TEST: nová Toyota Prius jezdí pod 5 l/100 km

Jan Horčík - 18 Květen 2016

Třetí generace hybridu Toyota Prius přišla na svět už před sedmi lety. Tehdy jsme z ní byli nadšeni. Jenže doba se změnila a automobilový svět také. Jak je na tom nový Prius 4. generace?auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

Toyota Prius 4. generace přináší spoustu zásadních zlepšení a dělá z hybridu příjemné každodenní auto pro celou rodinu.
foto: Hybrid.cz

Velkolepé představení nové generace Priusu se odehrálo už 8. září 2015 v Las Vegas. Nejnovější verze hybridu Toyota Prius prodělala spousta změn. Tou nejviditelnější je pochopitelně design.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Nová designová koncepce automobilky Toyota mluví řečí hodně vyzývavých a netradičních tvarů. Na fotkách působí divně, což je i případ 4. Priusu nebo vodíkového auta Toyota Mirai. Při osobním seznámení ale zjistíte, že je zpracování mnohem klidnější, než na první pohled vypadá.

Ikonický kapkovitý tvar se vydal směrem k realismu mainstreamu. Nepůsobí už tak přehnaně mohutně, a to i navzdory výraznému zvětšení vnitřního prostoru.

Čtvrtý Prius je postaven na nové platformě TNGA, která skýtá řadu výhod. Moderní základ je tužší, stabilnější, více používá vysokopevnostní ocel. Nový podvozek a karoserie tak dělají čtvrtý Prius výrazně lepší po všech stránkách.

Pocítíte to hned, když se do auta poprvé usadíte. Je totiž prostornější, ergonomičtější, příjemnější na posezení i řízení. Nově seřízený systém hybridního pohonu také reaguje plynuleji a přirozeněji.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Mohli bychom tu psát, že "karoserie je vysoce funkční svým velkorysým vertikálním prostorem v kabině a mimořádně nízkým součinitelem aerodynamického odporu Cd 0,24". Ale proč, když stačí říct, že jezdit v novém Priusu je opravdu pohodlné jak pro řidiče, tak cestující.

Základní cena Toyota Prius: 744 900 Kč
Cena testované verze (výbava Executive s paketem Sunroof): 952 400 Kč

Základní technické specifikace
Název: Toyota Prius
Typ: plný hybrid
Výrobce: Toyota
Baterie:
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): 4540, 1760, 1490
Rozvor (mm): 2700
Max. rychlost: 180 km/h
Hmotnost (kg, pohotovostní): 1375
Objem palivové nádrže (l): 43
Výkon (kombinovaný, kW/koní): 90/122
Motor: 1,8 l 16 ventilů DOHC, VVT-i, max. 72 kW
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (l/100 km, kombinovaná): 3,6
Převodovka: e-CVT
Aerodynamický odpor (Cx): 0,24
Emise (g/km): 76
Karoserie: hatchback, pětidveřový
Zavazadlový prostor (l): 502 (1558 se sklopenými sedadly)
Země původu: Japonsko

Rozměry vozu jsou 4540 mm délky, 1760 šířky a 1490 mm výšky. Nová Toyota Prius je tím o 60 mm delší, 15 mm širší a 20 mm nižší proti minulé generaci.

Prius i nadále využívá zážehový motor 1,8 litru WT-i (2ZR-FXE) s Atkinsonovým cyklem. Prodělal ale četné konstrukční úpravy, které se projevily na výkonu, spotřebě paliva i snížení rozměrů a hmotnosti.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Nový motor vykazuje max. termodynamickou účinnost na úrovni 40 %. Klíčové části hybridní soustavy – včetně elektromotorů, nápravy a baterie, jsou nyní menší a lehčí, což se projevilo v lepší spotřebě paliva.

Uložením akumulátoru hybridního pohonu do prostoru pod zadními sedadly se o 56 litrů zvětšil zavazadlový prostor na současných 502 litrů. Celkově je nový Prius i pocitově výrazně prostornější.

Spotřeba

S novou verzí hybridu Toyota Prius jsme najeli více než 1600 km, z toho polovinu na dálnicích. Nepřekračovali jsme max. povolenou rychlost, ale zároveň se ani nijak nesnažili o šetrnou jízdu.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Výsledek nás mile překvapil. Na dálnici jsme se konstatně drželi na spotřebě 4,9-5 l/100 km. Jakmile jsme vyrazili na meziměstské silnice a rychlost snížili k 80-90 km/h, spadla spotřeba pod 4,5 l/100 km. To je proti předchozí generaci posun, zejména na dálnici, o plný litr na sto méně.

Čistě elektrický pohon přitom umí vůz krátkodobě využít podle svého uvážení až do překvapivě vysokých rychlostí kolem 90 km/h. V městském provozu a s lehkou nohou pak není problém jít se spotřebou pod 4 l/100 km.

Nový Prius se také částečně zbavil velkého nešvaru hybridních pohonů Toyota obecně, totiž vysoké hlučnosti ve vyšších otáčkách. Částečně za to může lepší odhlučnění a zlepšení motoru. Velkou měrou ale přispělo i to, že Prius pocitově akceleruje lépe a plynuleji, takže už ani není potřeba tolik "dupat".

Zatracená navigace

Na novém Priusu jsme našli jen málo chyb. Interiér, zejména volant, palubní deska a středová konzole, jsou navrženy s umem těch nejlepších designérů uživatelských rozhraní. Funkce každého tlačítka je jasná na první pohled.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Auto už nijak zvlášť nestaví na odiv svůj technologický náskok, ani nedůrazňuje skutečnost, že je šetrné a že byste s ním tak měli i zacházet. A je to dobře, protože doba přeci jen pokročila a hybridy pronikly do hlavního proudu. Kdo ale chce, své grafy a tabulky spotřeby si v informačním systému snadno najde.

Jediným, zato zásadním zádrhelem byla pro nás navigace. Pomalá, neresponzivní, neintuitivní. Nechat si za něco takového připlacet 17 000 Kč nám přijde jako velká drzost. Kvalitní dotykový displej a smysluplná aplikace pro něj má přeci už dnes být samozřejmostí.

Pár špeků

Dalším, už výrazně menším "špekem" je úložný prostor mezi řidičem a spolujezdcem, jehož víko se otevírá směrem ke spolujezdci. Ten pak do něj může jen těžko něco ukládat.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Zkoušeli jsme také asistenční systém hlídající vyjetí z pruhu. A ačkoliv tak nějak funguje, rozhodně bychom se na něj nespoléhali. Stejně jako senzor šera, který si s šerem ani tmou příliš rady nevěděl.

Snad posledním výraznější zádrhelem je výhled směrem dozadu. Ten je špatný kvůli dělení zadního okna, jehož spodní část se velmi rychle umaže a nezbývá než ji ručně omýt. I proto potěší zadní parkovací kamera jako standardní výbava.

Důstojný nástupce

Prodeje rodiny vozů Prius na nejdůležitějším, tedy americkém, trhu v posledních měsících a letech výrazně klesly. Jen za rok 2015 to bylo o 11 %. Může za to zostřená konkurence, ale také fakt, že Prius jednoduše začal zastarávat.

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

Nová čtvrtá generace hybridu Toyota Prius ale ukazuje, že Toyota na to pořád má. I přes pár menších zádrhelů je celkový dojem z auta výtečný. Je prostorné, bez problémů uveze všech pět pasažéru.

Plynulejší ovládání, snížení hlučnosti a méně komplikovanému vzezření přístrojové desky, to vše v novém Priusu přispívá k pohodovému pocitu z řízení. A v ceně je i slibované snížení spotřeby.

FOTKY

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz

auto nová Toyota Prius 4. generace hybrid

foto: Hybrid.cz
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z článku to nevyplynulo, ale zde z diskuze ano, že totiž má jen několik km dojezd na elektrony.
Myslím, že v dnešní době je to nějaký omyl, toyotu nechápu, leč dnešní hybridi píšou o +/-50 km čistě el.jízdy.
Ať už je hezký jako že ne, tak je to prostě out. Nebrat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jak uz se to xkrat resilo i ohledne EV - velke nozstvi lidi proste nema auto doma kde nabijet kazdy den a pro ty pak nema absolutne zadny smysl davat do hybridu vetsi baterku - jen to stoji penize, prostor a hmotnost.
50km ma mit plugin verze priusu...

Souhlasím s Váma a ten nový prius PHEV by již byl smysluplnější. Na 50km je asi tak 8kWh baterie a ta by se slušnou rekuperací právě hlavně po městě stíhala dobíjet (ne nabít) a tak množina s nemožností doma nabíjet by auto také využila.
Leaf dává až 30kW zpět, nevím jak jsou na tom s rekuperací HEV auta; navíc by byla úspora na brzd.deskách a kotoučích.
Řidič by měl mít možnost nastavit si v PHEV, kdy bude nabíjet (myslím "standardně") benzínem, a to by pak mělo být dynamické dle výkonu spalováku; vše v závislosti na SOC baterie. Pomocí SW lze téměř cokoli.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi Vas moc nechapu - plugin hybrid ma smysl jen pokud ho nabijite...

Jde o ten PHEV, jež umí oněch elektrických 50km a jedno-li, zda je plugin či ne.
Předpokládám, že i plugin HEV umí nabíjet baterii jízdou se spalovákem a takovou regulaci jsem myslel. A doufám, že mají i rekuperaci "brzdění motorem".

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale ten obyc hybrid (s ciste elektrickym dojezdem pak km) umi presne to same a stejne efektivne jako ten plugin s dojezdem 50 (tj dobiji se za plynule jizdy, rekuperuje brzeni), jedine co, tak ho nemuzete dobit a jezdit ciste na elektrinu, bez nabijeni to bude to same, jen tezsi a za vetsi penize...

Podívám-li se na to z druhé strany, tedy kdybych neměl kde nabíjet, proč bych si HEV či PHEV vlastně bez ohledu na cenu kupoval?
Po ujetí xy km pak ujet několi km na elektrony, ten pocit asi nepotřebuji. Mít to, abych mohl ukazovat, že to akceleruje? Taky nemusím. Do práce 50km elektricky, zpátky na benzín a s vyšší spotřebou? Jaksi nelogické. Pocit, že za mnou v koloně z mého auta nemusí nic cítit, když přede mnou to vůbec nevoní; leda že by to mělo super vstupní filtr jak v plynové masce...
Fakt nevím :-(
To mi navíc evokuje Q o tom, kolik populace u nás bydlí tak, že nemohou doma nabíjet a tedy jsou to víceméně potenciální NEkupci xyEV i když na to nastřádají.

Ještě, že mám kde nabíjet a jezdit s BEV :-)

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mořná by mohl hybrid.cz napsat něco o slovensko-americkém RTU motoru, jeho účinnosti až 70% a principu. Díky.

Obrázek uživatele Kuk

Nejradši bych hned teď velkýho kombíka v elektrice s vlastnostma a dojezdem Tesly. Jelikož se, ale žádnej nevyrábí a já finačně dosáhnu akorát na dost vojetý káry tak mi jako další nejvhodnější auto vychází Prius Plus.
Normálně bych asi kupoval dízlovýho kombíka od Audi, VW či Škoda, ale jelikož na dálnici se dostanu jen přes léto tak je to provozně nesmysl a navíc už se mi už dost dlouho příčí foukat lidem do plic sajrajty, takže při tý velikosti mi jako nejúspornější vychází velkej Prius.
Ideální by byl Plus plugin, ale tak aspoň ty usoužený 2 km na elektriku potěší. Přes vyšší náklady by to oproti dízlům mělo mít nižší náklady na servis.
Cena za nový Priusy je naprostej nesmysl. Vůbec ta prémiová cena za hybridy už měla dávno zmizet a měl se to stát dostupnej mainstream.
Vzhledově je to taky krejzárna, ale od tý doby co jsem měl fádniho Pasáta, jsem se naučil auta víc posuzovat podle užitný hodnoty a spolehlivosti.

Celej autoprůmysl je tak 10 let pozadu, taže zaplaťpánbu za Teslu a dízlgejt.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

v tomhel schazi prave hybridni Avensis v kombiku, a nejlip plug-in hybridnim, vpodstate jediny kombik jako plug-in dela dnes VW v podobe Passatu GTE (nebo spise neznam dalsi plug-in hybridni kombik)

z hybridnich Toyou ma myslim nejvic smysl Auris v kombiku

Obrázek uživatele Kuk

Auris kombi je hned druhej adept.

VW Passat s těma jejich 3 spojkama no nevm nevim.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Tedle Prius má 2 elektromotory, ty předešlý to měli taky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má dva elektromotory a vždycky měl.Ty dva elektromotory ve skříni převodovky společně s planetovým soukolím zastávají zároveň funkci startéru,automatické převodovky,elektropohonu vozu zvysokonapěťové nimh baterie,generátoru při brzdění pro dobíjení vysokonapětové nimh baterie a společně s invertorem a dc-dc konvertorem i funkci alternátoru pr
o 14V okruh vozu.Také díky tomuhle řešení vykazuje takovou spolehlivost.

Obrázek uživatele Kuk

Jak jsem tak sledoval tak hybridy ostatních značek jsou bez tohodle geniálního řešení odsouzený k dost nepovednejm řešením :D
Takže není hybrid jako hybrid.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele JIP

Škaredý šrot.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Obrázek uživatele Kuk

Co vydrží dýl než kdejakej nepovedenej krasavec co stále bručí v servisu :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtělo by to srovnávací test s předchozí generací Priusu. Pakbychom pokrok viděli jasně.

Obrázek uživatele Kuk

Dobrej nápad.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobrej vtip, za 5 Ljezdí i můj 130KW diesel
2500 Km za 2 dny jsem jel za rovný 4 L, nazpět za 4.1
tedy další logický nákup je elektro-auto, hybridy jsou k smíchu, ubohé

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi mě mrzí Váš jednoduchý závěr. Smysl hybridního pohonu je hlavně ve snížení emisí a náhrada smradlavého dieselu. Takže používejte více mozek a nebudete trapný Vy.

Hybridy jsou k smíchu pouze těm co o nich ví "všechno". Těm co s nimi jezdí zas tak moc k smíchu nejsou. Měl jsem diesel v automatu, jezdil za celkem přijatelnou spotřebu, ale konfort jízdy je s Priusem nesrovnatelný. Prius primárně není určený na ježdění dlouhých tras po dálnici, ale i tam umí jet za celkem slušnou spotřebu. V příměstském a městském provozu si o 4l/100km s dieselem velikosti a hbitosti Priusu můžete leda tak nechat zdát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je nesmysl mít 2 auta, když můj diesel zvládne vše
kdybych kupoval hybrida jen pro město, náklady by se mi nikdy nevrátily, to je naprostá stupidita
proto si koupím jen elektro-auto, a taky na vše s dobrým dojezdem
ještě jednou, hybridy jsou totální nesmysl, ledaže chci vyhazovat peníze a mít zbytečně 2 auta

Nějak jsi nejsem vědom toho, že bych někoho nutil si kupovat více aut, pouze jsem se snažil jemně naznačit, že všechny automobily nejsou stejného určení a i hybrid zcela nepochybně má nějaké výhody, pro které může pro někoho mít smysl si ho koupit. Jinak než jsem si Prius pořídil, tak jsem měl malinko podobný názor tomu vašemu, čím ho mám ale déle, tím víc vidím, že inženýři v Toyotě zas tak úplně mimo nejsou. Ekletromobily také nejsou (alespoň zatím) aleternativou pro všechna využití, nicméně se těším, že jednou si nějaký pořídím.

Tesla je pro všechno využití, ty ostatní elektro-mobily jsou vtipy, stejně jako hybridy, co žerou víc jak 12 let staré diesely, které mají 130kw a více.

Tesla (dnesni modely) rozhodne "pro všechno využití" neni kvuli cene... A to ani se zapadnimi prijmy.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nevíš, co znamená slovo "využití"? nepoznáš rozdíl se slovem "dostupnost"?

Dobre, kdyz se budeme drzet striktne "vyuziti", kde je male auto na jezdeni do prace?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

hrajete si se slovickama. podle mne pod pojem vyuzitelnosti spada vic parametru. dostupnost je jeden z nich. kdyz je neco pro mne nedostupne, tak je to pro mne i nevyuzitelne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže dle tvé logiky když bude cenově dostupný 10 tunový bagr i pro maminky s dětmi, pak jeho využití je vhodné pro maminky s dětmi na nákupy? :)
Tvá logika hraničí s blbostí :)

Obrázek uživatele jurazhor

moji kluci by řvali nadšením
no baba asi ne :)

---

jurazhor

to jsem nerekl ani to z toho nevyplyva. ale co z toho tvrzeni vyplyva, kdyz vezmu vas priklad, je ze cenove dostupny 10ti tunovy bagr bude vyuzitelnejsi i pro maminky s detmi nez cenove nedostupne cokoliv jineho. treba ten vas uzasny elektromobil. ale netrapte se nad tim. vy v tom logiku stejne nenajdete ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

koukám, že při takové logice sotva pochopíš smysl jakékoliv knihy :)

koukam, ze jsem podrazdil eletro-tesla-fanatiky. hlavne ty sectele a logicky uvazujici ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to píše ten (tobe je 12?), co nevidí rozdíl mezi slovy "dostupnost" a "využití" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No i bez ohledu na cenu tesla rozhodne neni "pro vsechno vyuziti".
Napr z nasleudjicich duvodu - je to pomerne dost velke auto coz spouste lidem bude delat problem v mestskem provozu, parkovani apod.
Dojezd a sit dbijecich stanic - pro spoustu pouziti i dneska nepouzitelne (ja treba obcas potrebuju dojet z Ostravy do Prahy a okoli, coz dneska prakticky neni mozne (bez extremnich prodlev) i pres postupne budovani superchargeru porad najdes spostu prilezitosti, kdy ti ani model S stacit nebude/nebude na ne vhodny...

Obrázek uživatele jurazhor

souhlasím

---

jurazhor

za kolik máte pronájem DFP před TK?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to je DFP? :-)

měl jsem na mysli filtr pevných částic DPF.
(trošku přeskákaly písmenka)

Obrázek uživatele honYa

Velké díky redakci za test, jen bych příště vzal na focení když už ne zrcadlovku, tak alespoň kvalitní mobil co ostří! Jsou to maličkosti, ale působí to vůči čtenáři vděčněji! ;-)

---

honYa

Obrázek uživatele Kuk

Naprostej souhlas, redakce ty fotky jsou naprosto otřesný!!! :///
Nafoťte to čím chcete, ale ať to proboha má solidní kvalitu. Minimálně si před každým focením otřete tu umaštěnou zapatlanou čocku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

holt maj asi jen Samsunga S3 a cekaji ze foti dobre

zrcadlo neni vubec treba, beztak pokud s tim neumi tak by z toho lepsi fotky nelezli, stacil by poradnej kompakt, ja ac mam z profese dve zrcadlovky (fotil jsem jistou dobu treba pro CarAuto) tak obe lezi v batohu ve skrini s celou vybavou jiz asi 3 roky, a kdys jedu fotit treba architekturu respektive okoli kde se bude stavet a fotim si to pro vizosky, tak si beru jen kompakt, v takovem tom schonu to foti uplne stejne jako kdys to nacvakam se zrcadlem

Prius 4.generace - pěkný navenek, ale kvůli vnitřku bych si ho nepořídil. S tak malou baterkou ani omylem. Když už, tak Prius Plug-in hybrid, ovšem ten je v základu o 200tis. dražší, výroba skončila před rokem a další generace v nedohlednu.

Škoda, že Toyota rezignovala na elektromobily (v Číně to sice neplatí, ale Čína je Čína). Toyota klidně mohla jít cestou takovou, že mohla navyšovat kapacitu baterek PHEV, až by se dostala někam na úroveň BMW i3 s REXem a pak by si mohla říct, že tak velký motor je zbytečný. Ovšem to by nesměla být Toyota. Takže bohužel...

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dostali příkazem z USA, že rakovina musí být v každé rodině

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čím se liší od Aurisu? Je to stejně velké auto, stejný hybridní motor, stejná značka. Uniká mi, proč bych měl zaplatit o 200.000 Kč víc za Prius, když Auris stojí cca 550.000 Kč (v základní výbavě dokonce jen 520.000 Kč).

Obrázek uživatele Kuk

Proč to má pořád ty NiMH baterky a ne o dost lehčí LiONky, který už jsou aspon v Plusku?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Toyota představila nový Prius také ve verzi "Prius Two Eco", kde už li-ion baterie je. Příplatek je v USA $500. O dostupnosti u nás zatím nevíme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Aha, o tom jsem neslyšel. No toho stejně dodaj jen pár kousků, to bude asi jen okamžitá záplata na prudkej pokles prodejů Priusů.
Otázka nicméně stále zůstává.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Nicméně podle tohodle článku to vypadá, že Lionky ušetří 16 kg na váze a 5 litrů objemu, ale že Toyota hnedle těch 16 kg zaplácla nějakým extra kitem aby se spotřeba náhodou nezlepšila a aby měli obě verze stejnou. To jsou, ale troubové v tý Toyotě :D

http://www.carscoops.com/2015/11/this-is-why-toyota-offers-two-different.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

Tak ta navigace je teda šupa. Slušný tablet a doživotní Sygic budou stát tak třetinu, pokud si tedy nepočkáte, až budou v nějaké akci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinymi slovy, zere to podobne jako moderni naftak, akorat to vypada kosmicky a stoji to vyrazne vice...
Emise budou naftaku s SCR velmi podobne.
Osobne nevidim zadny duvod pro koupi auta jako Prius, bud budu jezdit naftakem, nebo poridim EV kdyz na to mam...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinými slovy,žere to jako nafťák,ale ani zdaleka neškodí jako nafťák a to ani se scr,dpf,nebo dpnr-vše pořád sajrajt a za chvíli daleko větší,když se na té moderní dieselové chemické továrně vždy cosi podělá:-( Emise bohužel neznamenají co2,jak se daří poslední dobou celkem obstojně šířit v naší malé kotlině našimi malými Pepíky,ale hlavně karcinogenní pevné částice,NOx apod.(Vím,že DPF je má eliminovat,praxe bohužel už tak růžová není)Narozdíl od nafťáku je jakýkoliv hybrid od Toyoty spolehlivý,tichý a vydrží skoro bez vyjímky s doporučenou údržbou,která je celkem minimální,v provozu min.15let/300000 km ve stavu stejném,jako nový při homologaci,to je ten diametrální rozdíl od “moderního" dieselu.Tak asi proto někteří lidé,kterým záleží i na těch co jedou za nimi,nebo jdou zrovna kolem a pro sebe ocení klid bez zbytečných nákladných překvapení volí tenhle pohon.Moderní diesel je pro chudé lidi,kteří bláhově doufají,že ušetrí na palivu,nebo pro solventní,ale omezené a bezohledné pepíky,kteří si nevidí na špičku nosu.Škoda,že je tím cílová skupina pro diesel tak početná,alespoň u nás.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už to bylo mockrát psáno. Když sjede nafťák z dálnice, je to líná slabá kraksna nebo žrout, který po 150 tisících začne kouřit ostatním do klimošky. Když sjede hybrid z dálnice, jeho akcelerace zejména na křižovatkách nemá skoro konkurenci, spotřeba v létě padá hluboko pod 4 litry i v zácpách a když mám dneska sednout do auta s manuálem a projet dvacet křižovatek s červenou vlnou, naskakují mi už pupínky (a svaly od řadící páky). Navíc pokud je ticho známka luxusu, pak je i hybrid za 500k luxusní limuzína, která snese srovnání s nejdražšími modely. Nechápu, proč má někdo pocit, že se hybrid nevyplatí. Návratnost proti naftě ca. 150 tisíc kilometrů, a k tomu pocitově řada výhod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jasne ze je treba se trochu divat na vyuziti auta - pri provozu prevazne ve meste vyjde hybrid urcite lepe (a s ohledem na ridicske dovednosti ten rozdil muze byt i hodne velky ve prospech hybridu). Pokud teda clovek jezdi hlavne mesto a stoji castov zacpach, pak to urcite dava smysl (na druhou stranu pak by mozna stalo za uvahu jestli neni lepsi jet MHD - kdyz jsem jedno dvakrat do roka v praze v tamnich zacpach v aute, tak nechapu, jak tak nekdo muze jezdit denne, to by me kleplo).
Ja mam treba naftovy citroen C4 (velikost aurisu), cena 300 000 pred 3,5 rokem. Spotreba ve meste cca 5 litru, mimo mesto 3,5, kombinace 4 (bez dalnic). Kdyz jezdim hodne dalnice (140km/h) (v pracovni sezone tak 80% vzdalenosti) tak prumer vyleze na 5litru....
Na zaklade testu bych rekl ze auris nebude mit spotrebu nijak vyrazne lepsi (naopak v rezimu dalnic spise o dost horsi, i kdyz v konecnem dusledku asi rozdil nula nic).
Vyhoda hybridniho aurisu by pro me byla v automaticke prevodovce (nastesti na Ostravsku moc nevim co jsou zacpy, obecne moc razeni potreba tolik neni) a tichu (je fakt, ze od doby kdy mi kuny sezraly zvykovou izolaci u motoru, tak je za studena motor slyset). A samozrejme o kus lepsi vykon (a snadne rozjezdy i pro lidi co moc jezdit neumi).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota Auris HSD stojí 500 000 Kč a spotřeba jako nafťák. Emise myslím lepší jak nafta a hlavně žádné turbodmychadlo.Naftový motor po 14 leté zkušenosti již nekoupím.

naftak mam v urcitem ohledu lepsi a v urcitem ohledu podstatne horsi emise, bohuzel EU v tomhle sleduje hlavne emise ktere nam as tak neskodej a ty ktere nam skodej tak se vlastne nemeri

to co nam a prirode skodi jsou hlavne emise NOx a HC, tedy to co naftaky produkuji oproti benzinakum i 5-20x vice (bohuzel v EU se zamerili na celkem neskodny CO2 ktereho kazdy z nas vyprodukuje vic nez jeho auto, ale holt se s tim dobre obchoduje pomoci emisnich povolenek), takze ty si podle evropskych norem sice rikas jak si super a jak to nema temer zadne emise, veskutecnosti ale emise po tvem naftaky vdechuji lide az do vzdalenosti nekolika set metru za tvim autem a jsou to tak male castecky ze si s nima neporadi ani drtiva vetsina filtru

lidem ale tohle dojde as ve chvili kdy nekdo z jejich rodiny onemocni treba rakovinou, neb ty castecky ktere nezachyti filtry, a dostavaj se do plyc (ty velke castecky se z plyc dostavaji ve forme hlenu) a ty male se prez plyyce dostavaji az do krevniho obehu a nasledne vznikaji zdravotni problemy, a nebo si to ani pak neuvedomujou a dal nici sve blizke okolo sebe a dal jezdi na naftu

a je zajimave ze ty emise nejcasteji omlouvaji prave lide co maji naftak, smutne :( ano podle EU mate nizke emise, takze as EU rekne ze mate skocit z mostu, tak doufam ze skocite

jinak ty emisni slozky maji i dnesni moderni benzinaky, a maji je agresivnejsi nez naftaky, ale nastesti jsou tezsi a tak poletuji ve vzduchu kratsi dobu nez klesnou na zem

naftak ma jedinou vyhodu, provozni cena za palivo a bohuzel za tim stoji nizsi spotrebni dane na naftu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim proc porad lzes ohledne EU norem? Primarni norma, ktera plati pro vsechna autoa prodavana v EU je norma EURO (aktualne EURO 6) a ta resi emise:
CO (oxid uhlednaty - jedovaty) limit pro naftove motory je o 50% NIZSI nez pro benzinove.
NOx (jedovate oxidy dusiku) - tady je limit pro benzinaky zase o 25% prisnejsi nez pro naftu.
HC (uhlovoviky - jeodvate) - i tady maji benzinaky prisnejsi normu (naftak muze vypustit o 10% vice - norma resi spolecne emize NOx a HC)
Pevne castice ty maji limit jen u nafty a to uz velmi maly (dnesni diesel muze vypoustet maixmalne 3% toho co diesely s normou EURO1) - benzinak muze mit kourivost liboblnou (ale prirozene ma take velmi malou, i kdyz prakticky ma pad dneska primovstrikovy benzinak kourivost i vyssi nez diesel - nema totiz filtr).

Az sekundarne EU resi emise CO2 (resp spotrebu aut) - a to predevsim kvuli snizeni importu ropy. Nicmene neni zadna norma na to, ze auta musi mit nizkou spotrebu (EU vam nijak nebrani vyrabet auto se spotrebou 50l/100km a brutalnimi emisemi CO2), je to spise forma dane pro automobilky, ktere vyrabi auta s vyssi spotrebou nez je dana...

lzu? tak se koukni jake emisni limity danych latek musi pod stejnou normou EURO 6 plnit benzinovej a pak naftovej motor a porovnej si ty hodnoty mezi sebou ;) treba ti docvakne ze tam je docela rozdil v tom kolik kterej motor musi plnit, proste naftak je zvyhodneje jak spotrebni dani na nafte ktera je nizsi, tak jeste emisnima limitama, ktere ma benevolentnejsi nez benzinak

jinak to je prave problem nafty v USA, tam maj emise stejne pro benzin i naftu, a proto muselo VW v USA podvadet ;)

a jeste nam povez jaky ze to mas diesel a jaka je jeho emisni norma? zajiste mas ten s euro 6

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vzdyt to pise - takze bud mate problem cist a pochopit text, ci komentar pridal pozdeji:)
a Euro 6 uz je docela tvrde na naftaky (proto treba adblue)

ja jen doplnim ze emise CO2 se resi - tam regulace dopada na automobilky (od prumeru 120 - 130 mg/km ci kolik to je) musi platit - proto si moc velkoobemovych aut s velkou spotrebou a produkci CO2 nekoupite

CO2 je neco co by se resit u dopravy vubec nemelo a je to jen kvuli businessu s nim, doprava ho vyprodukuje procentualne tak malo, ze kdys si nekde v US prdne naraz jedno stado krav, tak ho vyprodukuje asi tolik co zbytek sveta v doprave

resit se maj poradne ostatni emisni slozky, ty ktere nam opravdu skodi a ne nejake "neskodne" CO2, srovnej si treba emisni limity pro EU v podobe Euro 6 a proti tomu postav emisni limity treba v Kalifornii, nejen ze meri mnohem vice slozek emisi ktere mnohem vice skodi, ale maji ty limity u skodlivych latek prisnejsi, evropska emisni norma je jen saskarna pro uredniky od uredniku, dnes se v EU vpodstate emise ani nemerej, jen se kontroluje jaky stav hlasi pocitac v aute

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Môj 7 r. P 308 HDI mal priemer 5 l/100km. Do Chorvatska a späť na jednu nádrž(60l) dal 1550 km..!! priemer 3,87 l/100km..a to som šiel po dialnici 110 km/hod..

Když pojede Priusem po dálnici 110km/h, tak bude žrát 3,5l a to ještě kdoví jestli. Nemluvě o tom, že Prius je auto velikosti Passata.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim Vas,
pred rokom som kupil Prius III Premium, rok vyroby 12/2011. Za ten rok som najazdil 15 000 km, priemerna dlhodoba spotreba 4.3 l. Tento rok v maji sme boli so zenou v Toskansku, cesta tam a nazad 2560 km, priemerna spotreba 4,4 litra, dialnica od Ziliny az do Florencie, na tempomate nastavenych 135km/h, vsade podla maximalnej povolenej rychlosti ktora aktualne bola. Mozem potvrdit, ze Prius je skutocne usporne auto, priestranne auto. A vobec nema zmysel sa tu dohadovat ci je vhodny do mesta a nie je vhodny na dialnicu. Je to nezmysel, jazdi usporne vsade, samozrejme pri nizsich rychlostiach extremne usporne. A vsetkym co sa nahanaju za objemami v kufri napisem len tolko, mame tri male deti, to znamena vzadu tri velke sedacky, v kufri batozina na vylety plus dvojickovsky kocik a roletka zatiahnuta :-)... a navyse je prius vybavou uplne inde ... hoci niektore vychytavky z Fordu Grand C-max by som v nom uvytal. Kazdy z nich ma nieco do seba ale s Priusom je jazda proste ina dimenzia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aktuální spotřeba mého Prius Plug-in 2012 dosažená při kombinované jízdě město+dálnice+mimo město v délce 880 km (z toho 2 nabití = 30km elektrických) je na displeji 3,9 l / 100km (ve skutečnosti víc, protože tachometr nadsazuje skoro 10%), ale jen za cenu velmi úsporné testovací jízdy bez zrychlování, na dálnici při 110km/h.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...
okolo komína s pravidelným dobíjením v práci nebo garáži může být samozřejmě i 0,0 litrů na 100 km. Ale stejně je 15-17km elektrických hrozně málo, člověk se namlsá tichou a celkem svižnou elektrickou jízdou a těsně na hranici města mu dojde baterka a zapne spalovák. Asi to tak soudruzi chtěli. Já bych ale baterku rád rozšířil, ze 4,4kWh nejlépe tak na 40kWh. Možná i ten motor a nádrž na benzín bych obětoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řešení najdeš v tomhle dokumentu..... youtu.be/4-eKEH_YqDo

Nejzajímavější je ta část od cca 8minuty. Tak nějak mám pocit, že koupím starého Priuse a udělám přesně to co oni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychloměr sice přidává asi 10%(stejně jako u spousty jiných aut),ale odometr a měřič spotřeby ukazuje přesně,alespoň u mého Priuse.Ještě bych chtěl reagovat na diesel nadšence výše,že Prius sice neumí lepit se ve 200km/h někomu na zadek a ještě k tomu za sebou tvořit kouřovou clonu,ale umí prakticky bez vyjímek naprosto spolehlivě a pohodlně fungovat min.300000 km beze smradu a sazí všude kam dojede,bez výměn rozvodů,vstriků,čerpadel,turbodmychadel,DPF filtrů,alternátorů atd.To vše při spotřebě lehce nižší než diesel a nesrovnatelně plynulé a pohodové jízdě.To jsou pro mne důležité vlastnosti,díky kterým si těchhle aut velice vážím a pořídit diesel by mne nenapadlo ani v nejhorším snu.A nemám zkušenost jen se svým,ale i s opravami desítek Priusů zákazníků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A že se na Priusech nemusí nikdy měnit žádné DSG ani normální spojky je taky celkem prima :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mam citron c4 trochu novejsi (3,5 roku) (v zasade stejne auto) a udaje muzu potvrdit, jen mi neni moc jasne, co jste tou reakci na muj prispevek chtel rict...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omluva chybný klik...chcel som reagovať na članok, nie na vas koment..


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?