Ropný zlom už příští rok?SVĚT
Ropný zlom už příští rok?
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 kmAUTO
Prius plug-in hybrid spotřeba 2,1 l/100 km
Ženeva: Prius+ a Yaris HybridAUTO
Ženeva: Prius+ a Yaris Hybrid
Elektromobily - La Jamais ContenteHISTORIE
Elektromobily - La Jamais Contente

Test: Skládací elektrokolo Guewer Camp

Petr Soukup - 10 Říjen 2011

Zima už je za dveřmi a cyklistická sezóna se pomalu ale jistě chýlí ke konci. Chladné počasí nám však nezabránilo otestovat další , tentokrát za poměrně slušnou cenu - 18.400 Kč. V podzimní akci se však dá sehnat ještě o více než tisícovku levněji.Elektrokolo Guewer Camp

foto: Hybrid.cz

Guewer Camp je skládací elektrokolo určené výhradně do města a na zpevněné cesty. Sebemenší náznak terénu, ba dokonce menší nerovnosti dokážou jízdu pěkně znepříjemnit. Na rovině se však kolo chová předvídatelně a třeba účinnost brzd je i přes nižší cenu velice dobrá stejně jako přesnost zadní „přehazovačky“.

Elektrokolo Guewer Camp

Docela přesná přehazovačka, v pozadí 250W elektromotor.
foto: Hybrid.cz

Skládačka je už z výroby vybavena stojánkem, nosičem, blatníky, zvonkem a předepsaným osvětlením. Elektrokolo z ní však dělá až 250W umístěný v zadním kole, 10 Ah/36 V li-ion baterie a ovládání na řidítkách.

Elektrokolo Guewer Camp

Li-ion baterie se dá vyjmout a k nabíječce donést v ruce.
foto: Hybrid.cz

K dispozici je pět stupňů intenzity příšlapu a 4 diody indikující stav baterie. Ten je samozřejmě vždy trochu ovlivněn aktuální zátěží, ale pro orientaci, kolik kilometrů kolo ještě ujede, poslouží docela dobře. Jako bonus je na ovládání tlačítko na rozsvícení/zhasnutí světel.

Elektrokolo Guewer Camp

"Velín" elektrokola osobně.
foto: Hybrid.cz

Asi největším plusem celého kola je akcelerátor, tedy možnost zatáhnout za pravou rukověť a uhánět maximální povolenou rychlostí 25 km/h bez šlapání, kterému se však tak jako tak nevyhnete při rozjezdu. Aby se akcelerátor aktivoval, je totiž potřeba asi třikrát šlápnout, zřejmě z bezpečnostních důvodů. Až na poslední zmíněnou nepříjemnost se dá elektrokolo používat de facto jako pomalejší „babeta“.

Elektrokolo Guewer Camp

Šest rychlostí, vpravo důležitá součást - akcelerátor zabalený do ochranné fólie (kolo bylo nové).
foto: Hybrid.cz

Výrobcem udávaný dojezd činí 40 km. Ale co je to za hodnotu? Dojezd se přeci liší dle intenzity příšlapu a není tak možné si vystačit pouze s jedním číslem. Rozhodli jsme se tedy pro test dojezdu absolutně bez šlapání, pouze na elektřinu.

Elektrokolo Guewer Camp

Baterie má ještě svůj vlastní ukazatel stavu, může se hodit.
foto: Hybrid.cz

Příjemným překvapením bylo zjištění, že podle GPS se maximální rychlost téměř celou dobu pohybovala mezi 24 a 25 km/h, až po ujetí 30 km začala docela rychle klesat k 20 km/h. Rovinný profil Polabí to kolu trochu ulehčil, což se nedá říct o 82kg posádce. Faktem je, že výrobce v propagačních materiálech nepřehání, protože ujetá vzdálenost 37 km, po které se kolo zastavilo, je velice slušným výsledkem.

Elektrokolo Guewer Camp

foto: Hybrid.cz

Třiadvacet kilogramů těžká (nebo lehká?) skládačka nás poprvé zaujala svojí příjemnou cenou, podruhé zase možností uhánět 25km/h rychlostí na vzdálenost přes tři desítky kilometrů. Škoda, že konstruktéři nevyřešili dvě naprosto banální věci, které dokážou manipulaci s kolem hodně znepříjemnit.

Elektrokolo Guewer Camp

Skládání je jednoduché a rychlé. Škoda těch neustále vypadávajících drátků.
foto: Hybrid.cz

Při složení elektrokola nebo při vytočení řidítek do pravého úhlu dojde k vypadnutí drátků z předního světla. Pravda, lze je snadno znovu nasadit, nicméně, při přehození červené a černé barvy hrozí poškození elektroniky.

Stejně tak nepotěší rychloupínací sedlová objímka, která aby opravdu držela sedlovku tam, kde má být, musí se utáhnout silou amatérského kulturisty. Vzhledem k tomu, že kolo je svými vlastnostmi ideální pro seniory, jedná se o naprosto nepochopitelnou závadu.

Elektrokolo Guewer Camp

Nezapomeňte nastartovat!
foto: Hybrid.cz

Až na naprosto zbytečné chyby, chtělo by se říci vady, prošlo kolo testem bez problémů. Zejména dojezd při maximální rychlosti předčil očekávání, a pokud výrobce výše zmíněné nešvary v příští modelové řadě napraví, mohlo by se jednat o zajímavou volbu.

Za zapůjčení k testu děkujeme e-shopu Ele-kolo.cz.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to výborné kolo.Ale doporučuju odstranění některých nedostaků.Např.konektory na vývodech brzdových snímačů se lehce rozpojí což je nebezpečné když zabrzdíte,ale motor se nevypne.Vyřešil jsem přemotáním černou lepící páskou.Schránka s elektronikou není dostatečně utěsněna proti vniknutí vlhkosti.Vyřešil jsem utěsněním silikonovým tmelem.Hlavně průchod svazku kabelů.Při manipulaci s kolem vyskakovala pojistka sedadla.Zajistil jsem šroubkem.Při jizdě do kopce mi praskly v zadním kole už dva dráty.Jednou vletěl do přehazovačky,naštěstí nic nepoškodil.Vyřešil jsem svázaním pozinkovaným drátkem v překřížení drátů kola.Od té doby žádný problém a kdyby praskl drát tak nemůže poškodit přehazovačku.Vypadávání faston konektorů světlometu jsem vyřešil naletováním.Poskakování baterie při jízdě v terénu jsem vyřešil přídavnou hliníkovou šínkou pro přesnější zajištění zamykacího kolíku.Malá kola jsou velkou výhodou při jízdě do kopců.Středový motor vyvine větší záběr než u kol velkých průměrů.Ani jízda po kamenitých polních cestách není problém.Při pomalé jízdě v terénu má motor lepší účinnost než u velkých kol.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při přehození drátků světla nebude světlo svítit a nic se nestane viz obyčejné znalosti o napájení led diody je jednocestná polovodič .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Alternativa
Ja jsem koukal p oalternativách na tuhle elektroskládačku a našel jsem kolo Spirit Joy kde osazení vypadá stejně a cena je okolo 16 300kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den
K tématu jízda bez el.asistence.
Motor, který je použit v kolech Guewer má interní volnoběžku. Tedy v případě jízdy jen šlapáním se netočí a nedochází tedy k magnetizačním ztrátám v kotvě motoru. To jízdu významně ulehčuje v poměru k motorům bez volnoběžky a potřebná síla šlapání tedy zhruba odpovídá jízdě na normálním těžším kole. Samozřejmě s větším valivým odporem menších kol.

Pokud je použit termín zpevněné komunikace, lze za ně brát i uježděnou hlinitou cestu, pokud není plná kamenů a kořenů. Mám-li své kolo rád, budu s ním zacházet rozumně a s citem ... :). Nebojte, toto kolo je dobře stavěné, pokud budete občas jezdit po špatných cestách, vydrží to. Jen může dojít k potřebě dřívějšího servisu přední vidlice.

Zdraví tým Ele-kolo.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z hlediska normy pro elektrokola (CSN 15194:2009) se při funkci "jedu s akcelerátorem bez šlapání 25 km/h" nejedná o elektrokolo, ale o elektroskútr, který musí být před uvedením na trh podroben typovým zkouškám.

Nic se neděje, majitelé kola jistě nedostanou na silnici pokutu, problém ale nastane tehdy, pokud s takovým kolem bude způsobena dopravní nehoda a bude zjišťováno, zdali je výrobek uveden na trh souladu s českou a evropskou normou. Pro provozovatele kola i pro importéra by z toho pak mohly vyplynout nepříjemnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem právník a nemohu se pouštět do odborné diskuze v tomto směru.
Jen bych rád sdělil, že než jsou kola vpuštěna na trh EU, procházejí náročným a drahým typovacím procesem, obdobným jako na jiná vozidla. Na všechna námi dodávaná vozidla, včetně kol, tedy máme tzv.COC platné v celé EU.

Zdraví tým Ele-kol.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vážený týme Ele-kol.cz,

právník být nemusíte, ale pokud něco prodáváte a vychvalujete (viz příspěvek níže), měl byste mít alespoň základní informace o legislativě a normách. To že máte nějaké COC (co to je..?) ještě neznamená, že prodáváte legální výrobek který je v souladu s platnými normami v Unii, což v tomto případě není a své zákazníky tím vystavujete nebezpečí postihu při používání výrobku. Ach jo..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

COC (Certificate Of Conformity) je vyhlásenie o zhode s typovým schválením ES ...takze to maju v sulade s platnymi normami v EU, to ze si aj normy mozu vzajomne odporovat nie je v EU nic nove takze by som sa nedivil ze by uzivatela nemohli postihnut lebo podla jednej normy ma vyrobok legalny a podla druhej nie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen doplním, že prohlášení o shodě tzv. CE prohlášení by mělo být vydáno autorizovanou osobou v EU. Tzn. pokud je vydavatelem CE prohlášení kdokoliv mimo EU není pro posuzování shody podle norem EU směrodatné a nebývá akceptováno. Vydání CoC listů bývá vázáno globální homologací, kterou vydává opět autorizovaná osoba (např. DEKRA, TÜV a mnoho dalších). Následně vystavit CoC list může výrobce kdekoliv na světě.

Proto doporučuji v případě individuálního dovozu např. z Číny si vždy nechat poslat toto potvrzení předem, alespon v kopii a konzultovat jeho platnost s úřady!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel u nás stále platí, že normy jsou od toho, aby se porušovali. Viz nedávno zveřejněný rekord akumota a Čezu. Pořád mi nejde do hlavy jak může malý motocykl s maximálmní povolenou rychlostí do 45 km/h ujet za 24hodin vzdálenost větší než je 1080km (45x48)... Buď se nejednalo o neupravený kus nebo porušuje homologaci...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
jako prodejce nás potěšilo kladné hodnocení našeho kola. Rád bych se ještě vyjádřil s našimi poznatky.
Ne vždy musí nutně prodejce být s testem spokojen. Osobně si však velmi cením poctivých recenzí. Za tento přístup lze serveru HYBRID.CZ než poděkovat.

Souhlasím i s uvedenými výtkami.
1) Při složení kola skutečně poměrně často dojde k rozpojení dutinek na světlometu. Jsme připravení, pokud o to zákazník požádá, vodiče k vývodům připájet. Nebude to spojení na věky, ale na dlouhou dobu lze takto problém odstranit. Odpadá také riziko přepólování.
2) Síla potřebná k zajištění sedlovky se mírně liší u jednotlivých kusů. Při optimálním nastavení regulačního šroubu je u většiny kol možno dosáhnout rozumného komfortu ovládání i dostatečně pevného zajištění sedla.
Jistě je to však věc ke zlepšení v budoucnu.

Jako prodejci jsme také velmi spokojeni nejen s kapacitou použitých li-ion baterií, ale také s jejich kvalitou. Za dva roky prodeje jsme řešili jen jeden problém s vadnou baterií. To je velmi dobré.

Během podzimu proběhnou u nás kratší akce (3-4 dny), kdy toto kolo bude možné koupit za cenu až o 3000,- nižší, než je uvedená cena běžná. Sledujte web.

Zdraví Michal Kraus
tým Ele-kolo.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den!

V září 2010 jsem u vás v Nebušicích pane Kraus zakoupil skládací elektrokolo Guewer CAMP VIN: WZ 10031522. Sloužilo mi ke spokojenosti až do 21.1.2015, kdy při velmi pomalé jízdě přes chodník se najednou rám kola rozpadl na půlky a já se ocitnul na zemi. Došlo totiž k totálnímu rozpadnutí sváru, který drží skládací mechanismus. Detail poruchy je zřejmý z přiložených fotografií. Naštěstí k tomu došlo při velmi pomalé jízdě, takže to odnesla jen roztržená bunda a drobné naraženiny. Vím, že záruka na kolo je pouze 2 roky, ale myslím si, že taková fatální závada by se na takovém dobrém kole neměla ani po pěti letech stát.
Žádám vás o váš názor na věc a doporučení jak to řešit. Kolo je jinak ve velmi dobrém stavu a dál bych rád na něm znovu jezdil.
Děkuji vám za pomoc,
Ivan Bednařík, Kroměříž
Mob: 606 484 394

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohl bych Vam poslat osobni email, ale myslim, ze je lepsi informace sdilet.
Chci koupit elektrokolo mamince k Vanocum. Starne, potrebuje ale stale pohyb a normalni kolo uz nezvladne.
Akceptuji cenu okolo 15.000,-.
Mama neni zadnej drak, 250 W i avizovana kapacita bude stacit.
ALE! Je skladacka opravdu vhodna jen na dobre zpevnene cesty? Byla by to spatna volba napr. pro lesni cestu? (Ted nemyslim adrenalinove strme cesticky s koreny, ale 2 metry siroky udusany lesni chodnik, treba podel reky.
A co kdyz baterie dojde? Nenastane pak o to vetsi utrpeni a namaha pro jezdce?
Ano, vim, ptam se jako jelimanek... Paradoxne toho znam vice o elektromobilech, nez o elektrokolech...

Obrázek uživatele Petr Soukup

Konstrukce skládačky s malými koly si poradí s nerovnostmi znatelně hůř, než klasické kolo, na to je třeba pamatovat.
Pokud dojde baterie, dá se po rovině na kole dojet s přijatelnou porcí námahy, ale třeba kopec už je dost znát. Ideální je nenechat prostě baterii dojít, což by neměl být problém, protože, akční rádius 37 km při absenci šlapání je docela slušný.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články