Toyota bude prodávat svůj hybridní pohon dalším výrobcům

Ne, že by Toyota svůj hybridní pohon Hybrid Synergy Drive už nějakou dobu neprodávala. Licenci si koupil třeba Nissan pro svůj Altima Hybrid. Teď chce ale Toyota posunout tenhle podnik na novou úroveň.

Hybrid Synergy Drive je dnes bezesporu nejpokročilejší systém hybridního pohonu na trhu. Toyota ho ostatně vyvíjí už od 90. let. A teď ho chce nabídnout i dalším automobilkám.
foto: Toyota

Není pochyb, že v oboru hybridních pohonů je Toyota světová jednička. Japonská automobilka ve svém hybridním pohonu využívá spoustu součástek, které především domácí dodavatelé vyrábějí exkluzivně pro ni. Toshiyuki Mizushima, šéf motorů Toyoty, ale aktuálně Reuters řekl, že to chtějí změnit.

„Chceme přejít na systém, kdy vyvíjíme technologii s našimi dodavateli v dřívějším stádiu, …aby ji mohli nabídnout také jiným zákazníkům, než je Toyota,“ řekl doslova Mizushima. Pro dodavatele to samozřejmě bude výhodné, stejně jako pro Toyotu.

Když se komponent vyrobí dva miliony místo jednoho, bude to znamenat snížení nákladů na jeden kus a tedy i celkové výsledné zlevnění hybridních aut. Dodavatelé získají nový zdroj příjmů, stejně jako samotná Toyota, která tímto chce získat zpět nemalé peníze, které vydala na výzkum a vývoj hybridní technologie.

V době, kdy Evropská unie, Spojené státy, Čína i další regiony neustále zpřísňují emisní normy, jde o skvělý tah. Ostatní automobilky sice také investovaly do vývoje hybridů, ale opožděne a často s nevalnými výsledky. Využití pohonu od třetí strany tak může být výhodným řešením.

44 Comments on “Toyota bude prodávat svůj hybridní pohon dalším výrobcům”

  1. HSD od Toyoty je
    HSD od Toyoty je předobrazem dění na elektromobilním trhu za 10 let. Většina z těch, kteří čekali až bude 100%ně jasné, že elektromobil zvítězí a teď se vrhli do vývoje elektromobilu, a hodlají se za 10 let stát lídry elektromobilního trhu, naopak za 10 let zjistí, že ztráta za lídry je trvalá a již ji nikdy nedoženou. Potom nakoupí hotové pohony od Tesly nebo Nissanu a stanou se automobilkami druhé kategorie, bez vlastního pohonu. Je zajímavé sledovat jak manažeři automobilek dělají v průběhu jednoho desetiletí znovu stejnou chybu jakou udělali s hybridy.

  2. Hybrid synergi Drive je
    Hybrid synergi Drive je perfektne optimalizovaný pohon, ktorý nemá konkurenciu. Po moste s tým jazdím za 3,5l (auris) a ked chcem tak sa dá aj za 2,5l a ešte stále nie som žiadna brzda v premávke. Dlhodobá spotreba je 4,5l a to to vôbec nešetrím (dialnica 135 podla GPS).

    Bol som si vyskúšať RAV4 hybrid (úžasné zrýchlenie z 60 na 100km za 4,9s !!! a z 80 na 120 za 6,5s). Ten 2,5l nemá konkurenciu (motor z Lexusu). Toto celé má písanú spotrebu 4,9l , reálne tak tesne pod 6l ale stále paráda.

    Bol som aj v CHR, ktorá je síce sĺabšia, ale stále je to lepšie ako môj Auris….nová generácia 1,8HSD montovaná zatial iba do nového priusu a CHRky je zasa o stupen lepšia – lepšie zrýchlenie a nižšia spotreba.

    tento pohon má plynulú jazdu ako v elektromobile – rozbiehanie, brzdenie atd, proste úplná pecka.

    Jediné čo mi vadí že nerobia PHEV, lebo v garáži by som to využil (prius PRIME je mooooc drahý).

  3. OT: Nissan odhali v lednu
    OT: Nissan odhali v lednu 2017 na CES v Las Vegas zasadni novinku. Prohlasil to Renault-Nissan-Chef Carlos Ghosn na tiskovce.
    Spekuluje se o predstaveni noveho Leaf. Nissan ma pry male problemy s vetsi baterkou kterou na rozdil od te v Renault ZOE vyrabi sam. Modernizovany Leaf zrejme bude mit nejdrive o neco vetsi nez stavajici baterku a pozdeji dostane vetsi.

  4. znate slogan intel inside?
    znate slogan intel inside? je zajimave ze neco podobneho nefunguje v automobilovem prumyslu. anebo mozna jenom v malem. treba tak autoradio. nikdo se nechlubi tim, ze ve sve kare ma motor jine znacky. hybrid synergy drive od toyoty je nepochybne absolutni spicka mezi soucasnymi pohony vubec, ale myslim, ze se mu to podari prodat jenom malym lokalnim automobilkam. nedokazu si predstavit, ze by se treba ten zmineny nissan hrdil napisem HSD inside. navic v minulosti tenhle pokus tady uz byl. (Toyota licencuje Mazdě hybridní pohon) Mozna by to klaplo, kdyby toyota svoje hybridy oddelila do samostatne znacky.

    1. Problém tohoto pohonu je v
      Problém tohoto pohonu je v tom, že energetická úspora je prakticky celá pohlcena zvýšenou hmotností vozidla. Takže paradoxně sice máš hybridní auto, ale reálná spotřeba ti neklesne.

      A automobilky jsou tlačeny do snižování emisí – takže jim toto řešení reálně nepomůže.

      1. zvyseni hmotnosti tam je,
        zvyseni hmotnosti tam je, dokonce i zmenseni batozinoveho prostoru, dokonce do jisteho najezdu a za jistych podminek jde spekulovat nad tim, jestli se to cele vyplati, kazdopadne tvrzeni, ze „energetická úspora je prakticky celá pohlcena zvýšenou hmotností vozidla“ je naprosty nesmysl.

      2. A to teoretizujes nebo mas
        A to teoretizujes nebo mas relevantni data k takovemu tvrzeni?

        Ja mam sice data jen za 3.5 roku provozu HSD, ale presto ti mohu rici, ze:
        – sedlal jsem 1. (jeste poctivy japonec) i 2. (francouz) generaci Toyota Yaris (benzin) (takze moc dobre vim za kolik jsem se dopravoval po Brne a okoli)
        – cena HSD v dobe porizeni byla vyssi o cca 25 tisic (oproti nejvyssimu dostupnemu benzinu – 1.33)
        – v celorocnim prumeru jezdim minimalne o 2, spise 3 litry benalu mene na 100km
        – rocni vesmes 100% mestsky/primestsky najezd 10-11 tisic km
        – v provozu nejsem brzdou (spise naopak) a na vylozene uspornou jizdu si nehraji (muj cas je podstatne drazsi – neobnovitelna -deviza, nez deci benalu)
        – veskera data mam osobne dlouhodobe evidovana, takze Ti mohu s klidnym svedomim rici – v mem pripade Tve tvrzeni neni pravdive.

        A vcil mudruj…

      3. nesmysl, pomuze jim to a
        nesmysl, pomuze jim to a hodne, s RX450h tedy SUVckem co ma prez 2 tuny jsem vpohode jezdil okolo prumeru 8 litru na 100km (mel jsem ji rok), a to jsem vetsinu casu stravil na dalnici a pak neco malo ve meste, opravdu nevim ktere jine podobne velke a tezke SUV s 3.5 litrovim 6 valcem a 300 konikama se dostane na takovou spotrebu krom tech hybridnich? s dieselovou Q7 3.0TDI co ma o 70 koni min a vazi o necelich 130 kilo vice jsem se pod 11 litru prumer nedostal a kolega s ni ma dlouhodobej prumer prez 12

  5. Proc to delat jednoduse kdyz
    Proc to delat jednoduse kdyz to jde slozite a bude poruchovy. Proc joudove nedelaji nahon spalovakem na predni napravu a elektrikou na zadni napravu. Pak odpadaji veskere problemy s nejakou poruchovou mechanikou.
    Ja bych zadny dnesni hybrid nechtel. Pro moje ucely staci cisty EV. Ale kdyz jsem jezdil 10x vic, tak bych to mozna koupil.

    1. z mnoha duvodu. ale nekteri
      z mnoha duvodu. ale nekteri amateri to takhle maju 😉 … mezi spalovakem a elektromotorem (jsou tam dva) neni zadna nespolehliva mechanika. je tam obycejna planetova prevodovka – diferencial. nic vic. proto je toyota prius porad na vrcholu rebricku spolehlivosti. ne mezi hybridama ale absolutne.

    2. Ono to slovíčko synergy
      Ono to slovíčko synergy uprostřed sousloví není jen tak nějaké plácnutí do vody pro zákazníka. Pokud chcete mít predikovatelné jízdní vlastnosti na různých površích a za různých klimatických podmínek při různých režimech a ještě k tomu optimalizovanou spotřebu energie. Není to jednoduchá úloha. Proto se podle mě hybridy uplatní spíše v nákladní, železniční a lodní dopravě. Pro osobní dopravu je to moc drahé a komplikované řešení.

      1. o vsech tech alternativach
        o vsech tech alternativach od hybridu, elektromobilu az po cng a lpg docela plati, ze je potreba lepe zvazovat ucel pouziti. kdyz jsem si to pocital, tak pro rodinne vikendove jezdeni mi nevychazelo nic lepe, nez s prominutim ojeta benzinova oktavka. na druhe strane i v osobni doprave se urcite najde pro hybridy uplatneni. treba priusy jsou oblibene vozy taxikaru. a kdybych potreboval do prace dojizdet denne autem tak hybrid by mohl byt alternativou i pro mne. s nakladni (silnicni) dopravou a hybridizaci si myslim to same co vy, kazdopadne je zajimave, ze se to tam moc neuplatnuje. na druhe strane v zeleznicni doprave hybridy funguji uz hodne davno. akorat se nejmenuji hybridy ale diesel-eketricke lokomotivy. a v lodni doprave tam si myslim, ze hybrid az takove opodstatneni nema. nedochazi tam az k takovym zmenam na to, aby bylo potreba energii z brzdeni skladovat a nasledne ji pouzivat v case zvyseneho vykonu. proste se motor zapne a lodka pluje. a kdyz dopluje tak se vypne. 😉

      2. Na dráze to nemá moc
        Na dráze to nemá moc smysl, tam je dneska, troufnu si tvrdit 95% případů elektrický přenos výkonu, nebo přímo elektrický pohon a nějaké rekuperace a pod nemají moc smysl, elektrické lokomotivy na 25kV/50Hz mohou rekuperovat na stále více úsecích a energie na uvedení vozidla do pohybu jsou proti samotné jízdě malé. Pohybuje se to někde kolem 30kWh pro běžný osobní vagon, ale při jízdě si umí říct o stovky kW výkonu.

        U kamionů to smysl mít bude, tam jsou poměry energie jiné a startů a stopek je tam mnohem více. Když jde vše dobře tak nákladní vlak bude stavět až po třeba 70km. u auta je to horší a navíc kvalita sinic se mění více než kvalita tratě, takže tma by se opravdu vylepšování pomocí elektrického pohonu hodilo.

    3. Dělají to „joudové“ z
      Dělají to „joudové“ z Mnichova. Říkají tomu 225xe Active Tourer. A je to menší MPV k mání za 1M Kč 🙂 Podle novinářských testů to má dobré jízdní vlastnosti, ale mechanika tam je – automatická převodovka mezi spalovákem a přední nápravou.

      Zatímco HSD má jen planetovou rozvodovku, což je, podle mě, mechanicky jednodušší řešení…

      1. tak to nikoli. Rozdíl je
        tak to nikoli. Rozdíl je totiž v dobru (čistý vzduch elektro) a zlu (raka vzduch dízlbenz) Takže dle této filozofie je „hybrid= zkorumpovany spalovaci motor“ zpátečnická cesta, krok zpět, prostě nostalgije 🙂 Kolik % lidí by se chtělo vracet ze Smartfonu na analog hádej 🙂

                1. No a dnes nie je problém
                  No a dnes nie je problém elektrinu vyrobiť aj inak, ako spalovaním fosílnych pozostatkov. Moje euto som schopný dotovať skoro celoročne energiou z termonukleárneho reaktora, ktorá by inak bez úžitku prehrievala strechu.
                  K tomu hybridu asi toľko:
                  Ja s úsmevom na tvári vždy zvedavcom hovorím, že „hybrid je pre tých, čo nemejú gule.“ Áno nie každému môže stačiť dojazd terajších elektromobilov, ako mne. Samozrejme je to trochu lepšie, ako čistý fosíložrút no je to stále uviazanie sa na ropu. Stále je nemalá spotreba paliva, treba meniť oleje, filtre, výfukové potrubia… . Ak niekto tvrdí, že spotreba 8l u hybridu je slušná spotreba tak neviem. Ja som jazdil na 2l aute r.v. 98 za 9l a na dlhšie trasy tiež okolo 8l benzínu. Auto z 59. roku (oktávka) mi žralo ešte menej. Ten vývoj účinnosti spalovákov, žiaľ nijako nepokročil. Podľa mňa je aj liter na stovku moc.

                2. Můj přetočenej
                  Můj přetočenej rozčvachtanej 2 l karburátorovej Renault 25 z roku nevím, žral jen 7,3 l na dálkový štreky a když to šlo tak jsem jel 140. Žádná ekonoha.

                1. ano ale s elektromobilama
                  ano ale s elektromobilama hodne. ctete pozorne.

                2. Čtu pozorně, cituji:
                  Čtu pozorně, cituji: „protoze tu elektrinu nejak vyrobit musite. a dokud bude polovina energie vyrobena z uhli, tak s hybridem jste na tom samem.“
                  O elektromobilu ani zminka, jmenoval jsi hybrid.

                3. ano. ale predchozi prispevek
                  ano. ale predchozi prispevek to objasnuje vsechno. nekdo tam totiz tvril, ze hybrid je zkorumpovany elektromobil, a elektromobil je cisty. a ciste dobro. tak jsem mu vysvetloval, ze ta elektrina pro jeho elektromobil se musi z neceho vyrobit. kde se bere ta v hybridu je snad vsem jasne.

          1. full hybrid čo je toyota
            full hybrid čo je toyota HSD vyraba ekektriku VÝLUČNE počas jazdy z brzenia, jazdy z kopca a pod.
            nemá to absoludne nič spoločné s elektrikou v našich elektrických sieťach !!!

            Zo zástrčky sa dobíja iba Plug-in hybrid a elektromobil.

            Ľudia ak niečo komentujete, aspoň si pozriete ako to funguje a netliachajte nezmysli….je mi do plaču keď vidím že niečo čo funguje 20rokov v Japonsku, potom Český/Slovenský „odbodrník“ komentuje takýmto nezmyslom…..pôsobíme ako zaostalé opice na stromoch.

            ďakujem za pochopenie.

              1. aha, takže vdaka elektrike
                aha, takže vdaka elektrike z uhla je na tom EV podobne („na tom samem“) ako hybrid ktorý síce vyrába elektriku pri brzdení, ale zasa ide aj na benzín.

                Už rozumiem, ale pri prvom čítaní by ma táto kombinácia fakt nenapadla.

                Jednu poznámku k tomuto: benzín inak ako ťažbou nezískame…..EV má do budúcnosti nádej že nebude z uhlia a tak by sa malo na to pozerať….výhľad je častokrát dôležitejší ako aktuálny stav.

                Mimochodon EV dokáže elektriku vyrábať…..a to tým, že bežne vyplytvaná elektrika v prečerpávadlách (v noci) sa môže nabíjať do batérií a druhý den exportovať späť do siete – volá sa to „inteligentná sieť“ a niekde to už aj funguje. EV inak vôbec nenavyšujú spotrebu elektriky a keby všetky autá ČR/SR prešli lusknutám na elektriku, tak celoročná spotreba by nestúpla ani o jedno 1%….teda mýtus o tom že sieť nie je pripravená je číri nezmysel.

                Teda pre ľudí, ktorým dojazd EV stačí by si ich mali kupovať, komu treba dlšie trasy, nech si kúpi PHEV, prípadne aspoň hybrid HSD. Dízle a benzín bych osobne zakázal.

                ospravedlnovať sa nebudem, nakoľko ste to fakt napísali nezrozumitelne, ale mrzí ak sa Vás to dotklo 😉

                1. tak postupne. „benzín inak
                  tak postupne. „benzín inak ako ťažbou nezískame“. neni pravda zkuste googlit treba termin synteticka nafta. je to asi stejne vzdalena a stejne malo pravdepodobna vize jako predstava o ciste elektromobilite. „EV má do budúcnosti nádej že nebude z uhlia a tak by sa malo na to pozerať“ ano. hledet do budoucna je hezke. ale to je tak vsechno. zatim i v techhle vizich neni nic, nez tuny lionek a dobijeci stanice na kazdem rohu. a i kdybychom si jako spolecnost rekli ze do toho jdeme opravdu s nasazenim, tak se nam to do 15ti let nepodari vybudovat ani omylem. staci jenom prepocitat vyrobni kapacity baterii a jejich ceny. nepodari se nam to ani z hlediska ekonomickeho. ale to uz se tady pocitalo x krat. proste na to jako spolecnost nemame. „Mimochodon EV dokáže elektriku vyrábať“ tenhle vyrok je hodne nadneseny. dokaze ji skladovat. to ano. ale i s vracenim do site bych nejak extra nepocital. z mnoha duvodu. jeden je treba ten, ze kdyz v noci dobju auto, rano, kdy je spotreba elektriny nejvyssi si ho rozhodne nenecham vybit. potrebuji ho na cestu do prace. druhy duvod je treba ten, ze baterie optimalizovane pro vyrovnavani spicek ve siti predse jenom svoji funkci delaji lepe, nez baterie optimalizovane na pohon elektromobilu. to byl technicky a ekonomicky je ten, ze kdyby to davalo ekonomicky smysl, tak uz tady davno lion vyrovnavaci stanice jsou. ale ono se to moc nevyplaci. a vzhledem k tomu, ze po baterkach bude dlouho hlad, a jsou potreba jinde, ani se nic takoveho v masove mire v dohledne dobe konat nebude. pojdme dale. „keby všetky autá ČR/SR prešli lusknutám na elektriku, tak celoročná spotreba by nestúpla ani o jedno 1%“ v tomhle muzete mit klidne pravdu. to nikdo nerozporuje. kazdopadne to jen rika, ze jak ev nemaji vliv na spotrebu, tak by nemeli ani vliv na vami spominanou „vyrobu elektricke energie“. tedy vraceni vykonu zpet do site. k predposlednimu odstavci asi jen tolik, ze diesel, pripadne benzin poridite za 200tisic, elektromobil, pripadne phev za mega. to proste nejde ani zakazat ani naridit. takovy politik se jeste nenarodil. a snad je to i dobre. jediny kdo s tim je schopny neco delat je norsko tusim. ironii je, ze nebyt vyvozu ropy, tohle si tahle krajina dovolit rozhodne nemuze.

                  muj nazor na celou vec: je nepochybne, ze vsichni chceme abychom dychali cisty vzduch, ale pokud se bavime o doprave, tak cista elektromobilita je v soucastnosti naprosto za hranici reality. a nejenom te ekonomicke. pokud bych se tedy o neco snazil, tak jsou to nizkoemisni, pripadne bezemisni zony v obydlenych oblastech. to tu melo byt davno. zakazy spalovacich motoru jsou nepruchozi a z rise zboznych prani, dotace alternativnich zdroji jsou cesta do pekel dlazdena dobrymi umysly. tak jako naprosta vetisna vsech dotaci a podpor. bohuzel touhle cestou jdeme. a nejenom v doprave. ale to je uz jina debata.

                  ps. tak se tedy neomlouvam ani ja, ale vzhledem k tomu, ze jste nebyl jediny kdo to pochopil takhle, asi budete mit taky pravdy. trochu 😉

                2. Bacha aby sis nevobrousil
                  Bacha aby sis nevobrousil prstíky vo klávesnici :)))

                  Fakta:
                  Elektrika vyrobená z uhlí:
                  ČR jen 47 % 2014 sestupná tendence
                  SR jen 18 % 2013

                  ČR ročně vyveze 25 TWh el. energie i bez přispení elektromobilů a všichni tu spokojeně schroupaj ty emise z toho a nikdo nikde neprotestuje. I když vyměníme celej 7 milionovej autopark za elektrovozidla tak ten vývoz nevycucnem.

                  V USA odstavili 1/3 uhelek a spotřeba uhlí klesla za 5 let o 40 %.
                  Z plánovanejch 200 uhelek postavili sotva 30.
                  Skotsko zrušilo uhelky úplně.

                3. rikate polovicni pravdu. a s
                  rikate polovicni pravdu. a s tim skotskem jste si vybral co se vam hodilo. kdyz uz, tak se podivejte na energieticky mix techhle krajin.zejmena podil obnovitelnych zdroju v nich. protoze to je to, o co tady jde. ne o uhli samotne. ale to vy moc dobre vite.
                  ps. docetl jste to?

                4. Takže fakta jsou
                  Takže fakta jsou poloviční pravda, to je zajímavé.
                  Skotsko jsem si nevybral, je to jedinej „stát“ o kterým vim že se zbavil uhelek a dočet jsem se to zde na Hybridu. Jak prosté. Jiné bohužel neznám, vy ještě nějaké znáte?
                  Vy tu začnete mlejt vo uhlí a najednou vás uhlí nezajímá :)))
                  Mě zase vůbec nezajíma ten zbytek.
                  Vy víte úplný houwno co já vím, takže vaše apriorní soudy si můžete strčit za klobouk.

                  Co se tak blbě ptáte, když už přece dávno víte že nic nečtu natož nějaký vaše sáhodlouhý zamotanosti. 😛

Napsat komentář