TOP5 supersportů na elektřinu

Široká veřejnost dosud nahlíží na elektromobily zkreslenou optikou. Dle všeobecně rozšířeného názoru jsou to auta s malým dojezdem a titěrným výkonem. Byť nevypouští emise a jsou bezhlučné. Jenže to už zdaleka neplatí. Ukážeme vám pět elektrických sporťáků, které vás přišpendlí do sedaček!

Elektrické supersporty už dnes mají mezi automobilovými nadšenci nezastupitelné místo. A právě takhle začíná revoluce.
foto: Tesla Motors

Tesla Roadster

2008-2012
Cena: od €$109 000 (asi 2 180 000 Kč)

Průkopníkem v novodobé historii elektrických supersportů byla americká Tesla Motors s modelem Tesla Roadster (248 koní, max. rychlost 210 km/h, zrychlení 0 – 100 km/h za 4 s.). Ten stavěl na modelu Lotus Elise do jehož šasi byl zabudován elektrický pohon licencovaný od americké společnosti AC Propulsion.

Tesla Roadster

Technologie pohonu Tesla Roadster se stala základem pro vývoj dalších generací elektrického pohonu automobilky Tesla.
foto: Tesla Motors

Tesla Motors vyráběla Tesla Roadster celkem tři roky, od roku 2008. Za tu dobu prodala po celém světě kolem 2600 těchto vozů. Oficiální dojezd na jedno nabití je 393 km, někteří jezdci ale ujeli i 555,5 km. Roadster se stal odpalovací rampou pro další model automobilky Tesla…

Tesla Model S

2012-?
Cena: od €77 000/$59 900 (asi 1 540 000 Kč/1 198 000 Kč)

Tesla Model S vůbec nevypadá jako supersport. Je to obrovské auto o rozměrech 4976 / 1963 / 1435 a vejde se do něj pohodlně pět dospělých plus dvě malé děti. Má kufr vpředu i vzadu. Jenže výkonnostní parametry už jednoznačně odpovídají supersportům.

auto elektromobil Tesla Model S rodinný elektromobil

Tesla Model S je dostupný rodinný elektromobil s výkonem těch nejlepších supersportů
foto: Tesla Motors
galerie: Tesla Model S
Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S

Nejvyšší verze Tesla Model S disponuje výkonem až 420 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlí oficiálně během 4,6 vteřiny, ale v některých testech se podařilo jít až pod 4 vteřiny. Ostatně, točivý moment 600 Nm vás nenechá na pochybách o tom, že tohle auto má zatracenou spoustu síly. Dojezd na jedno nabití? Oficiálně až 480 km, rekord je 681,6 km!

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

2011-?
Cena: 10 560 000 Kč

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive (750 koní, max. rychlost 250 km/h (omezovač), 0 – 100 km/h za 3,9 s.) je nejvýkonnější vysokovýkonný automobil AMG všech dob. Disponuje čtyřmi elektromotory, které dohromady dávají výkon 552 kW.

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell Gullwing

Mercedes Benz SLS AMG E-Cell Mercedes Benz SLS AMG E-Cell Mercedes Benz SLS AMG E-Cell

Díky tomu je v současnosti tento vůz nejrychlejším elektricky poháněným sériovým vozem na světě. Zvukový projev tohoto tichošlápka obstará speciální audiosystém. Tohoto modelu bude vyrobeno maximálně sto kusů a cena je 10 560 000 Kč.

Rimac Concept One

2013-?
Cena: $1 milion (asi 19 500 000 Kč)

Zakladatel Tesla Motors, podnikatel a vizionář Elon Musk inspiroval i mladého Chorvata Maté Rimaca. Ten postavil supersportovní vůz Rimac Concept One (1088 koní, max. rychlost 305 km/h (omezovač), 0 – 100 km/h za 2,8 s.) na elektřinu a nabídl ho za milion dolarů.

auto elektromobil Rimac Concept_One Mate Chorvatsko supersport

Rimac Concept_One. Tohle není renderovaný obrázek, ale skutečná (ačkoliv nejspíš následně upravená) fotka.
foto: Rimac Automobili
elektromobil Rimac Concept_One elektromobil Rimac Concept_One elektromobil Rimac Concept_One

O elektromobil kterého se vyrobí pouhých 88 kusů je velký zájem zejména v arabských zemích. Není divu, vůz je silný jako Bugatti, stylový jako Ferrari a luxusní jako Mercedes. A málokdo kromě arabských šejků si jej vůbec může dovolit.

Audi R8 E-Tron

2013-?
Cena: ?

Málokterý z vozů má ale své parametry potvrzené na trati. Elektrické Audi R8 E-Tron (625 koní, maximální rychlost 200 km/h (omezovač), 0 – 100 km/h za 4,6 s.) loni na starém okruhu Nürburgring zajelo fantastický čas a brzy se dostane na trh.

auto elektromobil Audi R8 E-Tron na okruhu

Elektromobil Audi R8 E-Tron na okruhu Nurbürgring
foto: Audi

Dvojice elektromotorů dává výkon po 230 kW a točivý moment 820 Nm. Celkem 49 kWh energie, které se vejdou do baterie uložené mezi zadními sedačkami a nápravou, vystačí asi na 212 km jízdy. Díky vysokému podílu hliníku a uhlíkových vláken váží auto relativně slušných 1 780 kg.

3 Comments on “TOP5 supersportů na elektřinu”

  1. Perfektny clanok. Krasne
    Perfektny clanok. Krasne poukazuje na to, ako silne su zaostale vsetky automobilky a ze Elon Musk so svojou firmou je naozaj novodoby spasitel elektrickeho pohonu. Je to velmi pekne vidiet, ked sa tie dolezite cisla zhrnu naraz pod sebou:

    Rimac – 1088 koni, 0-100 za 2,8s, dojazd 603km – 19,5M Kc
    Mercedes – 750 koni, 0-100 za 3,9s, dojazd 249km – 10M Kc
    Audi – 625 koni, 0-100 za 4,6s, dojazd 248km – ocakava sa viac ako 5M Kc
    Model S – 416 koni, 0-100 za 4,6s, dojazd 480km – 1,8M Kc

    Roadster neriesim, lebo to auto sa uz len dopredava.

    No uznajte sami. Kam sa ostatne automobilky hrabu? Nehorazne ceny, vykon priam smiesny (ak si obycajnou trojclenkou prepocitate realny vykon a zrychlenie oproti Tesle) a o dojazde ani nehovorim.
    Jediny „konkurent“ mi parametrovo vychadza iba ten Rimac, ale ten je cenovo uplne z inej dimenzie – cize nic revolucneho (z pohladu revolucie v spristupneni elektrickeho pohonu sirokej verejnosti).

    Ak niekto stale nerozumie o com tocim, tak si skuste predstavit, ake parametre by asi mali auta od Tesly v cenovych hladinach Rimacu, Mercedesu a Audi.

    Tlieskam Elonovi.

  2. Díky za přehled, který by
    Díky za přehled, který by se měl hlavně ukázat v médiích běžných benziňáků, bo my nadšenci už nikdo o výhodách a lákadlech EV přesvědčovat nemusí 🙂

    Že už se jedná o přehled toho nejlepšího, navrhoval bych u Tesla Roadster uvést rovnou model „S/Sport“, který měl mít v nabitém stavu a pokojové teplotě ofiko zrychlení za 3,7 sec 😉

    U Tesla S bych pak zároveň uvedl v přehledu do závorky cenu toho nejnabušenějšího modelu, když už je právě jeho čísly oháněno. Následující Meďour za 10 mega (byť je to samozřejmě přestřeleno) pak vypadá až zbytečně předraženě.

Napsat komentář