Test: elektrická skládačka Elfin

Jan Horčík - 02 Květen 2011

Elektrická skládačka Elfin je žhavou novinkou v nabídce společnosti . Neváhali jsme a vyzkoušeli jak se na novém do města jezdí. elektrokola test elektrická skládačka Elfin

Nové AGOGS Elfin je výjimečné tím, co není vidět. Jako jedno z prvních kol na českém trhu má totiž baterii ukrytou přímo v rámu. To je pro skládačku zcela zásadní atribut, který pomáhá lepšímu vyvážení celého i snazší manipulaci celkově.

Elektrická skládačka Elfin využívá baterii poskládanou z "buřtů" značky Panasonic. Jde o li-ion baterii o energii 6,74 Ah (162 Wh) při napětí 24 V. Baterii lze snadno vyjmout při rozložení elektrokola napůl - stiskem kulatého tlačítka se baterie "vystřelí" vám přímo do ruky. Pěkné a jednoduché řešení.

elektrokola elektrická skládačka Agogs Elfin

Základní technické údaje
Název: Agogs Elfin
Typ: skládací elektrokolo
Výrobce: ekolo.cz
Typ kola Skládací, ultralehké
Materiál rámu Aluminium 6061
Ráfky Veronique 20'', alloy twin CNC
Pláště Kenda Kwest K-193 s reflexním páskem
Přehazovačka Shimano Altus RD-M310 (7mi pastorek, počet zubů 13-28)
Brzdy Přední Tektro 837AL, zadní Tektro IOx disková 160mm
Přední vidlice Suntour M3000 odpružená
Řidítka Skládací, výškově stavitelná, Aluminium
Sedlo Velo - sportovní s výstelkou
Sedlovka Promax, alu stříbrná 43 cm (možnost 50cm)
Blatníky Přední i zadní, ABS plast, dlouhé
Stojan Postranní s pojistkou
Speciální výbava Přední i zadní LED světlo, vypínání asistence a ukazatel stavu baterie na řidítkách
HMOTNOST 17,5 kg + baterie 1,3 kg, Nabíječ 0,3 kg
Max. zatížení 105 kg
DOJEZD 20-35 km dle podmínek
Typ a kapacita baterie Články Panasonic Li-Ion 6,75 Ah/24V (162 Wh)
Max. doba nabíjení 1,5 hod. do 80% kapacity, 3 hod. do 100% kapacity baterie
POHON elektromotor Protanium
Typ elektromotoru Bezkartáčový v zadním náboji
Max. / jmenovitý výkon motoru 320W / 250W
Průměrná rychlost jízdy 27 km/h
Max. stoupání 15% v režimu PAS

Nicméně kvůli dobíjení ji netřeba vyjímat - dobíjet lze jednoduše připojením miniaturní 300g nabíječky skrze dírku v rámu. Kolo bez baterie váží 17,5 kg, baterie navíc dalších 1,3 kg. V rozloženém stavu je to velice dobrá hmotnost, která přispívá k dobrému pocitu z jízdy.

Jakmile elektrickou skládačku Elfin složíte, scvrkne se na malý balíček zhruba o rozměrech 100x70x50 cm. Ten už lze snadno naložit nebo vzít do tramvaje, nicméně koncentrace hmotnosti už je vyšší, a proto se i manipulace stává obtížnější. Vyloženě na nějaké dlouhé přenášení tedy složený Elfin není.

Složení kola je rychlé a jednoduché. Stačí vypojit hlavní "přesku" uprostřed hliníkového rámu a kolo "zlomit". Následně ohnete řidítka a snížíte sedlovku. Vše jde pohodlně zvládnout do 30 vteřin.

Právě hlavní přeska ale dělá menší problémy při jízdě a manipulaci s kolem, protože se vám k ní snadno zachytí kalhoty nebo oděv. Na vyřešení tohoto problému už se ale podle prodejce pracuje.

Elektrokolo Elfin má k dispozici jak příšlap, tak i rukověť plynu. Sílu příšlapu nelze nijak regulovat, takže jakmile šlápnete, kolo vystřelí kupředu silou svého 250W bezkartáčového elektromotoru v zadním kole.

Nic proti síle ani rychlosti, ale v okamžiku kdy chcete naopak pomalejší jízdu, např. v davu ve městě, nebo když doprovázíte chodce, je jízda "brzda - plyn - brzda" poněkud nepříjemná.

Ocenili bychom proto plynulejší a inteligentnější souběh šlapání a výkonu elektromotoru a detailnější regulaci plynové rukověti. Případně možnost regulace síly příšlapu.

Elfin naopak potěší tím, že neruší jezdce žádnými zbytečnými serepetičkami na řidítkách, tam najdeme pouze třístavovou indikaci dobití baterie. Dvě tlačítka navíc pro zesílení/zeslabení příšlapu by už ale žádné výrazné zlo nenapáchala.

elektrokola elektrická skládačka Agogs Elfin

Jakožto určené především do města, ale nejen tam, je elektrokolo Agogs Elfin vybaveno všemi povinnými doplňky - předním a zadním světlem, stojanem s postranní pojistkou, zvonkem, předním i zadním blatníkem a nosičem s gumycuky. Řidítka jsou výškově nastavitelná a o pohodlí vašeho pozadí se stará sedlo Velo se sportovní výstelkou.

Přehazování rychlostí má na starosti sedmipastorková přehazovačka Shimano Altus. Ta by si zasloužila o kolečko navíc, abyste mohli využít veškerou dostupnou sílu a případně zvýšit dojezd na jedno dobití. Ten prodejce udává kolem 35 km a my toto číslo pro jezdce o hmotnosti 75 kg při jízdě po městě převážně v bezvětří můžeme potvrdit.

Až do konce dubna 2011 bylo možné kolo objednat za cenu 33 900 Kč, od května se zvyšuje zhruba o 2000 Kč (UPDATE 2.5.2011 - cena 33 900 Kč podle vyjádření , majitele ekolo.cz, i nadále zůstává). Každý kdo by si chtěl kolo vyzkoušet sám má tu možnost přímo v showroomu ekolo.cz na adrese Bubenská 1, přímo naproti stanici metra Vltavská.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena tohoto elektrokola zustane diky silné koruně na stavajici castce 33.900 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenom takova mala drobnost... u clanku vydaneho 2. 5. potesi informace ze do 30. 4. byla zavadeci cena...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol