí a jezdí.
foto: Toyota

Cílem spolupráce je pomoci vybudovat společnost s nižší uhlíkovou stopou, zakládat vodíkové čerpací stanice a zavádět technologie vodíkových palivových článků do vlaků. Obě společnosti mají zájem spojit své silné stránky a v současnosti projednávají detaily mnoha různých otázek v oblasti využití vodíku.

Patří sem i budování vodíkových čerpacích stanic na pozemcích ve vlastnictví JR East, zavádění vozidel a autobusů na palivové články pro potřeby místní dopravy a využívání technologií palivových článků v železničních vozech.

Toyota a JR East mají rovněž zájem společnými silami rozvíjet iniciativy v souladu s potřebami místních komunit. Za tímto účelem obě společnosti chtějí požádat o spolupráci místní samosprávy, podniky, občany i další zapojené subjekty. Cílem těchto aktivit je vybudovat řetězec pro zásobování vodíkem, přispívající k regionálnímu rozvoji a růstu.

Budoucí cíle jsou například spolupracovat s místními samosprávami, podniky, občany a dalšími zainteresovanými partnery, vybudovat řetězec pro zásobování vodíkem v prostorách železničních stanic a podporovat regionální rozvoj prostřednictvím programů na snižování uhlíkové stopy.

Mezi konkrétní iniciativy patří například záměr zakládat vodíkové čerpací stanice, rozšiřovat jejich počet a prosazovat co nejširší využívání energie z vodíku, zakládat vodíkové čerpací stanice, zavádět osobní vozidla i autobusy na palivové články do sítě regionální dopravy s propojením na železnici, zavádět technologie palivových článků do železničních vozů nebo realizovat technologický průzkum zaměřený na bezpečnost karoserií vozů převážejících velký objem vodíku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koho bude zajímat, něco k vodíku:

youtube.com/watch?v=F0PYbbGW_sY

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem sice příznivcem vodíku pro automobily, ale u vlaků to je naprostá hloupost. Jaký to má proboha přínos, troleje tady máme hodně let a je to osvědčená technologie. K čemu tedy vodík?

Pokud dobre vidim, tak mluvi o USA, tam to s elektrifikaci (tisice mil "divocinou") tak zhave neni (ostatne ani u nas mimo hlavni tahy).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota svolává po celém světě ke kontrole 2,4 milionu hybridů

auto.cz/toyota-svolava-po-celem-svete-ke-kontrole-2-4-milionu-hybridu-125033

Obrázek uživatele Krueger

Jeste zbejva udelat elektrarnu na vodik :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jasně celý 270% předlužený japonsko bude vyrábět 60% ztrátový vodík, no to bude eko jako svina :))) A ledovce potajou dál :))
Proč to dělat jednoduše když to de vochcat :DD Ja už tydle rejžácký bejkárny ani nečtu ;))

Já pořád nějak nechápu kdo si může myslet, že vodík má smysl a proč.

V jiném článku jsem četl, že Mazda reinkarnuje Wankel. Bude na plyn a bude to běžet na stabilních otáčkách (jako zdroj pro el. generátor). To podle mne má smysl. Aspoň to zkusit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Wankel je moc pěkný.
A v pozici generátoru elektřiny je dokonalý.

Jenže proti spalovacímu pístovému motoru se neprosadil. A ten hlavní důvod jsou technologická omezení.

Různých spalovacích motorů je minimálně 10 (co jsem viděl za posledních 10 let), ale reálně se používají 3 - vznětový, zážehový a stirlingův.
U ostatních se nepodařilo dostat je do výroby (což neznamená že se v budoucnu nepodaří)

Myslím, že stirlingův motor nepatří mezi spalovací. Pracuje na principu rozdílu teplot.

Obrázek uživatele PaRi

Víte, já z toho cítím nerozhodnost, neschopnost se zorientovat v rychle se měnícím světě a i trochu zoufalství. Tuším, že ve vedení 'starých' automobilek mají rozhodující slovo 'staří zasloužilí' borci. Stejní jako já, který má pomalu problém seřadit si v televizi programy podle sebe. Nástup EV totálně zaspali, ale neví co s tím. Prostě jim do jejich zaprděných teplých kšeftíčků vjely štiky s brilantními mozky, které jim začínají osekávat zisky a nebojí se silně investovat do vývoje i na úkor vlastních příjmů.

A proč vodík, wankel, BEV, ...? Protože oni nic jiného neumí a schopné vývojáře, nespokojené s korporátní kulturou vývoje, přetáhly ty štiky.

Bůh s nimi.

Už Porše při náboru do EV týmu v roce 2016 zmiňovalo, že nejsou lidi protože už jsou dávno rozebraný a hlavně i když je přeplatěj tak se jim vůbec nechce jít k těžkopádným dinosaurům, který se nehejbou a všechno je tam problém :D

Válka o talenty 2016

http://www.bbc.com/news/business-36899159

Porsche admitted that finding staff for the project is tough.

"I'm not denying the battle for talent is tough," said Andreas Haffner, human resources boss at Porsche.

"One can in fact describe what is going on now as a 'war for talents'. We are in direct competition with other automakers and suppliers and IT firms in our global search for talented experts. Money alone is not enough to attract these creative minds."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele PaRi

Jo, to jsem měl na mysli. Sláva, takže o tom alespoň ví, teď ještě aby s tím něco začali dělat :-)

Jo, vodíkový cyklus vypadal nádherně před hodně lety tuším v Tecnickém magazínu, jako technologie budocnosti... To nikoho nenapadlo, že by mohl být z ropy, a také se moc neprobírala účinnost. Ale dnes? Už dnešní baterie jsou použtelné a bude líp. Jako elktrikář už nechci nic, z čeho nečouhají alespoň dva dráty. S tou korporátní kulturou svatá pravda; a český management, co si tuneluje na svém písecku tomu nasadí korunu.

To jste napsal moc pěkně. Korporátní kultura, to je něco co mne momentálně silně (negativně) ovlivňuje.

V minulé firmě náš šéf říkal: naše pobočka snáší Německu zlaté vejce. Že by to vejce mohlo být 2x větší Němce nezajímá. Prostě to sype a hotovo. Není třeba nic zlepšovat. No a ejhle, nová konkurence zlepšuje; mění zažité pořádky. A než se ti staříci rozkoukají, už jsou na pracáku.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil