Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem
Chystá vlastní elektromobil TitanAPPLE
Chystá vlastní elektromobil Titan
Republiku dusí auta bez filtrůČESKO
Republiku dusí auta bez filtrů

TEST: Toyota RAV4 Hybrid - překvapivě výkonné úsporné SUV

Jan Horčík - 16 Březen 2016

Automobilka Toyota zažila aktuálně v našem regionu bouřlivou reorganizaci. S ní přichází větší důraz na hybridní auta a na nové Toyota RAV4 Hybrid je to dobře vidět.auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

Výkonná, úsporná - taková je nová Toyota RAV4 Hybrid
foto: Hybrid.cz

Toyota se chce nově prezentovat primárně jako výrobce hybridních aut. I díky tomu většina reklam na nový model Toyota RAV4, facelift čtvrté generace vozu, zvýrazňuje právě hybridní verzi.

My jsme měli možnost s autem strávit týden. Cena hybridní verze Toyota RAV4 začíná na 739 900 Kč vč. DPH. Za stejnou cenu pořídíte i nejlevnější verzi auta bez hybridního pohonu s automatickou převodovkou Multidrive S.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

To považujeme za výborný tah na podporu hybridů. Hybrid totiž standardně přichází s bezestupňovou převodovkou e-CVT.

Za tři čtvrtě milionu dostanete RAV4 Hybrid s pohonem pouze předních kol. Za cenu 815 900 Kč získáte navíc i pohon zadní nápravy zvaný "E-Four".

Když jsme si auto vyzvedli, pár desítek kilometrů trvalo si uvědomit v čem vlastně sedíme. Hybridní pohon Toyota, jak jsme si mohli vyzkoušet v minulosti u vozů jako Toyota Prius, Toyota Yaris Hybrid a dalších, je stavěn pro klidnou, asertivní jízdu podle předpisů. Tak dosahuje nejlepších výsledků co se týká spotřeby.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Nová Toyota RAV4 Hybrid má v sobě ale zároveň dravost a sportovní feeling, kterému jsme během prvních hodin bez problémů podlehli. RAVka dostávala pořádný "kouř" a za to se odměnila skvělými jízdními zážitky.

Při takové jízdě, po dálnici a po okreskách, nám ukazovala spotřebu kolem 9 l/100 km. To je na s 2,5l motorem a hmotnosti 1625 kg poměrně slušný výsledek. Od hybridu značky Toyota jsme ale přeci jen chtěli víc (vlastně spíě "míň").

Brzy se ukázalo, že stačí prostě trochu zvolnit. Méně agresivity při rozjezdech a dodržování předpisů silničního provozu. Rázem jsme se ocitli na 7 l/100 km při běžné jízdě mimo město. Ve městě pak nebyl problém se při opatrné jízdě přiblížit k 6,2 l/100 km.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Toyota RAV4 Hybrid se papírově chlubí nejnižší kombinovanou spotřebou 4,8 l/1OO km. I tam by se nejspíš v rukou zkušeného mistra hypermilingu zvládla dostat.

Nám ale úplně stačilo 6-7 l/100 km, na které jsme zvládli dosáhnout jen s trochou snahy. Jednoduchá poučka zní: pokud auto neřve, jezdíte šetrně.

Kombinovaný výkon 197 koní (145 kW) při točivém momentu 279 Nm nabízí zrychlení z 0-100 km km/h během 8,1 sekundy. Jízdním vlastnostem auta není co vytknout.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Nová Toyota RAV4 Hybrid sice nevytváří v řidiči pocit jachty, která pluje po silnici, jako víc než dvakrát dražší Lexus RX450h, ale nemá k tomu ani příliš daleko. Vzhledem k rozvoru 2660 mm a vyššímu těžišti se nicméně auto, resp. řidič, necítí příliš dobře když ve vysoké rychlosti vrazí do zatáčky.

S rozměry 4605 mm délky, 1845 mm šířky a 1675 mm výšky nejde o nijak zvlášť velké SUV. I přesto ale poskytuje uvnitř dostatek prostoru vpředu i vzadu. Objem zavazadlového prostoru činí slušných 501 litrů (o 46 litrů méně proti nehybridní verzi) nebo 1633 l po sklopení (o 98 litrů méně než nehybridní verze).

Toyota RAV4 Hybrid je dostupná pouze ve výbavě Active a Executive. Navíc lze dokoupit pakety Style (není dostupný pro hybrid), Trend a Safety. Zejména paket Safety dostupný za 29 000 Kč bychom ale rádi viděli spíš jako standardní výbavu.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Paket Safety:

• Předkolizní bezpečnostní systém (PSC) — TOYOTA SAFETY SENSE:
- Upozornění na možnost kolize (FCW)
- Předkolizní brzdový asistent (PBA)
- Autonomní nouzové brzdění (AEB)
CENA
- Detekce chodců (PD)
- Automatická dálková světla (AHB)
- Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW)
- Rozpoznání dopravních značek (RSA)
- Adaptivní tempomat (ACC) s ovládáním na volantu
• Parkovací senzory vpředu a vzadu

Standardní výbavou RAV4 Hybrid jsou Bi- přední světlomety s automatickým nastavením výšky a bezklíčový vstup.

V interiéru se nám zamlouval malý tlustý volant, který jako kdyby sem zabloudil spíš z nějakého moderního Peugeotu. Příjemně překvapilo odhlučnění, kdy v rychlostech pod 90 km/h je aerodynamický hluk i hluk motoru velmi dobře odstíněn a mírné rušení představuje už jen hluk kol.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Toyota RAV4 patří mezi nejoblíbenější SUV na světě. Například jen za rok 2015 se jich v prodalo rekordních 315 412. A nová RAV4 Hybrid přináší hybridní pohon konečně i do segmentu menších SUV.

Sportovní feeling i vzhled, velmi dobré jízdní vlastnosti, překvapivě dobrá spotřeba a skvěle nastavená cena. To vše dělá z Toyota RAV4 Hybrid auto, o kterém by měla přemýšlet většina zájemců o malé SUV pod milion korun.

I přes všechny dobré dojmy se ale přeci jen nemůžeme zbavit pocitu, že Toyota začíná v závodu, který s modelem Toyota Prius sama odstartovala, poněkud zaostávat. I nadále vyrábí ty nejlepší hybridy. Ale v oblasti plug-in hybridů a aut do zásuvky obecně jí ujel vlak.

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

Zatímco konkurence se může pyšnit modely jako Mitsubishi Outlander PHEV, Volkswagen Tiguan GTE, Tesla Model X a dalšími, Toyota se teprve chystá odhalit druhou generaci Toyota Prius plug-in hybridu. Potom, co výrobu první generace ukončila.

Vždyť plug-in hybridní SUV už chystá dokonce i Škoda Auto! Sice na rok 2019, ale chystá. Kde jsou nějaké takové zprávy od Toyoty? Kde skončila Toyota RAV4 EV vyráběná s Tesla Motors? Chceme zpátky inovativní, průkopnickou Toyotu.

FOTKY

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz

auto test nová Toyota RAV4 Hybrid SUV

foto: Hybrid.cz
vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potvrdzujem,že uvádzaná spotreba nieje reklama.Som to ja,kto na skúšobnej jazde po trase od Autograndu (Bratislava Vajnorská-Malinovo,za normálnych prevádzkových podmienok)dosiahol spotrebu 3,8l.Jazdím na Hybride už 10-ty rok a som s ním veľmi spokojný.Dnes,som už čakateľom na novú Rav 4 Hybrid,s ktorou som na diaľnici dosahoval opakovane pri dodržaní 130,ale i predbiehaní a viacnásobnom prudkom brzdení dosahoval opakovane spotrebu 7,4-7,6l/100km.Hold,jeto spôosob jazdy - niesom pretekár,ale ani vodič slimačieho tempa,mám ale najazdených viac ako 1 milion km.Touto cestou chcem aj poďakovať Autograndu za predmetnú skúšobnú jazdu,aj keď som si vozidlo u nich už neobjednal. Marian

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

super! Budúci mesiac je už v "rodinnej" garáži.
Pozdravujem T.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sumár z testovacieho dňa:
trasa: Autogrand - Vajnorská - Odborárska - Nobelova - Račianska - Rybničná - Cesta na Senec - Vajnorská - Autogrand
spotreba: 4,6 l/100km, traja ľudia
jazdil som podľa predpisov...plus som si 3x vyskúšal podlahu...
Predajca spomínal, že jeden pán na trase BA - Malinovo plus späť spravil 3,8/100 a že na hybride jazdí už šiesty rok

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyotě bez pochyby ujel vlak nástupem plug-in hybridů. Za sebe mohu jen říci, že přestože bych si třeba chtěl docela Toyotu koupit, neboť je považuji za poměrně spolehlivá auta, tak si ji nikdy nekoupím dokud nezačnou lidem nabízet i nižší výbavu. Nikdy jsem si nekupoval auta s vestavěnými navigacemi, rádiem, tedy plná dalších elektronických vychytávek, která se mohou pokazit. Čím jednodušší je výrobek tím nižší je zákonitě jeho výrobní cena a také výsledná spolehlivost. Bohužel to není ochotná Toyota akceptovat, tak žádný kšeft hold nebude.

To je jenom hra s klientem aby dal za auto víc peněz. Každé extra zvyšuje cenu o víc než je jeho cena. Viz například ty navigace. Málo která navigace stojí víc jak pět tisíc a málokterá zabudovaná v autě míň jak třicet tis.
To platí i pro EV které vlastně automobilky nechtějí vyrábět. Řekněme, že nižší střední třída stojí 250K i s motorem. Samotná baterie (Leaf) stojí 200K. Co stojí v konečném EV skoro půl milionu? A proč se žádný EV neprodává v základu? Proč všechny EV ignorují třífázovou síť a proč do žádného nejde přímo zapojit DC z fotovoltaiky? Za mě je lepší si zajít na pivo a jezdit s LPG.

A co si tak predstavujes pod "přímo zapojit DC z fotovoltaiky"? Z panelu primo poleze 0-xyz V, podle toho jak slunce sviti a jak jsou panely zapojene, baterie potrebuje nabijeci napeti s odchylkou +/- par voltu... Takze tam nejaka elektronika stejne bude... Pokud z panelu nahodou leze cca 200V stejnosmernych, tak by se na nabijecku v aute primo pripojit nejspis daly (spinany zdroj stejne zacina usmernovacem).

Prostě panel- baterie má tu výhodu, že nemusí řešit kolísání napětí/ proudu díky proměnnému slunečnímu svitu. Pokud můžu akumulátory nabíjet jen konstantním AC napětím/ proudem, tak mě to vylučuje jednoduché zapojení panel- akumulátor. Musel bych transformovat DC na AC a při malém výkonu přidávat výkon ze sítě nebo accu a při nadvýrobě řešit přetoky. Prostě to, co by majitele EV bavilo, to je použití vlastního mikrozdroje třeba na střeše garáže, je nemožné.

Tak jeste jednou a pomalu. FYZIKA NENI NEPRITEL (jakkoliv Saman by urcite nesouhlasil ;-) ).

Baterii NELZE pripojit naprimo k nahodnemu panelu (zdroji DC). Mejme baterii o 200 blocich (kazdy blok je x paralelne spojenych clanku, pocet nehraje roli) - plne vybita 700V, plne nabita 840V. Cili vystup mych panelu by musel byt v tomhle rozsahu (respektive vyssi nez aktualni napeti baterie, aby to vubec nabijelo).

Dolni limit az tak nevadi, pokud tam bude alespon dioda (nebude to dobijet), ale horni je dost kriticka - v lepsim pripade (male prekroceni) to pochyta balaner u kazdeho bloku (temer urcite tam je) a bude topit. V horsim pripade (vetsi prekroceni) se napred zakouri z balanceru a pak se nafouknou a zacnou horet samotne clanky - daji se najit pekna videa.

Pokud mam nahodou vystup panelu ve spravnem rozsahu, neco to sice nabije, ale zdaleka ne do plna (spicka musi byt dostatecne blizko napeti plne baterie (NESMI ji ale prekrocit), ale spicka je jen minimalni cast dne).

Ach jo, to je zase debata. Tak to nějak zjednodušíme. Nebudeme se bavit o napětí a ampérech, ale o výkonu a mikrozdrojích. Všichni vizionáři hovoří o tom, jak v budoucnu bude možné nabíjet EV z domácí fotovoltaiky na střeše nebo větrníku a že EV bude něco jako domácí zásobárna elektřiny v době blackoutu a pod. Ve skutečnosti vás ale žádný výrobce EV přímo na baterie nepustí. Tudíž nemůžete použít zdroje s proměnným výkonem. Můžete třeba vyrábět do sítě ( to vám ale Vitásková zakáže) a ze sítě si vzít konstantní výkon kterým EV budete nabíjet. Nebo si doma nabíjet bojler na teplou vodu a za ušetřené peníze si ze sítě EV nabít, a nebo mít ve sklepě v baterkách pokud možno víc energie, než se vejde do EV a pak ho nabíjet přes DC/AC měnič. Nevím ale o jediném EV který by šel nabíjet proměnlivým výkonem od nuly, (málo svítí, málo fouká) do nějakého limitu mikrozdroje. Víte o nějakém efektivním způsobu jak si poslat ze čtyř, šesti panelů na střeše garáže elektřinu do eauta?

Urcite "bude možné nabíjet EV z domácí fotovoltaiky", ale nikde tam neni slovo PRIMO, to proste technicky nejde, vzycky tam bude elektronika, ktera pretrasmormuje to, co je k dispozici, na to, co je potreba. Jen tech elektronik nemusi byt nekolik v rade.

Zadne EV jsem nerozebiral, ale predpokladam, ze rychlonabijeci konektor (Chademo,...) je prima pripojka na baterii (resp. pres nejaky stykac, ktery se sepne signalem z nabijeci stanice).

Za dnesni situace: Energeticky efektivni zpusob je nabijeci stanice na miru (na zakazku), ale levne to nebude. Financne efektivni je panel-menic-nabijecka-auto, ale ztraty budou velke.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neviděl bych až tak velký rozdíl mezi ztrátami při nabíjení z FV panelů "přímo" a přes ongrid střídač konektorem Mennekes. Hlavní rozdílem by bylo to, že Mennekes umí nabíjet až od minimálního výkonu 1400W. Účinnost běžných ongrid střídačů bývá za dobrých podmínek i přes 97proc. Palubní nabíječka bude mít účinnost přes 90proc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby raději zvětšili kapacitu baterek u RAV4 EV tak na 300km a vykašlali se na složité hybridy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked si uvedomite ze tato konfiguracia ma byt konkurencia dieslom a nie EV tak to je super.

Toyota se svým vodíkem je ve vleku olejářských lobby a to jí taky nechalo pěkně na holičkách. Museli zastavit prodej svých hydrozázraků protože majitelé si neměli kde načepovat a to už je teda slušnej průšvih : D
Pokud nemáte pro svou technologii čerpací síť tak jste namydlený :D

http://www.autoblog.com/2016/01/23/weak-hydrogen-infrastructure-delays-toyota-mirai-sales/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můj názor je, že hybrid má smysl pouze ve městě. A SUV do města nepatří.

Obrázek uživatele hathaway

A kolko máš na hybride najazdené keď máš taký názor ? Ja mám Priusa 5 rokov a určite to nie je auto do mesta. Najväčší zmysel má hybrid na dlhšie trasy po okreskách, tam sa dá jeho potenciál najlepšie využiť.

---

Prius is my best car.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spočítal sis, na kolik tě celkově vyjde jeden kilometr jízdy? Jsi si jistý, že že na okrsky (pokud umíš řídit) není lepší konvenční zážehový motor, ideálně na LPG?

Natož do terénu :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nerozumiem o com tocite. Hybrid ma malu baterku aby nebola tazka a nezvysovala zbytocne spotrebu. Plugin by bol za uplne ine peniaze.
Mimochodom ratat navratnost iba cez PHM je chybou, lebo verzie dizel s benzin maju 150 koni a stovku za 10s. Hybrid ma 200koni a stovku za 8.3 s.

Ak by ste spravili rav4 benzin s automatom 200koni a 4x4 aka by bola cena a spotreba?
Zrazy by navratnist bola vynikajuca!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

M2 by docela zajímal rozdíl ve spotřebě (reálné) u benzínového a hybridního modelu. Jestli je rozdíl 1L/ 100km a rozdíl v ceně 150tis. a nebo se to opravdu vyplatí.

O tom že u aut na baterky jim ujel vlak žádná... hold vsadili na vodík.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Srovnáváte benzín verzi s manuálem a hybrid. Benzín verze s automatem 4x4 stojí 739000kč a hybrid 4x4 816900 Kč. Obojí výbava active a hybrid má navíc ve standardu LED přední světla. Takže porovnatelná auta mají cenový rozdíl benzín hybrid 77 900Kč, se zohledněním i těch LED světlometů je to ještě méně.

Ano, kdo nechce automat, pro něj je rozdíl 150. Já se ale přiznám, že jsem si jedno auto ze 3 koupil ojetého hybrida a automat je prostě návyková věc a ty LED světla mě také nadchly.

Docela uvažuju, že bych stávající IX35 za tohle časem vyměnil. Ano, jezdím s tím většinou po městě, takže na spotřebu by RAV4 hybrid proti IX35 byl rozdíl 4l/100. Proč jezdím IX35 po městě? Bydlím na kopci a když napadne sníh a vezu děti do školy, tak chci 4x4. Když pominu fiat pandu a suzuki sx4, tak všechny 4x4 jsou SUV. Jo, zapomněl jsem na Octavia 2.0 TDI 4x4 za 780tis Kč a to se vyplatí.

Známý má něco přes rok RAV4 v dieslu a když pominu fakt, že Toyota a nafta mi nějak z principu vůbec nejde dohromady, tak i na volnoběh je v interiéru slyšet klasický traktorový zvuk, živé to kdoví jak není a na spotřebu se schválně zeptám. Každopádně dneska si asi musí rvát vlasy.

Obrázek uživatele ozana

holt

---

Jezdím na proud, najeto prvních 36 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

take nieco, ze kolko km je elektricky dojazd ?
kapacita baterie?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie informacie tam nie sú preto, že sa nie je čím pochváliť.
Nie je to plug in hybrid a s baterkou 1,6kWh sa zázraky robiť nedajú.
Radšej čistý benzín ako toto:

ENGINE TYPE:
DOHC 16-valve Atkinson-cycle 2.5-liter inline-4, 150 hp, 152 lb-ft; two permanent-magnet synchronous AC electric motors, 141 and 67 hp; combined power rating, 194 hp; 1.6-kWh nickel-metal-hydride battery pack

Toyota je jednoznačne proti EV. S Teslou už spolupracuje veľa rokov a výsledok je pár RAV4 EV ktoré sa dajú kúpiť iba v Kalifornii.
škoda, bolo by to pekné elektrické SUV.

Obrázek uživatele sy35

Tie informacie tam nie sú preto, bo tohle auto s sebou zbytečně nevláčí metrák baterek, ale pěkně rozkládá zátěž mezi spalovací motor pracující maximálně efektivně, a elektromotor baštící narekuperovanou elektřinu. Je ještě něco nejasné nebo si dá někdo raději nafťák?

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemůžu jinak, než souhlasit. Měl jsem sám možnost se autem svést a je to opravdu nadstardantní poježděníčko. Automatické přepínání na dálkáče či tlumený je už jen třešnička na dortu. Každopádně nevím no, vývoj je už někde jinde.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články