TEST: plug-in hybrid Audi A3 e-tron v roce 2017

Jan Horčík - 01 Červen 2017

Jsou to už dva roky, co jsme zkoušeli plug-in hybrid Audi A3 e-tron. Aktuálně přišel na trh facelift, který se liší především kosmeticky.auto Audi A3 e-tron facelift 2017

S novou A3 do zásuvky jsme najeli téměř 1000 km. Zjistili jsme, že facelift se od původní verze zas až tak moc neliší - a že to není na škodu.
foto: Hybrid.cz

Facelift plug-in hybridu Audi A3 e-tron pro rok 2017 se nese v duchu malých stylistických úprav. Jsou patrné zejména na předních a zadních světlech i přední masce.

Novinkou je také Audi Virtual Cockpit, kdy jsou tradiční analogové budíky přístrojové desky nahrazeny 12,3" TFT displejem. V případě Audi A3 e-tron 2017 je výsledkem opravdu intenzivní pocit zahlcení informacemi.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Displej je plný digitálních budíků, čísel a ukazatelů, což bude bezesporu dělat dobře zejména technologickým hračičkům a lidem, kteří se při jízdě autem potřebují cítit jako v kokpitu vesmírné lodi.

Těm ostatním může přemíra informací připadat přeci jen trochu příliš. Přidává však na celkově ještě sportovnějším pocitu z auta, stejně jako např. stropní prolis.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Co nám ovšem u nové A3 do zásuvky chybělo, to byl dotykový displej u navigace/infotainmentu. Dnes už jej považujeme za samozřejmost. Poněkud nás trápilo také neohrabané ovládání sedadel a jejich tuhost, která byla citít po každé delší cestě.

Kde naopak Audi A3 e-tron exceluje, to je odhlučnění kabiny, a to jak od hluku motoru, tak aerodynamického hluku. Potěšil nás i příjemně padnoucí malý volant a taková maličkost jako je automatická parkovací brzda.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Po jízdní stránce autu není co vytknout, pocitově vynikající zrychlení 0-100 km/h zvládá pořád za 7,6 sekundy a prvních asi 30 km umí jet čistě na elektřinu. Při jízdě na elektřinu je zrychlení 0-60 km/h podle technických specifikací 4,9 sekundy!

Sportovnímu vyladění auta odpovídá i tvrdší podvozek, který si ale s hmotností 1615 kg bez problémů poradí. Dobrému pocitu z jízdy pomáhá i zavěšení kol McPherson na přední nápravě a čtyřprvkové zavěšení s nezávislým odpružením na zadní.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Na hybridním pohonu se nic nezměnilo. Základem pohonného systému zůstává přeplňovaný čtyřválec 1,4l TFSI (110 kW) doplněný o elektromotor o výkonu 75 kW. To vše doplňuje šestistupňová převodovka S tronic.

Celkový max. výkon ústrojí je 150 kW (204 koní). Čistě na elektřinu je max. rychlost omezena zhruba 130 km/h, ale vyzkoušeli jsme, že to jde i trochu přes. Na elektřinu ujede auto reálně mezi 30-35 km normální jízdou, s trochou snahy zvládne i 40 km. Max. rychlost je omezena 222 km/h.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Dlouhodobá průměrná spotřeba námi testovaného vozu se pohybovala na 6,0 l/100 km. Při plném nabití a následném 200km výletu vykazovalo auto spotřebu 5,2 l/100 km.

Po vybití hlavní kapacity baterie a trochu agresivnější jízdě ale průměrná spotřeba snadno stoupá k 7 l/100 km a není problém se dostat až na 8 l/100 km. Stejně jako u kteréhokoliv jiného plug-in hybridu nakonec průměrná spotřeba nejvíc závisí na pravidelnosti dobíjení.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Objem zavazadlového prostoru je 280 litrů, objem nádrže 40 litrů, kapacita li-ion baterie 8,8 kWh. Tedy vše při starém. Reálně se dojezd auta pohybuje kolem mezi 600 km a 700 km na jedno naplnění nádrže a 3-5 plných dobití, v závislosti na stylu jízdy.

Audi A3 e-tron ale není o spotřebě, jako třeba Prius. Tohle auto je "výkonový" plug-in hybrid, který chytře využívá výhod elektrického pohonu ku svému prospěchu, aniž by dělal jakékoliv kompromisy na straně výkonu nebo jinak řidiče omezoval.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz

Cena auta začíná na 999 900 Kč, a v segmentu plug-in hybridů a elektromobilů tedy nijak nevybočuje. Je prostě konzervativní, stejně jako auto samotné. Ale na to jsme u koncernu Volkswagen zvyklí a neznamená to, že je to tak špatně.

auto Audi A3 e-tron facelift 2017

foto: Hybrid.cz
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Teď Audině schořel jeden prototyp v Alpách a trochu tam zas*al ten alpskej vzduch.
https://www.motor1.com/news/147385/2019-audi-a7-fire-alps/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ups.....

Celkový max. výkon ústrojí je 150 kW (204 koní) (hybrid.cz)

Max. výkon v kW (koních) při 1/min.: 110 (150) / 5000 - 6000 (audi.cz)

Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Není kůň jako kůň. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přeškrtnuté čtyři kruhy: Desítky tisíc luxusních audin fixlovalo s emisemi

zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/preskrtnute-ctyri-kruhy-desitky-tisic-luxusnich-audin-fixlovalo-s-emisemi-1333207

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To zrychlení na stovku za 4,6 s při jízdě na elektřinu je nějaký vtip ? Při 75 kW výkonu ??

Obrázek uživatele Jan Horčík

Omlouvám se za překlep, mělo tam být 4,9 sekundy. Vycházíme přitom z oficiálního webu Audi k A3 e-tron (sekce technická data).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Horčík a Vy opravdu věříte tvrzení oficiálního webu Audi že při spolupráci obou motorů je zrychlení výrazně horší než když auto pohání jen samotný elektromotor ? A že pouhých 75 kW elektromotoru stačí na zrychlení pod 5s ???

No v každém případě by bylo zajímavé Audi požádat o vysvětlení a odpověď zde na serveru zveřejnit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pro upřesnění VW AUDI ... nazývejme věci správnými jmény ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha už jsem to našel na německém webu, hodnota 4,9 s se týká zrychlení na 60 kmh
V Audi.cz budou asi dobří tupouni

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za upřesnění, odstavec jsme upravili.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

A nebo tak... :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také mi to přišlo divné, a zkusil jsem to spočítat.

Dejme tomu, že celý systém má 100% účinnost a zanedbáme všechny odpory.

Kinetická energie toho auta při 100:
Ek= 1/2*m*v^2
1/2*1700*(100/3.6)^2 = 656 kJ

Energie (vykonaná práce) dodaná od elektromotoru za 4.6 s
W=P*t
75000*4.6 = 345 kJ

Takže motor vykoná míň práce, než to auto bude mít energie, blbost.
Chtělo by to aspoň dvakrát vyšší výkon, aby se dalo polemizovat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže asi autor myslel kombinovaně...

Také jsem si nemohl nevšimnout tohoto do očí bijícího rozporu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?