Tesla zveřejnila finanční výsledky za 2. čtvrtletí 2017

Jen pár dnů po předání prvních elektromobilů Tesla Model 3 jsou tu finanční výsledky společnosti. Rezervací na Model 3 je nyní 455 000!

Elektromobil Tesla Model X u nabíjecí stanice Tesla Supercharger
foto: Tesla

Příjmy společnosti Tesla za 2. čtvrtletí 2017 (Q2) činily $2,79 mld. Z toho $2,29 z oblasti automotive, $286,78 z energetických produktů a $271,17 mil. je za položku „služby a ostatní“.

Provozní výlohy činily v tomto čtvrtletí $908 mil. a čistá ztráta se vyšplhala na $401,4 mil. Tesla má údajně k dispozici $3 mld. v hotovosti.

Objevily se také podrobnosti k jednotlivým produktům. Například už začínají první dodávky solárních střešních tašek Tesla. Mezi prvními je na svých domech mají Elon Musk a JB Straubel.

V konferenčním hovoru Elon Musk řekl, že Model Y přeci jen BUDE postaven na podvozku Tesla Model 3, ačkoliv v minulosti prohlásil, že nikoliv. Naštěstí mu to spolupracovníci rozmluvili.

A možná se také nebude jmenovat „Model Y“, protože přeci jen kupovat si auto jménem „Proč?“ nemusí být pro některé lidi úplně srozumitelné.

  • Tesla zaměstnává dnes 33 000 lidí!
  • Vyzkoušela baterie, které je možné dobít během 15 minut. Ale za cenu vyšší ceny a nižší energetické hustoty.
  • Elon Musk znovu potvrdil, že na konci roku by měl proběhnout zcela autonomní výlet z Los Angeles do New Yorku. Ale přiznal, že to také nemusí dopadnout.
  • Už nyní se plánují Gigatovárny číslo 3,4,5 a 6! Po jedné určitě dostane Evropa a Čína, ale přesné lokace budou oznámeny až koncem roku.
  • Tesla má 455 000 rezervací na Tesla Model 3, když započítává i 63 000 zrušených rezervací.
tisková zpráva

76 Comments on “Tesla zveřejnila finanční výsledky za 2. čtvrtletí 2017”

  1. Pane Horčíku, prosím o opravu. Nejspíše to mělo být
    Pane Horčíku, prosím o opravu. Nejspíše to mělo být takhle: „Z toho $2,29 miliardy z oblasti automotive, $286,78 miliónů z energetických produktů a $271,17 miliónů je za položku „služby a ostatní“. Úplně to nevychází, ale jinak mi to smysl nedává.

      1. Mě se teď asi nejvíc líbí do města a na občasné
        Mě se teď asi nejvíc líbí do města a na občasné delší trasy BMW i3 REX, tohle si dokážu představit jako druhé auto do garáže, dojezd ve verzi 33kW až ke 400 kilometrům, dobře se s tím parkuje (má to úžasný rejd) a ten generátor pro nabíjení baterie považuju za skvělý nápad, taková pojistka, když není prostě kde nabít a není už ani na dojezd jinam. To se bude čím dál více hodit, protože přes den se mi už občas stane, že jsou nabíječky obsazené a bude daleko hůř, pokud s tím nezačnou stát a výrobci elektřiny něco dělat.

          1. Těžko říct, poruchovost jednoduchého motoru 650 ccm bude
            Těžko říct, poruchovost jednoduchého motoru 650 ccm bude asi nulová, spíše možná elektronika kolem něj. Každopádně funkčnost toho systému je super, řidič si nastaví např. ať motor udržuje baterii na 15% a on vždy na chvíli sepne dobije +2% a zase vypne. Dnes jsem vyzkoušel pražské echt centrum, kde je průměrná rychlost asi 15km/h a průměrná spotřeba byla 8,8 kWh/100km v modu EKO PRO (ještě je EKO PRO + ale tam nejede už klima).

        1. me se technicky libi hybrid synergy drive a vsechny podobne
          me se technicky libi hybrid synergy drive a vsechny podobne systemy. a ve vsech podobach. hybrid i plugin hybrid. a ve vsech znackach. od toho, co ma toyota, lexus, az po malo zname podobne systemy v americkych karach, viz treba chevrolet, anebo take ford. pokud vidim nejakou budoucnost v nejblizsich letech tak je to prave tahle technika. ev dlouho bude opravdu jenom pro mestske vozy. pokud dotace nezamichaji kartama. kazdopadne BMW i3 REX je take zajimavy pocin a ma svoji logiku a ciloveho zakaznika.

        2. Za tu cenu už je ale T3 se stejným dojezdem, lepším
          Za tu cenu už je ale T3 se stejným dojezdem, lepším prostorem a čistou stopou.
          A být v ČR tolik nabíječek jako směrem na západ, REXe by nikdo neřešil.
          Je to jen pro ty, co jsou vystrašený z toho, že někde zůstanou viset.

          1. Za podstatně vyšší cenu za 2-3 roky bude T3 (tisková
            Za podstatně vyšší cenu za 2-3 roky bude T3 (tisková oprava) 🙂

            Ono je to taky o pohodlí, včera jsem se vracel po 250km cestě domů, zbývalo málo kilometrů na dojezd, nejel jsem ale k nabíječce, ale domů, po cestě naskočil generátor, dobil baterii o ten zbývající dojezd a nemusel jsem nic řešit.

                1. A kolik že stojí i3 s REXem?
                  A kolik že stojí i3 s REXem?

                2. Dnes prakticky koupitelna BMW i3 REX podle webu vyrobce
                  Dnes prakticky koupitelna BMW i3 REX podle webu vyrobce 1.112.800Kc
                  Dnes ani teoreticky nekoupitelna M3 na evropskem trhu E49k+DPH (E59k), cili nejakych 1.544.749 Kc.

                  Nebo pokud se budeme drzet americkeho trhu $42k (i3 REX) a $49k (M3).

                3. Když to teda musí být hned, tak si za 1,5 milionu si radši
                  Když to teda musí být hned, tak si za 1,5 milionu si radši koupím ojetou TS z Německa s najetými 30ti tisici než prťavou i3 bez výbavy,výkonu, dojezdu…

                4. A hlavně bez sítě rychlonabíječek SC všude zdarma. BMW
                  A hlavně bez sítě rychlonabíječek SC všude zdarma. BMW sice k autu dává kartu na přístup k nabíjecí síti, ale je to takové pofiderné.

    1. 6stá giga je samozřejmě zatím ve hvězdách mají i tak
      6stá giga je samozřejmě zatím ve hvězdách mají i tak starostí s 1dničkou a 2jka se taky ještě dostavuje

      kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/

      1GIGA – Reno
      2GIGA – Solar
      345GIGA – 🙂 čína eu austrálie jesi to trumpeta ovšem nezatrhne 😉

    2. Plán na finální dostavbu GF 2 kterážto je tou v Nevadě,
      Plán na finální dostavbu GF 2 kterážto je tou v Nevadě, je až v roce 2020. Tesla nemá prostředky na rychlejší stavbu, a pokud by finance měla, aby neporušila dotační balíček který na danou stavbu od státu Nevada získala v podobě jak financí na stavbu tak půdu pro ní zdarma, tak ji ani dříve dostavět nemůže. Daná stavba se musí řídit dle časového plánu který byl určen Nevadou již v roce 2014, a porušením by Tesla o danou továrnu přišla.

      Většinový podíl Gigafactory nevlastní Tesla ale Panasonic, a to v poměru 16% ku 84%. V daném poměru také dané společnosti do stavby investují. Jen marketing obrací pozornost tak, aby se zdálo, že je to dílem Tesly kterážto je mnohem zajímavější z pohledu marketingu a pozornosti.

      Ani šest takových továren ve finální podobě by nestačilo na uspokojení celosvětové poptávky po vozidlech, odhad je okolo padesáti pokud by se počítalo výhradně s elektromobily pro osobní dopravu. Pro nákladní dopravu je to dalších přibližně patnáct.

      Je tedy zvláštní, že máte neustále potřebu psát o nějakých game over a podobných nesmyslech? Pro zajímavost v automobilovém průmyslu se ročně protočí přibližně $5,2 bilionu, a Tesla se na tom i při prodeji 1 milionu aut ročně bude podílet přibližně 1.5%, v čem tedy vidíte game over?

      1. game over vidí ve fosilních áftamabílkách tos nepochopil?
        game over vidí ve fosilních áftamabílkách tos nepochopil? budou mít šmitec páč náskok tesly by se pak rapidně zvětšil 😉
        A 50tá giga je hvězdárna páč fosilní áftamabílky furt elektromobily jen simulují (krom NISSAN 😉

      2. Ja netvrdim ze Tesla bude jedina kdo bude vyrabet EV. Ja
        Ja netvrdim ze Tesla bude jedina kdo bude vyrabet EV. Ja tvrdim ze Tesla bude vyrabet nejlepsi auta (ano, ne jen EV, ale auta) s nejvetsimi marzemi a kvalitou v masovem meritku. Tomu rikam Game Over pro konzervy. Tesla se stane Applem v auto prumyslu. iPhone take tvori jen procenta prodanych kusu v globalnim meritu, ale presto ma nejvetsi zisky ze vsech!. To je pozice kam se chce kazdy bussines dostat. A tesla ma k tomu namireno skvele. Jen at si tesla vyrabi svych par milionu aut rocne o zbytek se postaraji kozervy a dodaji ty zbyle shity na kterych vydelaji par korun.

          1. Tak je tu snad nejaky proces, nebo si myslis ze Apple vznikl
            Tak je tu snad nejaky proces, nebo si myslis ze Apple vznikl pres noc? Jinak mas pravdu, maji super nekvalitni motory,baterie, proste cely powertrain stoji za hovno a je jeden z nehorsich na trhu i ta cela konstrukce vozu je nekvalitni a malo bezpecna 😀 Ty budes asi jeden z tech truhliku co hodnoti kvalitu vozu podle toho jesli jsou sedacky dost mekke a jesli maji drzaky na piti, zeano 🙂 Prosimtebe, co se tyce kvality celeho vozu tak je tesla technologicky uplne nekde jinde nez cokoliv co se dnes prodava.

            1. Já jsem jeden z těch kteří u Tesly řešili reklamaci. To
              Já jsem jeden z těch kteří u Tesly řešili reklamaci. To že ty hodnotíš auto pouze podle pohonného ústrojí a baterií neznamená, že kvalita vozu se určuje pouze podle nich.

              Tesla není dále technologicky v celém spektru techniky vozu, ale jen v některých částech, a to je docela rozdíl. Ostatně spousta částí Tesel pochází od automobilek jiných, a Tesla si je pouze licencuje a odebírá dané díly.

                1. On resil houno..Teslu si tak akorat prohlizi na fotech na
                  On resil houno..Teslu si tak akorat prohlizi na fotech na netu..

                1. napada me zaveseni a odpruzeni podvozku, ono toho asi bude i
                  napada me zaveseni a odpruzeni podvozku, ono toho asi bude i vic nez predchozi diskuter napsal

                  jinak asi by stalo jeste za doplneni, ze bez investice od dvou fosilnich automobilek by Tesla davno neexistovala, a to priznal i Musk

                2. Mluvilo se o těch pneumatickejch tlumičích, ale ty stejně
                  Mluvilo se o těch pneumatickejch tlumičích, ale ty stejně myslím nevyrábí přímo Mercedes, ale nějaká německá rodinná firmička. Takže jak moc je to know how Mercedesu nebo nějakého dodavatele? V současnosti jsou auta hidně poskládaný z dílu od dodavatelů.

                  Co by přiznával vždyť je to obecně známý fakt, že Toyota a MB tam měli podíl a že jejich RAVky a Béčka měli baterky a pohony vod Tesly.

                3. A hned je potřeba i dodat, jak to slavný německý Mercedes
                  A hned je potřeba i dodat, jak to slavný německý Mercedes v elektromobilu typ B zprasil tím, že tam nedal rychlonabíjení. Takže právě o prázdninách 2017 s ním po prodejích v jednotkách tisíců za celou dobu výroby končí. Prostě zabíjet nápady dinosauři fakt umí.

                4. Tak jako Tesla tak i kupříkladu Audi si musí vzduchové
                  Tak jako Tesla tak i kupříkladu Audi si musí vzduchové absorbéry pro podvozek licencovat od Mercedesu, to kdo to vyrábí je zcela nepodstatné, patent na to vlastni Mercedes který to v tom stavu v jakem to Tesla využívá vyvinul, nejvtipnější je, že ty absorbéry které používá Tesla jsou přesně ty samé co používají v Audi na modelu 6, jsou 100% stejné a zaměnitelné, a vtipná je i rozdílnost cen tech identických dílu, kdy originální sada s logem Audi stoji v Audi 2320 eur za sadu, a ta sama originální sada jen s logy Tesla stoji 3860 eur. V obou případech se prostě použil nabízený návrh a do vývoje se tak nemuselo dát v podstatě ani haléř.

                  V době kdy mel Daimler v Tesle podíl, tak to bylo řešené cross licencí, dnes za to Tesla platí poplatky

                  Takové díly nebo systémy se proste nevyplácí si vyvíjet, při daném vývoji by totiž museli respektovat a vyvarovat se technik a postupu které jsou již nějak vázané patenty, cos by je děsne omezovalo a bylo by to pro ne tak extrémně nákladné.

                  V podstatě podobně to dělali i s autonomními funkcemi dokud se s Nvidii nerozhádali, HW a SW ale stále od nich musejí brát, protože než si vyvinou vlastní, tak to par let zabere.

                  Dle toho co je za rozborky na netu, je od Tesly přibližně 40% Tesel, zbytek jsou díly od subdodavatelů. Licenčně je pak údajně vázáno na 15% dílů v Teslách použitých.

                5. Link na ty rozborky?
                  V současný době si většina

                  Link na ty rozborky?
                  V současný době si většina automobilek skládá auta z dílů od subdodavatelů ne? jeden kámoš co se vrtal v BMW byl z těch novějších modelů už dost votrávenej, že už je to všechno stejnej šit.
                  Někdy jen rebrandujou hotový auta, třebas ten novej Mercedes pickup což jen vyšňořený Nissan Navara. Nebo si rovnou nechaj od někoho jinýho vyrábět celý auta sakumprásk.

                6. Pokud vím, vzduchové tlumiče jsou stejné i pro Mercedes E
                  Pokud vím, vzduchové tlumiče jsou stejné i pro Mercedes E třídy, tak přední stojí 45 tis. Kč/kus (dala se ukecat cena 68 tis. za oba). Velmi rády odcházejí mezi 150-200 tisíci km.

            2. – bezpecnost: Tesla tezi z baterky v podlaze, ale z eby mela
              – bezpecnost: Tesla tezi z baterky v podlaze, ale z eby mela nejak etxra vychytanou bezpecnost pro small overlap (statisticky nejvic celnich srazek) se fakt rict neda, tam je na tom naprosto stejne jako vetsina automobilek – proste je postavena na test, aby si tam ziskala procenta a oslnovala bezpecnosti. Volvo ma small overlap vychytan uz od XC90 2004 a mnoho dalsich veci, tam je jeste proad lidrem, hlavne proto, ze nikdo dalsi se bezpecnosti vicemene nevenuje vyjma plneni testu.
              – kvalita: doufejme ze stoupa, ale ja jsem byl z novinarskeho kusu ve Svedsku pomerne vyznamne rozladen: a ano, kvalita je pro mne i ta mekkost sedadel, ticho ve voze (projedte se v necem stejne cenove relace k Tesle a uvidite, jak vypada ticho bez vrzani), a celkove zpracovani, v nem je pro mne Tesla na urovni Skody Rapid ve vyssi vybave, a to neni dobrou vizitkou vzhledem k cene.

              Ano, verim, ze jednou to bude fajn, ale zaroven moc dobre vim, ze elektropohon ma v porovnani se spalovaky brutalni vyhodu ve meste (skutecne emise tam jsou uplne jinde + brzdy misto rekuperace), a dost doufam, ze mestska vozidla, taxi, zasobovani lokalni a autobusy budou co nejdriv elektricke, daleko radsi, nez ze po dalnicich budou jezdit Ska.

              1. To jsou naprosté nesmysly, ale těch je ostatně plný web.
                To jsou naprosté nesmysly, ale těch je ostatně plný web. Každý majitel Tesly ví co má v garáži a zná dobře servis, jak to tam chodí. Kdyby to byl šmejd, těžko bych si koupil už druhou Teslu.
                Pokud jde o servis, učit by se naopak mohly všechny ostatní automobilky. Jenže to nemohou, protože by se smluvní servisy neuživily, kdyby opravy prováděly zdarma tak, jak to dělá Tesla.
                To je mimochodem důvod, proč Tesla nepodporuje prodej i servis prostřednictvím dealerů. Kdyby to uvolnili, všechny servisní služby by začaly smluvní servisy kasírovat a to by pak byl šrumec. Myslím, že úplně stačí, když Tesla smluvní servisy využívá jen na opravy havarovaných vozů, tj na opravy, které hradí viník nehody. A ano, tam jsou to vážně pěkné pálky. Jenže na žádné takovéto faktuře nenajdete logo Tesly. Tyto peníze končí v kapsách smluvních servisů…
                Trošku mě dráždí, když se v diskuzích papouškuje to, co údajně někdo někde slyšel anebo četl. Pokud by lidé psali jen své vlastní zkušenosti, dozvídali bychom se všichni pouze relevantní informace. Jenže to by se hejteři nejspíš ukousali nudou. To dá rozum.

                1. Jenze obed (teda pardon, servis) zdarma neexistuje 🙂 V lepsim
                  Jenze obed (teda pardon, servis) zdarma neexistuje 🙂 V lepsim pripade se s nim pocitalo a je schovany v cene auta (stejne jako SC), v horsim uzira z rozvoje firmy, protoze se s nim nepocitalo.

                2. Po opravě vozu vystaví servis fakturu s výslednou částkou
                  Po opravě vozu vystaví servis fakturu s výslednou částkou 0,- EUR. Podle vás se nejedná o bezplatnou službu? Podle mě ano a držím v ruce o tom důkaz v tištěné podobě. Pak nerozumím vašemu názoru, že servis zdarma neexistuje (a ten oběd měl být jakože humor. Už chápu).

                3. Tak ja vubec nezpochybnuju fakturu s 0.
                  Ale vzhledem k tomu,

                  Tak ja vubec nezpochybnuju fakturu s 0.
                  Ale vzhledem k tomu, ze servisaci chteji nakrmit rodiny, elektrinu nebo vodu jim taky zadarmo nedodaji…, nekdo to proste nakonec zaplatit musi. A jedina otazka je, jestli to jsou zakaznici (v cene auta) nebo akcionari (v nizsim zisku)… To jsem tim chtel rict.

                4. Ano, rozumím. Vzhledem k astronomické ceně Modelu S/X
                  Ano, rozumím. Vzhledem k astronomické ceně Modelu S/X předpokládám, že si to předplatil zákazník při koupi. Tak se alespoň Tesla tváří.
                  V této souvislosti však vidím tento přístup za neudržitelný s příchodem Modelu 3. Proto předpokládám, že Tesla brzy uvolní svojí servisní politiku a nechá dělat běžný servis i smluvní partnery. Pak pochopitelně skončí současný velkorysý přístup k zákazníkům. Smluvní servis se bude muset uživit sám.
                  K této úvaze mě vede i fakt, že servisní centra Tesly jsou již dnes dost zahlceny. Asi nejhůře je na tom Vídeň, protože je spádová pro širokou oblast (A, CZ, SK, HU). Nechci tu ale šířit nějakou paniku, takže akcentuji, že objednací lhůty jsou v jiných servisních centrech Tesly opravdu přijatelné, v rámci jednotek dnů (zejména Norimberk nebo Berlín).

        1. Tak zatím ty ekonomické ukazatele hovoří o něčem jiném,
          Tak zatím ty ekonomické ukazatele hovoří o něčem jiném, Tesla stále jen proklamuje jak bude v černých, ale zatím má do černých čísel daleko. Tesla má jednu výhodu a to neskutečně tolerantního zákazníka, fanatika co nechce vidět nic ostatního. Jestli bude Tesla Applem je otázka času a určitě bych neodsuzoval velké globální značky, které vyrábějí jak si žádá trh, jelikož jen zákazník určí co se bude vyrábět a prodávat. Nemám nic proti Tesle ani EV obecně, sám mám již druhý hybrid, ale určitě to nebude mít Tesla za pár let tak lehké a mluvit o náskoku 10 let a více není tak zcela na místě. Např. Toyota má s bateriemi v autech zkušenosti již 20 let, byla defacto první kdo je více uvedl do provozu, začít dělat čistě EV vozy nemusí být pro takto silnou značku problém, ale zatím to tak nechtějí, o důvodech můžeme jen spekulovat. Představa o rychlé změně v horizontu pár let na EV je zatím z mnoha důvodů jen scifi.

          1. Vpohode, kdo chce videt cerna cisla v kvartalu, at si koupi
            Vpohode, kdo chce videt cerna cisla v kvartalu, at si koupi akcie BMW, kdo chce videt zmenu a investice do budoucich generaci, at si BMW nekupuje a koupi si Teslu. To je na kazdem z nas. Kdo se boji, nesmi do lesa. Samozrejme ze Tesla riskuje, Tesla neni jistota, Tesla je nejista budoucnost, ale nekteri z nas radsi vsadi vse na budoucnost ktera stoji za to, nez na jistotu ktera stoji zahovno.

          2. Nelze být v černých číslech při tomto investičním
            Nelze být v černých číslech při tomto investičním kolotoči, spíše horské dráze. To odporuje ekonomice.
            Tolerantní ten zákazník Tesly je, protože mu to zřejmě vyvažují věci, které netolerantní zákazník spalovacích vozů považuje za nedůležité – ticho, automat, hladké řízení, předplacené palivo do konce života, možnost palivo si sám vyrábět, absence vibrací, jedů, prašných částic a dalšího sajrajtu, minimální servis a spousty a spousty dalších věcí.
            Aby Tesla dorostla na úroveň Apple to asi bude trvat, auto si nekupujeme stejně často jako PC, mobil či tablet, ale stát se to může. Může být ovšem technologickým lídrem.
            Pokud by spalovací dinosauři začali brát elektromobilitu opravdu vážně, tak to může mít Tesla těžké. Ale oni si na ni stále jen hrají a na trh dodávají v podstatě vývojově i užitkem jen to, co Mitsubishi se svým iMiev před 10 lety. A pokud násobí letos dojezdy těchto prvotin, tak zase nejsou schopni plnit poptávku. Nebo nedodávají na některé trhy raději vůbec. Proč třeba Toyota nechce je podivné, když zkušenosti má, ale možná je to opravdu celé jen o bateriích. Někdo je prostě vyrábí a vyprodal kapacitu. Postavit novou baterkárnu pak není jen tak a trvá to. Do té doby není co produkovat.

            1. Souhlasím, o ekonomice podniku něco málo vím, pokud by
              Souhlasím, o ekonomice podniku něco málo vím, pokud by byla takto mladá automobilka s masivními investicemi v černých tak by to nebylo zcela standartní, psal jsem to z důvodu toho, že Tesla měla snahu stále tvrdit něco jiného, možná, že nyní je již nohama více na zemi. O benefitech plynoucích z elektro vozu nebudu polemizovat, osobně mám blíže k EV než spalovacímu vozu. Nicméně co mne na tomto webu vadí je ta Tesla a EV mánie, vzlášť pár jedinců nechce vidět nic jiného a mnohdy dosti nevybíravím způsobem to dává najevo a to nemají někdy ani pravdu. Uznat názor druhé strany je pak nad jejich mentální možnosti :-). K Toyotě, ta nyní v prodejích Hybridů docela rychle roste, např. v ČR je to v meziročním srovnání za 1 pol. o cca 100 %. Není se čemu divit, HSD je technologie dostupná pro většinu, nemá omezení v dobíjení jako EV a dokáže rychleji nahradit dosavadní produkci vozů. Osobně se mne nejvíce libí jejich Plug-in, kde je škoda, že jej nenabízí ve více modelech.

      3. Každý má právo si myslet cokoli, třeba i to, že Tesla je
        Každý má právo si myslet cokoli, třeba i to, že Tesla je oproti ostatním automobilkám pouhý mravenec. Nepište ale sem naprostý nesmysly. Mj. vlastnická struktura GF je přesně opačná. Tesla se zavázala do ní investovat 5 miliard USD a Panasonic asi 1,5 miliardy.

          1. Tak jste narazil na příkladnou dezinformaci, která mohla
            Tak jste narazil na příkladnou dezinformaci, která mohla vzniknout třeba chybným překladem. Web je plný záměrných i neúmyslných chyb a my všichni jsme jejich obětí dnes a denně. Mnohdy není snadné se správně zorientovat. V příadě Gigafactory se jedná skutečně primárně o projekt Tesly s menšinovým partnerstvím Panasoniku. Kdyby to bylo naopak, na té budově by jistě byly všude nápisy PANASONIC a nikoli TESLA. (Na to ostatně postačí pouhý selský rozum).

            1. Jen se optám, odkud vy čerpáte informace o vlastnických
              Jen se optám, odkud vy čerpáte informace o vlastnických podílech Gigafactory?

              Jen aby dezinformace nebyli na obou stranách.

              wikipedie ohledne GF

              A doporučuji přečíst si i odkazy dole pod textem, na který odkazují čísla. Dá se tam dočíst že Panasonic se měl původně podílet na výstavbě GF 30-40%, další odkaz je pak na prohlášení Tesly kde se píše, že Tesla prohlásila, že partneři Tesly do stavby a zařízení GF investují mezi 5 až 6 miliardami dolarů.

              také se tam uvádí, že Tesla do GF investovala do září 2016 přesně 608 milionů dolarů, tato cifra je dohledatelná i ve čtvrtletních finančních zprávách. Panasonic naopak potvrdil investici 1,6 miliardy +3,86 miliardy z prodeje dluhopisů které budou postupně v plné výši použité na stavbu a vybavení GF.

              Z textů které jsou dostupné se dá soudit jen toliko, že vlastnické podíly samotné budovy jsou dosti nejasné a napsat kolik procent komu patří nelze přesně. Výrobní kapacity a stroje na baterie, ale zřejmě patří pouze firmě Panasonic.

              Selský rozum je největší nepřítel faktu, každý jedinec má totiž vlastní selský rozum 🙂

              1. Informace získávám průběžně, že všech možných
                Informace získávám průběžně, že všech možných zdrojů, nejčastěji zde na Hybridu. Vše kolem Elona mě celkem zajímá. Do nedávna jsem ten cvrkot sledoval trochu víc (Reuters, Blomberg), protože jsem do akcií Tesly investoval, ale nedávno jsem podlehl vidině slušného zisku a akcie jsem prodal. A teď mi je to pochopitelně líto. Už nikdy je nekoupím tak, jako před dvěma lety 🙁
                Přesné zdroje vám s omluvou neuvedu, na to jsem příliš velký lenoch, navíc už ani nevím, kde jsem to četl. Každopádně ve mě vzbuzujete zvědavost, jak to s těmi podíly je aktuálně. Nemohu vyloučit nějaké změny v poslední době, ale nechce se mi věřit, že by tak významné přeskupení majetkových podílů v GF nevěnovaly zainteresované weby dostatečný prostor.
                Ještě mě napadá, nemá Panasonic většinový podíl v GF2 na výrobu solárních panelů? Tam by mi to dávalo větší smysl. Ale to už bych vařil z vody…
                Pokud narazíte na nějaké relevantní informace, napište, rád budu mít ve věcech jasno. A klidně si případně i nasypu popel na hlavu, páč i mistr tesař se někdy utne… 🙂

                1. Tak jsem se na tu Wikipedii mrknul a skutečně to tam
                  Tak jsem se na tu Wikipedii mrknul a skutečně to tam vyznívá tak, že Panasonic do GF1 sice plánoval investovat 1,5 až 2 miliardy USD, ale že dalších 3,8 miliardy hodlá investovat prostřednictvím dluhopisů. Z informací se ale nelze více dopátrat, jak to ve skutečnosti dneska je. Tak uvidíme, jestli se někde něco aktuálnějšího neobjeví…

    1. Taky doufám, že jim to vydrží. Navíc jsem vymyslel, že
      Taky doufám, že jim to vydrží. Navíc jsem vymyslel, že jejich elektrický náklaďák se bude jmenovat !

      Za prvé to dohromady udělá S3XY!
      A za druhé vykřičník vypadá jako náklaďák shora (kabina + náklad)

      (Patent pending.)

Napsat komentář