Test elektrokola A2B Hybrid

Jan Horčík - 07 Červen 2010

Přemýšlíte nad , ale nevíte které si z široké nabídky vybrat? Přinášíme podrobný test elektrického kola . Příjemné kolo do města a lehkého terénu překvapí jízdními kvalitami.

elektrokolo A2B Hybrid

elektrokolo A2B Hybrid elektrokolo A2B Hybrid elektrokolo A2B Hybrid

Stačí pár pohledů a projít se kolem A2B Hybrid jednou dvakrát dokola abyste zjistili, že co se týká kvality provedení, jde o špičkový výrobek. Němečtí designéři společnosti Ultra Motor si dali stejně tak záležet i na designovém provedení, kterému dominuje velká baterie pod zadním nosičem.

Bezstarostná jízda

Na kole jsme v průběhu týdenního testování najeli celkem něco přes 100 km. A2B Hybrid je elektrokolo stvořené do města, kde se cítí jako ryba ve vodě. K dispozici jsou tři úrovně elektrického příšlapu, kolo nemá "plyn". To ale není ani trochu naškodu, ba naopak.

elektrokolo A2B Hybrid

Řídící systém A2B Hybrid je totiž navržen tak, že nástup elektrického pohonu je velmi plynulý - žádné škubání jako u jiných modelů. Jakmile začnete šlapat, kolo se "chytí" vaší rychlosti a postupně přidává výkon elektromotoru tak, že jízda je dokonale plynulá.

Kolo navíc dodává značné sebevědomí uprostřed čilého provozu, když stojíte na světelné křižovatce. Pokud máte nastavený nejvyšší třetí stupen příšlapu, A2B Hybrid doslova vystřelí kupředu a v ničem si nezadá s vedle stojícím autem. Za akceleraci má kolo další jedničku s hvězdičkou.

Dojezd v praxi

Oficiálně se dojezd elektrokola A2B Hybrid pohybuje na hranici 70 km. S jezdcem o váze 75 kg jsme při cestách v a středočeském kraji naměřili dojezd 45 km. Asistenci jsme měli nastavenou na nejvyšší stupeň a rozhodně jsme se při šlapání nijak zvlášť nenadřeli. Kolo hravě zvládá udržovat průměrnou cestovní rychlost kolem 27-29 km/h.

Kolo si snadno poradí i s lehkým terénem lesních nebo polních cest. Pokud nastavíte nižší stupeň příšlapu, dostanete se snadno k oficiálním 70 km dojezdu. Problém však nastává v okamžiku, kdy je zcela vybitá. V takovém případě není snadné s kolem o hmotnosti 29,1 kg pohnout kupředu. Na rovině se ještě pár kilometrů ujet dál, nicméně už mírný kopec dělá velké problémy.

Základní technické údaje
Název: A2B Hybrid
Typ: elektrokolo
Výrobce: Ultra Motor
Max. rychlost: 25 km/h
Max. dojezd: 70 km
Hmotnost: 23,7 kg + 5,4 kg baterie
Doba nabíjení: 4-6 hodin
Motor: bezkomutátorový v zadním náboji, 250 W
Přehazovačka: sedmi-rychlostní SRAM 3.0
Kola: 26" x 2.0"
Brzdy: (přední i zadní) Avid BB5 kotoučové brzdy
Akumulátor: Sanyo Li-Ion 36V, 9,4 Ah
Max. zatížení: 120 kg
Barevné provedení: perleťově modrá, černá a bílá
Cena (vč. DPH): od 49 990 Kč do 58 000 Kč

Právě hmotnost vnímáme jako největší negativum A2B Hybridu. Jakmile totiž baterie dojde, je funkčnost kola značně omezená a závislá na fyzičce jezdce. Ve městě, kdy vždycky zhruba víte jak dlouhou a náročnou trasu pojedete, to není zas takový problém. Určitě bychom se ale s tímto elektrokolem nevydali "jen tak" na výlet do přírody, kdy nevíme zcela přesně kudy a jak se pojede.

Malé, ale důležité detaily

Zátěž baterie umístěná pod nosičem kola není příliš důvtipným konstruktérským kouskem. Kdykoliv sjedete s vyššího patníku nebo projedete menší nerovností, zadek kola vás pořádně "přibouchne". Silný rám kola navíc dává dostatek prostoru umístit baterii právě v něm. Baterie vzadu navíc znesnadňuje snadnou manipulaci s kolem, ať už je to pouhé vodění, opírání nebo pasování do stojanu. Navíc, pokud pustíte na chvíli řidítka, během pár sekund se rozvibrují směrem k fatální nehodě. Je proto lepší držet je pevně oběma rukama. A nedivte se, až při přenášení kola budete chvilku dumat nad tím, jak jej chytnout - není to jednoduché.

elektrokolo A2B Hybrid

Jedinou další malou výtku směřujeme k cyklokompjůtru, potažmo "uživatelské přívětivosti" kola. Když už jde o tak luxusní zařízení, mohli jeho tvůrci myslet také na pohodlnost ovládání. Například umožnit vypnutí kola, které je bezpodmínečně nutné provést před každým nabíjením, právě skrze cyklokompjůtr - jedno červené tlačítko navíc na boku by cenu jistě zásadně nezvýšilo, ale uživatelský komfort naopak silně pozvedlo. Vylepšit by zasloužil i nosič, který nabízí ve své podobě pouze málo způsobů využití.

Ačkoliv se tedy elektrokolo A2B Hybrid může pochlubit několika málo neduhy, jde o kvalitní výrobek plnící svoji funkci. V konkurenci ostatních elektrických kol na českém trhu se řadí mezi to nejlepší, co si můžete vybrat. A samozřejmě si za to říká náležitou cenu.

Hodnotící tabulka
vynikající akcelerace vysoká hmotnost
kvalitní provedení a design přemrštěná cena
dobře vyladěný příšlap nedobré vyvážení
cyklokompjůtr, bohatá výbava
nejsou třeba klíčky
Hodnocení: Hodnocení 4/5
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
Jen další zkušenost opetovná výměna zadní kazety po 60 km paní s firmy avakom se hrozně diví že asi na kole moc jezdím. Počítejte co nabití baterie to servis asi taková frekvence oprav vás čeká.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den,
Kolo jsem si koupil po 800 stech kilometrech mohu konstatovat, že to byli vyhozené peníze.
Kolo je nevyvážené ta váha 30 Kg určitě bych volil kolo s baterii na rámu kvůli těžišti.
Na to jak je kolo drahé tak jsou na něm použity doslova šitové komponenty hlavně zadni kazeta .
Tak po tydnu se začne vyklat a po dalším tydnu vydávat neuvěřitelné zvuky.
Pokud si kolo koupíte počítejte že budete tak co 14 dni v servisu.
Má čerstvá zkušenost teď jsem si kolo přivezl ze servisu byl jsem na vyměně zadní kazety ujel na něm 1 km a ejhle kazeta je co byla určitě nekupovat!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den panove,

Mohli byste mne informovat jestli existuji firmy v Reblublice Czechu, ktera se vyrabi
Carbage Trucks configurations for CNG applications.

Dekuji moc!!!

Anastasios

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tomto kole jsem měl možnost se krátce projet a zaujalo mne na něm právě chytře vyřešené ovládání asistence. Zásadní podíl na tom má zcela jiný způsob snímání pohybu pedálů o kterém se bohužel v článku nezmiňujete. Namísto obligátního kotoučku s magnety, který vyžaduje, aby talíř s pedály opsal poměrně značnou část dráhy, než se spustí asistence, je zde tlakové čidlo, kterému stačí pouhý nášlap. Jinými slovy, zatímco u "obyčejného" PAS elektrokola je pro plynulý rozjezd na křižovatce nutné nezapomenout včas podřadit na výrazně lehčí převod stejně jako u klasického kola, zde stačí našlápnout a motor vám okamžitě dá ten nutný švunk potřebný k rozjezdu.

Celkově se na kole jezdí velmi přijemně, nicméně v této cenové relaci bych také očekával poněkud jinou hmotnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od dubna 2012 si toto elektrokolo budete moci ZDARMA zapůjčit! PREkolo - půjčovna elektrokol Pražské energetiky

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter