TEST: Nová generace smart EQ 2020 nepřekvapí, ale rozhodně neurazí

Před pár dny jsme měli možnost vyzkoušet novou generaci vozů značky smart. Prezentace v obyčejně slunné Valencii překvapila především počasím, které dalo vzniknout rekordním, téměř čtrnáctimetrovým, vlnám. Co se týče vozů, tam se žádný velký údiv nekonal. Na druhou stranu, není potřeba za každou cenu překopávat to, co funguje.

Elektromobil smart EQ fortwo 2020
foto: Hybrid.cz

Máme možnost si prohlédnout a projet všechny tři modely – klasické fortwo s pevnou střechou, fortwo kabrio a také čtyřmístnou verzi forfour. Poslední zmíněné verzi bychom v budoucnu rádi věnovali vlastní článek, protože se od konceptu ultrakrátkého vozu odchýlil o 80 cm, s čímž se mění celá filozofie.

auto elektromobil smart EQ 2020

Verze pro čtyři – smart EQ forfour 2020
foto: Hybrid.cz

Velikost stejná, navigace zlobila

Dvoumístný smart EQ jsme testovali před třemi měsíci. Rozměry zůstávají stejné, liší se o jednotky milimetrů. Stejně tak interiér je téměř shodný s předchozí generací. Vnitřku dominuje 7” dotykový displej s navigací TomTom Live Traffic, která se pro cesty po komplikovaných valencijských křižovatkách ukázala jako nedostatečná až matoucí. Zdá se, že není problém v software, ale ve slabším “železe” schovaném za tímto infotainmentem.

auto elektromobil smart EQ 2020

Se stahovací střechou zataženou …
foto: Hybrid.cz

auto elektromobil smart EQ 2020

… a staženou.
foto: Hybrid.cz

Nabízelo se srovnání s navigací od Google na iPhone Xs, která opravdu fungovala o dost lépe. Problém tedy bude buď v nízkém výkonu nebo horším čipu GPS. Naštěstí bude smart od druhého čtvrtletí nabízet lepší, 8” displej a dle zástupců automobilky také cílit na zrcadlení mobilů namísto používání vestavěné navigace. Nechť si poté každý používá navigaci, na kterou je zvyklý. Nutno podotknout, že např. v Praze, kde jsou křižovatky o několik úrovní jednodušší, by tento problém asi nebyl tak palčivý. Nicméně při zájmu o auto si dejte na tuto záležitost pozor.

auto elektromobil smart EQ 2020

Uvnitř se moc nezměnilo.
foto: Hybrid.cz

Exteriér na výbornou

Přední a hlavně zadní světla prošla omlazením, nyní jsou dravější stejně jako maska vozu s velkým “grilem” a větracími mřížkami u předních kol. Ačkoli design je vždy subjektivní záležitost, nová generace je prostě více sexy a působí robustněji i při zachování shodných rozměrů.

auto elektromobil smart EQ 2020

Zadní světla jsou zajímavá.
foto: Hybrid.cz

Co se týče pohonu, žádné změny se nedějí. Vůz pohání 60kW elektromotor s cizím buzením zásobovaný 17,6kWh baterií. Ta se dobije do cca 6 hodin z normální zásuvky nebo do 3,5 hodiny pomocí plně živené 4,6 kW onboard nabíječky. Další možností je příplatková 22kW nabíječka, která umí z 10 do 80 % za 40 minut. Rychlejší nabíjení sice vyjde na 25 tisíc korun navíc, nicméně dle našeho soudu by zájemce neměl váhat.

auto elektromobil smart EQ 2020

A ještě jednou delší verze.
foto: Hybrid.cz

Chytrá aplikace – cool a užitečná

Samotnou kapitolou je aplikace smart EQ control, která posouvá auto na zcela jinou úroveň. Poskytne v reálném čase údaje o nabíjení, vyhodnotí styl jízdy, poradí kde zlepšit spotřebu a dovede k nabíječkám, což je dnes u elektromobilů standardní. Navíc ale přidává ochranu Geo-Fence, tedy možnost nastavení oblasti, ze které když auto vyjede, dostanete notifikaci. Auto lze také vzdáleně odemknout a zamknout, předehřát a navíc, sdílet na dálku s rodinou či přáteli.

Sečteno a podtrženo, smart EQ 2020 je facelift, který mimo atraktivnějšího vzhledu posouvá mobilitu blíže ke sdílení a tím pádem novým přístupům k mobilitě. Ceny startují na 591 690 Kč pro kupé a čtyřmístnou verzi, za kabrio si připlatíte 72 tisíc. Ale hlavně zde není problém s výběrem motorizace. Smart je už jen čistě elektrický.

vlastní

21 Comments on “TEST: Nová generace smart EQ 2020 nepřekvapí, ale rozhodně neurazí”

    1. 12/2017 – prvá polovica mesiaca základ 22k€, koniec
      12/2017 – prvá polovica mesiaca základ 22k€, koniec mesiaca 27k€. do ceny započítali štátnu dotáciu … a dodanie sa z troch mesiacov posunula na trištvrte roka v lepšom prípade.
      ponúka sa konšpirácia o čerpaní štátnej dotácie predajcami – vyšachovanie spotrebiteľa z dotačného kola.
      a dnes ich predávajú ojazdené za cenu ako boli nové.

  1. 22kW AC nabijecka je asi zbytecna, protoze mala 17kW baterka
    22kW AC nabijecka je asi zbytecna, protoze mala 17kW baterka nepobere moc dlouho plny vykon. 11kW by podle meho uplne stacila, samozrejme za nizsi priplatek. TM3 s 75kW baterkou ma take jen 11kW nabijecku a staci uplne. Kdo vi, proc muze mit Smart takovou nabijecku a vetsi DB 250e mel jen 11kW a zadne DC nabijeni. Obracene by to davalo vetsi smysl. Ale kde pouzil Mercedes u EV logiku?

      1. Pár lidí už bylo, co jim dobíjení na sloupku jelo jen
        Pár lidí už bylo, co jim dobíjení na sloupku jelo jen 3,6kW. Takže aby se nekonalo překvapení. DC je tak nějak jistota, že tam ten výkon opravdu poteče.

        Nevím, opět se ukazuje, že navrhují auta lidi co jim nerozumí. Auta s 70kWh baterkou mají jednofázové nabíječky a auta s 17kWh mají 3x32A 😀
        Od jednoho extrému do druhého.

      1. Spatne bolo „stejnosmerny“… Ziadny EV nema stejnosmerny
        Spatne bolo „stejnosmerny“… Ziadny EV nema stejnosmerny (jednosmerny – DC) motor. Vsetky motory EV su na striedavy trojfazovy prud. Ze su vsetky napajane zo zdroja – baterie, ktora je jednosmerna je ina vec. Invertor vyraba z DC striedavy trojfazovy prud a nim sa napaja motor. Lisia sa budenim, mozu byt synchronne alebo asynchronne, s permanentnymi magnetmi, alebo bez PM.
        zdroj napr tu:
        https://www.greencarcongress.com/2017/05/20170523-smart.html
        For 2017, the smart electric drive features significant advantages and new features, including a new more powerful air-cooled three-phase synchronous electric motor (vs. a liquids cooled permanent-magnet synchronous motor in the predecessor),

Napsat komentář