Formule 1 bude jezdit na elektřinu!ZÁVODY
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!
Elektrická Fabia: už za 550 000 KčAUTO
Elektrická Fabia: už za 550 000 Kč
Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!

TEST: Peugeot 3008 Hybrid4

Jan Horčík - 25 Říjen 2012

Peugeot Hybrid4 patří mezi poslední přírůstky mezi hybridy na českém trhu. S cenou 799 900 Kč se řadí k těm dražším, mimo jiné proto, že jde o diesel-hybrid. Krátce už jsme ho vyzkoušeli. Teprve teď jsme ale pětidveřové pětimístné MPV podrobili týdennímu podrobnému testu. A auto nás příjemně překvapilo.test Peugeot 3008 Hybrid4

Design exteriéru vozu Peugeot 3008 Hybrid4 je až nefrancouzsky konzervativní, a o to příjemnější
foto: Hybrid.cz

je velký, prostorný a celkově pořádně masitý diesel-hybrid. Jenže jakmile usednete za volant a šlápnete na plyn, zjistíte, že na takového cvalíka je překvapivě mrštný. Když jsme tohle auto testovali na cestě z Prahy do Paříže, ověřili jsme si, že na dálnici se spotřeba pohybuje kolem 7,4 l/100 km.

Cestování je pohodlné a auto se i v rychlostech kolem 180 km/h nabízí hodně dobré svezení. Kde ale dokáže Peugeot 3008 Hybrid4 opravdu zazářit, to je městský a meziměstský provoz. Jako by byl pro něj zkonstruován.

Specifikace

Peugeot 3008 Hybrid4 váží 1808 kg (o 200 kg více než běžná diesel verze s automatickou převodovkou) a rozměry jsou (d, š, v, r) 4365 mm, 1837 mm, 1625 mm, 2620 mm. I přesto se zejména v městském provozu projevuje překvapivě hbitě a obratně. Může za to samozřejmě 27kW elektromotor napojený na 120kW 2,0l HDi diesel. Celkový výkon hybridní soustavy je 147 kW (200 koní).

test Peugeot 3008 Hybrid4

Nastupování je i díky širokým dveřím a pohodlným sedačkám bezproblémové, jak to má u takového crossoveru být
foto: Hybrid.cz

Motory pracují v kombinaci se šestistupňovou robotizovanou převodovku, která v řadě modelů značky Peugeot dělá nemalé potíže. Tady ale do systému překvapivě dobře zapadla a obvyklé cukání nebylo zdaleka tak výrazné, jako třeba v případě . Nepříjemné zpoždění “robota” se projeví jen v okamžiku, kdy na plyn skutečně dupnete, což u tohoto typu vozu příliš nehrozí.

Volit můžete ze čtyř jízdních módů: AUTO, ZEV (elektrický mód max. do rychlosti 60 km/h; bohužel, vzhledem k nízké kapacitě baterie není příliš často dostupný), SPORT a 4WD. My jsme nejčastěji jezdili v klasickém módu AUTO a nevidíme jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být i v běžném provozu. SPORT sice přidává nějaké to zrychlení, ale na úkor plynulosti jízdy.

Jízdní vlastnosti, zavazadlový prostor

Vůz nabízí dobrou jízdní dynamiku jak v nízkých rychlostech, tak na dálnici. Samozřejmě, že to není na žádné zběsilé předjíždění, ale taky se nemusíte bát, že byste brzdili provoz. Co nás poněkud zaskočilo je zvukový projev vozu, který při studeném motoru dá řádně vyniknout dieselovému dunění. Po několika minutách a zahřátí už je ale zvuk naopak příjemný.

test Peugeot 3008 Hybrid4

Displej uprostřed budíků zobrazuje všechny užitečné informace, které byste mohli potřebovat. Ten zbytek pak vidíte v HUDu
foto: Hybrid.cz

Max. rychlost je omezena na 191 km/h, rychlosti 100 km/h dosáhne auto podle specifikací během 8,5 vteřiny. Díky tomu, že elektromotor je umístěn na zadní nápravě, zatímco diesel klasicky vpředu, může auto fungovat také jako čtyřkolka. Čistě na elektřinu funguje vůz v režimu AUTO do rychlosti kolem 30 km/h, s dostatečně lehkou nohou ale i rychleji. Papírově ujede na elektřinu až 4 km, nám diesel naskočil nejčastěji po 2-2,5 km. NiMH baterie s kapacitou 1,1kWh na víc ani stačit nemůže.

Prostorný, objemný interiér se dobře doplňuje s podobně štědře dimenzovaným zavazadlovým prostorem. Ten má v základu objem 420 l, po sklopení zadních sedadel jej lze rošířit až na 1501 l, navíc se zcela rovnou plochou. Pod ní se navíc ukrývá dalších 66 litrů prostoru. O dostatek místa tedy není třeba mít strach.

Spotřeba

Prvních 250 km jsme s diesel-hybridem absolvovali z 65 % na dálnici, z 20 % ve městě a zbytek na meziměstských cestách. Spotřeba dosáhla 5,4 l/100 km. Dalších zhruba 100 km jsme pak strávili především cestami po městě a spotřeba klesla o litr na 4,4 l/100 km. To považujeme pro auto takové hmotnosti a rozměrů za vynikající hodnotu.

Na konci testu a po najetí asi 800 km nám diesel-hybrid Peugeot 3008 Hybrid4 ukázal následující čísla týkající se spotřeby: 4,9 l/100 km ve městě, 5,6 l/100 km při rychlostech do 90 km/h, 6,5 l/100 km při klidné jízdě po dálnici do rychlostí kolem 120 km/h, 7,0 l/100 km při agresivnější jízdě po dálnici. Snižovat spotřebu pomáhá i jednoduše nastavitelný tempomat.

Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4 Peugeot 3008 Hybrid4

Pětidveřové pětimístné MPV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí velmi pohodlný, prostorný interiér. Široká loketní opěrka řidiče a spolujezdce přímo vybízí k oddechové poloze a dobře slouží na dlouhých dálničních trasách. Stejnětak je užitečné i kůží potažené madlo pro spolujezdce. Head-up displej (pouze ve výbavě Allure) zase řidiči pomůže nespouštět oči ze silnice.

Hodnotící tabulka
vysoké cestovní pohodlí vyšší cena
velmi dobrá spotřeba ve městě klasicky dieselová spotřeba na dálnici
prostorný interiér
Hodnocení: Hodnocení 4/5

Cena

Právě díky drobným, ale funkčním vychytávkám si nás Peugeot 3008 Hybrid4 získal. Tohle auto lze popsat jako velkého, klidného, ale neúprosného mastodonta. Jeho cena začíná na 799 900 Kč pro verzi Active s emisemi 91 g/km. Námi testovaná verze Allure s 99 g/km stojí od 844 900 Kč. Diesel-hybrid Peugeot tak patří spíš mezi dražší hybridy na českém trhu, ale nikoliv mezi ty nejdražší.

 

Asi by zde ke spotřebě měl napsat hodnocení majitel podobného vozidla. Je dobře, že PSA dotáhlo tento již před lety zmiňovaný pohonný koncept do výroby. Jeho současná cena je odrazem prvního modelu, kéž by rychle klesala. Sám za sebe mohu dodat, že přestože 1,1 kWh, resp. 2,5 km na elektrický mód je pro většinu měst na letní zácpy dostatek, v zimě to vidím jako velmi nedostačující (pokud se bude topit z baterky) a vzrůst kapacity alespoň na dvojnásobek by byl více než záhodný. S li-ion by jim k tomu ani nemusela vzrůst ani váha, ani objem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
2,5km jako dostatečný radius pro pohyb ve městě???? Možná na průjezd nějakou vesničkou ..... Přečetl jsem si článek a tento závěrečný dovětek ještě jednou, ale buď zde nebyla vložena nějaká důležitá informace, nebo jsem něco opravdu těžce nepochopil.
Jinak děkuji za článek.
P.s.: Hodnoty 3,8 l/100km = 99 g CO2/km nejsou naměřené, ale vypočítané (jako v případě snad všech Hybridů). Peugeot z oficiálních stránek informace o tomto motoru smazal, ale jak jsem hledal, tak jsem našel 6,4 l/100km při 177 g CO2/km - popřípadě se start/stop systémem může být 5,6 l/100km při 149 g CO2/km .... ale to jsou momentálně jen dohady, Peugeot (jako i jiní) bohužel velmi mlží - klasická obchodní taktika ....

Můj názor: Tyto Hybridy jsou opravdu HYBRIDY. Otec, doufaje že prospěje ekologii, chce něco takového koupit, proto jsem se zajímal o dostupné informace. Co má smysl je buď technologie firmy Fisker, kterou se momentálně zabývá BMW a je v i8, nebo čistě elektrický provoz (Tesla) i když, co si budeme nalhávat, ony baterie jsou také ekologickou zátěží. A, v ne poslední řadě, také výroba energie ....

S pozdravem,
Jan

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články