Test elektroskútru Akumoto A-10/70

Jan Horčík - 16 Listopad 2009

Elektroskútr Akumoto A-10/70 vyvolal svého času na diskusním fóru Hybrid.cz velmi bouřlivou diskusi. Magazín Hybrid.cz se rozhodl být v této věci arbitrem a vyzkoušet elektrický skútr na vlastní pěst. Vypůjčili jsme si jej tedy na několik dnů od společnosti Akumoto a jali se testovat.  

Elektroskútr Akumoto A10-70

Akumoto dodává sérii A v několika provedeních. Akumoto A-10/70 je střední verze s cenou 45 000 Kč vč. DPH. Stroj je veden jako malý motocykl, takže na něj stačí řidičský průkaz skupiny AM. To je první z jeho velkých výhod, která s sebou však nese daň nízké maximální rychlosti 45 km/h. Uveze dvě osoby, které by se vzhledem k maximálnímu zatížení měly vejít do 150 kg. My jsme jej testovali v podzimním počasí s 80 kg v sedle.

Elektroskútr Akumoto A10-70 Elektroskútr Akumoto A10-70 Elektroskútr Akumoto A10-70

Hodnota dojezdu 70 km je samozřejmě udávána za ideálních podmínek. To mimo jiné znamená teplotu vzduchu tak akorát, bezvětří, ideální terén, udržování max. rychlosti na 45 km/h (námi testovaná verze byla bez omezovače rychlosti) a zatížení asi 75 kg. Pokud by měla taková situace ve skutečném světě nastat, dojezdu 70 km by asi bylo možné dosáhnout.

Nám se to však v praxi ani trochu nepodařilo. Skútr jsme testovali v oblasti polabské nížiny během října 2009. Bohužel, počasí nám nepřálo, a tak skútr musel čelit častým přeháňkám, poměrně silnému větru a teplotě jen pár stupňů nad nulou. Podmínky nesvědčily technice, ani posádce. Baterie (označované jako "křemíkové trakční akumulátory") byly sice zajeté, ale zcela jistě trpěly nízkou teplotou.

Akumulátory jsou zvláštní v tom, že plné kapacity a výkonnosti dosahují teprve po několika nabíjecích cyklech. V případě skútrů Akumoto platí, že po několika stovkách najetých kilometrů. Proto jsme si také vyžádali "ojetý" skútr a nikoliv zbrusu nový. Několik uživatelů v diskusi o Akumoto A10-70 ostatně poukazovalo na to, že se jim dojezd i výkon po několika cyklech nabití zlepšil až o 15%. Životnost akumulátoru je uváděna sedm let.

Baterie je důležité neustále pravidelně dobíjet, a to i po malých troškách. Naše zkušenost byla bohužel za zmíněných podmínek taková, že skútr ujel max. 35 km na jedno nabití. Plné dobití kapacity 40 Ah za pomoci přiložené dobíječky pak trvalo kolem 7 hodin. Důvod krátkého dojezdu byl však především v tom, že jsme obvykle elektrický skútr hnali max. rychlostí, tedy podle tachometru asi 52-54 km/h.

Jenže i podle našich zkušeností rychloměr ukazuje víc, než je skutečná rychlost, a to asi o 3-5 km/h. Pokud jsme rychlost drželi do 45 km/h, dalo se dosáhnout dojezdu na jedno nabití kolem 45 km. Znovu připomínáme, že šlo o poměrně krušné podmínky, které mohly dojezd nepříjemně ovlivnit a těšíme se, až budeme moct skútr znovu vyzkoušet během jara či léta.

Ovládání skútru je příjemně lehké, ostatně celý skútr neváží více než 91 kg. Při manipulaci ve stísněných prostorách garáže k nezaplacení. Snad jen v případě protijedoucího kamionu by se nějaký ten kilogram navíc hodil. Celkový dojem z ovladatelnosti je dobrý.

Základní technické údaje
Název: Akumoto A10-70
Typ: elektroskútr
Dovozce: Akumoto
Max. rychlost: 55 km/h (test)
Max. dojezd: 40 km +/- 5 km(test pro řidiče vážícího 75 kg), oficiálně až 70 km
Hmotnost: 91 kg
Doba nabíjení: 8 hod
Motor: 3 kW, bezúdržbový - pulzní - integrovaný v zadním kole
Kola: 10"
Brzy: přední kotoučová, zadní bubnová
Akumulátor: křemíková trakční baterie
Povolené zatížení: 150 kg
Počet osob: 2

Elektroskútr A-10/70 působí na první pohled minimalisticky. Důkazem je také malá nabíječka, díky které je pod sedlem dostatek místa pro menší náklad. Pro rychlé parkování je možné použít boční stojánek, pro delší parkování pak přepákovaný stojan. Kromě toho nabízí Akumoto ke svým skútrům také celou řadu příslušenství.

Oficiálně udávané náklady kolem 5 kč/100 km platí hlavně pro model A10/40. U testovaného silnějšího modelu A10/70 se mohou náklady pohybovat od 6 Kč do 15 Kč podle konkrétního tarifu a ceny elektřiny. Cena samotného elektroskútru je 45 000 Kč s DPH.

Česká značka Akumoto montující skútry u nás ze součástek dovážených z Číny dodává na přání ke skútrům rekuperaci, která zajišťuje navrácení brzdné energie zpět do akumulátorů. Tato novinka prodlužuje nejen dojezd, ale i životnost akumulátorů.

Hodnotící tabulka
lehký, ovladatelný na mokré silnici klouže
nízká cena krátký dojezd
tempomat zdlouhavé dobíjení
i pro řiď. průkaz AM
možnost rekuperace
Hodnocení: Hodnocení 4/5
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kupte si manet korado za zlomek ceny a ziskáte spolehliví stroj z dojezdem přes 200.km na nadržku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak toto mi príde ako najrozumnejší komentár...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám obavu že je to .... za šilený penize,vyrobni cena je pakatel,vykony přehnané a nedostačujicí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len teraz som si prečítal aké skúsenosti máte s A 10/70.
Vlastním tiež tento skúter už 2 roky. Mám najazdené 5000 km.
Moje skúsenosti sú obdobné skôr negatívne ako je písané v jednotlivých diskusných príspevkoch.
Myslím že skúter je vyrábaný v Číne nakoľko spomínaný český výrobca nevie reagovať na technické problémy ktoré sa mi vyskytli na skútri.
nedostatky:
- slabé osvetlenie tachometra aj hlavných svetlometov
- hlavné žiarovky sú nevhodné
- rýchlomer ukazuje viacej o 10 km/hod. pri ustálenej rýchlost 50 km
rýchlosť som meral za pomoci polície
- po 1. roku prevádzky pokazená nabíjačka, vyhadzovala 16A istič, horelo vo vnútri nabíjačky, zrejme tam nie je žiadna ochrana na vstupe
- prepojenie akumulátorov mohlo byť prevedené hrubším vodičom, ide cez vodič prúd 60 A pri výkone 3000 W
- kremíkové akumulátory zrejme nepozná nikto
- po dvoch rokoch majú moje akumulátory dojazd len 15 km aj pri pravidelnom nabíjaní, kúpil som si dokonca aj druhú nabíjačku, aby som mohol akumulátory dobíjať aj po 10 km jazdy na chalupe.

Dobrý. Nemám sice Akumoto, ale stejnou platformu s výkonem asi 500W(trvalý), baterie 20 Ah. viz http://www.motoscoot.cz/images/vyprodej/vyprodej_77.jpg Skútr jsem spíše kupoval ze zvědavosti, tak že je bez dokladu, ale cena násobně nižší.Ty káble u baterek jsou skutečně jak zvonkové dráty. Takže jako první co jsem na tom dělal, vyrobil jsem si nové a kvalitnější. Jinak výkon je sice nižší, ale na roviny a kratší kopečky zcela dostačující(Delší prudké kopce nedoporučuji). Můj dojem je spíše pozitivní, zvláště co se týče dojezdu. Jinak nevím, jakou nabíječku má Akumoto, ale ta moje skleněnou pojistku má. A co se týče tachometru, pokud Vám ukazuje "jen" 10 km více, buďte rád, ten můj o 20 km. :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak najskorej pre zaujímavosť.Ja nemám zatiaľ ani skúter ani nič iné elektromobilné,ale pre zaujímavosť tu píšem toto.Životnosť gélových batérii ak sú kvalitne sa dá predĺžiť.A to takto: ak už budeťe badať pokles kapacity batérie dosť výrazne odporúčam batérie nabiť na maximum a potom doslova vypáčiť z nich kryt a doliať destilovanú vodu.Počkajte asi pol hodinu a znova ich nabíjajte do maxima.Dolievanie vody robte pomaly a iba toľko koľko sa vstrebe do materiálu medzi doskami.Žiaľ ak ten materiál bude čierny,batéria už nepôjde.Mam to surovo odskúšané doma a z batérie čo dobre fungovala 4 roky a stratila kapacitu na 3:10tiny som spravil presne toto a funguje znova skoro ako nova aj keď z poškodeným krytom druhy rok.Len žiaľ netuším či to bude fungovať na kremíkových batériách. Ďakujem za pozornosť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ach jo!!! Toto může napsat někdo, kdo nikdy neviděl gelové baterie. Ty vydrží mnohonásobně déle, než ty jakogelové či křemíkové-alias AGM. Jenže prodejci "igelitových pytlíků" z číny, kterým tam kdysi přibalili i skútra s tím, aby to ukusili prodat ,to vidí jinak. Píší kraviny, které jim kdokoli zprostředkuje a jim se to hodí do krámu. Dejte se k nám a dozvíte se více.
Pokud máte opravdu gelové baterie , nikdy je neotvírejte a v žádném případě tam nic nedolévejte.
ww.elektromobily-os.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No možno hovoriš dobre,lebo ja som sa stretol iba z takyma bateriami,ktore som dostal do ruk.Inak o ostatnych nemam ani šajnu,ale tu akože gelovu bateriu ako hovoriš použivam k solarnemu sistemu asi 6 rokov a ešte pred tym som ju kupoval a mal asi rok.Inak pred tym ako som dolial tu vodu do nej tak už važne nedokazala skoro nič poriadne potiahnuť a mala proste tie stavy ako bateria čo už nepôjde a hla funguje už 3ti rok od tej doby a ide uplne ako nova,tak čo ti mam na to povedať.Ale z tym gelom maš isto pravdu,lebo to vizera skorej ako vata ktora je napustena H2SO4.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě malý dotaz:
Výše je uvedeno v technické dokumentaci:
Motor: 3 kW, bezúdržbový - pulzní - integrovaný v zadním kole.
Já jsem se díval na kolo, kde je na ráfku vyraženo 1500W...
Jde o A 1070.
Jak to tam máte vy u A 1070?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Těch 1500W souhlasí, 3000W je maximální výkon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak opět jsem se přesvědčil o "kvalitě za rozumnou cenu od AKUMOTA" Dnes jsem se díval na přední kolo - respektive na levý držák blatníku, který se mi ulomil, mají ho totiž velmi slabé konstrukce na takovou hmotu a vibrace, které se z kola přenáší, tak jsem si jej svařil a ještě vyztužil, aby k tomu už nemohlo dojít, ale proč to píšu - před nedávnem jsem psal, že při kontrole jsem našel naprosto volný jistič, který pak zkratem mohl způsobit nějaký větší problém (zkrat na kostru a pod), ale dnes jsem náhodou zjistil, že v prostoru, jak je klakson, visí měnič DCúDC 48V/12V volně na drátech, docela jsem se zděsil, protože se taky mohlo stát, že bych jel v noci, což se mi občas stane a tento měnič mohl upadnout a byl bych bez světla a nepřál bych si tlačit skútra cca 15 km, kam jezdím. Kdysi jsem upozorňoval výrobce AKUMOTO na špatnou kvalitu, ale smetli to ze stolu a odkazují se na to, že se jezdí po špatných cestách, dírách a podobně. Myslím, že jsem za necelý rok měl už tolik závad, že by to vydalo i na menší knížku... Když se mi pokazila nabíječka, tak mi napsali, upozornění, že se s nabíječkou nesmí přecházet ze zimy do tepla, a do vlhkého místa. Asi si myslí, že my spotřebitelé jsme trotli a snad to mácháme ve vodě. Nicméně mi poslali druhou, tak ovšem nabila asi jen 1/3 energie a vyhodnotila, že je baterka nabitá, protože se mi to nějak nezdálo, tak jsem ji zapnul znovu a opět dodala asi 1/3 energie, tak jsem to zkusil ještě jednou a do třetice "všeho dobrého" opět 1/3 energie, ale aspoň už byla baterka nabitá. Zkusil jsem několik jízd, ale nabíječka se takto chovala pořád. Volal jsem výrobcovi a ten mě prvně přesvědčoval, že se musí několikrát nabít a vybít a že se nabíječka zformuje, že si zapamatuje ty hodnoty, že pak bude nabíjet dobře. Pka mě přesvědčovali, že mám závadu ve skútru, nebo, že mám nějakou špatnou síť, to už mě dost vytočili, protože jsem používal při měření voltmetr a nabíjení se ukončovalo při 48V, podruhé při 50V a potřetí při 54V. Tak po několika telefonátech mi poslali ještě jednu nabíječku a světe div se - ona nepotřebovala žádné formování, na skútru nebyla žádná závada, a síť taky nebyla špatná. Jen mě štve, že se výrobce snaží dělat ze zákazníka prvně blbce a když to neprojde, tak teprve uzná svoji chybu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý, taky bych se chtěl podělit o svojí zkušenost. Mam el. skútr od stejného čínského výrobce, jaký prodává fa Akumoto. Je to srovnatelné s modelem A 10/40. Jen co jsem to z prodejny dovezl domů, hned třetí den přestal skútr fungovat. Reklamovat jsem to nechtěl, protože převoz by byl drahý a prodejce tomu nerozuměl víc než já a jak znám čínské výrobce, jsou na studené spoje machři. Tak že jsem vytáhl multimetr a šlo se na věc. Musím přiznat časově náročnější byla demontáž kapotáže než nalezení samotné závady. Ano byly vadné propojovací kabely baterií, na kterých se mimo jiné podepsala i oxidace. Vůbec jsem nechápal jak takové tenké vodiče, které by byly spíše vhodné k nějakým sluchátkům, mohli použít na propojení trakčních baterii. Naštěstí to vypadá, že tenhle neduh vznikl při montáži a že ostatní díly se zdají být kvalitní. Tak že jsem si vyrobil zcela nové kabely na pořádném vodiči. Mosazné očka připevnil pomocí kleští na fastony a zapájel ještě cínem. Dnes je skútr po této opravě ve 100 procentním stavu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jelikoz bydlim na vesnici a parkrat v tydnu clovek potrebuje pojizdet po nejblizsim okoli (takove ty vzdalenosti 3-10km, kdy se mi tdi ani nestihne zahrat), zacal jsem trochu silhat po elektroskutru. Take jsem si udelal drobnou rozvahu na efektivnost cele investice. Pokud vezmu do uvahy, ze v tydnu najedu predpokladany prumer 100km, tak se pri predpokladanych 5 let moralni zivotnosti a modelu 10/70 (mam 100kg) dostanu nekam ke 2kc/km, tedy okolo 200kc na 100km pri najetych cca 25000km. Pokud to porovnam s investici do maleho auta (200k) a najetych 100.000 (urcite pod 200k PHM)km za 5 let, tak tam jsem nekde na cene 4kc/km.
Myslim, ze do toho asi pujdu, protze se mi to libi - ale chci na vyse uvedenm prikladu zamerne velmi hrube rozvahy ukazat, ze videt pouze tech 6kc/km je nesmysl - kilometrove naklady budou nejvyse 2-3x nizsi nez auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč si nepořídíte levnější skútr? Nabídka je už docela slušná, jen si vybrat!
A 5Kč/100 km je normální...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jezdím na el. skútru akumoto a10/70 už přes dva roky, kromě běžného servisu nic neřeším a jsem spokojený! u el. skútru vidím výhodu hlavně v tom (kromě levného provozu), že člověk neřeší žádný servis jako na benzinovém skútru - kdo měl tak ví (svíčky, startování, řemeny, oleje, variátor, pořád nějaké seřizování a opravování, studené starty, apod.) k akumotu přijdu, otočím klíčkem a frčím. skútr je určený pro pohyb po městě a okolí a tu funkci mi přesně plní. pokud bych chtěl na skútru jezdit denně delší vzdálenost než 50 km volil bych asi benzín min. 125ccm neo 250ccm. Ale na lítání po městě a okolí to nemá chybu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,Vaše hodnocení elektroskůtra mě zaujalo.V současné době uvažuji o koupi něčeho takového.Myslím,že největší problém elektra je dojezd.Nechci jezdit nějak ani nepotřebuji rychle ale chci mít jistotu aspon 30-35km dojezdu.Myslíte si,že tento požadavek je u Akumoto A10/70 reálný?Děkuji za odpověd a zkušenost.Vojtíšek Tábor

Reálný je tak první sezónu. Pak půjdou olověné akumulátory do kelu a ujedete 20km. Navíc A10 je hrozně malý a technicky je to prehistorie. Spíš zvažte nějaký Hanscraft Sportmax s Lifepo4 jako naprosté minimum. Ale pořád to bez úprav pojede pomalu a i ve městě vás všichni ostatní účastnící budou chtít zabít ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... na konec samozrejme patri "videt je tech 6kc/100km" ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Horčíku, chápu, že jste novináři a moc nerozumíte technice. Doporučoval bych Vám se více radit s odborníky, kterými disponuje naše občanské sdružení Elektromobily.
Uvedl bych jen, že rychlost se musí měřit exaktně, ne podle tachometru, který "běžně udává o 3 km/h více", ale např. podle GPS. Tachometr, který je nastaven pro 13" kola a pak se použijí 10"?? Akumulátory nejsou ani gelové-ty mají úplně jiné vlastnosti a cenu. 7let životnosti platí pro tyto akumulátory pokud se používají v UPS, ne ve vozidle. Tam se v praxi při dobré údržbě ujede cca 10-15000 km. Údaje výrobce-kdo je výrobce - je ostatně na COC listině-kde je uveden.
Nabízíme Vám naše zkušenosti a pomoc. Elektromobily o.s.

Obrázek uživatele Petr Soukup

Pane Vegre, rychlost byla měřena exaktně pomocí radaru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě něco o zkušenosti s výrobcem, nebo spíš prodejcem.
Já osobně nemůžu na výrobce/prodejce nadávat, i když se mi cca před měsícem pokazila nabíječka, (skůtr je v záruce), kontaktoval jsem prodejce, ten mi zařídil výměnu nabáječky, bohužel ta vyměněná měla závadu, že nabila jen asi 1/4 chybějící kapacity, tak jsem musel nabíjet 3 - 4x, než skutečně kapacity odpovídal plné nabití. Kontaktoval jsem výrobce Akumoto, jednak mi dali nějaké rady, co bych měl odzkoušet a pod. a vyšli mi vstříc a poslali mi přímo na moji adresu nabíječku novou, s tím, abych ji vyzkoušel, jestli není závada např. ve skůtru. Nová nabíječka funguje perfektně, tak mám o problém méně. Rád bych, aby se ozvali majitelé A-1070, jaké mají zkušenosti s rekuperací, hlavně při dlouhodobějším sledování a nejlépe přesnějším měřením dodané energie, dojezdu a pod. Někdo tady psal, že stačí propojku v řídící jednotce?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo kolik stojí nový akumulátor až skončí jeho životnost a půjde na recyklaci? Aby po cca 7 letech nebyla investice do aku 15000kč to by potom asi nestálo za to jezdit za 5kč na 100km.Doufám že jsem to s tou cenou ale přehnal
Dík Petr

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Áno ja viem koľko stojí 7000Kč no za sedem rokov keď budeš potrebovať novú tak bude stáť omnoho menej - za tú cenu o 7 rokov možno už kúpiš Li-ion alebo Lipo alebo niečo možno ešte lepšie. Na dnešnú dobu o 7 rokov bude obrovský pokrok v čomkoľvek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gelové baterie mají proti jiným typům akumulátorů zřetelné výhody. Je to například vynikající teplotní stabilita, vysoká schopnost vybíjení „do hloubky“ a dobrá obnova z hlubokého vybíjení. Baterie může být uskladněna bez vybíjení po dobu 30 dnů, a přesto si zachová 100% své kapacity. Akumulátory Gelové série mají gelový elektrolyt a nedochází tak ke vzniku sulfátů a vrstvení elektrolytu. Koroze elektrod je samozřejmě také velmi nízká. Gelová kostrukce navíc snižuje vibrace, které mohou způsobit poškození desek. Hluboké cykly vybíjení jsou proti AGM typům zvýšeny o 50% a nepřítomnost kapalin v elektrolytu zabraňuje vylití baterie a umožňuje snadnou instalaci v jakékoli poloze.
Přestože současné době nejsou pro použití v UPS gelové baterie nejrozšířenější, začínají poslední dobou více prosazovat. U gelové baterie je elektrolytem křemíkový gel, a proto je zde ještě větší provozní bezpěčnost a jistota při manipulaci. Díky gelovému elektrolytu se také uvádí až o jednu třetinu delší životnost, lepší odolnost proti vibracím, kratší servisní intervaly a delší doba skladování s menším stupněm samovybíjení. Díky většímu nároku na prostor uvnitř baterie mají však gelové baterie menší kapacitu i výkon než baterie AGM ve stejném rozměru GEL = 85-90%AGM.

S výše uvedenými výhodami gelových baterií si můžete být jisti jejich dlouhou životností a vhodností pro pohyblivé aplikace jako jsou golfové nebo vysokozdvižné vozíky, lodě poháněné elektromotory aj. Díky vyššímu stupni cykličnosti jsou velmi vhodné pro použití ve fotovoltaických systémech typu Off-Grid (ostrovní aplikace) například pro napájení chat a objektů mimo dosah elektrické sítě.

Další informace: info@fg-forte.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím, neudávejte spotřebu elektrokol či elektroskutrů v Kč/100km! U benzinových aut se taky neudává spotřeba např.180kč/100km, ale např. 5,8litru/100km. A elektroskutry benzin nepapají, ale papají elektřinu, tak logicky uvádějte spotřebu např.2,5Kw/100km.
Měřič spotřeby elektriky (elektroměr) stojí už od cca 250 Kč.
Nabíjím, změřím "dobitou" el. energii v Kw. Pak stroj testuji (jezdím) a hned vidím kolik km jsem ujel na dobité Kw. Udělám přepočet na 100 km.
Na koruny si to každý sám přepočítá podle toho jak má drahou elektriku. Benzín a nafta taky nestojí všude stejně.
Vím, že výrobce či dovozce to třeba nechce uvádět, ale vy stroj testujete, tak byste měli uvádět skutečné Vámi zjištěné údaje. Doba, kdy vzniknou normy na uvádění spotřeby el. energie jako u spalovacích aut teprve příjde. Díky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, dovolím si poznamenat, že máte chybu v jednotkách. U spotřeby elektřiny na 100km uvádějte správně kWh a ne kW. Děkuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena v Korunách na 100 km, je pro lepší pochopení nákladů pro lidi, kterým Watty nic neříkají. V neposlední řadě to je hezká reklamní vlastnost. Nepíšu trik, protože lze tuto hodnotu dosáhnout, v závislosti na stylu jízdy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem také majitelem skůtru od této mělnické firmy. Ale mám tu nejslabší verzi - Akumoto A10/40. Používám ho něco přes 3 měsíce, najeto za tu dobu něco přes 800 km. Myslím, že za ty peníze je to vcelku slušné svezení. Už dvakrát jsem dojel 36km, pokaždé jinou trasou(podle údajů výrobce max. dojezd 40km). A to je vcelku slušné. Jinak do práce asi 9km, pak dobití( asi 2 hodiny) a večer zase zpět a znovu dobít. Tachometr taky lehce přidává, ale asi o 3km/h. Takže taky v poho. Jenom na kostkách v Praze je to za trest, takže raději volím delší cestu, ale po asfaltu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám elektro-skútr AKUMOTO, cca. rok a půl, najeto něco přes 3500 km! se skútrem i zpracováním jsem spokojený (určitě odpovídá cenový relaci skútru). maximálně jsem ujel 65 km, baví mě to, že se nestarám o žádný benzin, olej apod. tachometr mi ukazuje 3-4 km/hod víc - co sem měl benzinovýho skútra, ten ukazoval i o 20 km/hod víc!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky něco do "mlýna"...
Taky mám A-1070, vážím 93 kg, najeto mám něco přes 2000 km, v celku jsem spokojený, protože jsem si odmyslel 30% chvály na tento skůtr, tak je to podle mého očekávání.
Spokojený jsem s příjemnou tichou jízdou, a spotřebou, i když oficiální prameny uvádí 5Kč/100 km, tak mě to přesným sledováním a měřením po celou dobu ukazuje, že po jízdě cca 45 km musím "dodat" 1,6 kW, tak si spočítejte, kolik to ve sutečnosti je korun při normálním a při slabém tarifu.
Nejvíc se mi podařilo ujet 55 km, ale běžně 45 km, ale to bylo skutečně nadoraz! Nespokojený jsem se světlem v noci - slabota... taky voltmetr, který ukazuje, že bych měl mít ještě polovinu energie, tak to ve skutečnosti je jen max. třetina a další věc je to, že tachometr ukazuje o 18 km !!!! více, než je skutečnost!!! to se pak krásně píší údaje, že skútr jede až 70 km/h ! Já jsem na rovině (bez protivětru) jel max. 52 km.
s provedením montáže, během půl roku se mi vyskytly závady jako vadná montáž duše, vadný přepínač blinkrů, špatně namontovaný jistič, který byl přišroubovaný jedním !!! šroubkem a to ještě byl tak uvolněný, že hrozil při vibracích zkrat aku na kostru!!! Dále chránící kroužek v zadním kole (levá strana) prasklý od výroby / montáže!
Rekuperaci nemám, ale měl jsem možnost ji zkoušet, myslím si, že v praxi na dojezd nemá žádný efekt, protože jsem si spočítal (změřil stopkama) jak dlouho jsem rekuperaci použil při jízdě cca 30 km, tak to dělaly rovné 2 minuty! Zkuste si připojit nabíječku na 2 minuty a pak mi řekněte, kolik jste za ty 2 minuty navíc ujeli... Rekuperaci jsem naproti tomu ocenil, jako "příjemnou" funkci brždění, pokud si na ni zvyknete, nebudete téměř potřebovat použít brzdy, tudíž se šetří brzdové obložení.
Nicméně i tak s ním jezdím na krátké jízdy do cca 45 km rád pro jeho tichý a levný provoz proti autu. ... A nejraději ve slunečných dnech. Jen pro zajímavost, kdo zná Hostýnské hory, tak jsem se skútrem byl u meteostanice "Maruška"
664 mnm, což z Bystřice je převýšení asi 335m, což je slušný výkon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý deň prajem. Moje skúsenosti zo skútrom Akumoto sú veľmi dobré!
Dôvod deklarovaný dojazd 70 K/m sa dá dosiahnúť a dokonca aj zväčšiť až na asi 80 K/m samozrejme pri teplotách okolo 20C a viac, pri maximálke tak do 35 K/h a s rekuperáciou.
Skúter som nabil doplna a vybral som sa na cestu do Trenčína vyrazil som s Dedinky Nedašovce vzdialenej 8 K/m od Bánoviec nad Bebravou. Keď som dorazil do cieľa mal som za sebou 42 K/m to znamenalo že cesty späť niet pretože som prekročil 35 K/m vzdialenosť.
Skúter si postál asi hodinku na mieste a nasledovala cesta späť. Celú cestu som udržiaval rýchlosť asi 33 až 37 K/h pomaly som zrýchľoval aby som šetril Akumulátory a rekuperáciu som využíval spôsobom čím dlhšie sa Aku. dobíja tým viac bude nabitý čiže vždy keď som išiel dole kopcom držal som úmyselne rýchlosť okolo 30 K/h. Skúter mal za sebou presne 12 nabíjacích cyklov číže ešte stále nemal plnú kapacitu ktorú dosiahne až po asi 40 cykloch . Postupne asi po 60 K/m začínal jemne slabnúť a skutočne unavený ostal po 70 K/m to som sa zastavil u sestry a skúter som dobil. Teplota počas jazdy 12C . Testoval som ho už aj s pasažierom a bez problémov to ťahalo a aj maximálku to vytiahlo 55 K/h na tachometri a dohromady sme mali 160kg. Perovanie úplne super aj pri tejto záťaži. Predpokladám že pri teplotách nad 20C a po 40 nabíjacích cykloch spravím aj cez 80km a kľudne by som sa aj stavil.
A tie náklady na 100 K/m no nádhera. A aby som ho len nechválil ten dojazd pri plyne na podlahe skutočne klesá rýchlo dojazd zhruba 40 K/m ale kam sa hnať ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen mám dotaz, kolik vážíš? Já 93 a s nářadím, ketré sebou obvykle vozím cca 100kg.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten test z dvoma osobami mozem len potvrdit, kedze som sa ho zucastnil. Lubos sa trosku sekol v oznacovani jednotiek. Pre upresnenie: vzdialenosti uvadzane ako K/m - myslel tym Km, a rychlosti ako K/h - myslel tym Km/h (resp. Km.h^-1). Naklady na dobijanie a prevadzku (vyrobca deklaruje 100 000 Km bez potreby oprav) su vynikajuce. Odporucam kazdemu kto mysli na prirodu, buducnost a ma ho kde "ustajnit".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... a samozrejme aj na svoju penazenku :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím,že to nebude křemíková,ale spíše kalciová baterie,která se dnes běžně dává do aut s kvalitnější regulací napětí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čo sa týka batérií, tak už len NiMh batérie by boli pokrok, o lítiových ani nehovorím.
Apropo Čína - mám skúsenosti, že nie všetko čínske je nanič, je tam aj dosť spoločností, ktoré majú kvalitnú výrobu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?????Česká značka Akumoto montující skútry u nás ze součástek dovážených z Číny?????
Proč šíříte tyhla nepravdy?
!!!!skútry chodí smontované již z Číny!!!!
a to že jsou dovozci nesdílní je pravda, možná bych to nazval trošku jinak ,ale........
Stačí se kouknout na Čínské servery a máte všichni jasno jak je to s tímto "výrobcem "

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přímo od výrobce jsme zjistili toto: "AKUMOTO je 100% česká značka, registrovaná v ČR. Majitelem značky a ochranné známky AKUMOTO je 100% česká společnost ERSICO s.r.o. Homologace pro silniční provoz skútrů značky AKUMOTO je vystavena partnerským závodem. Finální montáž skútrů AKUMOTO probíhá v ČR."

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj papier a internet znesie veľa.zaevidovať si svoju značku až tak moc nestojí a zmontovať čiastočne rozobraný skúter z číny,nieje problém. presne takto sa to robí aj z malotraktormi z číny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Finální montáž, to se myslí jako že se tam na závěr namontuje zpětné zrcátko a hotovo ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oprava údaje o velikosti kol, jsou to 10" kola. Dále nechápu ty Křemíkové baterie, nikdy jsme o nich neslyšel a ani na internetu nejde nic najít. Spíš to budou olověné gelové baterie.

Max. rychlost je opravdu 50km/h bez omezovače, ten tachometr ukazuje špatně. Rychleji to jede jedině z velkého kopce. Dojezd 40km odpovídá skutečností.

Rekuperaci by měli aktivovat každému zdarma jelikož stačí jen kousek drátu nebo cínu.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za upozornění, upraveno. Ad. křemíkové baterie - podle všeho jde skutečně o běžné gelové olověné baterie, ale nejsme odborníci na akumulátory, pitvat se v nich nemůžeme a výrobce bohužel také není příliš sdílný.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil