Tesla zveřejnila první obrázek kompaktního SUV Model Y

Jan Horčík - 07 Červen 2017

V americkém Mountain View se aktuálně konal výroční sjezd akcionářů Tesla. Firma tam ukázala první obrázek očekávaného malého SUV Tesla Model Y.auto Tesla Model Y teaser

Moc toho zatím z Modelu Y vidět není
foto: Tesla

Zatímco "velké" SUV Tesla Model X se relativně dobře prodává v řádu desetitisíců ročně, od Modelu Y se očekávají statisíce, podobně jako od Tesla Model 3. Kompaktní SUV/crossover by se mohl stát bestsellerem a Elon Musk očekává, že automobilce pomůže dostat se na milion prodaných aut ročně.

Elon Musk na sjezdu akcionářů znovu potvrdil, že Model Y bude postaven na novém podvozku, odlišném od Tesla Model S/Tesla Model X i Tesla Model 3. Původně měl využívat právě platformu Modelu 3 a není zatím jasné, co Teslu donutilo změnit plány.

Musk před časem řekl, že auto by mělo být připravené jít do výroby kolem let 2019 až 2020. Na obrázku je dobré si všimnout, že Tesla se opět pokouší obejít bez postranních zrcátek. To zkoušela už u Modelu X a 3.

Už před časem také Musk potvrdil, že v Modelu Y už nebude klasická olověná 12V baterie. Model Y má ještě výrazněji než Model 3 zjednodušit výrobu, zejmény díky lépe propracované kabeláži.

Výrobní linka pro Model Y má být "úplně jiná", mnohem automatizovanější. Dále dodal, že baterie pro Model Y se budou nejspíš vyrábět v Gigatovárně 1, ale samotné auto bude potřebovat novou továrnu.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nie je mi celkom jasne na čo spúšťajú reklamnú kampať na auto, ktoré bude k dispozícii za 2-3 (alebo 4?) roky.

btw: kedy majú spustiť výrobu 3-ky? stále platí ten červenec?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

thestreet.com/story/14167133/1/tesla-s-battery-loses-power-in-trading-wednesday.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo TM3 červenec. Odhalení TMY může být krytí pro nějaký průšvih či problém s TM3. Vždycky je dobrý mít schovaný nějaký ty esa. TM3 problém, neva TMY už se chystá a udrží akcionáře. I kdyby se TM3 problem nekonal tak supr, uvedení TMY je jen další nabuzení akcelerace = příslib lepší budoucnosti ;)

google.com/finance?q=TSLA

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byvaly generalni reditel CD pan Zaluda inkasoval dotaci 100 milionu Kc na vyrobu 12V autobaterii bez olova. Dodnes zadne baterky nevyrabi a dotace jsou v cudu.
Jinak 12V LiFePo4 baterka do auta se da koupit za 2-3 nasobek ceny obycejne olovene. Ma nekdo zkusenosti s takovou baterkou?

Kamarád měl pár let v autě ojeté Winstony a přežily to. Ale žádné měření před a pod se bohužel nedělalo a nedělám si moc iluze, že by byly po takovémto používání v moc dobrém stavu. Problém je, že aby se to udělalo správně, musel by tam být nějaký teplotní management, aby se v mrazech baterka nezačala po nastartování nabíjet alternátorem dřív, než se trochu prohřeje.

A ekonomicky ani prakticky to nedává žádný smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam sportak cabrio Boxster a v lete je Pb v poradku, ale pres zimu nejezdim. Minulou zimu jsem dal elektronickou nabijecku aby se nevybijela. I kdyz ta nabijecka je vyslovne na stale nabijeni, tak baterka nakonec praskla a vytekla. Musel jsem neutralizovat kyselinu louhem a praskem do peciva...
Winston pry vydrzi nekolik mesicu a nevybije se. A pry vydrzi mnohem dele nez Pb.
Mozna to zkusim nejdrive na zahradnim trakturku. je dvouvalec a 23PS a ma take problemy s Pb pres zimu. Sezonni provoz neni uplne dobry pro Pb.
Take jsem uvazoval o supercapacitorech.

A neni snazsi/jednodussi/levnejsi udelat to, co se dela u motorek - baterku odpojit, vyndat, strcit do sklepa, kde nemrzne, na jare dobit a namontovat zpatky?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Souhlas. Jenom bych doplnil, že tu baterku není nutné na zimu vyndavat (když je nabitá, tak jí mráz nevadí), ale stačí úplně odpojit (aby jí nevycucl centrál, alarm a další obvody, co jsou stále pod napětím i když auto stojí) a hlavně dobít! Protože pokud bude dlouho ležet nedobitá, bude mít hromadu času sulfátovat.

V prvé řadě zahoďte tu nabíječku, protože evidentně nefunguje správně a výrazně překračuje maximální napětí kolem 13.5V. V akumulátoru pak po nabití vypukne elektrolýza, ono známé bublání nebo vaření, což znamená, že se vám voda z elektrolytu mění na vodík a kyslík. U starých otevřených akumulátorů to bylo celkem fuk, protože plyny snadno unikayl ven přes vyšroubované zátky a úbytek vody v elektrolytu se dolil destilkou. Moderní utěsněné akumulátory (nebo nedejbože AGM či GEL) už dolít bez hrubého násilí nebo navrtávání nejdou a přebíjením je spolehlivě zničíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LFP baterie pro startovani

zkusenosti viz zde gwl-power.tumblr.com/tagged/StartingCar

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejlepší jsou superkapacitory:
youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dekuji za info. Vypada dobre. Nahradim starou Pb baterku novou LiFePO4 baterkou Winston.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/350020/byvaly-sef-cd-dostal-dotaci-100-milionu-je-z-nej-vyrobce-autobaterii.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

euro.cz/byznys/exsef-ceskych-drah-chce-dobyt-svet-s-lithiovymi-autobateriemi-1312168

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Česku se rozběhla výroba revolučních baterií HE3DA

hybrid.cz/v-cesku-se-rozbehla-vyroba-revolucnich-baterii-he3da

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

youtube.com/watch?v=4dqa8R8kPAI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jan Procházka vysvětluje výhody baterí HE3DA

youtube.com/watch?v=Qe4FJBDfhOM

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

he3da.cz

olife-energy.com/batteries/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale funkční www stránky už má a to byla hlavní podmínka pro získanou dotaci :-)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Modelu Y už nebude klasická olověná 12V baterie.."
To jako fakt v modelu S/X je klasická olověná baterie???

Kyselinová.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

kdysi se tady jeden majitel tesly chlubil jaka je tesla super. kdyz potreboval vymenit tu baterku, jaka pohodova byla jeho cesta do vidne, jenom jednou dobijel, servisu tam mu dali kavicku, vymenili osoupanou klicenku, vymenili baterku a v pohode dojel zpet do prahy. no proste tesla je ta nejlepsi. jsem neveril vlastnim ocim, kdyz jsem to cetl.

Obrázek uživatele Martin67

Jo, to jsem byl asi já. Nutno říci, že Tesla není vhodný vůz pro každého a její servisování má i svoje negativa. O tom žádná. Každopádně platí mj. to, že každý spalovák vám bez varování rovnou vypoví službu, když mu lehne baterka. Tesla Vám to naopak dá včas předem vědět, abyste si mohl servis zařídit. Na druhou stranu u většiny spalováků je výměna baterie jednoduchá věc, která nevyžaduje návštěvu autorizovaného servisu. To u Tesly bohužel nelze, pokud tedy člověk není odvážný dobrodruh.
Lhůty pro objednání jsou ve Vídni dlouhé. V jiných městech je to celkem přijatelné.
A ještě pro informaci, nepatřím k ekoteroristům, kteří budou prosazovat Teslu za každou cenu. Mám rád všechny hezké vozy a důkazem je, že jsem si aktuálně pořídil pro radost sběratelský kousek, okruhový speciál BMW M4 DTM z limitované edice. Jezdit v tom by mě však už nebavilo, na to už jsem asi starý a na servis se teda netěším už vůbec. To bude na 100% noční můra. (Jistěže to není mé první BMW)...
Co mě ale úplně rozsekalo, je služba BMW Connected Drive. Tento volitelný prvek výbavy posouvá současné vozy BMW ve srovnání s Teslou do automobilového pravěku. To bylo veliké zklamání. Myslel jsem, že BMW je dnes už o dlouhé míle dál. No škoda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se týče výměny baterie v Tesle, viděl jsem video na YT, kde ji jakýsi Američan měnil za lithiovou, a nepřišlo mi to nějak zvlášť složité. I já bych si na to troufl, a to jsem technický antitalent.

Obrázek uživatele Martin67

Beru zpět svoji úvahu, že dnešní spalováky vás rovnou bez varování odstaví. Bývávalo to tak, ale možná, že dnešní vozy už mají včasné varování o nutnosti výměny autobaterie, podobně, jako to mají Tesly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když mám problém s baterkou, nastartuji přes kabely, nebo pořídím baterku novou na každé pumpě.
Pokud mám auto normální značky, tak to vyřeším po telefonu a servisák přijede až ke mě do garáže. Říká se tomu garance mobility.

Jiný holt vysází tři míče, pak se musí objednat na servis pár měsíců napřed, jet s rozbitým autem do Vídně a ostatním vysvětlit, jak je to vlastně super. Každému podle jeho gusta.

Navíc tihle lidi většinou umí tak akorád držet v ruce ajfoun a matlat po něj prstem. Když bys jim dal do ruky šroubovák nebo klíč tak ublíží sobě nebo autu :).

...a presne kvuli tomuhle mindsetu mas v zivote velky hovno...

tak velký zas né, to bys mi křivdil :D, ale mám alespoň čisté svědomí, že mě nemusí "živit" jiní a nikoho nevykořisťuji.

Ty delas jako by sis snad mohl vybirat :D

Tak jistě, se svými postoji moc ne, a lézt jiným do prdele, jen aby tě vynesli na "výsluní", to opravdu ne. :)

Neni treba nikomu nikam lezt, to mas zase jen v hlave nejaky bordel a predsudky. Zapracuj na tom, lepe se ti povede.

Ale nemám, mám jen už celkem dost roku, abych nevěděl jak to ledas jak "funguje" a kolem mě prošlo i dost těch úspěšnějších, a také jsem potkal i ty, kteří si pak i z té výšky pěkně nabili hubu. Takže školit mě netřeba. A taky, je to otázka i životních zásad, kam až je človek schopen zajít.

Obrázek uživatele Martin67

Nepřekrucujte to. Nikdo neříká, že je super jezdit na servis do Vídně s každou ptákovinou. Na servis mě Tesla objednala jen pár dní předem a nikoli měsíce. Takhle přesně se vyrábí hoaxy. A pochopte prosím, že nemůžu přece za to, že si někdo jiný nemůže koupit blbý auto za čtyřku. Já osobně to přeju každému. To jak je tu vidět ne každý pochopit dokáže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne, kazdej spalovak bez varovani vypovi sluzbu, kdyz mu lehne baterka. To je zarucene pravdiva zprava. Sirte ji, prosim, dal.

O tom, jak je dostupny servis, se dozvite na forech tesla klubu. Rekord z Norska je 9 mesicu. Pochopte prosim, ze vas nikdo neobvinuje z toho, ze si nekdo jiny nemuze neco dovolit. To se trochu moc litujete.
Nicmene se pokuste domyslet fakt, ze auta za 3 mice opravdu dopravu nijak nezlepsuji.

Obrázek uživatele Cipísek D

:))) přepálenou baterku na benzince anebo tlačenku v penny coooo :))) Autobaterii jedině takovou jako z prvovýroby přeci!! tyoe kerej blbec kupuje jiný značky když jedničku má zababku na dosah ruky to nechápu

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když mi u spalováku jednou za 10 let lehne baterka, tak si dám den padla, dvakrát kliknu na netu a druhý den mi ji pošťák donese na práh domu ;)))

autobaterie-varta.net/konfigurator/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to jsou mi novinky, 10 let že vydrží autobaterka z olova.
A varta to je spíše odpad mezi baterkami. Prostě koncernovka.

Obrázek uživatele Cipísek D

no jasně mám to odzkoušený jinak bych vám to neradil paka :) už 3-tí a to lítám denodenně a krátký tratě jaroletopodzuim zima. Ale samozšejmě ji nesmíš montovat do VW konzerv Fóbijí a francouzáků kde elektrika je udělaná k tomu aby ti permanentně praskaly žárovky :)))DDDDD Kvalita jedině BMW !!! :)))))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Martin67

To jsou kokotiny. Dobře všichni známe životnost 12V autobaterie.
A Cipísek má spalováka? No to jsou teda věci!
Aha, teď to vidím. Není Cipísek jako Cipísek! :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako vravis pozname. Za seba poviem, u mna v Seate original Bosch 12rokov (uz v mrazoch ked postala nevladala startovat, v lete by este sla). Benzin 1.4 a dedina - takze skor dlhe trasy. Ine auto tiez benzin, kupene stare z bazaru a baterka isla este dlasich asi 5-6 rokov....

Záleží na tom, jak to auto často používáte. Když jezdíte často a pravidelně, akumulátor se udržuje nabitý, nestihne sulfátovat a pak klidně vydrží i těch 10 let. Pokud někdo jezdí málo a baterku neudržuje jinak (třeba solární udržovací dobíječkou za okno), tak může baterku měnit klidně co dva roky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je divný, Já jezdím jen tak 2x týdně a baterka ve Škodovce byla 10 let než jsem to auto prodal. A to šla 2x úplně do nuly, když odešla signalizace rozsvícení světel. Po nabití nabíječkou šlapala dál jako hodinky. Nikdy nebyly žádné problémy se startem. I v mrazech.

Do nuly jít může, to samo o sobě nevadí, ale musí se zase co nejdříve nabít. Kromě toho z hlediska kapacity dokáže i baterka s 1/4 původní kapacity při udržování v nabitém stavu startovat pořád stejně dobře jako nová, pokud zrovna není -20 a nemáte starý dýchavičný disel.

Obrázek uživatele Cipísek D

ale jóo jsem to furt ja Cip nekdy i anonym antonym ferda mravenec podle nálady chňápeš ;) Ano Mam furt spalovací popelnici Bramboru na LPG a autobaterie Varta vydrží v kvalitne udelany eletrice BMW 10 let, odzkoušeno. Starty pristani studený nejlepší sou uzený :))) Ani nevim že nějaká autobaterie v autě je. Nabíjení?? to sem nikdy neřešil. Jako vážně kupuj prostě kvalitu a kraviny neřešíš :)))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Jenom kávičku? :D Tu vám uvaří dnes v každěm garážovém servisu. U Tesla servisu bych očekával rovnou celý oběd a k tomu sváču na cestu zpět :D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla servis je smutny pribeh. Cekacka ctvrt roku opravy banalit na trikrat a presto spatne plane sliby ale kavicka a usmevavi lide to je fakt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ať žije ekologie, jet na výměnu autobaterie cca 1000km a zabít tam celý den, jenže co očekávat od snobů, ekologické chování asi těžko

Obrázek uživatele Martin67

Nevím co má výlet do Vídně Teslou společného s ekologií ty sandále!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vám to fakt nepřijde tak nějak zbytečné? :D A jo, pardon, čím více elektrických kilometrů, tím lépe pro planetu. :D :D :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no nepřijde vážně. Je to paráda udělat si den volna, zadára po superchargerech si dát výlet do vídně, nějaký kafíčko ale samozřejmě nesmíš 24h votročit šáde-kanárkům a ještě je žádat o neplacený volno do TESLY :)))))))))

PS: PRVNÍ ŠÁDEVOTROK co si na parkoviště před Mladobouleslavskou Kolbenku dotáhne novou holku TM3 má PADÁKA !! :))))DDDDDD

Obrázek uživatele Martin67

Máte pravdu, mohl jsem pro planetu udělat něco jiného. Třeba o tom jenom kecat. A tak já například dal přednost Tesle a ježdění na baterky. Vše je otázka volby a já jsem rád, že nikomu nečudím pod rypák, když přidám "plyn".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdybyste opravdu neco chtel udelat, omezite individualni dopravu autem. Ja to delam pravidelne.
Ale chapu, ze uzivateli fora jde hlavne o kecy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Haha, už vidím jak si ráno říkáte: Dneska pojedu sockou abych udělal něco pro planetu :-) Pěkně kecáte. Máte auto v servisu, to bude ten důvod. Já MHD nejezdím a klidně to přiznám. Jsou jiné důvody pro elektromobilitu než nějaká nablblá pseudoekologie, ale to asi těžko pochopíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1+

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blázni jeden větší kecal než druhý :))) jízdy bych omezoval (jako že neomezuju jezdím na levný LPG) zásadně jen kvůli drahýmu benzínu ale NIKDY kvůli levný ELEKTRICE a už vůbec ne kvůli ZADARMO SUPERCHATGERU. proto JEDINĚ TESLA !! :)))) Radost z jízdy ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak je to taký velký problém, zavodni-baterie.cz/?action=detail&id=ID170#

Jj tesla servis se kazdym dnem zlepsuje. Dobre videt ze se snazi nez TM3 dorazi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla je nejlepší na světě. Všechny ostatní automobilky ten vývoj jen simulují to aby tě mohli nadále drbat ;))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

Obrázek uživatele Michelin

Ano. Pro palubni system. Dobiji se z hlavni baterie pokud ta neklesne pod 5% kapacity.

---

To Tesla dává křídla. 43tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj, díky byrokraciji ;)

youtube.com/watch?v=oXt31Mrfsx4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V modeli S je to niekde za maskou, u X neviem kde, ale je tam tiež.

Obrázek uživatele Martin67

V TMS před faceliftem je 12V baterka mezi předním sklem a kufrem u spolujezdce a není snadné se k ní vůbec dostat. Nová verze TMS a TMX pak má tuto baterii podobně, ale více na straně řidiče.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26