Tesla zvýšila výkon evropských Superchargerů na 150 kW

Více než 400 nabíjecích stanic Tesla Supercharger se nově může pochlubit max. nabíjecím výkonem 150 kW.

Také evropští majitelé elektromobilů Tesla si nyní mohou užívat nabíjecí výkon až 150 kW
foto: Bob Jouy

Tak se stalo nejprve doma v a nyní také v evropské síti Superchargerů. Nabíjecí výkon až 150 kW namísto původních 120 kW mohou využít všechny elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3.

Tesla také potvrdila, že i do Evropy časem dorazí Supercharger V3, který umožní nabíjet elektromobily Tesla Model 3 výkonem až 250 kW a nové verze Tesla Model S/Tesla Model X až 200 kW. Zatím ale není jasné kdy.

60 Comments on “Tesla zvýšila výkon evropských Superchargerů na 150 kW”

    1. Z hlediska uzavření kruhu výroba energie, ukládání
      Z hlediska uzavření kruhu výroba energie, ukládání energie, energie pro nemovitost, energie pro dopravu, nabíjecí stojany a elektrovozidla určitě ne. To právě naopak.
      Otázkou je, jak to vychází ekonomicky a jak obchodně zvládají osazovat FVE s úložišti, nabíječkami a dodávkou vozidel jednotlivé nemovitosti. Protože systém dodáme Vám vše na klíč a bude to spolu vzorně spolupracovat je dobrý nápad. Ale musí se dotáhnout a provozovat.

  1. OK pomůžu vám,vyměním za ty vaše dlouho se nabíjející
    OK pomůžu vám,vyměním za ty vaše dlouho se nabíjející plečky můj stroj,je na plno do sedmi minut!Výsledek výběrového řízení se dovíte nejpozději do 3 dnů!
    Své požadavky na výměnu stačí zveřejnit zde v komentářích 🙂

    1. Si stěžujte. Někteří z nás (jako třeba já) začínáme
      Si stěžujte. Někteří z nás (jako třeba já) začínáme na 47kW DC, a po půl hodině tam máme 35 kW, a po dalších 15ti minutách 20kw.
      A vy si stěžujete že Vám to spadlo ze 114 na 100…co bych za to dal?

      No vlastně vím co, nejméně o půl míče víc. 😀

          1. Tohle je největší paradox u Renaultu ZOE.
            Ono 22kw AC, je

            Tohle je největší paradox u Renaultu ZOE.

            Ono 22kw AC, je někdy rychlejší než 50kW DC.

            Matematicky to nedává smysl, ale když se podíváte na křivku nabíjení, tak je u AC mnohem stabilnější.
            DC vám sice začne na 50kw, ale po chvíli spadne na 40, po půl hodině klidně na 30, a není problém končit na 15kw. Takže nakonec průměrně nabíjíte třeba výkonem 25kw DC což už se od stabilních 22 AC zas až tak neliší že?

              1. Bylo by to zajímavé srovnání. Jako určitě by z toho DC
                Bylo by to zajímavé srovnání. Jako určitě by z toho DC rychlodobíjení vyšlo lépe, ale pro zajímavost bych taky chtěl vědět o kolik.
                Navíc ZOE se svými 22kw AC je výjimka. Obvykle mají auta 7,2 kw, a někteří za příplatek nabízejí 11kw AC

                1. Stejně je zajímavé, že to Zoe se tak dobře prodává, i
                  Stejně je zajímavé, že to Zoe se tak dobře prodává, i když nemá DC nabíjení. V Evropě dvojka za T3, i když teď v červenci se jí prodalo více. Svědčí to to tom, že to slouží tomu účelu, co bylo amýšleno – jako druhé, malé auto do města.

                  Nová generace už má mít DC.

                2. Ne má mí, ale má.
                  Modely Z.E. R-110 a R135 mají klasické

                  Ne má mí, ale má.
                  Modely Z.E. R-110 a R135 mají klasické kombi CCS

            1. Naučil jsem se pracovat, ne s maximálním, ale s
              Naučil jsem se pracovat, ne s maximálním, ale s průměrným nabíjecím výkonem během nabíjení 0 až 80% kapacity. To je to co jsem uvedl výše, měřeno během letní 700 km cesty k moři při venkovní teplotě nad 25 °C. V zimě to problém není tam se opakovaně objevuje průměr 37-39 kW. E-Golf prostě doplácí na to že nedostal do vínku aktivní chlazení baterií. Dnes jsem dával auto do servisu po 13 měsících a 61.000 km a docela na mne koukali, byl jsem první kdo přijel s E-Golfem na garančku po 60.000 km a ještě k tomu takřka po roce od uvedení do provozu…:)))
              Jinak je to fajn auto, letní průměr mám 12,6 kWh/100km a zimní 16,1 KWh/100km. Při tempomatových 130 km/h bere na dálnici 18 kWh/100km. Včera jsem si to schválně změřil mezi Černým mostem a Opatovicemi. Výsledný jízdní průměr byl 120 km/h a průměrná spotřeba právě 18 kWh/100km…
              Prostě by to chtělo větší kapacitu, alespoň 64 kWh, rychlejší rychlo nabíjení (tak 100 kW) a palubní AC nabíječku 11 kW (3 x 16A)…
              Ale to jsem asi hrubě popsal ID.3 :)))

              1. ’14 eGolf to ma vsechno velice podobne, mozna o chlup nizsi
                ’14 eGolf to ma vsechno velice podobne, mozna o chlup nizsi spotrebu, ale rychlejsi nabijeni: 1. minutu nabiha na cca 41-43kW a toto drzi az do 77%, pak zacne klesat postupne – 80% 30kW 85% 22kW 90% 15kW 95% 13kW atd..
                10kW odeberu za 14.5min., 20-80% od zapojeni konektoru 16minut a frcim dal 🙂
                na Jarove taky na mne koukaji s obdivem ze mam 160tkm, degradace baterky: je na 88%, chtelo by to nejakou rekalibraci – jak maji starsi bmw i3
                btw. nova 120Ah bmw i3 nabiji moc pekne.. jede az do 85% na 50kW
                22kW AC je vsude – daval bych do vsech EV palubni min. 22kW (kvuli tomu mi imponuje Tesla) .. 43kW AC zoe ktery nabiji pres motor (ten motor se behem nabijeni toci?? ma i CCS) me odpuzuje jen ta velikost :-/

                1. Jezdím co rychlostní limity dovolí a chladím i topím bez
                  Jezdím co rychlostní limity dovolí a chladím i topím bez omezení, mám rád pohodlí. Asi by šlo jezdit ekonomičtěji.
                  Co opakované DC nabíjení po jízdě po dálnici při vyšších hodnotách? Letos jsem jel na jeden zátah 700 km a to 3-tí nabíjení už bylo spíše k pláči…
                  Dnes na garanční prohlídce po 61.000 km mi vyčetli z jednotky 94% kondici kapacity baterie.

                2. mi prijde ze s tou elektronikou vubec neumi.. bych se vsadil
                  mi prijde ze s tou elektronikou vubec neumi.. bych se vsadil ze to musi jit rekalibrovat 🙂
                  Vetsinou zacne zpomalovat az 4-5te nabijeni, 6te uz je taky k placi (kolem 22kW a klesa).
                  Zkousel jsem podlahu dalnici od nabijecky k nabijecce a uz k placi to bylo hned po te jizde spotrebou 30kW/100km.. a to bylo pri venkovni teplote +1C.

                1. Mluvil jsem o mém E-Golfu r.v. 2018, viz více údajů
                  Mluvil jsem o mém E-Golfu r.v. 2018, viz více údajů níže. Vy máte nějakou zkušenost s JAC iEV7S včetně nabíjení na CCS2? Kolik si umí vzít?

                2. DC – začátek normálně na plno 50kw, a na hodnoty okolo
                  DC – začátek normálně na plno 50kw, a na hodnoty okolo 30kw to spadne až někde u 60% kapacity.
                  I když musím přiznat, že jsem to nesledoval celou dobu. Připojil jsem to ve stavu 8% baterie, a začalo to na 50kw – šel jsem na jídlo, a když jsem přišel po cca 40ti minutách bylo tam nabito 66% a příkon 30kw.

                  A též musím dodat, že těch pokusů nemám moc. Jak by řekl Cimmraman mám nejednu zkušenost a obě stejné. Z drtivé většiny případů nabíjím přes noc doma.

                3. Díky. Výrobce uvádí 0-80% za 60 minut, z čehož jde
                  Díky. Výrobce uvádí 0-80% za 60 minut, z čehož jde dovodit že se bavíme o průměru cca 32 kW, ale to co popisujete vy zní lépe. Stejně tak 50 kW na začátku ukazuje na poměrně vysoké napětí trakční baterie. Co spotřeba? Mix? Dálnice?

                4. Zatím mám jen zkreslené hodnoty, protože po dálnici moc
                  Zatím mám jen zkreslené hodnoty, protože po dálnici moc nejezdím, jen kus po Pražském okruhu. Jinak je to provoz jen teď přes léto kroku sun krok, sem tam okreska.
                  Zatím to vypadá moc dobře – sám bez nákladu, ale s klimatizací jsem někde mezi 11 až 12 kwh / 100km

                  Opravdová zatěžkávací dálniční zkouška nastane 20.9. kde jedu na KOME do Boskovic a večer domů.

                5. Já jsem nebyl k tomu auto tak shovívavý, vadila mi tam
                  Já jsem nebyl k tomu auto tak shovívavý, vadila mi tam celá řada věcí a nakonec cena v porovnání s Niro EV nevychází moc dobře, Niro dá se sehnat prakticky za podobnou cenu co JAC.

                6. Např. https://tinyurl.com/yxzbeypx samozřejmě nejsou
                  Např. https://tinyurl.com/yxzbeypx samozřejmě nejsou skladem, ale kvůli tomu si nekoupím čínské auto, které je v mnoha směrech pozadu.

                  Mimochodem cena JAC v Číně je cca 325 tis. Kč, v ceně u nás se promítá doprava, poplatky, homologace a zisk prodejce. Niro určitě 325 tis. Kč v Číně nestojí.

                7. Mám takové tušení, že ty ceny na mobile jsou už po
                  Mám takové tušení, že ty ceny na mobile jsou už po odečtení zeleného bonusu, nebo alespoň někteří prodejci to alespoň tak uvádějí. A to pro export samozřejmě neplatí.

                8. I tak je oficiální cena 35 tis. EUR, když si to vynásobím
                  I tak je oficiální cena 35 tis. EUR, když si to vynásobím dnešním kurzem, tak jsme na ceně 910 tis. a Niro je úplně jinde, to je jako porovnávat Dacia Sandero a BMW X1.

                9. Tak v porovnání s tou čínou nepochybně, o tom se nepřu.
                  Tak v porovnání s tou čínou nepochybně, o tom se nepřu. Do toho bych já určitě taky nešel, za ty peníze ani náhodou. Ale nejspíš přijde doba, kdy tu budou čínská auta zatápět evropské konkurenci.

                10. Ano, přijde i doba kdy nám budou zatápět Afričani a
                  Ano, přijde i doba kdy nám budou zatápět Afričani a budeme mít jiné starosti 🙂

                11. Ono to jsou taky takové recenze nerecenze 🙂 Pán je určitě
                  Ono to jsou taky takové recenze nerecenze 🙂 Pán je určitě velký fanda do EV, ale myslím, že každý by měl dělat to, čemu alespoň trochu rozumí.

                12. Jedna malá recenze:
                  Dostal jsem kontakt na prodejce v Praze

                  Jedna malá recenze:
                  Dostal jsem kontakt na prodejce v Praze 6, který prodává čínské auto iEV7S, na které byla sepsána zahraniční recence, tak jsem se chtěl na něj podívat trochu blížeji.

                  Karoserie lícování plechů a mezery mezi nimi nic moc, ale tragedie to není. Uvnitř všechno tvrdý plast, displeje grafika na úrovni 10 let starých aut (grafika v kapličce nápadně připomněla Nissan Leaf), rovněž tak přední i zadní kamera má mizerné rozlišení, nicméně má to několik kamer, takže dělá při couvání i parkování dopředu pohled z kamer ve směru jízdy a pohled shora. Opěrka na ruku na pravé straně sedačky celkem nepohodlná a velmi úzká, takže jsem ji nepoužíval.

                  Podvozek byl překvapivě pohodlný, sedadla již méně (něco mě tlačilo do zad), navíc „kožená“ bez odvětrávání, alespoň s perforací. Při 110 km/h začal pronikat do auta hluk pneu, tohle u Kia Soul je výrazně lepší. Na druhé straně jsem neslyšel u JAC žádné popiskování či mručení elektroniky, to zase u Soulu je něco slyšet.

                  Nesmysl je nabíjecí port, kde si člověk musí pomalu kleknout před autem, aby zasunul nabíjecí kabel, přitom stačilo udělat otevírání dvířek směrem dolů a nikoliv nahoru.

                  Ještě jedna věc, které jsem si všiml, klimatizace v JAC má zcela zřetelně nižší výkon než běžná auta, jezdil jsem v nějakých 24°C a takže to šlo, ale dnes ve 32°C by to klimatizace na nižší teplotu (třeba 24°C) neuchladila. Na druhé straně netuším, jak to topí třeba v -15°C. V zimě bude topení a nabíjení poměrně zásadní parametr, zvláště pokud nemá auto tepelné čerpadlo. Řada aut v mrazech nabíjí podstatně pomaleji (Nissan Leaf, BMW i3) a dojezd je výrazně redukován. V jedné ze specifikací se uvádí 225 km reálný dojezd, což je velký rozdíl oproti letním 277 km (uvádí se kombinovaná spotřeba město/dálnice).

                  Spotřeba bych řekl prakticky identická se Soulem, tedy žádný zázrak se nekoná, na Ioniq to nemá spotřebou ani zdaleka. Problém byl s nabíjením na CCS 50 kW. Rychlost nabíjení od 63% na 71% za 10 minut 3,81 kWh, tedy jednoduchým výpočtem dojdeme k příkonu 22.9 kW, tedy velká slabota. Auto začíná nabíjecí výkon postupně snižovat již od 60% kapacity, průměrný příkon 0-80% při nabíjení by měla být 32 kW. Bohužel IEV má jen jeden stupeň rekuperace (když nepočítám ten druhý při brždění), Kia má 2 stupně + brzdící a ten druhý stupeň je výrazně silnější než u IEV7S, takže nelze moc použít jako e-pedál např. u Nissanu.

                  Při 70% baterie ukazuje vozidlo 177km dojezd, prý se s tím dá ujet 250 km, což odpovídá. Vzhledem ke kapacitě baterie 40 kWh, tedy o 13 kWh větší než Soul, u kterého počítač hlásí dojezd 165 km, tedy přepočteno na 40 kWh by Soul 2016 ujel 244 km, nový Soul má výrazně lepší spotřebu, tedy by ujel cca 280 km. Dle údajů z auta je jasné, že JAC při úsporné jízdě (město okresky) dá 300 km, nový Soul 39 kWh by dal tak 330 km.

                  Prakticky chybí jakékoli asistenty vyjma tří, automatické rozsvěcení světel při snížené viditelnosti, brždění při rozjezdu do kopce a snížení rychlosti do zatáček při jízdě na tempomat, na můj vkus snížení docela razantní. Jinak člověk může zapomenout na mrtvý úhel, držení v pruzích, adaptivní tempomat, čtení rychl. značek, upozornění na chodce a cyklisty, či upozornění při zpomalení v předu jedoucího auta a podobné dnešní vymoženosti. Ty poslední 3 jmenované se ale dají nahradit zařízením Mobileeye.

                  Auto rovněž nemá k dispozici navigaci, ale umí zrcadlit obrazovku telefonu po připojení USB kabelem, tedy podobná funkce jako Android auto či Carplay. Bohužel pro EU nemá k dispozici mobilní aplikaci k dálkovému ovládání topení apod. a topí pouze po připojení kabelem k síti.

                  Co říci závěrem? Co mě překvapilo je, že tempomat z kopce nedokáže z kopce držet rozumně rychlost a pulsovitě kolísala ze 102 až na 106 km/h, to je velmi nepříjemné. Výhodou může být možnost tažného zařízení a kapalinové chlazení baterií, to se moc nevidí. Omezovač rychlosti začne působit ve 130 km/h nejvíce jsem jel 137 km/h (dle tachometru). Cena 800 tis. s DPH není žádný zázrak, čekal bych alespoň o 100 tis. méně. Naproti tomu je to trochu menší ale vzhledově podobné jako Kia Niro 64 kWh, která bude stát v této verzi o 350 tis. více, což už řadě lidem ušetří značné prostředky.Ovšem, musí oželit všechny výhody asistentů, které Kia má a design, zpracování a grafika displejů je u Kia o 2 třídy výše. Verze Niro 39kWh stojí v Německu oficiálně už 35 tis. EUR, což už je JACu velmi blízko.

                13. Díky, zní to celkem objektivně. Uz se pracuje na změně
                  Díky, zní to celkem objektivně. Uz se pracuje na změně servisnich intervalů a délce záruky. Cena skutečně takhle naskočila po rozpočítání přiměřené částky na jeden kus vzhledem k předpokládanému počtu co by se mohl prodat. Každopádně je cena v dané konkurenci k zamyšlení. Mimochodem, už jsem to tu psal – na podzim na vystavě E-salon bude auto se slevou 5% tj. za nějakých 760k neni to moc, ale potěší to. Pro získání slevy bude třeba uvést slevový kod „FF2019“

                14. A) Už je známo jestli to tažné zařízen bude skutečné
                  A) Už je známo jestli to tažné zařízen bude skutečné tažným zařízením nebo jen nosičem kol? Pokud bude tažným, na jakou hmotnost taženého přívěsu?
                  B) Tepelné čerpadlo je klíčové pro zimní provoz, bude možné jej u Čínského výrobce doobjednat?
                  C) Čínská konkurence je fajn. Evropští výrobci BEV zatím soutěžili jen s vlastními spalovacími modely, a ty logicky nechtěli ohrozit… Snad se proberou.
                  D) servisní intervaly u BEV po 3.000 km a pak každých dalších 10.000 km, fakt není dneska srozumitelný model. Tedy pokud není třeba měnit olejovou náplň v motoru…:)))
                  E) jinak palec nahoru 🙂

                15. Mám info od prodejce, tak ani mobilní aplikace ani tepelné
                  Mám info od prodejce, tak ani mobilní aplikace ani tepelné čerpadlo nebude, o tažném bližší info nikde neuvádí.

                16. Tak já snad pana Josefa ještě doplním.
                  ad A) Tažné

                  Tak já snad pana Josefa ještě doplním.
                  ad A) Tažné (respektive schválení) se očekává koncem září. Je požádáno o 1250 kg, ale tipuji to na zamítnutí, a že to nakonec spadne na 750kg. Pokud budete na KOME v Boskovicích, tak tam už budu znát výsledky.
                  ad B) TČ nemá smysl k tomuto autu shánět. Též jsem žil v přesvědčení, že je to na spotřebu mnohem lepší než odporové topení patronou. To je ovšem založenou pouze na běžné konkurenci v EU prodávaných modelů. Známe tu totiž jen odporové topení od VW, které je oproti tomu Čínskému prostě vražedné. Abych to zkrátil, má to topení patronou o energetické náročnosti 1,2 kw. TČ k adekvátnímu aut, by mělo cca 1 kw. Takže pro ty dvě desetiny, bych to neřešil – to je marginálie.
                  ad C) Oni se v podstatě probrali tak, že hodlají „podvádět“. E-Way měl JACka objednaného již na duben 2019. Výrobce však oznámil zdržení 2 měsíc kvůli ohromné objednávce jiného zájemce. Nakonec vyšlo najevo, že ten jiný zájemce je SEAT. Nakoupil 4000 vozů JAC iV7S, bez označení. ZDE začíná má spekulace: – něco mi říká, že to olejblujou SEAT a začnou prodávat pod jiným názvem – ale upozorňuji, že je to jen moje má teorie.
                  Takže VW si tady z nás prodejem e-Golfu a e-UPu (a všech jeho mutací) dělá jen kašpárky. V Číně je VW schopen vyrábět auta jako JAC iV7S za v přepočtu 300 000,- kč – nám tady chce prodávat o polovinu horší EV za trojnásobné ceny.
                  Ad D) Současné periody intervalů jsem kritizoval už v červnu, když auto přijelo. Jenže mateřská společnost nastavila pravidla za prvé podle záruk od výrobce, a za druhé tak jak jsou zvyklí od spalováků. Nicméně ve světle konkurence, a na základě reakcí těch co auto testovali snad budou mé návrhy brzo vyslyšeny.
                  Ad E) Díky.

                17. To by mě zajímalo více technických údajů k topení JAC.
                  To by mě zajímalo více technických údajů k topení JAC. Je známo, že tepelné čerpadlo dokáže produkovat až 3,5 kW tepelné energie ze zhruba 1 kW příkonu, tomu přece patrona 1,2 kW nemůže vůbec konkurovat. Obecně je prokázáno, že elektrické topení patronou má až trojnásobnou spotřebu oproti tepelnému čerpadlu. V důsledku to může znamenat, že topení el. patronou 1,2 kW má v mrazech nedostatečný výkon. Úplně stejně tomu je v létě, kdy tepelné čerpadlo ušetří energii na chlazení.

                18. No to je právě ta otázka. Ten výkon. Známe příkon – ale
                  No to je právě ta otázka. Ten výkon. Známe příkon – ale nikdo vlastně neví, jestli v lednu / únoru nebude v autě zima.
                  Auto dovezli v červnu. Jezdím s tím s přestávkami 2 měsíce… tak jak Vám asi seriózně můžu odpovědět.
                  Ptejte se mě na jaře 2020.

                19. Já jsem zaznamenal, že výkon klima je slabší než je
                  Já jsem zaznamenal, že výkon klima je slabší než je běžné, topení je ale pro většinu lidí zásadnější.

                20. Mě klima stačila, ale tohle je vysoce individuální.
                  Mě klima stačila, ale tohle je vysoce individuální.

                21. Měl jsem příležitost porovnat v zimě dva takřka
                  Měl jsem příležitost porovnat v zimě dva takřka identické E-Golfy r.v. 2018. Jeli jsme se známým stejnou trasu na rodinný výlet. Ten můj E-Golf, vybavený tepelným čerpadlem, jel trasu s průměrem cca 16 kWh/100 km, kolegův kousek bez TČ atakoval 20 kWh/100 km. Přitom na stejné trase v létě jsme jeli oba shodných 13 kWh/100km samozřejmě se spuštěnou klimatizací. Při využitelné kapacitě baterie 31,5 kWh je to sakra rozdíl při cestě přes Vysočinu po D1, zvláště když jezdíte tuhle trasu 2 x týdně.
                  Na rozehřátí stojícího vozidla potřebujete v zimě obvykle výkon mezi 2 až 3 kW. Aby jste pokryl tu samou potřebu u jedoucího vozidla chlazeného proudícím vzduchem, potřebujete v minusových teplotách 4 až 5 kW. Musíte si uvědomit, že pro potřeby vytápění ohříváte venkovní vzduch a auto není izolovaná stavba, ale jen ocel a sklo.
                  Na parametry vytápění bych se trochu více soustředil…

                22. Věřím. Topné patrony VW e-Golfů byly příčinou proč se
                  Věřím. Topné patrony VW e-Golfů byly příčinou proč se vůbec problematika topení v EV začala tak intenzivně řešit. Žerou jak kyselina.

                23. Nebo taky nový Leaf 🙂 Měl jsem na mysli normální
                  Nebo taky nový Leaf 🙂 Měl jsem na mysli normální moderní EV auta, která nejsou z výroby zmršena.

            1. Ja to umim jeste „lepe“. Tech 2,3 kW je z 200V zasuvky coz je
              Ja to umim jeste „lepe“. Tech 2,3 kW je z 200V zasuvky coz je v Japonsku Uz nabijeni urovne 2. Uroven 1 je obycejna zasuvka a ta da maximalne 1,2 kW (100V x 12A) ale radsi to snizuju u znamejch na 8A abych jim „nevykouril“ barak (kdo vi jak ty nektery zasuvky jsou zapojeny) a to pak nabijim jen 0,8 kW. 🙂

            2. Teslakum a podobnym muzu rychlost nabijeni jen tise zavidet.
              Teslakum a podobnym muzu rychlost nabijeni jen tise zavidet. Ale holt je to PHV a kdyz dojde stava naskoci „smradomet“. Pokukuju po cistem EV. Leaf 40kWh se tu da uz koupit temer za 2 mil. jenu. Klesa to klesa. Jestli si chcete poplakat nad zdejsima cenama pak kliknete na https://www.carsensor.net/ . Bohuzel je to v japonstine ale s transle.google.com se to myslim dalo.

              1. Není co závidět, jelikož i na této nabíječce budou
                Není co závidět, jelikož i na této nabíječce budou nabíjet na ujetý kilometr déle, než já. Jde o spotřebu za jakou jezdíte. Když vám to papá 3x více, musíte budete nabíjet 3x déle, nebo musí být možnost 3x rychleji a to zatím není.

                1. Vidíte, to mě ještě nenapadlo. Zajimavej postřeh.
                  Vidíte, to mě ještě nenapadlo. Zajimavej postřeh.

      1. Stále jsem nepochopil, jak si někdo může koupit ty
        Stále jsem nepochopil, jak si někdo může koupit ty předražený parodie, co nejsou Tesla, tedy nemají pořádný nabíječky, rychlost či dojezd je směšný…. to hraničí s duševním zdravím 🙂

        Jinak je to hrůza, že Tesla stále nemá konkurenci, tak si může dovolit vytvářet tak „luxusní“ auta, že se v komfortu vyrovnají Dacii 🙂

        Snad je brzy konkurence donutí lépe pracovat s jejich zatím podřadným exteriérem a interiérem … bojím se ale, že ještě tak min 3 roky ne.

        1. Na tom není co chápat. Dojezdově nám to stačí a cena
          Na tom není co chápat. Dojezdově nám to stačí a cena byla 439 tisíc za nové a 280 za ojetinku. Máme 2 elektromobily a potřebujeme 2 auta pro naše pohodlí a stíhání všeho. Nejlevnější Tesla byla ve 2014 za 2,5 milionu, Nissan Leaf za 715 tisíc.

Napsat komentář