Total osadí 5000 čerpacích stanic solárními panely

Nadnárodní olejářský koncern Total ohlásil, že 5000 svých čerpacích stanic po celém světě osadí solárními elektrárnami. Investice se bude pohybovat kolem $300 mil.

Čerpací stanice Total v Tanzanii.
foto: Total

Čerpací stanice na celém světě jsou mezi těmi nejlépe připravenými pro instalaci solární elektrárny. Jejich obvykle velká plochá střecha si o to vyloženě říká, stejně jako dostatečně dimenzovaná elektrická přípojka.

Mezi prvními velkými firmami to pochopil Total a jal se konat. Na 5000 svých pump po celém světě osadí solární elektrárnou. Chce tím nejen snížit svou uhlíkovou stopu a trochu si vylepšit jméno, ale možná se i připravit na budoucnost, kdy budou jeho čerpací stanice vybaveny nabíjecími stanicemi pro elektromobily.

Celkem 5000 benzinek, z toho 800 v domácí Francii, bude během následujících pěti let osazeno solárními panely. Celkem by tak mělo vzniknout až 200 MW výrobní kapacity. Total díky tomu čeká snížení ročního účtu za elektřinu o $40 mil. Solární panely dodá společnost SunPower.

Ačkoliv už dnes lze výjimečně na benzinky osazené solárními panely narazit, a to i v Česku, nejnovější krok Totalu nám dává nahlédnout do světa budoucnosti, ve kterém nebude problém u benzinky také nabít čistou energii ze slunce.

40 Comments on “Total osadí 5000 čerpacích stanic solárními panely”

  1. Výborně Total, ještě
    Výborně Total, ještě prosím rychlonabíječku pod tu střechu a je to zcela OK.
    Když jsme tak loni bloumali po některých velkých čerpačkách na rakouských dálnicích, tak sice FVE většinou na střeše neměly, ale pomalé i rchlonabíječky pod nimi nebo vedle ano. Třeba Agip měl Smartrics. Takže jde to. Jen chtít.

  2. Total v totalitní Barmě
    Total v totalitní Barmě využíval otrockou práci obyvatelsta.
    To nejsou žádný lidumilové to si nedělejte iluze.

    „Myanmar investments
    Despite the European Union’s sanctions against the military dictatorship Myanmar, Total is able to operate the Yadana natural gas pipeline from Burma to Thailand. Total is currently the subject of a lawsuit in French and Belgian courts for the condoning and use of the country’s civilian slavery to construct the pipeline. The documentary ‚Total Denial‘ shows the background of this project.[45][unreliable source?] The NGO Burma Campaign UK is currently[when?] campaigning against this project.“

    dokument „Total Denial“
    https://www.youtube.com/watch?v=13IrUvZdDVA

  3. Fandím jim. Ale
    Fandím jim. Ale stávající střechy nad stojanama ideální nebudou. Jsou vysoké a není tam servisní přístup pro čištění panelů (ometání sněhu). Obsluha stanice se o ty panely určitě starat nebude moct (práce ve výškách), takže přibudou náklady na nějakou servisní organizaci. Já bych tam teda lézt nechtěl.

  4. Nevim zda je to tajna
    Nevim zda je to tajna informace, ale nejak se nedari razdva najit mapku nebo seznam cerpacich stanic Total v CR. Nakonec jsem to nasel na nejakem foru Citroen nebo tak. jsou to ale chytry hlavy. Ja bych cekal ze zverejni na svych webovych strankach mapku. Ale zadnou tam nemuzu najit. Stejne asi ty solary v CR nebudou instalovat. ERU a MPO by jim jeste dalo pokutu…

  5. Mě přijde, že spousta
    Mě přijde, že spousta čerpacích stanic má založen byznys plán hlavně na prodeji doplňkových služeb, prodeji cigaret, potravin, nápojů apod. Zrovna tihle by měli začít přemýšlet o vybudování dvou stojanů rychlonabíječek, protože elektromobilisté jim tam pak utratí majlant.

      1. pokud jich nebude ubejvat
        pokud jich nebude ubejvat ale naopak pribejvat (coz je pravdepodobne) tak to do budoucna muze bejt velka vyhoda, ti stavajici tam budou jiz tak nejak zvykli jezdit, ostatne velke retezce benzinek na staleho zakaznika tak nejak spolehaji, je spousta lidi co jezdi k Shell jen proto ze je to Shell, a ted si vem ze nejaky motorista presedla z fosilu na elektromobil, kam pojede „rankovat“ kdys jeho oblibena sit cerpacek nebude mit infrastrukturu pro elektromobil? no samozrejme ze ke konkurenci 😉 uplne stejne je to kuprikladu s obchodakama, lidi preferuji tak nejak ten jeden nebo dva a tam jezdi nakupovat

        1. S pouzivanim ev se
          S pouzivanim ev se „tankovaci“ navyky uplne meni. Nabijite kdyz auto nepouzivate. Tedy doma, v praci, u obchodu atd. Zajet si natankovat, protoze mi dochazi „palivo“ uz nebude davat smysl, krome delsich prejezdu, ale to tvori u vetsiny motoristu
          jen urcitou cast najetych kilometru a i u techto prejezdu cast pokryjete nabitim doma pred cestou a v cili po ceste. Tedy dobiti na tech par kilometru pri delsim prejezdu zadnyho pumpare neuzivi, stejne jako to kafe, ktere tam vypijete nez budete mit dobito tech 84km, ktere vam chybi do cile…

          1. opravdu, tak proc je treba
            opravdu, tak proc je treba D1 porad tak plna kdys u vetsiny ridicu tvori prejezdy jen malou cast? dalnicni benzinky budou a jsou idelani prave pro nabijeci infrastrukturu, stejne jako odpocivadla, ostatne v Nemecku to pochopili a na kazdem odpocivadle se postupne ty nabijeci stojany buduji, a zacinaji s tim na dalnicich v Nemecku prave i nektere benzinky 😉

            tady porad nekteri nechapou ze kazdy nema moznost nabijet doma a kazdy tu moznost mit nebude, pokud se ma nekdy elektromobilita rozsirit poradne a ne jen paberkovat, tak proste nabijeci infrastrukrura je potreba plosna, tak jako je plosna sit cerpacich stanic, ostatne jizdit na CNG muze taky kazdy kdo ma doma zavedenej plyn, a kolik znas majitelu domacich plnicek a aut na CNG v jedne osobe?

            elektromobilitu neuzivej dlouhodobe jen fanousci, pokud se ma elektromobilita rozsirit musi se spolehat i na bezne ridice, a to i takove kteri nemaji moznost si nabijet doma nebo v praci 😉 na „zapade“ to chapou a proto tu nabijeci infrastrukturu buduji 😉 kde myslis ze by byla Tesla bez site Superchargeru? opravdu si myslis ze by prodavala tolik aut kdyby nemela Superchargery?

            navyky se meni pouze u par jedincu a pomalu, s takovou by tady elektromobilita nebyla poradne ani za 50 let 😉 clovek je liny a pohodlny jedinec ktery nerad podstupuje zmeny a tech par vyjimek to nezmeni 😉

            proc tedy zdejsi elektromobiliste jasaji nad kazdym novym dobijecim mistem? no protoze vedej ze jim to umoznuje jejich elektromobil vyuzivat i jinak nez jen jizdou „okolo komina“ 😉 auto je jista moznost volnosti, pokud ale jezdis jen okolo zasuvky tak mas volnost jen na tu omezenou vzdalenost polovinu dojezdu toho auta 😉

            1. Podivejte se kolik je v
              Podivejte se kolik je v Cesku registrovano vozidel a spocitejte jake procento jich je na te D1. Nebo jinak kolik kilometru rocne najedete a kolik z toho ujedete na trasach delsich nez 300km (coz bude brzo dojezd na ktery dosahne kazde ev).
              Ja mluvim o budoucnosti kdy bude vetsina spalovaku na vrakovistich. V tehle budoucnosti budou stojany u kazdeho parkovaciho mista na sidlistich a u kazdeho obchodu. Ano i v tehle budoucnosti budou nabijeci stanice podel tech Djednicek, ale budou mit podobu pristresku, s nabijicemi stojany a automatem na kafe a bagetu plus zachod na mince. Z toho co tam kdo utrati se totiz neuzivi ani obsluha.
              A majitele pum (zejmena tech mimo hlavni tahy) si to dobre uvedomuji, takze jednak budou delat resp. nedelat vsechno proto aby se elektromobilita co nejvice oddalila a jednak nebudou chtit investovat do neceho co neni jiste, ze u nich bude v te vzdalenejsi budoucnosti nekdo vyuzivat.
              Mimochodem podivejte se treba do Holandska kolik je tam nabijecich stanic (desetitisice) a kolik z nich je u benzinovych pump.
              A jeste jedna vec. Jsem presvedceny, ze budoucnost, o ktere jsem nahore psal neni zas tak moc vzdalena.
              K te domaci plnici stanici CNG… 🙂 Podivejte se kolik ta plnici stanice stoji a porovnejte to s cenou trifazove zasuvky, kterou ma kazdy beztak jiz v garazi.

              1. rocne jedu trasu delsi nez
                rocne jedu trasu delsi nez 300km asi 30x, prave ja mam vetsinu tras dlouhych, neb ve meste radsi nez auto vyuzivam MHD

                rozdil v cene plnicky na CNG a nejakeho wallboxu je cca 20-30 tisic korun 😉 tedy smesne malej rozdil, zakladni plnicky pro slabej provoz zacinaji na cenach okolo 50 tisic, ano jsou i modely za 200 nebo 500 tisic, ale ty se daji prirovnat k tomu jako by si nekdo domu poridil rychlonabijeci stojan za 25 tisic eur, neb z nich plyn doma natankujes za 10 minut, u tech levnych za 45-50 tisic jsou to treba 3-4 hodiny

                1. Uprimne ja bych si auto na
                  Uprimne ja bych si auto na CNG NIKDY nekoupil. I kdyby jo tak plnici stanici urcite ne uz jen proto, ze treba nemam plynovou pripojku neb v nasi obci plyn vubec neni a kdyby byl tak ho NECHCI!

                  Jinak rocne najedu 50tis, pristi tyden platim zalohu na EV, ktere jsem mel na 4 dny pronajate na zkousku a porizovat Walbox me ani nenapadlo, presto ze jsem si zpocital, ze i pri mem najezdu budu minimalne polovinu nabijeni realizovat doma nebo u pribuznych na druhem konci CR kam casto jezdime.

                2. Jeste me napadl maly
                  Jeste me napadl maly dodatek. O walboxu domu jsem nezauvazoval, ale na vybudovani nabijeci stanice v miste kde pracuju jsem uz zacal pracovat.
                  Ze bych zkusil presvedcit nektereho z majitelu benzinove pumpy (a to me ted napada, ze jsou vlastne minimalne dva mistni zakazniky nasi firmy, takze s nimi mame vztah, ktery by mi mohl prinejmensim otevrit dvere) me take ani napadlo.
                  Proste jsem presvedcen, ze nabijet se bude uz brzy vsude mozne, ale na soucasnych pumpach jen velmi vyjimecne, a kdyz tak vetsinou jen u tech co lezi na hlavnich tazich mezi mesty.

                3. Dobrý den,
                  prozradíte, pro

                  Dobrý den,
                  prozradíte, pro jaké EV jste se rozhodl?
                  Já měl na měsíc půjčeného Leafa. Pro většinu mých jízd dostatečné.

                4. Měl jsem půjčenou Teslu S
                  Měl jsem půjčenou Teslu S 70d. Byl to zážitek. S ohledem na pětičlenou rodinu jsem se nakonec rozhodl pro Teslu X.
                  Leaf je, ale taky super auto. Poměr cena/výkon je výborný, takže pokud ho nic „nepřebije“ plánuji je začít příští rok nakupovat do firmy a postupně nahradit spalováky.

            1. to je ale málo. Je to pár
              to je ale málo. Je to pár benzínek a trocha zboží. Já chci pořádný nákup a za levno jako PENNY a TESCO. A u toho AUTOMATICKY tankovat a levně ELEKTRINU :))) A ne jezdit dvakrat za rok na benzinku u dalnice když mam zrovna cestu kolem pro kafe s bagetou a navíc jen proto že musím natankovat protože čůrat se mě zrova néce. Čůrám kafuju a baštím zásadně rád na Chorvatských čerpačkách LPG !! Zaprvý je to absolutní luxus několikrát oceněný Autoklubem a zadruhý je cenově LPG jako ELEKTŘINA. Kam se hrabou český benzinky?? TO JE CELOEVROPSKÝ LOWEND :)))))

    1. Psal jsem to už tolikrát.
      Psal jsem to už tolikrát. Benzínové stanice si o to přímo říkají. Často jsou mimo urbanistickou oblast a proto mají přípojku na trase 22kV na 750A (kapacita je kolem 16 500 KW!). Tam není problém udělat 10 nabíječek po 150kW. S bateriovým úložištěm (cca kolem 5MWh) v kontejneru je to ideální základ pro smart grid síť.

      1. On to neni problem nejen na
        On to neni problem nejen na pumpach, ale i treba v restauracich, motelech, fastfoodech atd. Staci jen chtit. Je zbytecny si stezovat, kdy to lidi od pump pochopi. Oni nejsou hloupi, proste zatim nechteji, protoze na prodeji phm se vydela vic, jak na elektrice a ten narust na shopech by tak velky, aby pokryl pokles zisku z phm, nebyl.

        1. Podle meho se tomu budou
          Podle meho se tomu budou pumpari branit dokud to jen pujde, aby rozsireni elektromobility co nejvice zpomalili/nepodporovali. Jak jste napsal, nabijeni jim neprinese takove zisky jake jim tecou temi hadicemi ted. Navic s vetsim rozvojem elektromobilismu dojde k tomu, ze nabijet se bude prevazne doma v garazi nebo na stojanech, ktere se nevyhnutne zacnou objevovat u parkovacich mist na sidlistich, takze „outdoor“ se bude nabijet jen urcite procento na delsich jizdach a i z toho se vetsi cast bude resit v miste kam jedete (tedy na stojanu u uradu, obchodu, nemocnice, atd.). Pumparum tedy zbyde doslova paberkovani oproti soucasnym 100% uskutecnenych tankovani. Hromadny prechod na ev tak pro ne musi byt spis strasakem z nocnich mur.

          1. Strašák to být nemusí.
            Strašák to být nemusí. Zatím je malý dojezd, pomalé nabíječky a i když je nabíječka výkonná, nabíjí se dlouho. Všechno to nahrává husté síti a nutnosti často dobíjet. Oni si to jen ještě nespočítali a zatím je to ani nebolí, to je pravda. Příjmy budou zpočátku malé.

            1. Ja jsem rodily optimista a
              Ja jsem rodily optimista a tak verim, ze stojime na prahu raketoveho narustu ev na silnicich a s tim spojeneho pozitivniho vyvoje v oblasti jejich dojezdu i rozsirovani nabijeci infrastruktury.
              A ta dobijeci infrastruktura bude podle meho nazoru vznikat zejmena tam kde auta mezi pouzivanim „odkladame“…

                1. to je pravda, každopádně
                  to je pravda, každopádně tady zrovna chtějí, aby jim vyšel zisk… 🙂 a to je zatím pro nás s EV smůla

Napsat komentář