TEST: Hyundai Ioniq Electric – soused z Boleslavi nemá jen problém, je úplně v pytli (2.)

redakce - 16 Únor 2018

Po úvodním dílu uživatelského testu elektromobilu Hyundai Ioniq Electric od Radovana Burkoviče přinášíme jeho dokončení.auto elektromobil Hyundai Ioniq Electric nabíjení na nabíjecí stanici

Nabíjení elektromobilu Hyundai Ioniq Electric na nabíjecí stanici
foto: archiv autora

autor: Radovan Burkovič

ČTĚTE PRVNÍ DÍL TESTU ZDE

Ještě jednu rozhledovou slabinu jsme překvapivě našli. Začernění prostoru na předním skle v okolí vnitřního zpětného zrcátka, kde jsou čidla asistenčních systémů, zakrývá na křižovatce výhled na semafor po pravé ruce, pokud stojíte první v řadě. Několikrát jsme se nevěřícně vrátili. Prostě jsou polohy za volantem, kdy je tomu tak. Je třeba s tím počítat.

Za velkým, zevnitř ovládaným víčkem na levém zadním blatníku, je prakticky umístěná standardní nabíjecí zásuvka Type 2/Mennekes a zásuvka rychlého nabíjení.

Jízdní režim NORMAL je u elektromobilu rozšířen o režim ECO, který maximalizuje energetickou účinnost a režim SPORT, který Vám přidá dalších 30 Nm točivého momentu, abyste dosáhli maximálních 295 Nm. Ty elektromotor poskytuje již od nulových otáček a zajišťuje působivou akceleraci, zejména při nízkých rychlostech.

Bohužel, IONIQ je v tomto ohledu na tom špatně. Kvůli modularitě HEV, PHEV a EV na jednom podvozku. V elektrické verzi, kdy je lehký motor s měničem na přední hnané nápravě a těžší baterie pod zadními sedadly, si už na troše štěrku na cestě nebo v zatáčce kola prohrábnou.

I v ECO módu. V módu NORMAL ještě více a SPORT už je prostě bagr. Středový tunel u elektromobilu mezi předními i zadními sedadly je pak úplná zbytečnost. Prostě spalovací myšlení.

Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Čistý BEV (Battery Electric Vehicle) má mít baterie naplocho v celé podlaze, ideálně váhově v poměru 50:50 mezi nápravami. Motor a měnič vzadu na hnané nápravě. Přední nehnaná náprava tak poskytne fantastický rejd. Vpředu i vzadu má být u elektromobilu kufr na zavazadla a uvnitř auta pak obrovský prostor pro lidi s čistými liniemi.

Křížence bychom opravdu dělat neměli. Hyundai sice tvrdí, že díky přesunutí akumulátoru pod zadní sedadla je akumulátor lépe chráněn před kolizí a zvětšila se kapacita zavazadlového prostoru, ale co je to platné, když utrpěly jízdní vlastnosti.

Kufr elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Kufr elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Interiér vozu Ioniq Electric je opatřen ozdobnými prvky v měděné nebo bílé barvě, to v závislosti na barvě exteriéru. Velký digitální barevný displej na přístrojové desce před řidičem poskytuje veškeré informace o jízdě včetně rychlosti, spotřeby energie, dojezdu, stavu nabití a názorně zobrazuje tok energie. Grafika displeje se mění podle jízdního režimu ECO, NORMAL nebo SPORT.

Přístrojová deska elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Přístrojová deska elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Sportovní volant, s dole zploštělým věncem, je doplněn pádly, kterými se ovládá proměnlivé rekuperační brzdění. Od nejslabšího, které skoro nepoznáte, až po opravdu silnou brzdu.

Volant elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Volant elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Dotykem konečkem prstu, zatímco dlaň se opírá pohodlně o čalouněnou část středového tunelu mezi sedadly, volíte tlačítky mezi jízdou vpřed, neutrálem a jízdou vzad, jízdními režimy ECO, NORMAL a SPORT a obsluhujete elektrickou parkovací brzdu. Parkovací brzda s užitečnou funkcí AutoHold se jednoduše aktivuje pouhým zvednutím tlačítka.

Volič jízdy elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Volič jízdy elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Na centrální ovládací konzole jsou pak ergonomicky rozmístěná tlačítka, zjednodušující ovládání hlavních řídicích funkcí. Kompatibilní chytré telefony lze nabíjet bezdrátově prostřednictvím integrované nabíjecí podložky. Nekompatibilní telefony vyžadují bezdrátový nabíjecí adaptér. Odkládací schránka je umístěná také ve středové konzole a nabízí velkorysý úložný prostor o objemu 3 litry.

Navigace v horní části na multifunkčním displeji zobrazuje okruh dojezdu v komfortní i úsporné jízdě bez topení / klimatizace. Vůbec je zde možnost vyčíst o vozu hodně informací. Hyundai spojil to nejlepší z vozů Nissan Leaf a Kia Soul EV. Mnoho prvků, obrazovek a tlačítek je shodných a ku prospěchu věci.

Ovládací konzola elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Ovládací konzola elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Interiér vozu je velmi prostorný. Jen široký středový tunel vepředu mezi sedadly způsobuje, že se špatně zapínají bezpečnostní pásy, spona je hluboko mezi sedadlem a tunelem. Zasednete si ji. Pod středovou loketní opěrkou je totiž dostatečně velký úložný prostor na tablet nebo knihu, která se nevejde do jiných přihrádek. Nechybí nabíjení prostřednictvím USB portu.

Interiér je zvýrazněn použitím nápadných chromovaných detailů voliče převodovky, pedálů a prahových lišt, je vylepšen kontrastními ozdobnými prvky. Sedadla můžete mít v látce nebo kůži. My vyzkoušeli pohodlná a příjemná kožená, kdy přední byla kromě třístupňového vyhřívání sedadla i opěradla navíc ventilovaná.

To řidičovo pak bylo elektricky stavitelné ve všech směrech a výšce. Na dveřích byla tlačítka pro dvě paměti kompletního nastavení, příjemná funkce, pokud se ve voze v řízení střídá třeba manžel s manželkou. Hodně vám pak při nastupování, které je díky nízkému vozu spíše uléháním, pomáhá automatické posunutí sedadla vzad. Následně, po zavření dveří, se s Vámi samo přisune k volantu.

Zadní sedadla měla dvoustupňové vyhřívání a odkládací síťované kapsy na zádech předních sedadel. Pátá osoba vzadu uprostřed je pouze nouzové sezení s velkým tunelem pod nohama. Navíc zádová opěrka zde plní i funkci výklopné loketní opěrky pro spolujezdce na krajích. Příjemné je dělené osvětlení interiéru zvlášť vpředu a vzadu, vpředu i napravo a nalevo.

Zadní sedadla elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Zadní sedadla elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

U všech sedadel pak bylo možné ovládat elektricky okna. Řidič měl u sebe ovládání všech oken, včetně jejich zámku pro pasažéry na dalších sedadlech. A zamykání celého vozu. Který se mj. zamkne sám hned po rozjezdu.

Mimoto i elektrické nastavení obou vnějších zrcátek a vnitřní zpětné s aktivní funkcí proti oslnění. Velký je počet odkládacích kapes, včetně držáku na pití. A to i se stavitelným systémem dle průměru láhve / plechovky. Ve dveřích pak vpředu i vzadu. Brýle najdou své místo ve stropě nad zpětným zrcátkem.

Dveře řidiče v elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Dveře řidiče v elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Při prvním pohledu na pracoviště řidiče je v autě trošku přetlačítkováno. Dokonce i na volantu, který je opravdu multifunkční. Ovšem když to srovnáme třeba s Audi A8, které připomíná spíše kokpit letadla, není toho zase tolik.

Vlevo pod volantem jsou voliče různých jízdních asistentů a tlačítka k nabíjecí zásuvce, včetně zámku nabíjecího kabelu nebo nastavení doby nabíjení, když používáte levnější noční proud. Na volantu pak tempomat, palubní počítač, rádio a hands free telefon.

Ovládací tlačítka elektromobilu Hyundai Ioniq Electric

Ovládací tlačítka elektromobilu Hyundai Ioniq Electric
foto: archiv autora

Prostřednictvím středového 8” barevného dotykového displeje získáte přístup k elektronickému mozku vozu. Normálně by Vám během každé jízdy poskytoval informace a zábavu v systémech Apple CarPlay a Android Auto, společně se zcela novou navigační platformou. Bohužel klasicky, jako u Nissanu a dalších značek, je český trh pro výrobce aut nezajímavý. Aplikace Android Auto a Apple CarPlay nejsou na českém trhu podporovány.

Přesto dotyková navigace obsahuje nejnovější navigační platformu Hyundai s aktivními navigačními pokyny a informacemi, bezplatnou aktualizací map prostřednictvím doživotní služby Hyundai Map Care a je také obohacena o funkci Live Services.

Obsahuje i mnoho užitečných funkcí. Online třeba zobrazuje aktuální spotřebu energie z baterií zvlášť na jízdu, zvlášť na topení/klimatizaci a zvlášť na ostatní systémy vozu. Je tak možné lépe hospodařit s energií v případě požadavků na dlouhý dojezd.

Při couvání zobrazí zadní kamera, umístěná pod logem Hyundai na zadních pátých dveřích, barevně přehled, kam couváme. Včetně čar, vymezujících bezpečný prostor, a čar, naznačujících předpokládaný směr pohybu vozu podle natočení předních kol. Kromě parkovacích čidel a zrcátek tak máte opravdu dokonalý přehled o všem kolem.

Pod displejem je nastavení audiosystému Infinity s vysoce kvalitním zvukem prostřednictvím 8 reproduktorů a subwooferu. Také elektrická zásuvka, zapalovač, USB zásuvka a AUX konektor, ale ty až pod klimatizací.

Následuje další část středové konzoly s nastavením automatické klimatizace, topení, vyhřívání oken, vnitřního okruhu a dalších funkcí. Třeba i Driver only, která šetří spotřebu při topení/chlazení a soustředí se namísto celého vozu pouze na pracoviště řidiče.

Auto má autonomní nouzové brzdění FCA, pokročilý asistenční systém, který se spoléhá na radarové signály a detekční kameru vepředu a neustále analyzuje prostor před Vámi. Je-li detekováno riziko potenciální kolize s chodcem nebo vozidlem, vůz začne automaticky brzdit, čímž se minimalizuje riziko poškození vozidla a/nebo zranění. Otestovali jsme a opravdu. Najet příliš blízko na křižovatce k vozu před Vámi znamená zásah elektroniky a prudké dupnutí systému FCA na brzdu.

Adaptivní tempomat SCC využívá přední radarový snímač, jenž sleduje vozidlo vpředu. Automaticky udržuje nastavenou rychlost a bezpečnou vzdálenost mezi vozidly tak, že v případě potřeby sníží točivý moment motoru a použije brzdy.

Auto umí nejen přizpůsobovat svou rychlost až do úplného zastavení, ale v případě krátké prodlevy se umí opět samo, bez zásahu, rozjet až na tempomatem předvolenou rychlost. Při delším stání je nutno autu k rozjezdu dopomoci. Buď krátkým sešlápnutím pedálu, nebo ťuknutím na tlačítko nastavení tempomatu.

Sledování mrtvého úhlu BCW je velmi užitečná věc. Rozměrná zrcátka, která se při parkování sklápí směrem nahoru k vozu, zdaleka nevykryjí vše. Pravé i levé informuje akusticky i světelně řidiče, že se v mrtvém úhlu právě nachází vozidla. Což například usnadňuje bezpečnou změnu jízdního pruhu. Např. při jízdě na trojproudé vozovce jste doslova hlídáni ze a do všech stran, kromě směru dolů a nahoru.

Při couvání z parkovacího prostoru systém RCCW, který doplňuje systém BCW, informuje řidiče o blížících se vozidlech a může zmírnit následky hrozící kolize. Současně samozřejmě fungují všechna parkovací čidla vepředu, vzadu i šikmo v rozích vozidla. Graficky je to zobrazeno na přístrojové desce pohledem na vůz ze shora. Upozorní řidiče signálem a obrázkem, kde je něco špatně.

Příjemný je asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA. Je sice především určen k upozornění řidičů, kteří za volantem začnou dřímat a jejich vozidlo opustí jízdní pruh bez signalizace změny jízdního pruhu, ale poskytuje spolu s adaptivním tempomatem i jakéhosi kvazi autopilota. Nejenže zareaguje akustickým signálem k upozornění řidiče, ale často rovnou přidá aktivní korekci směru řízení.

Pokud se rozsvítí na přístrojové desce symbol zeleného volantu, pak auto dokáže při dobrém značení silnice čarami jet ve svém pruhu a reagovat na změny okolí. Nedovolí Vám však déle než 10 vteřin mít ruce mimo volant, pak se jich pípáním dožaduje a pokud nevyhovíte, režim zruší. I tak je pocit jízdy bez nohou na pedálech a rukou na volantu zábavným předznamenáním autonomní budoucnosti.

Na bezpečnost se vůbec u Hyundai hodně dbá. V případě nehody chrání cestující systém 7 airbagů - airbag řidiče, airbag spolujezdce, 2 boční airbagy a hlavové airbagy. Ioniq splňuje veškeré současné evropské bezpečnostní normy a získal nejvyšší 5hvězdičkové hodnocení v nezávislém testu organizace Euro NCAP. V nárazovém testu IIHS s malým předsazením pak nejlepší hodnocení organizace IIHS Top Safety Pick+ 2017.

Celkově mohu říci, že Hyundai Ioniq Electric ve výbavě Ultimate velmi mile překvapil a je to dobrá koupě. Praktické a denně použitelné elektroauto, včetně dlouhých vzdáleností. Ty otestovali kolegové z VŠB-TUO a jejich zkušenosti budou následovat v samostatném pokračování článku.

Pokud dnes hledáte, čím nahradit obligátní, letitou, referentskou "oktáfku f kombiku, f dýzlu, f tídeíčku, f metle, na hlínach, s klimoškou, co táhne vodspoda", vytuněnou červenými krocany na stříbrnejch tácech, pak jste - s výjimkou kombíku - našli.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Co se mi příčí v té bezpečnosti LKA je ten, že pokud nechytnete onen volant do 10sec tak se systém vypne. To je podle mě nebezpečné! Měli to vyřešit jako u Tesly. Pokud neuposlechnu, spustí se varovná světla a vůz začne zastavovat. To je dle mého správné řešení. Pokud řidič zkolabuje nebo tvrdě usne a systém ho nevzbudí a vypne se, pošle to do svodidel nebo vjede do protisměru...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodně vám pak při nastupování, které je díky nízkému vozu spíše uléháním, pomáhá automatické posunutí sedadla vzad.

A to odjíždí kdy? Při každém otvírání řidičových dveří, nebo jen při odemykání? A kolik cm to asi je, aby chudák už usazený pasažér vzadu neměl po nohách...

To odjíždění sedadla pro usnadnění nástupu a výstupu má pouze top verze s koženými sedačkami. Je to horší nápad než elektrické posunování volantu. Jenže Ioniq neumí ovládat volant elektricky, proto to udělali přes sedačku. Při vypnutí auta odjede sedačka dozadu o cca 10cm,bez ohledu na cestující vzadu. Vystoupím, zamču auto, sedačka zůstává odsunutá. Přijdu k autu, odemču, nastoupím a po zapnutí tlačítka start se sedačka přisune. Co v článku není popsáno je skvělý bezklíčkový přístup. S klíči v kapse přijdu k autu, stisknu tlačítko na klice a auto se odemkne. Nastoupím a pořád s klíči v kapse nastartuju a jedu. Při vystupování zavřu dveře, stisknu tlačítko na klice a odcházím. Pořád klíče v kapse. Jednoduché a rychlé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Usnadnění nástupu=automatické odsunutí sedadla řidiče se dá samozřejmě deaktivovat v nastavení vozu (menu přístrojového panelu).

U Mercedesu to vymysleli bez tisknutí tlačítka, pouze stačí lehce zatáhnout za kliku a nebo při odchodu se jí lehce dotknout, jednoduché, není potřeba hledat tlačítko. Odsunutí sedačky při vystupování bylo první co jsem vypnul.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-))
zlatý SUVka, kde člověk sedí jak na židli v kuchyni u stolu

A myslis, ze kdyby sedela v premotorovanem elektrickem SUV od Tesly (takova v ionu jezdit nebude), tak by se to nestalo? Tech clanku, kde si "blondyna" spletla pedaly a projela posilovnou/kadernictvim/vlastni garazi je taky dost. To, ze ve vsech pripadech byla stestena priznive naklonena a nikdo autu nestal v ceste, je nahoda, ne vlastnost auta.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Pepa

Hyundai Kona je snad nadějí na opravdu praktické řešení dopravy pro běžného řidiče.
Už jen proto je Ioniq skvělou předzvěstí,jedinou otázkou zůstává cena a ta se asi tak brzo nezlepší.
Nezůstane jiná možnost,než být malinko neekonomický!

---

Pepa

Dneska jsem byl na benzínce a pěkně to tam smrdělo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zkus vodu, mily Lojzo... :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Hynek

Dokážu pochopit, že nás je tu většina nadšenců do EV, ale autor by si mohl odložit růžové brýle. Auto, se kterým nedojedete rychlostí 130km/h ani z Brna do Prahy na nabití nemůže být možností pro fleetové zákazníky. Nemůže být ani řešením pro lidi kteří nemají kde přes noc nabíjet. Ano, na ježdění město a okolí fajn, ale to je vše. Moje zkušenost s Leafem 30kWh (ano, mám těžší nohu ale nejezdím jak zvíře) je 110-130km teď v zimě. A to z uvedené trasy jezdím po dálnici jen cca 20%. Že s tím nějaký nadšenec dojel do Chorvatska? super, já jsem taky na malém skútru dojel na Aralské jezero. Do Švýcarska bych tím jet nechtěl, letitou Octavií zvádnu 1000Km za 7-8hod.. Tímto za kolik, 10,11? A s vyššími nebo srovnatelnými náklady i oproti té naftě. Sorry jako...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je obecně problém elektromobility. Jsou nadšenci, kteří jsou uchvácení pocitem ekologičnosti a já nevím čím ještě, ti si koupí elektromobil, protože prostě prestiž s tím spojená, jim za to stojí. Kupují částečně auto a částečné pocit. To je to samé u tenisek, všechny se vyrábí v jedné fabrice, ty se značkou ve dne, ty ostatní na noční směně. Ale někdo to prostě potřebuje. A pak jsou lidé, co potřebují auto proto, aby se přepravili z bodu A do bodu B, levně, rychle, bezpečně. Nazvěme je pragmatiky. Pro ně není této chvíli elektromobil tím správným řešením, protože jen za auto bez pocitu, ta cena je nekonkurenceschopná proti spalováků. V této chvíli, elektroauto je pro bohaté, jako druhé či třetí auto v domácnosti.

Obrázek uživatele ePavel

A co když jsou ještě uchváceni jiným pocitem? Řídit elektrické auto jakékoliv kategorie je prostě o level výš, než spalovací vůz stejné kategorie. Velmi těžko se ale toto vysvětluje někomu, kdo elektromobil nikdy neřídil, nebo se v něm dokonce nikdy ani nesvezl. Zdaleka to není jen o ekologii, ale i o komfortu jízdy a směšných provozních nákladech. Vždy v této souvislosti zmiňuji příhodu, kdy jsem známého, majitele dieselového Fluence svezl svým Fluence Z.E. Chudák to ještě půl hodiny rozdýchával, jak propastný rozdíl je mezi těmi auty. Přitom já jsem ho tenkrát jetého koupil jen o malinko dráž než on nového.
Nelze taky souhlasit z prohlášením, že je to druhé, nebo třetí auto, protože vždy je elektromobil v domácnosti na prvním místě ve využití, zároveň se majitelům elektroaut zvyšují nájezdy, protože se již nemusí omezovat. Nutno ale taky dodat, že já jsem si to taky myslel v době, kdy jsem si prví EV kupoval.
Asi těžko na elektromobil přemlouvat někoho, kdo jezdí v deset let staré oktavii, ale aut v ceně tesly jezdí po našich silnicích desetitisíce a aut v ceně ioniqu ještě 10x tolik.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Nejsem bohatý, koupil jsem BEV za 350tisíc a díky nejnižším provozním nákladům je to vůz primární, spalovák je ten druhý a slouží mi pro 0,1% jízd.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Mě se líbí ta technologie, čistota provozu a ticho v autě. Doma taky neřeším ekologii tím, že mám akumulačky, a topením kamnami bych ušetřil, ale mám aku protože to je čisté, pohodlné a zrovna tak neřeším ekologii v EV. Já si kupuji auto které mě dopraví kam potřebuju a citím se v něm dobře.

Obrázek uživatele Josef

Já občas jezdím jako zvíře z BMW i3 a nikdy se mi nepodařilo na celé trase dosáhnout průměrné spotřeby vyšší než 22–23 kWh na sto. A to je minimálně půlka jízdy vždy po dálnici s topením a rychlostí 150 km/h. S 18 kWh využitelnou baterií vždy tímhle způsobem ujedu asi 70 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spálit 30kWh na trase 110km s 20%-ným podielom dialnice si osobne ani neviem predstaviť. To chce už doslova (nie ťažké) ale olovené nohy. S Teslou S sa mi to nepodarilo pri rýchlosti 150km/hod aj s topením na 22°C. Prezradíte mi váš štýl jazdy? Doteraz som sa snažil jazdiť s čo najmenšou spotrebou, skúsim aj toto nech je sranda :)

Na druhou stranu obdivuju jednoho člověka, co si nedávno dovezl i3 z Německa ve verzi 22 kW a ujel s ní po dálnici 115 km v teplotách kolem nuly, klobouk dolů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak neviem aku ma spotrebu i3 ale nie je problem na Tesle S urobit na dialnici spotrebu 15kWh/100km aj s kurenim. Ale musim ist v pomalom pruhu okolo 90km/hod. A to je otrava.

Obrázek uživatele Michelin

Chcete tvrdit, ze jste udelal 1000km prumernou rychlosti 133km/h?
Tak o tom povidejte nekomu v hospode u piva. Za svuj zivot jsem neco najel. Nebudu dalek milionu kilometru a tohle leda tak pri plneni nejakeho uchylneho bobrika nebo sazky, by to mozna slo.
Zase jeden teoretik co tech 1000km v kuse nejspis nikdy nejel a chce tu kazat.
Sorry jako...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdim rocne 20 tis. Km elektricky a mohl bych i vice kdybych mel kam a proc. Ale musim s Vami 100% souhlasit kolem komina super ale na dalky to moc vyhodne neni ani financne a casove uz vubec.

Na dálky je finančně nevýhodné jezdit EV autem, proč?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano si to spočítejte a obvzláště nyní v zimě, kdy využitelná kapacita akumulátoru klesá , spolu s topením.

Bavíme se o Ioniqu, a v této diskuzi i majitel přiznává dojezd kolem 150-170 Km po dálnici, nebo do 200 Km na okreskách.

Kvůli strachu z nedojetí, musíte řídit extrémně defenzivním způsobem a podobným stylem jízdy jedete v Ioniqu hybrid kolem 3,5 litrů benzinu to je +- koruna na kilemetr.

Oproti tomu dobití baterie Ioniqu Vás bude stát na většině stanic, kde lze za penize nabít cca 10x28 tj 280 Kč , kilometr tedy za 1,40?

Když budete nabíjet na stanicích čezu, tak zaplatíte za poušál tolik ročně, že by jste na to najel 6500 Km v benzínu

Neřeším tu čas ztrávený u dobíjecích stanic cca 30 minut každých 150 Km a to se taky může stát ,že stanice je obsazena.

Zkuste si nasimulovat jak by jste nyní cestoval z Liberce do Kopřivnice na otočku (dětí si chtějí prohlédnout muzeum Tatry) je to 640 Km

Věřte mi na dálky je hýhodnější hybridní vozidlo, mám obě a můžu porovnávat výhody a nevýhody obou. Nemůžete přece srovnávat elektrické auto s nejakou spalovací vykopávkou co jezdí za 8 litrů.

Do Kopřivnice pojedu s dětma vlakem a ne EV co má takový dojezd :D Použij mozek ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Si přečti poslední odstavec ještě jednou, hybrid není EV.
EV jezdím jen kolem komína.

Jinak vlakem to snad ne 5h a 43 minut nejrychlejší spoj 4x přestupovat a dát za to 238 Kč za jednoho jednu cestu?

Obrázek uživatele ePavel

Tak to ani náhodou. Pokud pojedete hybridem dlouhou trasu, zejména po dálnici, kde se jede konstantní rychlostí, pojedete s podobnou spotřebou jako klasický vůz. Až pokud budete jezdit po městě, kde se často zrychluje a brzdí, ušetříte max. 35% paliva, na klikatých okrskách, kde je nějaký kopec. max. 20%, rozhodně ale nepojedete za 3,5 litru.
Jinak samozřejmě závidím děti, co vydrží čtyřhodinovou cestu do Kopřivnice v kuse.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím poklesem spotřeby máte pravdu,ale mi tu neporovnáváme hybridní a klasiký vůz. Ioniq se ani v klasice nedělá. Jen jsem poukazoval na to , že na dálky je lepší použít vůz hybridní než elektrický. I když může být vyjímka když máte možnost např. nabíjet v cíli atd. Musíte to přece znát když jste najel na elktřinu tolik km co máte v popisku.

Uznáte že ta trasa co píšu je jet tímto vozem, který je v článku vychvalován v dnešní době naprostá utopie a znamená to minimálně 2x po cestě dobíjet a 2x zpět.

Proc by na dálkové trase, stejným enomomickým jízdním stylem jako s EV neměl jet Ioniq Hybrid za 3,4l ? Píše to pan Radovan i v článku. Osobně mám Niro s normovanou 4,4 (má 18 kola) a na dálku jezdím za 4,5 i zimě na horách na sněhu. V létě není problém jet za 3,8 (méně už těžko). Víte kolik je v benzínu energie a ten motor má účinnost 40% + rekuperace jako u EV.

3,5 litru x 8,9Kwh/litru = 31,15 Kwh na 100 Km

s účinností motoru 40% to je na kola cca 12,46 Kwh což je podobné číslo jako u EV a teplo na topení v zimě je jako bonus.

Z jednoho článku z dubna 2017 zde na hybridu, Ioniq Hybrid (tedy ne plugin)

Při vyzvedávání testovacích aut často studujeme také výsledky kolegů před námi. Dlouhodobá spotřeba za více než 1000 km ukazovala hodnotu 5,5 l/100 km. „Amatéři,“ říkáme si.

V průběhu testu však vyplývá na povrch, že oficiálních 3,4 l/100 km se nepodaří dosáhnout ani při maximální snaze a oněch úvodních 5,5 l je vlastně docela odpovídající výsledek pro kombinaci jízdy ve městě, mimo něj a občas na dálnici.

Bez dálnice jsme byli schopni jezdit za 4,5 l, ale i to chtělo trochu toho srdíčka a štěstíčka. V čistě dálničním provozu není problém přesáhnout hranici 7 litrů na sto, ale ono je to vlastně logické. Zde hybridy vždy ztrácí a pohotovostní hmotnost téměř 1,5 tuny se prostě projevit musí. Celkově tedy bereme 5,5 litru na sto jako výsledek. Prius si ale za stejných podmínek řekne až o litr méně.

Ano s plugin Ioniq dosahují spotřeby 3,5l/100km, ale je potřeba si uvědomit, že ty auta ještě mají další spotřebu elektřiny přes 3 kWh/100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně s tou spotřebou co píšete v úryvku jezdím z Nirem
průměr 5,6 eviduji si to na sprint motoru a jsem mezi těmi horšími.

Ale to je průměr včetně cesty do chorvatska s boxem na střeše,
dovolené na druhém konci čech, kam sem táhnul box a vlek na 4 kola a bralo to po dálníci 7litrů. Manželka s tím jezdí 4 km do práce a 4 zpět to pak žere v -10 8,5litrů.
Na stavbu jsem stím odtahal asi 30 tun cihel,písku a cementu
jezdím pro peletky na topení beru 1 tunu na vlek atd.

Ale když jedu dálku stylem jako s I-Mievem abych dojel
to je max 90 na okeskách, dojíždění do vesnic plachtěním prostě
tak aby jste ulel Soulem 220 Km tak jedu za 4-4,4 litru.

A navíc to moje Niro má kombinovanou 4,4 ioniq je nižšší lehčí a má jak jste napsal 3,4. Ale nejel jsem sním, ale nevídím důvod proč by to nešlo.

Jestli jste fanda nizké spotřeby, tak se podívejte na stránky finské eco relye tak jezdí v hybridech jen Ioniq a prius a jsou velmi vyrovnaní. rozdíl litr je blbost.

Jak jsem koupil, tak prodávám. Já jsem s tím Ioniq nejel. Přítelkyně jezdi v Mercerdesu v novém áčku 80kW benzín a jezdí dálnice/okresky za 5l/100km (rekord má na trase 200km 4.9l/100km). Hybrid se uplatní právě na krátkých trasách ve městě, tam je to hodně znát.

Obrázek uživatele ePavel

Účinnost TDI motoru 40% je v laboratorních podmínkách, při ideálním zatížení a v ideálních otáčkách. Reálný průměr bude tak 20%. S tou spotřebou to nebude tak růžové. Taky jsem se svým SUV uměl jet za 4,5. Ale při normálním užívání byl prostě dlouhodobý průměr skoro 8. Utopie to není. Já bych vyjel ráno do Hradce na snídani, kde bych nabíjel stejnou dobu, kterou bychom jinak strávily přípravou a úklidem snídaně doma. Pak bych ještě přibrzdil v OC, kde bych zase nabil a vyvenčil děti. A to samé na cestě zpět spojené s obědem. Nabíjel bych v rámci paušálu, který si stejně platím. Na PHM za tento výlet úspora tisícovka. Dále bych neprojel 3% životnosi motorového oleje. Žádný stres a spěch, je víkend a jsme na výletě, hoňku si užiju do syta v pracovním týdnu.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Pokud si vezmete tuhle vaši speciální modelovou situaci, pak vám to jakžtakž vychází. Pokud porovnám EV s klasickým moderní spalovákem (6l/100km) a cestování Liberec-Kopřivnice, pak už to bude cenově vycházet jinak. Nabíjení např. na Vystrkově vychází 1 kWh kolem 6,50 Kč a paušál ČEZ je na časté cestování určitě výhodnější, zvláště pro lidi co jezdí 30 tis. km a více. Michelin tady nedávno spočítal, že ho vychází pro Teslu elektřina pro 1 km na 50 haléřů. Tedy výhodnost a nevýhodnost je vždy vztažena ke konkrétní situaci. Co se týká časové nevýhodnosti, ano, nabíjení ten čas prodlouží, zvlášť když člověk odbočuje z trasy, to bezesporu, o kolik záleží na velikosti baterie.

Co se týká spotřeby hybridu, měl jsem půjčený Prius, v Praze a okolí průměr 3.9l/100km, na dálnici 6-7l/100km. Pokud vy jezdíte po dálnici za 3,5l klobouk dolů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když si vybírám Ioniqa jako že se mi líbí, tak se přece také podívám na jeho sourozence v hybridu a plug in hybridu a vyberu si podle chuti.

Na stánkách to mají pěkně popsané. EV je na krátké jízdy.

Když by byla cena vozů stejná, budu s Vámi souhlasit, taky bych šel do EV a na dovolenou, nebo dálku bych si auto půjčil od rodičů . Asi by se nezlobily když bych jim na týden dva nechal takovou káru.

Ale paradoxně je ten hybrid o 250-300 tis levnější .....

jen úspora na havarijní pojistce je 5000 Kč k tomu 6500 z čip čezu a 6000 kč za domácí roční dobíjení (přece nebudu pořád u stojanu jen abych využil ten čip) a máme tu 17 tis. Kč na benzín za které ujedu 15 tis. Km

Jsem si jist, že na delších cestách za 1,10 Kč/km nepojedete, rovněž údržba hybridu bude stát místo 2,5 tis. Kč (EV) tak 8 tis. Kč. Nakonec pokud chcete benzínový motor, budiž vám přáno. Já osobně si dovedu poředstavit lepší hybrid za ty peníze, než je Hyundai, ale je to vaše volba. Všechno se samozřejmě na peníze přepočítat nedá. To bych taky mohl říci, že se mi vyplatí koupit Kia Soul v benzínu za 500 tis. než Soul EV za 850 tis. a tedy EV je finančně a dojezdem nesmysl., ale věřte, že pro mě to nesmysl není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám že máte KIU , tak asi máte kladný vztah asijským značkám, předpokladám.

Jdete do KIE půjčte si tam NIRO na den dva je to vlastně Ioniq,ale trochu více žere. Ale zase může nést něco na střeše a má tažné na 1300 Kg. A otestujte si spotřebu uvidíte a Ioniqem by jste byl ještě níže.

Servis je u těchto moderních aut velice levný když máte vlastní olej tak ještě levnější. Po roce jsem platil 1000 Kč za servis + další 1000 Kč za filtr do topení,ale ten je u EV stejný normálně se mění po 24 měsících ,ale chtěl jsem ho hned.
A tomu olej za 800 kč z E-shopu celkem mě roční servis stál 2800 Kč Kč včetně DPH.

Za servis na I-Miev dávám u Mitsubishi Liberec od 2800-4500 podle toho jestli se mění kapalina v brzdách jsou hrozně drazí, ale bojím se o záruku na baterii.

8000 Kč stojí prohlídka na 150 tis. Km /10 let kde se mění svíčky poprvé a chladíci kapalina v motoru a měniči má to dvě. celkem 9 litrů.

Servis na brzdách je stejný obě auta brzdí pomocí rekuperace, dokonce hybrid brzdí více (podřadí si)

Dlouho jsem měl rád Mazdy, poslední dvě byly výkonné modely MPS, nicméně pak dlouho Mercedesy :) Kia mě ze všech EV nejvíce oslovila pohodlím a taky rozměry pro dobré parkování (speciálně to si nemohu vynachválit). kdyby dělal rozumné EV Mercedes, tak mám tuhle značku.

O servisních nákladech asi nemá cenu mluvit, to se můžeme taky dostat k tomu, že olej mi přiveze Franta z družstva a filtr Petr z práce z firemních zásob.... a pak je údržba EV hrozně drahá, že.

Takže se spíš můžeme bavit - chci spalovák, nechci spalovák.

Dnes jsem potkal od Kia velmi zvláštní hybrid, který by asi dával řada lidem větší smysl než současné hybridy. Jmenuje se Brenthon (luxusní odnož Kia, něco jako Lexus), spec. motor 2 litr benzín, který prý má spotřebu kolem 5 litrů a auto má baterii s využ. kapacitou 38 kWh, na kterou prý dá v ideálním případě až 300 km. Auto vypadlo fakt velmi zajímavě, jediný zádrhel je nabíjení, auto má pouze 3,5 kW nabíječku, takže spíše nabíjení doma a když holt dojde baterie tak naskočí motor. Prý prototyp, jediný v ČR.

Kdyby to někoho zajímalo, bylo to to na třetím obrázku zhora.

Brenthon

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musím taky přispět, ev jsem měl teď mám hybrid, komfort tepelný v zimě je absolutně pro hybrid,z vlastní zkušenosti chci hlavně zdůraznit źe i když bude úspora při nabíjení oproti benzinu, tak vzhledem k čekani tam nechate za kafe tolik že je to finančně nastejno, ale hybrid už je doma :)

Co se týká tepelného komfortu, nemám s tím v Soulu žádný problém, topí skvěle, sedačku vytopí rychleji než všechna auta se kterými mám možnost jezdit. Argumenty hybridu chápu, ale já jsem si koupil EV proto, abych neměl spalovací motor, tedy kvůli technologii. Při nákupu benzínu si taky kafe koupím, tady úspory nehledám. Důležité je, že si kupujeme věci, které nám vyhovují, nějak si nedovedu představit, že si koupím auto a pak si budu každý den zoufat, že si nezatopím, nikam nedojedu a nic tam nenaložím.

porovnávete staré auto s novým, tá spotreba je naozaj rozdielna, na inom fóre ju popisuje človek, ktorý vlastnil (a ajzdil) súčasne obe autá na rovnajej trase a v rovnakom čase (počasí). a striedal sa s manželkou, takže mal aj akýsi "priemer".
a o tom chorvátsku - prvú jazdu zo slovenska urobil NADŠENEC, ten rakúšan nadšencom nie je, je to človek, ktorý popisuje reálna VŠETKY vady, problémy, byrokraciu, ... iní zasa ukazujú ako sa s ním jazdí ako s rodinným autom, vrátane malého dieťaťa, prípadne ako ním ísť s viac deťmi na výlet (o kus ďalej od komína) a nie priemerom 125km/hod ako vy s oktáviou do švajčiarska (to bol fakt sek,))

Obrázek uživatele ozana

100% fleetových aut jezdí každý pracovní den 200km dálniční rychlostí na jeden zátah? Asi ne, některé jezdí jen na nákupy, na úřady a na poštu třeba 60km za celý den.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Hynek

Ano, třeba můj Leaf... Když si přečtete co jsem psal - město a mimoměsto OK, dálky ne. Ovšem srovnávat auto typu Ioniq s Octávií je prostě mimo.

Mal som Octaviu 9 rokov a najazdil som na nej 240.000 km (pre uplnost 25.000 km v priebehu 3 rokov spravila manzelka).

A mate pravdu, porovnavat Ioniq s Octaviou je proste mimo - Ioniq je totiz o triedu lepsie auto ako Octavia. Z takmer vsetkych uhlov pohladu (razvor a teda aj vnutorny priestor prakticky rovnaky):
- dynamika jazdy
- komfort jazdy
- spotreba
- ...

Minusy:
- Plytsi kufor (ten ma Octavia naozaj ovela vacsi aj oproti ostatnym spalovakom)
- Ako ine spalovaky, prejde 1000 km na jedno dotankovanie po ceste ( na taku dlhsiu trasu 1-2x rocne si zatial vezmem spalovak).

Takze Ioniq na kazdodenne vozenie (ako v mojom pripade) naozaj vyhrava, aj na trase do 350-400 km, kde jedno dobytie Ioniq-u postacuje.

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Na ty dvě cesty ročně živíte spalovák nebo si půjčujete?

Spalovak, ktorým som predtým chodíl do práce ja, má teraz manželka, ktorá najazdí ročne výrazne menej km (cca 7500). Takže pouzijeme ten.

Inak by som bral z požičovne, ako to robí kolega.

Edit: Ten druhý spalovak predpokladám vymeniť cca po 5-6 rokoch (t.j. najazdení Ioniq-om cca 200tis. km a teda “vrátení /ušetrení” cca 15tis. €). Vtedy už očakávam EV s reálnym odjazdom 500-600km za normalnejsiu cenu.

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne sa páči. Vadilo by mi akurát nízke sedenie a neviem prečo nieje konektor nabíjačky na strane od krajnice.

off

SpaceX vytvoří vlastní světovou síť vysokorychlostního internetu Starlink z 12 000 družic. Dneska v 15:17 startují dva microsatelitní předjezdci. Jakej to bude mít dopad na Tesla automobily a jejich online komunkaci s centrálou doteď závislou na různých lokálních telefonních providerech a jejich pokrytí či nepokrytí si lze divoce zaspekulovat. Každopádně to bude něco co by se sakra hodilo i ostatním automobilkám. Družice budou lítat na nízké a velmi nízké obězné dráze a tím budou mít i krátkou dobu odezvy což dosud byl hlavní problém satelitního internetu.
https://www.cnews.cz/spacex-falcon-9-microsat-2a-2b-starlink

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie je ten start az zajtra? 18.2.

Odsunuli ho.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jsem zvědav, jak se přes satelit bude komunikovat za jízdy. V současné době je potřeba přesně ustavená nepohyblivá 60cm anténa. Zároveň je potřeba si uvědomit, že satelit komunikuje pouze jedním směrem, tedy download, upload musí být stejně přes telefonní operátory...

Obrázek uživatele Josef

Tohle nebude jako starý inmarsat apod. Spacex skutečně bude lítat po velmi nízké orbitě, takže nároky na výkon budou podobné jako u běžných pozemních vysílačů, spíše menší, protože signál půjde nahoru a nebude muset překonávat žádné překážky. Navíc v plánu je vypustit tisíce podobných satelitů a dokonce možná desetitisíce. Pokud se tím podaří skutečně pokrýt celý svět a budou cenově konkurenceschopní dokonce i místním ISP (což si při tak velkém trhu dovedu představit), bude to naprosto likvidační pro všechny ostatní, protože mít odkudkoliv na Zemi dostupné připojení za pár šupů je Svatý grál svobodného internetu. A navíc internetu, který nebude běhat po drátech, které vlastní staré struktury a mohou je ovlivňovat vlády byrokratických států.

To vím, že to nebude nějaká stará satelitní plečka. Dnes to ovšem tak zatím funguje. Vypuštění tisíců satelitů si nikdo nedovede představit, ročně se povolí něco přes 100 satelitů a už teď začíná problém. Aktivních satelitů je tak 1500 a tady se bavíme o mnohanásobku. Já ani nejsem přiznivcem globalizace, naopak přináší jen řadu problémů. Taky bychom mohli časem jíst jeden chleba a jezdit v jednom modelu auta, to je nepřijemná představa. Víme, jak lákavá je moc ovlivňovat masy lidí, kor na celém světě, internet je dnes jedna z nejmocnějších zbraní.

Obrázek uživatele Josef

Ony to jsou mikrosatelity. Nic moc velkého. S povolováním není problém, orbity nikdo nevlastní, je třeba je jenom registrovat a vést jejich registr, aby to v budoucnu nezpůsobilo problémy. Ale životnost těchto satelitů bude pár let, takže to problém nebude.¨

Já naopak příznivcem globalizace jsem. A nemám pocit, že by unifikoval. Naopak, přináší spíše více možností. Nebo vy snad máte pocit, že ta komančů nám izolacionismus přinášel větší možnosti a více voleb? Globalizace má samozřejmě nevýhody, ale výhody pro lidstvo jasně převažují.

Neporovnával bych dnešní dobu s komunistickým režimem. Zkuste si přečíst rozbory uznávaných ekonomů, to co se děje v USA a ve světě není normální. Globalizace a vytváření peněz z ničeho přinese obrovský problém v budoucnu. Přečtěte si i naši a evropskou historii kolem roku 950-980 (tedy přes 1000 let starou a zjistíte, kolik stejných prvků naleznete v dnešní době a že se celou dobu jen nechtěně podřizujeme svému okolí.

Co se týká malých sateltů, těch je většina a malá životnost je velký problém, protože bude potřeba vysílat ročně další tisíc satelitů, aby nahradily ty "mrtvé".

Obrázek uživatele Josef

Globalizace nemá s vytvářením peněz nic společného. Dnešní finanční systém je založen na FIAT měnách, ve kterých peníze vznikají prostřednictvím dluhů. Peníze se netisknou. Tento systém funguje už docela dlouho a funguje překvapivě dobře a děje se to už hodně dlouho. A jestli si myslíte, že ČR bude někdy dělat něco jiného, než se podřizovat svému okolí, tak jste hodně mimo. Nemá jinou možnost.

A takto malých satelitů většina rozhodně NENÍ. Za malý satelit lze považovat zařízení velikosti auta a menší. Tyhle satelity jsou mnohem menší, velikosti kufříku. Když na jeden start rakety vynesete 80 kusů, tak je to celkem v pohodě.

Psal jsem globalizace A vytváření peněz....

Pokud vím, satelity mají mít průměr kolem 80cm (ne že by na tom záleželo), to je dost na zničení jakékoli letící rakety do vesmíru. V pohodě to rozhodně není, protože to navýšení počtu satelitů je ohromné.

Obrázek uživatele Josef

Je to v pohodě, pokud znáte dráhy. Navíc po skončení životnosti se satelit sám navede do atmosféry.

Dobře, nechme toho, už se dnes začínají srážet satelity a nikdo nezná všechny dráhy, zvláště utajených satelitů. Navádění satelitů do atmosféry je scifi, nikdo až na vyjímky to nedělá, zvláště ne u malých komunikačních satelitů.

Obrázek uživatele Alien5

Pravda navadeni spatky neni a neni narizeni ze to nekdo musi mit.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Josef

Zpravidla se to dělá, pokud to je možné. Satelit se zpomalí korekčními tryskami, pokud zbývá nějaké palivo, a ten pomalu sestoupí do atmosféry.

Satelitní telefony komunikují jen jedním směrem? Té asi blbost ne, to by byli naprosto k ničemu, maximálně tak na poslech rádia ;)
Obávám že jsi nepochopil o co tu jde, tydle satelity budou lítat nízko a supernízko, tudíž nároky na vysílací výkony a velikost antén budou nejspíš markantně menší.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Měl by sisi nejdřív něco o tom přečíst, porovnávat vysokorychlostní satelitní internet se satelitním telefonem je jako porovnávat modem a optický kabel. Mě samozřejmě zajímá jak to funguje, nepotřebuju příspěvek o ničem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak citaj: intv.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

navi. satelity komunikuji jen jednim smerem, hlasi svoji pozici a pak se to prepocitava na koordinaty na zemi... Satelitni telefony maji svou vlastni, oddelenou sit a nemaj nic spolecnyho s gps navigacema.

A o navi satelitech tu mluvil kdo? Obávám se, že jenom ty ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dopice další co se mi jako ISP bude tlačit do kurníku:(. Vždy když se mi daří nějakej idiot mi to chce kazit konkurenci.

Zvláštní pohled na to auto máte pane Radovane.
Chtělo by to najet více kilometrů než začnete veřejně psát hodnocení a přestat být zaujatý z pohledu zastánce IONu.
To, že vlastníte Samsung S4 mini a nedokážete do něj instalovat Android Auto ještě neznamená, že to auto nedokáže tyto věci zobrazovat. Stejné je to s Apple Car Play.
Co se týká regenerativního brzdění, rozhodně není nejsilnější stupeň příliš silný. Jak byste potom označil rekuperaci BMW i3 nebo Leafa 2.0 s ePedal?
A další drobnost, auto hold je nutné aktivovat při každém zapnutí auta, po jeho vypnutí se sám deaktivuje. Je to otravné stejně jako systém start stop u spalováků.
A je toho více...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100% souhlas. Radovan jezdi malym mestskym automobilem a po presednuti do normalniho auta se mu vse zda bud waauu (je tam mmisto) nebo hodne spatne (neni to jako v IONu) ... Jen jeho ION je super, ostatni nejsou dobre, do ostatniho jen kope. Chybi mu tzv. pohled z helikoptery, nezavisly pohled a nadhled.
Vy jste lepsi kandidat na testovaci/porovnavaci clanek - mate dva typy e-auta, mate zkusenosti, praxi.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, všechno je to moc velké a hodně špatné a do všeho kope, navíc nemá na helikoptéru. Navrhuji Radovana zakázat. Anonym pak bude vybírat, kdo bude psát články :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Aj po 10.000 km na Ioniqu som este ani raz AutoHold nezapinal, a pri rozjazdoch do kopca mi autohold funguje uplne perfektne. A to aj do dost prudkych kopcov.

A co sa tyka regenerativneho brzdenia (alebo ako jeden znamy poznamenal - motorovej brzdy), tak treti stupen pouzivam velmi malo, vecsinou len v pripade, ked som neodhadol uplne presne dojazd na semaforoch a potrebujem naozaj rychlejsie dobrzdit.
Vtedy zvacsa slapnem uz aj na ten brzdovy pedal.

Osobne sice netusim ako funguje ePedal u Leaf 2.0, ale na Inoiqu pedaly nepouzivam takmer vobec. "Plynovy" len pri rozjazde stojaceho auta po zapnuti, ci na semaforoch a brzdovy snad este menej (len pri potrebe uplneho zastavenia = znizenie rychlosti z 15-20 km/h na 0km/h).

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Tak autohold na Ioniqu musím zapnout po každém startu proto, abych při stání na semaforu nemusel stát na brzdovém pedálu. Prostě se to chová jako starý automat, po uvolnění brzdy se samovolně rozjíždí. Stejně tak Soul, Leaf. I3 ta stojí na místě, u Tesly si můžete vybrat a Ioniq taky umí stát díky autoholdu, akorát si to po dalším startu nepamatuje.
Když je to ošetřeno pouze softwarem, proč neumožňují vybrat si co se komu hodí. Třeba jako rekuperace, tři módy jak se komu hodí. Ale ta chybička, že si to po zapnutí musíte přepnout tak jak sám chcete, to chtělo ještě dotáhnout.

Obrázek uživatele Radovan

Jistě chtělo, o tom žádná, ale určitě víte, že je jich jako šafránu a dobrat se k nim není jednoduché. Zvláště pak, když nárokuji týden či dva.
To není o zaujetí Ionem, stejnou koncepci mají Tesly, Smart, BMW.... Předělávky spalováků s předními náhony jako Golf, UP, Kia jsou na tom jinak, to se nedá nic dělat. Přesto lze baterie umístit lépe, viz předokolka elektromobil Nissan Leaf a všechny 3 zmíněné.
Nefunkčnost těch systémů deklaruje přímo prodejce, takže jsem se o to ani nepokoušel. Viz "Jste připojeni - Užijte si funkce *Apple CarPlay, *Android Auto a bezdrátové nabíjení pro chytré telefony.
* Aplikace Android Auto a Apple CarPlay nejsou na českém trhu podporovány." https://www.hyundai.cz/modely/ioniq-electric
Ano, BMW i3 má rekuperační brzdění ostřejší, ale to odpovídá sportovnímu charakteru auta, viz můj test Malá Tesla (nejen) do města. Ioniq je proti němu rodinná pohodovka.
Tu aktivaci autoholdu jsem nezaznamenal, málo rozjezdů do kopce a málo zastávek mezi nimi s vypnutím auta. Určitě to má i další maličkosti, které třeba denně nevyužívám a proto je nepostřehnu. S tím vypínáním je to ale opruz. Připomíná mi to nutnost pokaždé vypnout u Renaultu ZOE ten protivný zvuk pro chodce v nízké rychlosti, produkt principu evropské předběžné opatrnosti, česky předposranosti.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jste možnost vyzkoušet chování na sněhu?

Bál bych se jak to bude fungovat díky tomu rozložení hmotnosti.

V testu Inoniq hybrid si Rasto Chvala pochvaloval jak to pěkně jezdí na sněhu vyjel s tím i sjezdovku.

Já mám sesterské Niro a taky funguje na sněhu poměrně slušně a protože bydlím na horách tak je to pro mě klíčová informace.

Nějakou delší jízdu v podmínkách sněžení a mrazu -10 jste s tím dělal? Jestli to dá při namrzajícím předním okně a sněhu na vozovce alespoň 150 Km? Občas tu v Jizerkách máme takové podmínky že mám starost dát 80 Km iMivem s nezávislým topením.

Pri -10 chodim bezne teraz v zime 170-180 km : 85km do prace a rovnako spat (rano predtopene v zasuvke, ale spat uz bez predtopenia). A to pri jazde dialnicou 100-110 km/h (kedze to mam tak "natesno", tak pri tak minusovej teplote idem radsej "EKO").

Ak vsak idem trasu mimo dialnice, tak aj pri -10 mam dojazd 190-200 km (trasu mimo dialnice zvacsa nejazdim "hypermiling-om", kedze je len 73 km do prace a rovnako spat = takze mi vzdy este zostabne dost elektriny).

Sneh - priamy problem som este nemal (byvam 25 km od Popradu / Tatier). Len pri rozjazdoch z 0 km/h je potrebna "lahka noha". Ale kedze byvate v Jizerkach, tak s tym uz asi mate skusenost :-)

A samozrejme v zime pri jazde ostrymi zatackami dole kopcom je potrebne prisposobit rychlost s predstihom (ta vacsia vaha vzadu predsa len trochu auto "tlaci"), ale aj tak obycajne spalovacie Audi, ci BMW nema v tych zjazdoch narok (mimochodom ani pri jazde hore kopcom ostrymi zatackami).

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky takze mate dojezd asi 2x takovy jako jan na Imievu kdyz topim naftou takze OK baterku mate taky cca 2x takovou takze na to ze mate auto vetsi a o 400 Kg tezsi je to super hodnota.
Muzete mi zjistit hmotnosti na napravach je to na stitku u vodica ve dverich takovy tmavy . Niro hybrid ma 1060 na predni a 960 na zadni takze vice na hnane.

Ioniq to má presne naopak:
1: 970 kg
2: 1050 kg

Teda ten elektricky Ioniq.

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Narazil jste na další otravnou blbůstku. Tlačítko VISS, které je třeba stisknout po každém zapnutí auta, jinak vám do 30km/h bude vyhrávat okolo auta ten otravný zvuk.
Ale to je dnešní nemoc aut. Na i3 je také treba donekonečna přepínat režim komfort na ecopro, případně ecopro+. Taky si to nepamatuje z předchozí jizdy.
Jinak s dostupností předváděcích aut to není tak zlé, už jsem měl půjčené dva a nikdy nebyl problém ani s nájezdem km, narozdíl od BMW. Tam měli striktně 300km.

Ty jízdní vlastnosti dané rozložením hmotnosti hodně zabolí. Pro mne dost klíčová informace.

Az take zle to nie je. Jednoducho povedane sa auto sprava tak, ako keby ste presadli zo spalovaku s prednym nahonom do spalovaku so zadnym nahonom - ta vaha vzadu tlaci auto trochu vpred, takze spravanie je take, ako keby ste sli v aute so zadnym nahonom.

Takze jazda uplne v pohode :-)

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

To by nakonec mohla být zábava. Vzpomínám na smyky na sněhu se Škodou 120 ... to jsem si jízdu fakt užíval.

off

M3 po čelní srážkce v 96 km do stojícího auta
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-crash-insight-60mph-collision/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ten pohľad zabolí...

Teda já čekal že bude mít prasklej nárazník, tohle je o něco více :)

Na jakejch práškách jedeš? :)
Záchranáři i komentujíci se shodli na tom, že z takovéto nehody se neodchází po svejch. Řidič to zvlád s menším poraněním nohy a dal si niknejm ekovující testovací figurínu firmy Tesla

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No já myslel, že je to podle zdejších komenářů zázračné auto, takže je normální, OK :)

Není to nic vyjímečného, z dnešních aut se odchází po těchto nehodách po svých. Takhle vypadá auto po bouračce ve 100 km rychlosti do jiného právě odbočujícího auta.

https://g.denik.cz/43/18/nehoda_tynecek_0510_5_denik-600.jpg

Po čích komentářů?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To jste dal dobrou fotku, ale bez dalších informací.
Ten mercedes předjížděl kolonu aut rychlostí 100km/h a narazil do odbočující fabie, která byla totálně zdemolovaná a zemřeli v ní oba cestující. Řidič mercedesu přežil jen proto, že byl velký nepoměr hmotností aut a deformačních zón, přední část mercedesu vs boční část fabie. A navíc ho to odhodilo 40 metrů od nárazu, kde se utlumil zbytek energie.

Mě to přijde úplně stejné, jako v případě Tesly. U nehody s TM3 se nestal žádný zázrak ve smyslu, že jedině v Tesle řidič odešel po svých, a že všechny ostatní auta by na tom byly výrazně hůře, to prostě není pravda.

Aha, takže ty jsi ten co překrucuje. Člověče ty snad slyšíš trávu růst, říkal jsem někde něco o nějakým zázraku, nebo o tom že jsou na tom "všechny ostatní auta výrazně hůře"? Sneseš tu na hromadu kopu svejch blábolů a ještě se začneš zabejvat jejich pravdivostí. Opravdu? Zjevně si vystačíš sám se sebou :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Mas to marny. Tesly jakozto EV jsou objektivne bezpecnejsi, to je bez debat.

Existuje někdo objektivní porovnání Tesly s ostatními auty tedy včetně spalovacích, kde ostatní auta mají obří motor a Tesla jenom prázdný kufřík?

Nechapu. Chces srovnavat prazdyn kufrik s motorem?

Ty přece žádnou objektivitu nepotřebuješ, ty už to všechno víš dopředu. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Díky, jinou odpověď jsem ani nečekal od dvou místních teslamythmakers.

Ale ja se jen ptam. Nechapu to. To ches jako porovnat prazdny kufrik s motorem? Nebo co mel znamenat ten tvuj koment?

Mylíš ty mýty, který tu šíříš akorát ty, vkládáš mi je do huby a pak si je i sám rozporuješ? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Chtěl bych přítomné a pana Radovana ujistit, že IONIQ ma funkční CARPLAY, osobně vyzkoušeno.
Stačí v menu iphone zapnout SIRI a CARPLAY jde nastavit úplně v pohodě a funguje. Bohužel přínos je diskutabilní. V návodu se píše " není v čr podporováno" ale je. Pokud jde o Androidauto, to jsem nezkoušel, nemám android.
Koukněte zde https://www.youtube.com/channel/UCh0c6Si46UTohu7JXIkdh4A Majitel ze slovenska najel v pohodě s IONIQEM 300km.

Obrázek uživatele Josef

Že je ioniq super, to víme, i když tedy já preferuji živost a ovladatelnost BMW. Nicméně stále je to kompromisní vůz a to ho u mě dost degraduje. Asi by se dalo překousnout, že má blbě udělané rozvržení hmotnosti, kdyby měl náhon na zadní a ještě trochu větší baterku, ideálně 40 kWh využitelných. Pak by mi už stál v garáži.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je Ioniq kompromisní a následně diskvalifikuje....tak je i3 v piči úplně,ne?:)

Obrázek uživatele Josef

Jak se to vezme. Pro malý auto je i3 ve skutečnosti lepší volbou než ioniq. A já teď nehledám náhradu za malý auto, ale za velký. i3 a ioniq nejsou srovnatelná auta, jsou určená pro úplně jiné využití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Njn, malý auta typu i3 u nás za mega nikdo soudnej nechce a těch pár kusů Ioniqa taky za mega se tu nikdo dvakrát nepřetrhne jak koupit tak i vůbec dodat. Každej s míčem v kapse čeká na pořádný Das Auto raketu T3 :)). Na to tu určitej segment trhu je/bude. Sice ne jak Škodovek, ale zato to bude mít smysl- lepší elektroauto prostě je jen zase Tesla Sko nebo Xko.

Obrázek uživatele Josef

i3 se prodává docela dobře. A čekat na TM3 do roku 2020 se mi nechce. Tou dobou už budu 3,5 roku jezdit EV a třeba si ho pak koupím taky, nebo ojetou TS nebo TX.

Zřejmě je málo soudných lidí, i3 je v EU třetí nejprodávanejší auto u nás taky. I ve světě je to po Tesle a Boltu nejprodávanější auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V T3 budu in, v tomhle leda tak věčné na spagate nabijecky. To už radši Superba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kokta za 650 je pořád o lvl výš v praktičností jak komfortem nestaranise o dojezd, tak kufrem.Joniq je pořád cenově ubohej asi jako ta Shade reklama na Mars.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc diky za ty prakticke postrehy, ktere jinde nejsou. 100% souhlas s idealnim usporadanim BEV. Zaver pro mne je takovy, ze porad ma smysl cekat na TM3 nebo Amperu, zvlast pokud uz vlastnime prvni gen. EV, ktere bezproblemu funguje.

Já budu za blba, ale počkám na 3 roky starou ojetinu od VW na MEB platformě. Zkusil jsem Škodu, VW a Ford v benzínu a dieselu. A do budoucna zatím zvažují jen něco od VW group.

Radovane pořiď si mikrovláknový hadřík a před každou pořízenopu fotkou laskavě dýchni na objektiv a sEtři z něj tu vazelínu nebo povidla nebo co to tam máš. Takhle zašmudlaný to nemaj ani puberťáci ze sociálních sítí. Měj soucit s okem čtenáře. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Mám spoustu kvalitních fotek s ioniqem, kdyby měl Radovan nebo redakce zájem.
Stačí na to Huawei P10. S4 mini to nedá ani po sebelepším vyčistění.

Obrázek uživatele M.Krupka

+1 :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poslední odstavec jsem nepochopil - toto auto těžko může být referentským vozem, to je prostě vedle. Ten dojezd je prostě příliš limitující - tedy pro člověka který nemá jako hobby trávit čas na nabíječkách. Kdyby to bylo zajímavé jako referentský vůz věřte mi že by jich jezdilo mnohem více než těch Octavií. V pondělí si jdu vyzvednout nového benzínového Avensise ST - díky konkurenci mezi prodejci jednotlivých značek jsou dnes velké slevy běžné a tak stál něco málo přes polovinu něž tento Hjundaj. Ale to je auto pro někoho kdo jezdí kilometry a ne pro někoho kdo jezdí kolem komína.

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky slyšíme totéž od fleetových manažerů, dokud s nimi nesedneme nad záznamy jízd a nezjistíme, že většina jejich lidí, nebo alespoň část, těch 200 km denně nedá. Protože by neměla kdy pracovat. Nebo druhá varianta, až z roku 2017, mají po cestě dostatek možností rychlonabíjet a stejně zastavují na kafe, telefonáty, připojení k internetu a vyřízení emailů, prostě je tam vidět denně nějaký prostor, kdy to auto stojí a není to přímo jednání u zákazníka. Zároveň, pokud je hodně shodných míst, které firma navštěvuje, lze dohodnout zařízení komerční rychlonabíječky poloviční kapacity okolo 20 kW výkonu, co jde připojit na červený pětikolík 400V 32A, právě tam. Pokud by šlo o kritické místo a pomalé nabíjení fakt pomalé. Prostor tam tedy je a vozy s bateriemi nad 40 kWh nebo díky dojezdu právě Ioniq už jsou použitelné. A ta auta najezdí 30, 40 a více tis. km ročně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Upřímně, proč by měla jakákoliv firma ztrácet čas, resp. platit svého zaměstnance za to, aby domlouval nějaké nabíječky v cílových lokalitách, když mu stačí vrazit do ruky CCSku a už se o nic nestarat?

Obrázek uživatele Josef

To záleží na tom, jestli nižší náklady na provoz tohle všechno nezaplatí. Ale asi spíš ne.

Přesně tak. Firmy se chovají poměrně racionálně, takže až to bude výhodnější, tak to přijde samo. Do té doby je to důkaz, že když se chce, tak to sice jde, ale není to ekonomicky zdůvodnitelné.

Řada firem se v dnešní době ani moc ekonomicky nechová, nejsou lidi, takže se už důležití zaměstnanci uplácejí výhodami a pro ně EV rozhodně výhodou není. Navíc firmy ani nemají co koupit, na trhu k dostání v rozumné dodací lhůtě a dojezdu nic není. Nahradit Superb, nebo Passat něčím s 80 kWh baterií prostě je v dnešní době bez šance. Navíc ceny aut pro velké firmy jsou úplně jinde než pro běžné lidi, takže jak nahradí třeba IBM své Mercedesy C za 500 tis. bez DPH? Třeba tím, že nakoupí s ořezanou výbavou Teslu 3 v roce 2020 za dvojnásobnou cenu? Určitě ne, tohle mají dobře spočítané a vědí že ty Mercedesy za 3 roky prodají za skoro podobné peníze jak je koupili.

Obrázek uživatele Michelin

Naprosto souhlasim. Pracovni prostredi a prostredky jsou vedle mzdy dulezitym motivacnim prvkem pro zamestnance. Proto jsme nevahali pro ne objednat dve TM3.
A postupne budeme nahrazovat vsechny spalovaky. Vysledkem budou nadseni zamestnanci a jako bonus nizsi provozni a servisni naklady. O prinosu zivotnimu prostredi nemluve.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Len či nebude potreba dať valet mode, aby neboli nadšení až moc :)

Obrázek uživatele Michelin

To by ztratilo to kouzlo. To uz by jsme jim mohli rovnou koupit Leafa. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to je právě největší dnešní chyba evropského trhu s auty, která ho pomalu tou obří deformací rozkládá.
Že si nová auta většinově kupují firmy a pak je po pár letech přeprodávají soukromníkům, kteří na ně mají úplně jiné požadavky a s nimiž by měly vydržet mnohonásobně delší dobu.

Snad toto pořádně omezí rychle se blížící snížení počtu distributorů o minimálně polovinu. Když pak automobilky budou víc prodávat jednoduše napřímo, tak už nebudou mít tak velkou motivaci k úděsně velkým slevám pro nakonec složitěji obsluhované firmy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, díky za perfektní článek. Sice jsem si teď koupil Leafa, ale zase byl za půlku ceny nového Ioniqa, takže určitě nelituji. Ioniq je opravdu dobré auto, už jsem měl tu čest si ho jen tak zvenku očmuchat. Krasavec to úplně není, ale auto je určeno k přepravě osob z místa A do místa B a na to je Ioniq parádní. Trošku mu závidím tu spotřebu, opravdu neznám jiné EV, které by mělo nižší energetickou náročnost. Nejspíš ani trojčata se s ním nemohou rovnat, ač jsou o dost menší a lehčí. A můj předchozí Renault Twizy vlastně není ani auto, i když pravda, žere méně.
A že má Ioniq uvnitř moc tlačítek? To je přece dobře. Ve služební Škodné nemám skoro žádná tlačítka a jak mi chybí! Nemá to ani tempomat (Yeti 2016 4x4), kdežto Ioniq je plně vybaven, dokonce by se dalo říci, že podobně vybavený soused z Boleslavi bude stát i podobně peněz a nikdy se s ním nesvezete tak pohodlně, jako v Ioniqu. Doba elektromobilismu se blíží, tohle auto je opravdovým důkazem a já jsem rád, že díky takovýmto článkům se to dozvědí i škodovkáři. Trochu smůla je, že je tato informace tak nějak mine a stejně si půjdou koupit TéDéÍčko, protože to se přece dnes nosí.

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji za pochvalu. Ano, pokud fleetoví manažeři odloží spalovací brýle, budou se spalovací automobilky hodně divit. Zatím se odhodlala z velkých Deutsche Post a na slova, co všechno nejde, odpověděla Mercedesu, VW a dalším dinosaurům vlastním elektromobilem. Rychle se chytil Ford a Streetscooter XL byl najednou možný. Ve střední Evropě včetně ČR se o to snaží https://voltia.com/en c Nissany eNV maxi, jedno auto jsem potkal opakovaně v Ostravě, jinak by měly být různě po okolí. V Praze je zkouší Alza, ale mají toho daleko více https://voltia.com/en/clients-partners. Ale nabízejí i původní velké Citroeny s výměnnými bateriemi v bočních dveřích.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ha takže baterie a motor blbě umístěný, ale škodovka už je z toho v pytli :)) tohle auto je pořád jen pro nadšence a ne pro masové využití

Obrázek uživatele Radovan

Pokud jste čekal reklamní článek, tak tohle je uživatelský test. A protože už jsem elektricky jezdil s kde čím, tak na tom trvá. Včetně toho, že Škoda těžce zaspala a spí pořád.

Tohle auto je běžně použitelné, ostatně podívejte se, jak s Ioniqem Němci jezdí do Chorvatska na rodinnou dovolenku https://aufstrom.com/2017/07/familienurlaub-mit-dem-hyundai-ioniq-electric-rund-1-200-kilometer-nach-porec-kroatien-und-retour/.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nevím jak jste přišel na to, že Škoda zaspala. Elektrickou Octavii Skoda testovala, když tenhle Hyundai asi ještě nebyl ani na papíře. A na elektrických autech pracuje a až to k tomu bude, tak i uvede. Tím že nevyrábí auto, kterého by bud neprodala moc nebo by na něm tratila žádná ztráta není.

Problém je v tom, že Škoda bude své EV prodávat až po VW. Takže nejdřív za 3 roky.

To určitě nebude, začnou oba v roce 2020. Nevím co v jiném příspěvku myslíte slovy, že nechcete Škodu, ale auto od VW Group, když Škoda je německá firma spadající pod VW Group....

Nemyslím, že bych psal že nechci Škodu. Ale reklama typu "parazit" mi otevírá nůž v kapse.

Mě nic jiného nezbude než počkat na něco od VW. Japonce nechci, Tesla je příliš drahá ...

Jinak ty 3 roky a 2020 jsou v podstatě v souběhu. A věřte, že Škoda nebude mít EV dříve než VW, ani ve stejnou dobu. Viz současný eGolf.

Nedávno jsem četl že první VW ID má najet výroba na podzim 2019, takže první vozy by mohli být njdříve Q4/2019 ale spíše až Q1/2020 a souhlasím s myšlenkou, že škodovka přijde poději, podle mne bude představena jako současné nové MY v cca červnu s tím že první vozy budou k dodání Q4/2020. Ale celkem bych i věřil že zas dokáží připravit výrobu tak, že ty vozy budou opravdu reálně dostupné v rozumném množství do půl roku po objednání.

Já budu rád, pokud to bude dříve než později. A upřímně doufám, že cena 3 roky staré slušně vybavené ojetiny bude na 1/3 původní ceny. Ale obávám se, že budu muset čekat déle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ojetiny jsou s ohledem na rizika obecně drahé. Nejen ojeté elektromobily.

Mám doma 3. A souhlasit nemůžu i když mne čeká možná ve 230.000km výměna DGS mechatroniky. Pořád oproti ceně funglovky jsem hodně v plusu.

Obrázek uživatele honza.t

To rovnou můžete napsat Škoda už testovala v roce 1944
https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
Tatra (Josef sousedík ) už testoval v roce 1927
https://www.autoweek.cz/cs-auto_archiv-hybridni_vozidlo_z_prvni_republiky-2625
. Bohužel není nic v nabídce k prodeji.

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste si dohledat parametry té elektrické Škody Octavia a porovnat je s vývojově 11 let starými trojčaty a uvidíte, že zaspala.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějaký odkaz na to, že se Ioniq začal vyvíjet před 11 lety? Jinak ta Octavka byla představena před 8 lety, tak nevím, proč bych měl porovnávat parametry s autem o 6 let mladším. Kdyby Skoda uvedla upravenou Octavku o 6 let později, tak by také měla jiné parametry. Já nevím co je těžké pochopit na tom, že se automobilka chová pragmaticky a nevyrábí auto na kterém by nevydělala. V laboratořích na něm pracuje a až k tomu bude vhodná doba tak ho uvede. Ne každá automobilka může žít z dotací jako Tesla.

Obrázek uživatele Radovan

Kdyby jsou chyby, milý Aloho. Prostě Škoda je spalovací a hotovo. I Iony/Zera/iMiev, jak správně píše Ozana, jsou na tom lépe, než tehdejší později představené Octavie. Nehledě na to, že se vyrábějí a prodávají sériově. To není o pragmatickém chování, prostě jim ujel vlak.
Každá automobilka může žít z dotací, jako Tesla. Podpora pro elektrická auta je určená pro ty, kdo je vyrábějí. Takže ji bere i třeba Chevrolet, se svým Boltem. Ostatní se mohou přidat, třeba Ford se taky trochu snaží, ovšem na úrovni československého Svazarmu. A Tesla z nich samozřejmě nežije, to si pletete s podporami Škody, TPCA a Hyundai, které dostaly za hubičku připravené pozemky pro své záměry, dotace na zaškolení a zaměstnání lidí a odpuštěné daně. Nehledě na slíbenou infrastrukturu, která zatím kulhá. V USA ty dotace berou lidé, co si elektromobil kupují, mají je o to levnější. Prostě se tam platí až za výsledek = výrobek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Peugeot iOn = Mitsubishi i (i MiEV)

17 Listopad 2006: Mitsubishi I autem roku v Japonsku
http://www.hybrid.cz/mitsubishi-i-autem-roku-v-japonsku

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Mitsubishi i melo spalovaci motor. Upravou vzniklo iMIEV az v roce 2009.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i
Elektricka verze je prodlouzena o nekolik cm.

Já myslím, že nezaspala, ale že na to záměrně sere. Co je na té technologii tak převratného, aby museli něco vynalézat? Veškeré součásti se běžně používají v jiných strojích a vše co lze má koncern dávno vyvinuté. Ano v laboratořích přemýšlí, jak to ošidit, aby to moc nestálo a jezdilo do servisu jako spalovák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnešní EV jsou spolehlivé, ale taky drahé, takže automobilky neřeší každou korunu, tak jako ve Fabii, i20 apod...
Se snížením ceny EV přijde asi také katování costů.

Jak pro koho. Pro zákazníky jsou elektromobily drahé protože chybí konkurence.
Pro automobilky jsou elektromobili naopak levné. Jak píše výše, součástky jsou vyrobeny jen je chtějí poskládat to aby to jezdilo každý měsíc do servisu. A každá automobilka ty možnosti má. Na zdroje, má odborníky, má továrny, má dodavatele, má ale radši výhodu milióny do vývoje dalšího spalovače, než do elektromobilu. Na který by mohla mít pořadníky s půl miliónem jako Tesla. Takže poptávka tu je obrovská jen ji nechtějí využít.

Moc dobře si pamatuju, jak nám Eurotel v 90-tých letech vykládal, že mobilní telefony mus být hrozně drahý a stojí výstavba stojí spoustu peněz a sami vydělávali miliardy za rok. Lidi platili 50 tis. za telefon, no a za 5 let jsme se divili, jak to najednou Nokii šlo. No a pak největší výrobce telefonů na světě zmizel z trhu jako pírko, najednou i Telefonica začala prodělávat, holt časy se rychle mění. Nelíbí se mi to, ale chápu, že chtějí prostě vydělat co nejvíc peněz a jdou touhle cestou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zase úroveň. Z jakého roku je ten telefon, kterým jste pořizovali fotky? Používání zkratek za každou cenu je děsně cool, ale vyšší erudovanost autora to bohužel nepřináší. Zavádění nových zkratek typu "BEV" spolu s některými buranskými výroky mají úroveň článku v Nedělním Blesku. Bohužel na autorovu obhajobu lze uvést, že se jedná o nejprodávanější noviny v ČR.

Fíha, pán nezná základní pojmy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

zašpiněný objektiv nic víc

Obrázek uživatele Radovan

Má bohužel pravdu, je to starý Samsung S4 mini, ale počasí tomu taky příliš nesvědčilo. Bylo po ránu, mlhavo, opar. Ovšem nedělám marketing, aby se po nablýskaném autě plazila blondýna, jde o uživatelský test.

Pokud bude namítající číst celý text, tak BEV je tam vysvětleno, stejně jako ostatní zkratky. Taky to nemám rád.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

děkuji za hezký článek

jinak mě fotky z mobilu místo klasického fotoaparátu neiritují jako pana Kuka
asi si leští monitor u pc každý den

Co to zase plácáš? Vo žádným mobilu jsem neřek ani slovo. Mluvil jsem jen o objektivu. Nauč se radši chápat psaný text a taky co vlastně znamená ten smajlík za ním.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potrefená husa nejvíc kejhá ...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter