Test: Škoda Citigo – první dojmy

, malé auto do města mladoboleslavské automobilky Škoda, pomalu přichází do obchodů. A dostává se tak do hledáčku spotřebitelů. My jsme si auto vyzvedli včera na týdenní testování. Jaké jsou první letmé dojmy?

Masivní dveře usnadňují přístup, ale zároveň je třeba s nimi manipulovat s pořádnou silou.
foto: Hybrid.cz

Škoda Citigo je malé, útulné . Velikostí i vzhledem výrazně připomíná třeba Kia Picanto Lx a další malé vozy. Proti Smartu je však přeci jen stále o metr delší (délka 3565 cm, šířka 1641 cm).

Zavazadlový prostor má objem 251 litrů. Dvě velké nákupní tašky se tam pohodlně vejdou. Sklopením zadních sedaček jej zvětšíte na 951 litrů.

Nejvýraznějším prvkem vozu jsou jednoznačně velké dveře. Jsou poměrně těžké, a tak je třeba je zavírat pořádnou silou, jinak se nedovřou.

galerie: Škoda Citigo
Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo

Interiér působí i v námi testované verzi Ambiente ve výbavě Tornado Red levně. Je sice doplněn příplatkovým vybavením jako je vyhřívaná sedačka řidiče, polohovatelný volant, klimatizace, vyjímatelná navigace a další, ale stále se nelze zbavit dojmu, že tady Škodovka výrazně šetřila. Jenže jak jinak srazit startovací cenu až ke 180 000 Kč.

Řidič i spolujezdec mají k dispozici dostatek prostoru. Pasažéři na zadní sedačce už tak štastní nejsou – dvě mladší děti se tam vejdou, vzrostlejší lidé nad 15 let už ale tolik prostoru na nohy nemají.

Škoda Citigo

Do volného stojánku přijde navigace.
foto: Hybrid.cz

Pokud se ale rozhodnou vpředu uskromnit i řidič a spolujezdec, při troše diplomacie se čtyři dospělí do auta vejdou. Ostatně, stále jde o auto s délkou přes 3,5 metru.

Námi testovaná verze má výkon 44 kW/60 koní s litrovým tříválcem. Motor na svůj objem táhne slušně, řazení je přesné a rychlé.

Prozatím na prvních pár desítkách km osciluje průměrná spotřeba zhruba od 4,8 l/100 km po 5,8 l/100 km – vzhledem k častému střídání města a dálnice. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h si motor bere od 4,8 do 5,2 l/100 km.

Papírově by se mělo auto pohybovat na průměrné spotřebě 4,2 l/100 km. Věříme, že se tam v průběhu testu nakonec dopracujeme. Šetřit kvůli tomu novou Škoda Citigo ale rozhodně nebudeme.

19 Comments on “Test: Škoda Citigo – první dojmy”

  1. Zajímavý odkaz z
    Zajímavý odkaz z nezávislého testování VW Up (což je i Citigo)najdete na volkswagen.de v modelu Up v sekci Infomaterial a Zubehor. Otevřít pdf soubory.

    Najde tam nejen srovnání s kolíňaty. A nezávislé testování mám rád. Ne to, kde každý chválí a haní jak se mu zlíbí.
    Jen škoda, že tam nebylo i Picanto. Myslím, že jeho spotřeba by byla ale o hodně vyšší než udávaná výrobcem.

    Poslal bych odkaz, ale chce to přihlášení. Mám již přihlášení do diskuze na Hybrid.cz, ale to nefunguje. Fakt nevím. To musím mít dvoje přihlášení na jeden server??
    Mějte se fajn.

  2. No mám Renault Twingo,
    No mám Renault Twingo, stará série.
    Pokud bych ho porovnával s tímto – tak spotřebu mám dlouhodobě pod 6 litrů (teď když s ním jezdím pouze do práce, tj. 60km denně) mám spotřebu 5.2 (20 km mimo město, zbytek po městě).
    Na délku má to Twingo 3020mm, takže se s ním vejdu skoro všude.
    Navíc se Twinga standartně dodávali s lůžkovou úpravou, zadní sedačky mají posuvný, takže na úkor kufru se dozadu vejdou i dospělý.
    Takže když se dívám na Citigo – je to delší, hůř použitelný, na to, že je to o tři generace mladší auto to má děsivou spotřebu a z hlediska velikosti kufru ho Twingo taky dává. Jediné co je na tomhle hezký je rozvor – asi to bude stabilnější než auto vyvinuté před cca 20ti lety.

    1. První generace Twinga má
      První generace Twinga má na délku 3430 mm, tedy stejně, jako kolínská trojčata, jinak s Vámi plně souhlasím. Původní Twingo bylo naprosto geniální v době svého vzniku, dodnes mu ve variabilitě vnitřního prostoru nesahá konkurence ani po kotníky. Škoda že nové Twingo je zoufalství bez nápadu. Mě u Twinga vadilo hlavně to, že není pětimístné (nakonec mám ale taky auto jen pro 4:-/), že není pětidveřové a hlavně obsahem motoru se nedostalo do 1000 ccm obsahu motoru. Jinak mě dodnes původní Twingo fascinuje.

      1. Moje chyba, opravdu je to
        Moje chyba, opravdu je to 3433 🙂
        Jinak ho používám v limitované edici Initiate už 6 let a musím přiznat, že jsem od té doby nenarazil na univerzálněji použitelné auto. Pokud by tohle někdo vyrobil dneska, tak by se mu tam litrovej motor krásně vešel. A pokud by přidal i pár současných bezpečnostních prvků (mám ABS, ale už ne EPS, mám 4 airbagy, dnes už by jich tam montovali 8), tak mají auto, za který jim lidi ruce utrhají.
        A teď dotaz do pléna – neznáte nějakou firmu, která by dokázala přebudovat zadní nápravu na elektrický pohon? Že bych si ho nechal předělat na plug-in hybrid. Přední kola poháněná standardně, zadní jenom elektrické.

  3. Dobrý den, zajímavé by
    Dobrý den, zajímavé by bylo přímé srovnání s Kia Picanto a s kolíňaty – např. Toyotou Aygo. Jde mi hlavně o srovnání skutečné spotřeby a porovnání motorů v provozu.
    Každopádně díky za test Citiga. A vyzkoušejte, prosím, jaká je spotřeba „s hodně těžkou a s hodně lehkou“ nohou. Díky.

    1. Mám Citroen C1 přesně 4
      Mám Citroen C1 přesně 4 roky (tento týden poprvé na STK), najeto 102 000 km. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je celkem jedno jestli lehká, nebo těžká noha. Při letošní dovolené v ST. Tropez ve 4 lidech spotřeba na dálnici v rychlostech 150 – 160 km/h cca 6,2 l, moc se nevyplatí třeba na D1 rychlost 130, s podobnou spotřebou (tj. 5,5 – 6,0 l)lze jet i 150 km/h. Po městě (Brno, Praha) spotřeba cca 5,5 l, po okreskách jde spotřeba na cca 4,5 – 5,2 l, pokud nepřekračuji moc rychlost 110km/h. Na Bosenských silničkách, na Jadranské magistrále, nebo serpentinách u Amalfi, kde se dá max. 80 km/h spotřeba plně naloženého auta 4,2 l.

      Podle testu Škodovky prvotní náhled spotřeby mluví podobně, jako to znám já z C1. 3D verze pro mě nemá význam, už se ale těším, jak si půjdu prohlédnout verzi 5D, abych mohl porovnat. 🙂

    2. Měl jsem možnost
      Měl jsem možnost řídit,jak Picanto 1.0 51 KW Edition 1 a Škodu Citigo Elegance 1.0 MPI 55 KW docela hodně vybavenou.Podvozkově je to na stejné úrovni,řazení je hodně dobré u obou.Plus u Citigo je ovládání na páčce stěračů,protože používá páčky z FII.Posilovač je obou příjemný.Motor u obou je dobře odhlučněn.nemá nic společného s HTP z Fabie.Mě se teda líp jezdilo v CItigo,protože ovládnání je jak u FI a tempomat je výborná věc.Picanto má ovládání palubního PC tlačítkem na přístrojové desce,což je jediné mínus.JInak ty auta jsou dobrá oboje,ale moje volba by byla Citigo.5 dv. karoserie a Greentech bude na jaře 2012,počítám,že půjde objednávat od 12KT/12.

Napsat komentář