TEST: nová Toyota Prius+ v modernizaci 2015

Do České republiky nedávno dorazila inovovaná verze hybridu Toyota Prius+. Sedmimístné MPV s plně hybridním pohonem jsme vyzkoušeli při týdenním testu.

Sedmimístný hybrid Toyota Prius+ nabízí v modernizaci pro rok 2015 několik designových úprav. Nový Prius+ tak lépe zapadá do rodiny Prius a je více zvýrazněna jeho šířka.
foto: Hybrid.cz

Už původní verze testu Toyota Prius+ pasovala tohle auto na „velký hybrid pro rodinu“, který si mnoho řidičů chválilo. V tomto ohledu se prakticky nic nezměnilo.

Tehdy jsme však vozu vytýkali především vyšší hlučnost motoru, slabou akceleraci, nevyladěné brzdy a celkově spíše průměrné jízdní vlastnosti. Zapracovala Toyota nějak i na těchto nedostatcích?

Nadstandardní výbava

Modernizovaná verze má ve standardní výbavě řadu nadstandardních prvků, např. 16″ kol z lehkých slitin, Bi-LED přední světlomety, zadní LED světla, mlhovky, multimediální systém Toyota Touch 2, automatickou klimatizaci a vydatnou bezpečnostní výbavu.

To znamená 7 airbagů, ABS, EBD, BA, asistent rozjezdu do kopce a stabilizační systém s kontrolou trakce VSC a TRC. Všechno tohle si ale vyžádalo i výrazné zvýšení ceny, a to z původní základní ceny 669 900 Kč na 840 900 Kč.

Auto je k dispozici ve třech stupních výbavy Power, Active a Style s tím, že cena Active činí 899 900 Kč a Style pak 1 024 900 Kč. My jsme testovali výbavu Active s paketem Toyota Touch 2 & Go+ v perleťově bílé barvě.

auto hybrid Toyota Prius+ v modernizaci pro rok 2015

foto: Hybrid.cz

Ceníková cena této verze činí 947 400 Kč vč. DPH. Auto je stále poháněno 1,8l VVT-i řadovým zážehovým čtyřválcem, který využívá i klasický Prius. Doplňuje jej e-CVT automatická převodovka a lithium-iontová baterie.

Dojmy z jízdy

Jak se nám jezdilo? Dobře. Pohodlně a rozhodně lépe než v první verzi. Brzdy jsou pořád citlivé, ale dávkování je už přesnější. Akcelerace pořád nedělá z auta s výkonem 100 kW/136 koní žádný závoďák, nicméně nepříjmné hlemýždí pocity se podařilo odbourat a v autě jsme se cítili mnohem víc jako v klasickém Priusu.

Kde by to pořád ještě chtělo trochu zapracovat, to je vysoká hlučnost motoru, resp. odhlučnění kabiny. Kdo s autem jezdí delší dobu, naučí se motor do vysokých otáček nepouštět – a tak mimo jiné i držet spotřebu v přijatelných mezích.

auto hybrid Toyota Prius+ v modernizaci pro rok 2015

V interiéru zůstalo vše při starém.
foto: Hybrid.cz

My jsme ovšem v oblasti spotřeby žádné velké rozdíly jsme proti o tři roky starší verzi nezaznamenali.

Na dálnici stále kolem 5,9 l/100 km, při jízdě ve městě může klesnout pod 5 l/100 km. Průměr se pak pohyboval kolem 5,5 l/100 km. Což je od papírové průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km poměrně daleko.

S nádrží o objemu 45 litrů můžete s autem na jedno načerpání benzinu bezpečně ujet kolem 800 km. Objem zavazadelníku lze upravovatod 200 litrů při konfiguraci se sedmi sedadly přes 505 litrů s pěti sedadly po 1085 litrů se dvěma sedadly.

Novinkou modernizace Toyota Prius+ pro rok 2015 je také splnění normy Euro 6. Auto tak zůstává zajímavou volbou pro velké rodiny, které se ovšem nebojí si za komfort a šetrnost nemálo připlatit. Po ústupu diesel-hybridu Peugeot 3008 z českého trhu zůstává Prius+ v podstatě jediným dostupným vozem s hybridním pohonem v oblasti MPV.

UPDATE 18.5.2015: Prodej Peugeot 3008 Hybrid4 není ukončen. Prodeje jsou sice nízké, ale auto stále lze na českém trhu koupit.

vlastní

11 Comments on “TEST: nová Toyota Prius+ v modernizaci 2015”

  1. To len tak bokom… Hladal
    To len tak bokom… Hladal som 7 miestne nie velké auto prevažne do mesta , čiže krátke trate , nízky ročný nájazd km , ide o to rozvoziť rodinu po meste každé ráno a do práce s práce, deti škola škôlka, tri autosedačky vedla seba , ked treba, zmestí sa aj svokra. Niečo čo jazdí za málo peňazí a spolahlivo. Rozpočet – 15000e. Ide o výmenu za menšie od nova kupované Fiat Bravo 1.6jtd ktoré má nízke náklady na palivo a poistku a tie trebalo udržať. Nuž, že diesel nieje stavaný na krátke trate a mesto , je hned jasné , ked na prvej emisnej po 4 rokoch a s počtom niečo cez 17000km na tachometri auto neprešlo pre dymivosti ( proste nedostal oheň , nepálil sadze ) alebo že v zime sa motor do cestou do práce ani poriadne nezohreje, je rad na benzín , ale… niečo 3ročné 3detské autosedačky vedla seba ,7 miest a 5-6 litrov v meste do 15000e ? Nuž , LPG alebo CNG je sice fajn ale vatšinou zaberú 3ti rad sedadiel. Nakoniec mi vyšlo buď VW Touran 1.2 TSI BlueMotion alebo práve Prius + . Nuž vyhral to Touran , pretože sa viac páči , aj ked Prius je podla môjho názoru lepšia volba , ale proste nemáme si ho kde obzrieť a kde vyskúšať , nemajú ho ani u nás Toyote.

  2. Mam otazku. Aka je realny
    Mam otazku. Aka je realny dojazd Priusu cisto na elektrinu? ma to niekto uz realne vyskusane? ako ano prosim si udaj, denne dochadzam do prace cca. 50 km, tak sa pytam ci by mi to stacilo.
    A este jedna otazka: Nabija sa bateria pocas jazdy ked uz auto ide iba cisto na benzin? Je rekuperacia baterri citelna pri jazde?

    Hladam podobne auta ako je prius, no musia mat dojazd na jedno nabytie aspon 100km a spotrebu do 5.5L/100km.

    Prosim o nejake tipy.

    Dakujem

  3. Toyota uz nie je to co
    Toyota uz nie je to co byvala. Dost rychlo jej uchadza vlak, co sa tyka inovacii a technologii.Namiesto toho aby sa zamerala na vznikajuci bussines s elektro autami (bateriovymi) tak investuje do vodiku, co je nezmysel. Dnes uz nema zmysel, kupovat priusa lebo z mojho pohladu je to uz zastarale auto prakticky vo vsetkych ohladoch a tie ceny, co za to pyta su uz definitivny kliniec do rakvy.

    1. Tak to má Toyota štěstí,
      Tak to má Toyota štěstí, že většina USA rozhodně jako vy nepřemýšlí. A netvrdil bych, že Toyotě ujel vlak. Na elektromobilu nic není, není to žádná nová technologie, oni prostě čekají, až to bude skutečně provozuschopné (dojezd tak 400 km) a za rozumnou cenu a pak to začnou sekat jako cvičky a zlikvidují konkurenci. Pokud se k tomu ovšem někdy dohrabeme s aktuální cenou ropy a baterií, které jsou mimochodem stále velmi slabé.

      1. Halooo? Som tu spravne v
        Halooo? Som tu spravne v roku 2015? Lebo v roku 2015 uz mame seriovo vyrabane auta s dojazdom nad 400km a do dvoch rokov pribudne par dalsich s mensim dojazdom ale dostupnejsich.

        Toyota chrape, pretoze nema na rozdiel od inych automobiliek ani ziadny poriadny prototyp. Jedine co robi, ze sa snazis ist do hlupeho bussinesu s vodikom. To o tom cakani hovorite asi o VW, spravne? A to ze sa toyote dari v USA, je iba otazka istej zotrvacnosti, ktora este bude istu dobu fungovat. V Europe ale uz nie.

    2. Očakával by som takéto
      Očakával by som takéto reakcie na nejakom bežnom webe o automobiloch, ale rozhodne nie na webe ktorý sa venuje najmä Hybridom!!!

      XMen – najskôr si prečítaj aspoň základné informácie o automobilovom priemysle a vývoji automobilov a potom začni trepať takéto hovadiny!!! Toyota je priekopníkom v inováciách a stále udáva tempo ostatným automobilkám. A Prius je nadčasový automobil, ktorý nemá obdobu.

      Alebo vieč čo? Radšej nič nepíš a nebudeš zo seba robiť d…. 🙂

  4. Nechápu, proč Toyota
    Nechápu, proč Toyota vydala minulý rok toto omlazení, když má během půl roku přijít nový Prius, z nějž stylisticky i pohonově všechny další odnože plus mínus vycházejí? Dát nyní masňácky o 200 tis. Kč více za pouze stylisticky „omlazený“ Prius+ a za rok se bít do hlavy, že v sobě nemá nic z novinek pohonu uvedeného Priusu 4. generace, bych nechtěl. To by bylo na provaz, je-li stále v povinné výbavě auta… Navíc když Toyota ty pohonové novinky z 4.gen Priusu přesune i do Pluska, jen zase za další rok, aby bylo o čem psát.

    Celkově je škoda, že se Priusy+ příliš neprodávají a není tak ani trh jejich ojetin. Očekávám ale, že do 2-3 let se situace změní i díky vzniku ojetin PHEV ostatních značek jako od VW apod. Pokud Toyota, která tuto třídu před deseti lety s 2. generací Priusu vlastně nastartovala, nic zásadního neudělá, asi pozici etalonu v hybridech nadobro ztratí.

Napsat komentář