Peugeot 508 RXH - nový diesel hybridAUTO
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybrid
Rumunsko dotuje elektromobilySVĚT
Rumunsko dotuje elektromobily
Citroen letos prodá 4000 elektromobilůAUTO
Citroen letos prodá 4000 elektromobilů
První Karmu dostane DiCaprioCELEBRITY
První Karmu dostane DiCaprio

Teslu opouštějí před odhalením Modelu 3 klíčoví lidé

Jan Horčík - 27 Březen 2016

Automobilka Tesla Motors aktuálně ztratila dva vysoké manažery. Nejprve odešel hlavní mluvčí a nedávno také vice prezident financí.auto prodejna Tesla Motors Los Angeles Misha Bruk MBH Architects

Prodejna automobilky Tesla Motors v Los Angeles
foto: Misha Bruk/MBH Architects

Magazín Bloomberg přinesl před týdnem zprávu, že z Tesla Motors odešel Ricardo Reyes, vice prezident globální komunikace a hlavní mluvčí firmy. V Tesle pracoval od listopadu 2014 a mezi lety 2009 a 2012.

Před pár dny vyšlo najevo, že z Tesly odešel také Michael Zanoni, který zastával funkce vice prezidenta financí a "Worldwide Controller". Do Tesly přišel ze společnosti Amazon v roce 2014 a do Amazonu se opět také vrací.

Finanční oddělení Tesla Motors je v poslední době "pod tlakem". Před pár měsíci odešel dlouholetý hlavní účetní Deepak Ahuja a nahradil ho Jason Wheeler ze společnosti Google.

Automobilku tyto odchody bezesporu bolí, protože už 31. března představí svůj nejdůležitější produkt: "levný elektromobil" Tesla Model 3. Nabídne dojezd min. 320 km a cenu od $35 000.

 

Ještě mě napadla jedna věc. Vrtá mi to hlavou už od včerejška. Vyjdu z předpokladu, že nic na světě se neděje jen tak, bez příčiny. Nebo naopak, všechno má nějakou příčinu.

Odchody - no, dejme tomu, že určitý manažer u Tesly dostane od jiné firmy "nabídku, která se neodmítá". Nemusí to být nutně jen výše nabídnuté částky, můžou v tom hrát roli i další faktory. Svou roli může hrát i to, že je dobré nedělat si zbytečně nepřátele, nepráskat za sebou dveřmi apod. Ono to platí i v životě nás obyčejných smrtelníků, ale čím je člověk výš, tím to hraje větší roli, protože z větší výšky se hůř padá.

Ovšem co ty příchody? Tesla přece není Úřad práce s nabídkou volných pracovních míst pro desítky manažerů. Podle mě Elon Musk řídí firmu racionálně, s jasnými vizemi a konkrétními cíli. V tomto kontextu mi to prostě nesedí, že by měnil vysoce postavené lidi kus za kus, jako na běžícím pásu. Ovšem co když je za tím něco jiného? Tesla přece nesídlí na opuštěném ostrově uprostřed oceánu. Co když jsou za těmi příchody nejrůznější tlaky od investorů, lobbistů, vládních činitelů apod. Nedělejme si iluze, svět obchodu je džungle a Tesla a Elon Musk, pokud v tomto světě chtějí přežít, chtě nechtě asi občas musí akceptovat někoho nebo něco, co se jim možná nemusí zrovna líbit, ale jinak to třeba nejde.

Co se týká kritiky p.Horčíka. Prosím vážené diskutující, aby se alespoň naučili správně psát jeho jméno a v zápalu "spravedlivého hněvu“ je nekomolili. Článek má i pro mě malinko bulvární nádech, ale když vezmu v úvahu, že článků tohoto typu je tu podle mého názoru max. 5%, tak buďme rádi, že to není naopak - 95% bulváru a zbytek fakta.

---

Nissan Leaf 24kWh, 83.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne to pride uplne normalne, ze vrcholovy manazeri raz za 2-3 roky zmenia pracu a casto sa aj vratia spat, inak by zakorenili u jednej firmy a skostnateli, co by im uz nemuselo dodavat dalsie skusenosti. Ako som uz pisal inde, nejde o klucovych ludi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja neviem ale mne to nepridu ako klucovy ludia. Keby odisiel sef vyvoja alebo Elon, pripadne niektory hlavny vyvojari, tak to by bolo o inom ale hovorca a sef financii?

Ač se Vás pane Hořčíku většinou v komentářích zastávám. Ohledně tohodle článku souhlasím s níže uvedenými. EHonza to napsal jak to melo vypadat.

Obrázek uživatele Vasek ION

dokud Elon neodejde,,do věčnych lovišť"" dneska za tohoto stavu uz by to nemci stejne vsechno koupili,je to pekne rozjete

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekoupili, protože by je přeplatil google.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Horčíku, tak tenhle článek se vám ale opravdu hodně nepovedl ;)
Kde jsou ty dob, kdy Hybrid měl za cíl opravdu informovat a ne bulvárně nahánět lidi na rádoby bombastické titulky.

i na hybrid .cz pochopili ze pokud se maj udrzet, musi inzerentum nabizet ctenost, a bohuzel velka moda je v posledni dobe bulvarnost ktera ty cisla zvysuje hodne, bohuzel redaktori a "sefredaktori" si casto neprectou ten zbytek kde se pise ze ve svete kde tohle probyhalo pred 5-7 lety take zjistili, ze po velkem boomu navstevnosti pak prichazi celkem zajimavej pad ktery odrazuje to dstabilni ctenarske jadro, a dany server vetsinou upadne v zapomeni nebo uplne zanikne, ty ktere uspejou a danej trend jim zafunguje, se vetsinou stavaji ciste bulvarnim platkem

Obrázek uživatele Jolinar

pro informativni clanky doporucuji Electrek.co :-)
PS: z propagace nic nemam a ani nejsem jinak zainteresovan...

Dobry tip..Diky..

---

heros

Souhlasím. Po přečtení článku navíc na budete dojmu, že o tak důležité lidí zase nejde.

"Klíčové lidí" je lepší ve firmě nemít. Protože pak se vám firma zhroutí jen proto, že odešel jeden člověk.

Jak opouštějí?
Opouštějí ji sami?
Nebo bylo vyhozeni, resp. "odejiti"?
To přece není totéž.

Vezměme si to postupně:
1) Ricardo Reyes
Vice prezident globální komunikace a hlavní mluvčí firmy. V Tesle pracoval od listopadu 2014 a mezi lety 2009 a 2012.
---
To znamená, že už minimálně jednou odešel. Když to nepoložilo Teslu poprvé, tak ani podruhé ji to nepoloží. Hlavní mluvčí firmy. Když je hlavní, tak tam budou určitě i další, jak já tomu říkám "po-hlavní" (klidně si to čtěte i dohromady, jak je libo :-D ). No a když je vice prezident, tak je tam nad ním ještě nějaký prezident.

2) Michael Zanoni
Zastával funkce vice prezidenta financí a "Worldwide Controller". Do Tesly přišel ze společnosti Amazon v roce 2014 a do Amazonu se opět také vrací.
---
Přišel... a zase odešel. Kde já už jsem to slyšel? Aha, Ondra Hejma. Ale to bylo o Gorbačovovi. :-)

3) Deepak Ahuja
Dlouholetý hlavní účetní, odešel před pár měsíci a nahradil ho Jason Wheeler ze společnosti Google.
---
No to je zajímavé. Tesla přetahuje lidi od Google, Google přetahuje lidi z Tesly. Kolikrát to už tu bylo? Navíc už se to stalo před pár měsíci, nikoli teď, před odhalením Modelu 3.

4) Automobilku tyto odchody bezesporu bolí, protože už 31. března představí svůj nejdůležitější produkt: "levný elektromobil" Tesla Model 3.
---
Teslu to bolí, protože 31.3. představí Model 3? Kdyby Tesla neměla představit Model 3, tak by ji ty odchody nebolely? A proč jako? Protože u toho ti tři nebudou? Ale kdepak. Tesla představí Model 3, i kdyby jak se říká "čert na koze jezdil".

---

Nissan Leaf 24kWh, 83.000 km

Přesto to o něčem svědčí. Pokud je toho ještě víc, asi je momentálně v Tesle husto. Samozřejmě, to se stává. Tesla má teď před sebou (už necelý) klíčový rok. Musí ukázat, že umí hospodařit s vyrovnaným rozpočtem a příští rok už začít splácet dluhy. Bude to těžké.

---

hariprasad

Těžko může splácet dluhy a zároveň cpát investice do gigatovárny a přípravy masové výroby M3. O tom bude řeč teprve až se výroba naplno rozjede. Jestli tedy nezačnou stavět hned další gigatovárny.

Jestli si to doře pamatuji, tak jsem v podstatě volně citoval Elona Muska: 2016 vyrovnaný rozpočet, 2017 ziskový rok. Jestli se mýlím, tak to opravte nebo doplňte. Hledat se mi to nechce...

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Když se nad tím tak člověk zamyslí, bráno ekonomicky, tak tímto tahem s elektromobilitou na dluh (protože financovanou investory a momentálně v mínusu), donutil Musk ropné giganty a spalovací automobilky vážně se elektromobilitou zabývat. I kdyby nechtěli. Přestože jsou to právě oni, kteří prostředky na to mají. Hezký paradox.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 3 tis. km

VOLNÁ citace – toť skutečně pádný argument   :-(

Ano..Ale to bylo jinak a jindy...na Letne....."Gusto, je tady husto..".

---

heros

Pěkně řečeno!

Mily eHozo, diky za zasveceny rozbor. Tohle mel by hlavni clanek a ne ten velmi trapny, radobysenzacni vyplod pana redaktora .

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemluvě o tom, že na mluvčím nebo účetním Tesle (ani jakékoliv jiné firmě) opravdu nezávisí její existence. Takoví lidé jsou velice snadno nahraditelní, protože jejich profese je v podstatě značně tuctová a ne příliš kvalifikovaná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako nebude to zadna apokalypsa, ale ten mluvci neni jen mluvci a dost veci souvisejiich treba ted s odhalenim model 3 slo pres nej.
Hlavni ucetni, neni malo kvalifikovana genericka pozice - neni to uplne presny preklad, ale ve firme jako tesla nebo google pujde i spickove kvalifikovane lidi. Hlavni controller je uz tuplem dulezita pozice - clovek je v zasade hlavni spojovacim clankem mezi vyrobou, obchodem a financemi (znam nejednu fabriku, ktera se ocitla nad banrkotem, kvuli neschopnemu controllerovi, nebo tomu ze nejakou dobu nebyla schopna sehnat controllera).
Nicmee jak jsem psan na zacatku - neprepodkladam, ze by se kvuli nejake personalni obmene mela dostat tesla do nejakych problemu....

Zjevne byli dost vyznamni na to, aby Bloombergum stali za zminku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Bloombergu, to je podsatne. Nasledovat by mala otazka komu takyto titulok a v takomto obdobi prospeje.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články