Tesla zveřejnila výrobní výsledky za 1. čtvrtletí 2019

Za první tři měsíce roku 2019 vyrobila Tesla celkem 77 100 elektromobilů, dodala jich 63 000. Proti minulému čtvrtletí jde o pokles, meziročně ale o výrazný nárůst.

Elektromobil Tesla Model 3 se jasně stal tahounem prodejů automobilky. Doma v USA je objednávek tolik, že výroba prostě nestíhá.
foto: Tesla

Meziroční nárůst dodávek elektromobilů Tesla činí 110 %. V posledním čtvrtletí minulého roku sice automobilka dodala 90 700 aut a vyrobila 86 555, ale letošní čtvrtletí bylo poznamenáno velmi složitou logistikou s ohledem na zahájení prodejů Tesla Model 3 v Evropě a Číně.

I proto v přepravě zůstává dalších 10 600 aut, která budou započítána až do dodávek ve 2. čtvrtletí letošního roku. Z oněch 63 000 dodaných aut v 1. čtvrtletí si s přehledem ukousl největší podíl Tesla Model 3 (50 900), zbylých 12 100 jsou Tesla Model S a Tesla Model X.

Co se týká výroby, za první tři letošní měsíce připadá 62 950 na Tesla Model 3, což znamená stabilní výrobu něco málo pod 5000 týdně. Tesla znovu ujistila, že za celý letošní rok chce dodat mezi 360 000 až 400 000 auty.

tisková zpráva

63 Comments on “Tesla zveřejnila výrobní výsledky za 1. čtvrtletí 2019”

  1. o více než 8 procent poté, co došlo k většímu než
    o více než 8 procent poté, co došlo k většímu než očekávanému poklesu dodávek v prvním čtvrtletí, což vedlo k ubývající poptávce po luxusních vozidlech Model S a X…

    finance.yahoo.com/news/tesla-shares-skid-first-quarter-121847236.html

    hénvole ;(

  2. Mě to příjde jako docela v pohodě čísla. Začátek roku
    Mě to příjde jako docela v pohodě čísla. Začátek roku je vždy horší. Na druhou stranu i kdyby Tesla už moc nerostla (jakože má pořád ambice růst minimálně o polovinu každý rok). Tak pokud to srovnáte třeba se zavedeným Porsche…jejich výroba je cca 250.000ks aut ročně (konkrétně 256.255ks / rok 2018). Cenově jsou ty auta celkem srovnatelná, takže Pokud tesla dokáže standardně porážet takto zavedenou značku, tak na tom je dobře. Každopádně očekávám, že letos se opět posunou a Muskovi se snad podaří ještě trochu vylepšit rychlost výroby a dají aspoň těch 450.000ks aut… půl mega by bylo pěknější, ale to bude záviset jak rychle budou schopni uspokojovat poptávku po nejlevnějším Model 3.

  3. je treba si uvedomit, ze Tesle pomalu prichazi i konkurence,
    je treba si uvedomit, ze Tesle pomalu prichazi i konkurence, spousta zakazniku kteri uvazovali o S a X dnes mohou uvazovat i o iPace, eTronu a Taycanu, Tesla proste nemela dloiho konkurenci ve vyzsich segmentech, a sposuat zakazniku ac elektromobil chce, chce zaroven i jistou kvalitu zpracovani a nektere staromylske fukce a funkcionality

    ja z Tesly S take presedlal do iPace, jezdi se me s nim proste prijemneji

    1. Pro mnoho řidičů je na prvním místě dojezd
      Audi i Jaguar

      Pro mnoho řidičů je na prvním místě dojezd
      Audi i Jaguar mají co dohánět, Tesla Model X jejich elektromobily zašlapal ve spotřebě do země

      http://www.hybrid.cz/audi-i-jaguar-jeste-maji-co-dohanet-tesla-model-x-jejich-elektromobily-zaslapal-ve-spotrebe-do-zeme

      Kdy bude Tesla Model 3 v ČR
      800 rezervaci na Tesla Model 3 v ČR ?
      https://www.youtube.com/watch?v=rmxvMJ-aelQ

          1. asi by sis měl dostudovat zkušenosti uživatelů soudluhu
            asi by sis měl dostudovat zkušenosti uživatelů soudluhu ;))

            hybrid.cz/tesla-model-3-bere-evropu-zteci-je-nejprodavanejsi-v-norsku-i-nizozemsku#comment-188333

            a vynásobit to 400.000 ksovou pravděpodobností ;))

            kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. je potreba si uvedomit pro kolik lidi je dojezd prave
        je potreba si uvedomit pro kolik lidi je dojezd prave dulezity? z diskuzi na ruznych autoforech clovek vyvodi ze je to asi hodne dulezite, v realite to ale asi tak dulezite nebude

        pro me osobne je dostatecny dojezd okolo 200 kilometru, trasu delsi nez 200 kilometru jedu do roka asi 10x, zvlald jsem s Teslou ujet cestu prez 3 tisice kilometru a jiste to zvladnu i s Jaguarem, proste budu cestou na nabijeni stat casteji

        1. Jo s Jaguarem to zvladnes taky, ale bez Superchargeru (145kW)
          Jo s Jaguarem to zvladnes taky, ale bez Superchargeru (145kW) , kde je hafo stojanu a vzdy volno VS obyc. rychlonabijecky (50kW) kde nikdy nevis jestli vubec najdes misto a budes mit spravny čip, ti tech 3000km potrva ujet tak 3x dyl. Ale aspon si pri cekani muzes premerovat slicovane plechy , a vo tom EV prece je!

          1. pojedu tu cestu za 2 tydny, s Teslou to zabralo o 5-6 hodin
            pojedu tu cestu za 2 tydny, s Teslou to zabralo o 5-6 hodin dele nez s predchozim Lexusem na benzin, s Jaguarem pocitam to nebude o moc jine, je potreba si rici ze k Superchargerum bylo treba obcas zajizdet i 5-10km od trasy

            pri pauzach na nabijeni poznavame s rodinou okoli, zrovna na azuroven pobrezi je toho celkem hodne k videni a je uplne jedno jestli tam hodinu stojime s Teslou nebo s jinym autem 😉 primo na pobrezi tam Superchargery nikde nejsou

            1. No na 30ti hodinove ceste neni 5-6 hodin tolik. S Jaguarem
              No na 30ti hodinove ceste neni 5-6 hodin tolik. S Jaguarem nemas sanci, pokud je zajizdka k SCH 5-10 min tak s rychlonabijeckam to budes mit jeste dal. Zkratka si nedelej iluze ze sit SCH je vlastne zbytecna protoze to bez ni zvladnes stejne rychle, tak to opravdu nefunguje, budes se hodne divit.
              Samozjrejme tedy pokud kazdych 200km stojis hodinu a kochas se na pobrezi tak muzes jet treba iOnem 🙂
              Ja 3000km jel spalovakem presne 29h, s Teslou bych to mel tipuju tak kolem 33h, s iPace tak 120h 🙂

              1. k 50kW nabijeckam to je vetsinou do 200 metru od hlavni, po
                k 50kW nabijeckam to je vetsinou do 200 metru od hlavni, po celem pobrezi jich tam je az do Malady asi 500 😉

                no je videt ze s elektromobilem nejezdis a jen trolis, ta posledni veta tomu nasvedcuje, ani se spalovakem bys to za 29h nemel pokud bys nechtel ryskovat ridicak ve 2 zemich prez ktere se jede 😉 is 90% casu na dalnici se na te trase sotva dostanes se spalovakem na prumer 85km/h, neb tu trasu jezdim nekolik let a nikdy se lehce nad rychlostni limity nedala pod 35 hodin

                1. Ale ja nevim kam si TY jel 3000km, jsem snad telepat? 😀 Ja
                  Ale ja nevim kam si TY jel 3000km, jsem snad telepat? 😀 Ja mluvim o SVE ceste do jizniho spanelska. pres CR,DE,FR,ESP – 29hodin , temer naprosto presne 3000km, zadne honeni, jizda podle rychlostnich limitu, prestavky cca co 4 hodky.
                  Jinak rad se podivam na tu tvou trasu ktera ma stovky nabijecek 200 metru od dalnice co kazdych par km 😀 Tak napis

                  PS: Maladu neznam, jestli myslis Malagu, tak si vprdeli protoze tuhle cestu znam moc dobre 😀

                2. ano Malagu, mame tam zakotvenou lod a letni byt, jezdime prez
                  ano Malagu, mame tam zakotvenou lod a letni byt, jezdime prez Monaco kde davame jednodenni pauzu

                  a kde jsi nebo nejsi a nebo kde si myslis ze sjem me nezajima

                3. Pres Monaco? Aha, tak tipuju ze ty mas tu cestu tak na 5 dni.
                  Pres Monaco? Aha, tak tipuju ze ty mas tu cestu tak na 5 dni. Jo tak to s iPacem das vpohode jak rikam, to das i s iOnem. Ja jezdim po dalnicich , ve FR a ESP placene useky, 95% cesty po dalnici. Malaga je turistickej hnus, ale lod zni zajimave, kapitanske zkousky zatim ale nemam. Za sebe doporucuju esli na zimu do spanelska, tak andalusie, kupit hezkou „fincu“ se zahradou na venkove, klid, teploucko, pro me raj na zemi. Ale kazdy ma jiny vkus, kdyz si nekdo muze koupit iPace, tak uz je mozne cokoliv 😀

                  Ale tech tvych par stovek rychlonabijecek po par metrech od dalnice asi oba vime ze je dobry vtip a nesmysl, to je snad jasne.

      1. No je to asi tak. Lidi co mají ještě nabíjení zdarma hned
        No je to asi tak. Lidi co mají ještě nabíjení zdarma hned tak měnit nebudou a ti ostatní už mají většinou 100kWh baterky, takže nemají za co měnit. Jestli nepřijdou s kapacitnější baterkou tak asi nikoho k výměně hned tak nepřesvědčí. A ti nový zákazníci co o pořízení elektroauta uvažují sáhnou spíše po trojce neb to není tolik peněz za experiment s tak radikální změnou pohonu.

      2. Já bych zase nekoupil toho mini kripla 3, ale až přijde Y,
        Já bych zase nekoupil toho mini kripla 3, ale až přijde Y, tak MX i 3 skoro skončí. Opět Muskovo nechápání zákazníků, vše se potvrzuje, co jsem říkal, tohle se taky stane, i obav z poklesu S i X jsem se kvůli 3 bál společně s navyšováním ceny S i X…

        ale to nevadí, hlavně ať zasytí trh skutečným EV, které existuje stále jediné, a to Tesla

                1. Prpad je asi hlavně proto, že skončili daňový pobídky.
                  Prpad je asi hlavně proto, že skončili daňový pobídky.

      1. no konkurence se ještě ani pořádně nerozjela už jde do
        no konkurence se ještě ani pořádně nerozjela už jde do prdele celá Tesla 😀 Mají tři modely, jeden je tak hnusnej, drahej a poruchovej, že to už pomalu nikdo nechce a zbylé dva modely si navzájem konkurují 😀 je vidět že jsou v té Tesle úplně mimo, postaví dva sedany když celosvětově sedan je nejhorší typ karoserie 😀 všichni už to vědí dokonce už i čína 😀 A Tesla ted rychle pobouchá trojku aby měla také nějaký crossover to zase bude kvalitka takové rychlokvašky 😀

Napsat komentář