Teslu opustil šéf vývoje baterií, stál za klíčovými zlepšováky

Podle informací webu Jalopnik opustil společnost Tesla Jon Wagner. Ten pět let vedl vývoj baterií a materiálů a stál za podstatným snížením ceny jejích baterií.

Tesla je pod tlakem. Nestíhá navyšovat výrobu elektromobilu Tesla Model 3 tak, jak původně slibovala – má zpoždění min. tří měsíců. Hlavní zádrhel je právě v gigatovárně, při montáži baterií pro auto.
foto: Tesla

Právě Jon Wagner je podle Jalopniku zodpovědný za významná vylepšení a cenový pokles baterií elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Zároveň stojí za výzkumem, díky kterému mohla vzniknout Tesla Model 3 a bateriové úložiště Powerwall.

V současné době už údajně Wagner pracuje v novém startupu zaměřeném na baterie a elektrický pohon v kalifornském Redwood City. V nedávné minulosti opustili Teslu i další významní zaměstnanci.

Americká společnost nyní čelí „výrobnímu peklu“ v souvislosti s výrobou elektromobilu Tesla Model 3. Hlavním zádrhelem je právě montáž baterií v rostoucí továrně přezdívané „gigafactory“ neboli gigatovárna.

21 Comments on “Teslu opustil šéf vývoje baterií, stál za klíčovými zlepšováky”

  1. Loajalitu zamestnancu znaji mozna jeste v Japonsku. V USA je
    Loajalitu zamestnancu znaji mozna jeste v Japonsku. V USA je to obracene. kdo nabidne vic bucks nebo lepsi pozici a prestige, ten bere. V Tesle se vypracoval a ted jde za lepsim. S tim se musi pocitat. Ty zlepsovaky asi zustanou v Tesle.

      1. Přesně tak, vychází to tak i z knihy o Muskovi od A.Vance,
        Přesně tak, vychází to tak i z knihy o Muskovi od A.Vance, kde mnohokrát píše, že Musk vůbec neřeší rozdíl mezi nováčkem a loajálním matadorem, který je u firmy třeba od začátku (oba je schopný okamžitě vyrazit bez nějakých debat – někdy může být příčinou drobná neshoda s ním, někdy větší kiks ze strany zaměstnance….). Prostě se hlavně dívá na to jaký ten zaměstnanec může mít ještě přínos, ne na loajalitu.
        A pro spoustu lidí je i problém pod Muskem pracovat kvůli jeho celkovému přístupu k zaměstancům (je to hlavně slave-driver).
        Elona moc obdivuju, ale pracovat pod ním bych nechtěl:)

    1. Loajalita je nikoli jednostranný akt. Pokud necítíte
      Loajalita je nikoli jednostranný akt. Pokud necítíte loajalitu zaměstnavatele k zaměstnancům, nemáte důvod být loajální k firmě. Trvalo 25let než jsem si uvědomil co to je tržní prostředí. Takže kdo s čím zachází, s tím taky jednou schází (doufejme). Bohužel jsme se jako společnost nepoučili. No nemá to ten Musk lehké. Žije mezi vlky, kteří se přetahují o kořist (zaměstnance). Zrovna jemu tu zkušenost nepřeji, ale asi nikdo – ani on není černobílý.

    1. totouž je iba došolichovanie. skutočné dopasovanie sa
      totouž je iba došolichovanie. skutočné dopasovanie sa robilo na nenastriekaných dieloch – karbobrúskou sa vytvorila tá medzera deliaca jednotlivé diely.
      ps – tak sme dopasovávali v určitých obdobiach – dvere časom netesnili a bolo potrebné dopružiť, sem tam sme do niekoho drcli na prechode a maska (na dvoch tenkých plechových úchytoch) sa posunula, …

    2. :-)))
      To mi pripomenule tento vtip: Arabský šejk neví co s

      :-)))
      To mi pripomenule tento vtip: Arabský šejk neví co s penězi a rozhodne se, že si koupí to nejlepší auto na světě. Koukne do katalogu a čte dodací doby: Lincoln – dva měsíce Rolls Royce – půl roku Trabant – tři roky Šejk si říká: „Tři roky, to musí být skvělé auto. To si objednám.“ Němci si samozřejmě dají záležet a objednávku vyřídí okamžitě, zařídí extra kamión a odvezou trabanta šejkovi. Pobočník hned utíká oznámit radostnou zprávu: „Vaše výsostí, měl jste pravdu, je to seriózní firma! Obratem poslali funkční model z papundeklu.“

    1. Je blbě nastavenej systém, základní pracovní doba by v EU
      Je blbě nastavenej systém, základní pracovní doba by v EU měla být 35 hodin týdně n apohodu jako ve Francii, a migranti nebo domácí co si chtějí koupit nemovitost by makali dvakrát.

      Jinak při dnešním systému firmy ždímají lépe placené stále více hodin a rozmáhají se neplacené přezčasy, dokud jim samozřejmě logicky nakonec nezdrhnou.

        1. Chytrý podnikatel by zaměstnával za poloviční mzdu ty co
          Chytrý podnikatel by zaměstnával za poloviční mzdu ty co pracují poloviční dobu, protože ti by nebyli pernamentně utahaní, a buď by mohli pracovat rychleji u superdrahých strojů, nebo je používat na práci u které se má i myslet, a inovativně myslet nikdo nezvládne víc jak pár hodin denně.

          1. Chytry podnikatel davkuje praci zamestnancum tak aby se z toho
            Chytry podnikatel davkuje praci zamestnancum tak aby se z toho nezhroutili a pokud ji delaji dobre, tak je plati kralovsky, protoze alespon v nasi demograficky chudnouci zapadni spolecnosti se stava prave z tech dobrych zamestnancu know how firmy.
            A jestli si to v Tesle brzy neuvedomi tak to bude prave tohle co jim to nakonec mozna prece jen zadre.

              1. Tohle je podle me hezke teoreticky (a mozna i prakticky pro
                Tohle je podle me hezke teoreticky (a mozna i prakticky pro nejake male projekty). Alespon v IT, mozna v automotive nebo strojirenstvi obecne je to lepsi.
                Zvlast u veci typu system v rozsahu xy milionu radek kodu, ktery vznikal 20 let ve smesi ruznych jazyku je to (v praxi) dost utopie.

                1/ dokumentace ma tu nechutnou vlastnost, ze zastarava, i kdyz je snaha ji udrzet aktualni

                2/ kdyz odejde „lopata“ na konci retezce, tak se moc nedeje, kdyz vypadne clovek, co ma system v hlave (a diky 10 letum ve firme i „vedlejsi“ znalosti o tom, proc se to nebo ono rozhodlo tak a ne onak) a vsichni se ho chodi ptat, tak je to slusny prusvih a i s dokumentaci to novemu tymu zabere spoustu casu, nez se alespon zakladne zorientuje. A ze takovihle lide ve firmach jsou. I v tech velkych. Ale pokud to spada do kategorie „o nic moc neprijdu“, tak to pak jo…

              2. Pokud ma firma fungovat dobre a ne jako vetsina tech dnesnich,
                Pokud ma firma fungovat dobre a ne jako vetsina tech dnesnich, tak si to musite bud delat sam, jenze pak narazite brzy na sve limity a nebo musite sehnat dobre lidi. A tech je jako safranu.
                At vybudujete co chcete, pokud nebudete mit schopne lidi, kteri tu karu potlaci tak to nema zadnou hodnotu.

Napsat komentář