TOP5: Elektrická auta, která v roce 2013 skončí

Jan Horčík - 14 Leden 2013

V uplynulých měsících a letech se na trhu objevila řada slibných elektrických aut. Ať už jde o elektromobily jako Nissan Leaf, Tesla Model S nebo Mitsubishi iMiEV. Případně plug-in hybridy typu Chevrolet Volt/Opel Ampera a Toyota Prius plug-in hybrid. Ne všechna tahle auta ale přežijí rok 2013.auto elektromobil Coda Sedan elektrické auto

Bude elektromobil Coda Sedan mezi prvními, které letos skončí v propadlišti dějin?
foto: Coda Automotive

Coda Sedan

PRAVDĚPODOBNOST KONCE: 85 %

Zdaleka nejžhavějším kandidátem na to, že během roku 2013 je elektromobil Coda Sedan. Mladou automobilku Coda Automotive stíhá jedna nepříjemnost za druhou a tou největší je, že se o jejím autě prakticky neví a nemluví.

auto elektromobil Coda Automotive Sedan

foto: Coda Automotive
Coda Sedan elektromobil Coda Sedan elektromobil Coda Sedan elektromobil

Navíc, pro řadu lidí není elektromobil Coda Sedan v konkurenci současných aut dostupných na americkém trhu dostatečně atraktivní a díky stínu původně čínské karoserie ani dostatečně bezpečný.

Fisker Karma

PRAVDĚPODOBNOST KONCE: 80 %

Pro Fisker Automotive bohužel platí to samé jako pro Coda Automotive. Samé nepříjemnosti. Nejprve jsou to finanční problémy, pak bankrot A123 Systems, dodavatele baterií pro plug-in hybrid Fisker Karma. A k tomu nepříliš dobré recenze samotného auta.

Fisker Karma plug-in hybrid test

foto: Hybrid.cz
Fisker Karma plug-in hybrid test Fisker Karma plug-in hybrid test Fisker Karma plug-in hybrid test

Pak je při bouři Sandy nenávratně poškozeno 300 modelů Karma. O pojištění se teď soudí. Paradoxně v doku v přístavu seděly proto, že byly svolány zpět k opravě samotnou automobilkou. Důvod? Možnost vznícení baterie. Fiskere, Fiskere…

Mitsubishi i

PRAVDĚPODOBNOST KONCE: 78 %

Mitsubishi se v USA se speciálně “americkým” elektromobilem i vůbec nedaří. Měsíčně prodá pár desítek kusů, zatímco konkurenční Nissan Leaf prodává alespoň stovky. Objevily se dokonce spekulace, že Mitsubishi v USA úplně skončí, ale nic takového se nestalo.

elektromobil Mitsubishi i MiEV

Americká verze elektromobilu Mitsubishi i je mírně odlišná od té japonské/evropské, především je o pár centimetrů větší
foto: Mitsubishi

Místo toho končí elektromobil iMiEV a Mitsubishi se bude soustředit na plug-in hybridy. Mitsubishi Outlander plug-in hybrid má v Japonsku premiéru 24. ledna a je bez debat, že se tohle SUV dříve spíš než později dostane také do USA. Právě plug-in hybridy jsou pro automobilku Mitsubishi – a nejen pro ni – cestou vpřed.

BYD e6

PRAVDĚPODOBNOST KONCE: 65 %

Čínský elektromobil BYD se snaží dělat díry do světa kde může, ale zatím se mu to daří jen částečně. Nejlépe pochopitelně doma v Číně, dále třeba na Ukrajině a na pár dalších, neméně zajímavých místech. Jenže na to, jak dlouho už je BYD e6 na trhu se kolem tohoto auta dveře zrovna netrhnou.

BYD e6
foto: byd.com

Po autě prostě nikdo nijak zvlášť neprahne a BYD pomalu, ale jistě ztrácí tah na branku, stejně jako důvěru spotřebitelů v to, že dokáže dotáhnou elektrickou revoluci do konce. Dokonce ani s jejím plug-in hybridem F3DM to nevypadá nijak zvlášť dobře. Na druhou stranu, BYD má dost prostředků, aby svůj elektromobil držela při životě praktick donekonečně.

Honda Fit EV

PRAVDĚPODOBNOST KONCE: 55 %

Honda je na tom bídně. Především v USA, kde jí měsíc za měsícem výrazně klesají prodeje hybridů. Aktuálně má na vybraných amerických trzích v nabídce k pronájmu elektromobil Honda Fit EV, ale pronajímá všeho všudy desítky vozů měsíčně.

Honda Fit EV

Elektromobil Honda Fit/Jazz EV, prozatím dostupný pouze v USA
foto: Honda
galerie: Honda Fit EV

Honda Fit EV Honda Fit EV Honda Fit EV

Na druhou stranu, elektromobil Honda Fit EV je pro japonskou automobilku nedocenitelný marketingový nástroj. Ukázka toho, že “Honda to umí taky”, když chce. Že dokáže držet krok s aktuálními nejnovějšími trendy. Mimo to bezesporu využívá pronajímané vozy ke všemu možnému testování, ať už technickému či uživatelskému.

Ne že bychom si snad konec kteréhokoliv z výše uvedený automobilů přáli. Jen se pokoušíme realisticky odhadovat jejich šance na čím dál tím konkurenceschopnějším trhu s elektrickými vozy.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné, nepěkné.. Škoda by byla Karmy, vypadá fenomenálně, co se týče Cody holt jen "výhoda" výroby v Číně pro snížení nákladů vždy nestačí.

Obrázek uživatele Roman

Karmy bude škoda. S Codou máš pravdu. Ona ta důvěra v čínská auta ještě není na vysoké úrovni. Dále si myslím, že by byla škoda i Hondy. Podle mě se v tom Honda plácá a přitom si myslím, že mají na to, aby byli na stejné úrovni třeba jako Nissan. Když už ne jako Toyota.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím hoši že budem rádi, když to samotná Tesla rozdejchá ... Přeci jemom i po 10ti letech jsme přeze všecko pořát jen na začátku cesty a jak známo ropáci maj dlouhý hnáty :( No a to se ksakru podivejte co přichystali soudruzi odvedle navýchod :) BABARADI.WEBNODE.CZ/auto/motor-rtu/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RTU je nesmysl.

Tohle není funkční řešení. Kdyby bylo tak jednoduché zvýšit účinnost tak už se to děje. ČEZ by tím nahradil turbíny pro elektrárny místo současných 40 procent by měl 60 a zisk jako blázen.

Představ si, že by místo 2GW elektřiny najednou generoval 3GW


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?