Byl jednou jeden smart. Ale nebyl to ledajaký smart. Místo spalovacího motoru totiž ukrýval pod kapotou elektromotor a v hezkém počasí mu mizela střecha. Byl to smart ED Cabrio, který jsme dostali ke krátkému testu.
foto: EkoBonus.cz
Ne, opravdu zde nebudeme vyprávět pohádku. To si jen netradiční vůz zasloužil poněkud netradiční úvod. Elektromobily obecně totiž stále vzbuzují zájem okolí. Přičtěte ještě miniaturní rozměry, stahovací střechu a je jasné, že se smartem Cabrio na sebe strhnete pozornost, která je až pohádkově neskutečná.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrický Smart ED dělá až čtvrtinu prodejů Smartů v USA
Nová generace Smart ForTwo ED v roce 2016, potvrzen i ForFour
Ale zpět do reality. Testovaný kousek je již třetí generací elektrického smartu. Oproti té druhé, ve které jsme se povozili do sytosti, se liší v pár zásadních parametrech. Předně má silnější elektromotor s maximálním výkonem 55 kW (oproti 30 kW), což v městských rychlostech dělá z miniautíčka velmi agilní šelmičku.
Nárůst výkonu přinesl ještě jednu příjemnou změnu. Zatímco ve druhé generaci jste se s maximální rychlostí 100 km/h museli na dálnici automaticky zařadit mezi kamiony, současných 125 km/h dovoluje užívat i jiný než pravý pruh rychlostní silnice.
No, rád jsem si to
No, rád jsem si to přečetl, ale chybí tam pár dalších dat, aby to byl plnohodnotný test – alespoň hodnoty zrychlení, jak funguje topení, jaká je zkušenost s tím 22 kW dobíjením, apod. Jo a ještě maličkost – cena 🙂
tak pro zkusenosti s 22kW
tak pro zkusenosti s 22kW nemusite chodit daleko, staci se zeptat nejakeho Teslaka (nebo majitelu Zoe, ale tech tu moc neni) 🙂
Staci vam kabel na 22kW anebo WallBox (nabijeci stanice) a jedete. Neni co resit 🙂
Hodnota zrychlenia je
Hodnota zrychlenia je maximalna! 🙂
To je ještě reklama na
To je ještě reklama na starší 30kW verzi. S 55kW výkonu tak malé autíčko musí létat.