Vypadá jako elektrické kolo, ale nemá šlapky. Jen dvě malé stupačky. Německá elektromotorka ELMOTO HR-2 je žhavou novinkou na českém trhu a my jsme neváhali ji vyzkoušet.
Pohled na elektrickou motorku ELMOTO HR-2 je vskutku netradiční. Nevypadá totiž ani jako klasický elektrický motocykl, obvykle mohutný stroj s výraznou baterií, ale už ani jako elektrokolo. Prostě něco mezi. Kdyby to neznělo tak hanlivě, použili bychom výraz „elektrická babeta“.
Elektrokolo nebo elektromotorka? Elmoto!
Vyzkoušejte si elektrická auta, kola i skútry v centru Prahy
Výraznou část ELMOTO HR-2 tvoří úzká sedačka zakrývající většinu horní části rámu. Pod ní je umístěna na středu zakrytá baterie. Elektromotor Panasonic bezreduktorový, bezkartáčový najdeme v náboji zadního kola.
Jmenovitý výkon 1,7 kW, max. výkon 2 kW. Hmotnost unikátního stroje je 47 kg, tedy mnohem víc než klasické elektrokolo, ale také mnohem méně než váží běžná elektromotorka. Max. celková hmotnost může dosáhnout 195 kg, takže ani dva jezdci nejsou problém.
Maximální rychlost elektromotorky je omezena na 45 km/h. Udávaný maximální dojezd je 60 km. My jsme pohodlně dosáhli 50 km, a to za následujících podmínek: cesta ze stanice metra Vltavská v Praze do Staré Boleslavi přes Libeň, Kbely, Vinoř a Brandýs nad Labem, za velmi silného větru.
Hmotnost jezdce 75 kg, 90 % času byla rukoveť plynu otočena na „plnej knedlik“. Nicméně přesto nešlo o jízdu stylem brzda-plyn, snaha byla na semaforech a křižovatkách maximálně využívat dojíždění. Ve městě je jízda na ELMOTO skvělým zážitkem.
Motorka je velmi lehká a ovladatelná, skoro jako kolo. Nebojíte se proto s ní ostřeji manévrovat a překonávat i hlubší nerovnosti a obrubníky. Kvalitní odpružení Marzocchi si poradí i se slušnými výmoly. Mimo město už je mírně limitujícím faktorem max. rychlost 45 km/h, to je ovšem daň vynikajícímu dojezdu.
Náš 50km dojezd jsme zvládli uskutečnit za špatného počasí a silného větru v převážně rovinaté oblasti. Ukázalo se, že na delších cestách (hodina a více) se výrazně projeví tvrdost sedla. Menší potíže také činí stupačky, které se rády zavírají za jízdy a znovu je sklopit nohou vyžaduje lehkou akrobacii.
ELMOTO HR-2 si drží výkon a stálou rychlost přes 40 km/h i s postupným vybíjením baterie. Dokonce i jakmile začne blikat poslední červená kontrolka, zvládá stroj rychlost kolem 40 km/h. I při blikající červené kontrolce ale máte v baterii stále ještě energii minimálně na několik stovek metrů jízdy.
Vše co potřebujete o stroji vědět, tj. aktuální rychlost, ujetou vzdálenost a stav baterie vidíte na středovém digitálním informačním panelu. Na levé ruce jsou k dispozici tlačítka pro přední světlo a klakson. Jednoduché, designově přívětivé a především a funkční.
Odpružení i brždění zvládá ELMOTO na jedničku. Tlumiče Marzocchi jsou naladěny poměrně měkce, a tak si HR-2 snadno poradí nejen s městskými terénními nerovnostmi, ale i s polními cestami a lehčím terénem, případně kostkami. Tam všude je jízda svižná a zábavná, i díky hydraulickým kotoučovým brzdám.
Co může některým jezdcům chybět, to jsou blinkry. Hodily by se především do města – kam je ELMOTO HR-2 především určeno. Na druhou stranu, malé rozměry připomínající spíš kolo dovolují se také jako kolo chovat, tj. nejde o kritický nedostatek a na větší křižovatce není problém ukázat rukou.
Přední a zadní světlo bez problémů umožňují jízdu v noci, a to i na dědině kde vás zastihne černočerná tma. Co překvapí je skutečnost, že namísto LED světla je vpředu klasická žárovka, která zbytečně plýtvá energií na ohřátí okolního vzduchu místo aby lithium-iontové baterii (31,5 Ah, 48 V) nechávala energii na další metry. Plné dobití baterie trvá s přiloženou dobíječkou osm hodin.
Elektromotorka ELMOTO HR-2 se v České republice prodává za cenu 130 000 Kč. Záruka je dva roky včetně baterií, je možné si připlatit na tříletou záruku. K řízení vám stačí řidičský průkaz skupiny M nebo B, HR-2 je klasifikován jako malý motocykl LE1.
Za zapůjčení elektromotorky ELMOTO HR-2 děkujeme společnosti EVC Group.
Zdravim vas, je na tento
Zdravim vas, je na tento bicyklo-motocykel potrebna SPZ ? Alebo staci len vodicske opravnenie a tvari sa to ako moped ? Dakujem za odpoved.
No za tu cenu by moyno stalo
No za tu cenu by moyno stalo za to ‚oprasit‘ vykresy Babety z Kolarova a narvat do nej zopar notebbokovych baterii+elektromotor.
Takových elektrických
Takových elektrických „babet“ už na trhu pár je nebo třeba i takové akumoto 300 je príma náhrada babety. Tohle by bylo zajímavé, kdyby to bylo cenově někde mezi elektrokolem a skůtry.
Jednu mám aj ja, za 418
Jednu mám aj ja, za 418 €, žiadna čína, všetko Made In Slovakia. Po naladení regulátora to bude vykazovať podobné výsledky, ako ELMOTO za mnohonásobne viac peňazí. 😀
To co mate za motorku a kde
To co mate za motorku a kde na Slovensku by som ju mohol zohnat? Mal by som zaujem o nieco podobne.
Je to DIY prestavba :-).
Je to DIY prestavba :-). Keby ste sa do toho chceli pustiť, rád poradím.
Samozrejme, mam zaujem o
Samozrejme, mam zaujem o blizsie info. Mozte mi napisat na amadeus25@azet.sk
Dakujem
Jau, ta cena mi vyrazila
Jau, ta cena mi vyrazila dech 🙁
Tak to me taky. Kolo s
Tak to me taky. Kolo s podobnou vybavou by se za 50tis Kc poridit dalo, k tomu motor za 10 a baterky (at nezeru) za 30tis Kc. Takze jsem na cene kolem 80tis Kc.
Za 150tis Kc uz koupite novy auto.
Kolo jde pořídit jak za
Kolo jde pořídit jak za 5tis. i za 50tis. i za 150tis., počítáš dobře, ale v prodejní ceně je doprava, daň, rezerva na servis, který musí dovozce držet 2 roky a také marže, vždyť je to obchod.
Ale já jsem nepočítal v
Ale já jsem nepočítal v nákupkách, ale v prodejních cenách. Takže včetně daní, záruky, servisu … na jednotlivé části (kolo, motor a baterka).
Je to prostě drahý.