Tesla zve na odhalení svého elektrického náklaďáku

Jan Horčík - 04 Listopad 2017

Už 16. listopadu Tesla odhalí svůj nový elektromobil. Tesla Semi bude velké nákladní auto schopné ujet i s nákladem až 500 km na jedno nabití.auto elektromobil Tesla Semi nákladní kamion

Původně měl být nákladní elektromobil Tesla Semi odhalen už koncem letošního září. Datum bylo odsunuto na konec října a nakonec až polovinu listopadu. Teď už to ale vypadá skutečně definitivně.

Elektrický truck Tesla Semi se bude z velké části skládat z komponentů, které Tesla využívá při (pomalu se rozjíždějící) výrobě Tesla Model 3. Na jedno nabití prý ujede až 500 km. Další podrobnosti si Tesla i Elon Musk schovávají až na polovinu měsíce.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak jsem přehlédl finální informaci jakou má Tesla M3 v základu kapacitu baterie jak tu udávanou tak tu skutečnou? Nebo ještě ty nižšší baterie nedodávají?

Obrázek uživatele Kuk

off

Do okolí Fukušimy se vracej lidi, akorát je musej zásobovat drony
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/lide-se-vraceji-k-fukusime-ale-ve-mestech-nikdo-nevari-a-neprodava-o-zasilky-se_1711041148_rez

Cena šrotu pomáhá "čistit" mořské dno od vraků z 2. sv. v.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/z-morskeho-dna-mizi-vraky-valecnych-lodi-zlodeji-je-rozebiraji-kvuli-oceli-i_1711050950_mos

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mercedes vytrubuje do sveta, ze v elektrickych nakladnich autech jsou dokonce dva kroky pred Teslou. Tak se uvidi, zda je Tesla zase preskoci.

predstava takhle elektrifikovane nakladni dopravy je totalni fantasmagorie. to uz i ty troleje na nakladacich jsou mensi pitomost. a jakoze pitomost je i to slusna. urcite si elektricky tahac najde sve misto a urcite hybrid na cele s panem horcikem budou jeste dlouho nadsene a nekriticky psat oslavne clanky ale pri soucasnem stavu technologii s ohledem na ekonomiku takovehohle provozu se jedna a jeste dlouho bude jednat o naprosto okrajovou zalezitost. a kdyz rikam dlouho, myslim tim opravdu dlouho. do doby nez technologie nepokroci dramaticky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no je fakt že pokud chceme regulovat délku života populace na planetě a sekundárně podporovat farmacii k ještě většímu výzkumu lidskýho druhu měli bychom ze sociálního hlediska zachovat DÍZLOVOU NÁKLADNÍ DOPRAVU a kamiony samozřejmě taky. Povětšinou za posledních 2 tísíce let technologický pokrok znamenal jen větší zlo pro planetu takže když bude žít míň lidí jako třeba nevyspalých kamionáků rs jen pro ni dobře ;))))

csfd.cz/film/245635-ghost-in-the-shell/prehled/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Troleje mi jako pitomost nepřijdou. Vlaky, tramvaje a trolejbusy také mají troleje a množství kamionů na dálnicích je také velké. Rozhodně lepší troleje na třeba 20% dálnic + malá 500 kg baterka s dojezdem třeba 100 km než 2500 kg s dojezdem 500 km. Navíc díky trojejím nemusíte čekat při dobíjení, nabíjíte za jízdy.
V Německu už testovací troleje stavějí:
twitter.com/hashtag/ehighway?lang=cs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tech trolejich mi prijde pomerne blby, ze nevymysleli standard na ktery by se mohli pripojit i osobni automobily, jinak nic proti. On dojezd 500km znamena dojezd tak akorat po rychlonabiti z prazdna behem bezpecnostni prestavku, kterou musi delat kazdy ridic kamionu po kazdych dvou hodinach. Zaklad ovsem je, aby mel moznost behem teto prestavky nabijet...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, ještě troleje pro osobáky.
Další nesmysl - on bude kdejaký vořežprut ještě obsluhovat složitý sběrač...

vlakum a tramvajim staci jedna trolej. a pevna vzdalenost troleje od koleje. prirovnavejme to spise k trolejbusum. a ted k tomu proc je to pitomost. ani tak nenavidena nafta, na kterou jezdi moderni kamiony velice efektivne nenadela takove emise jako energeticky mix, ktery v republice mame. o alternativnich palivech nemluve. takze ano. pokud nam ze zasuvky poleze cista energie muzeme se bavit. zatim je elektrifikace nakladni dopravy, tedy ty, kde se naklady a zisk opravdu pocitaji na halere, naprosto mimo realitu. cest vyjimkam. o tech se tu docteme urcite hodne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsou emise jako emise. Z uhelných elektráren jde neškodné CO2, mají filtry, apod... Kamiony smrdí na dálnicích a ve městech. Pokud jedete na dálnici za kamionem, tak ten smrad čucháte, i když v nízké intenzitě. Ve městech je to ještě horší.

Urcite by byla Praha cistsi mesto, kdyby tramvaje a metro nahradila naftovymi autobusy. neni nad vas velice efektivni moderni naftak ...

Obrázek uživatele Anonym123

nepoznám Vás, ale - pamätám si prahu okolo 1958, 1969/70, 77-90, chodieval som tam s rodičmi, neskôr s manželkou a deťmi. najmä v tom poslednom období (77-90) som si jazdiac na vlastnom aute, že srad nie je vinou áut, ale PALIVOM! z dvojtaktu natankovanému mimo čechy nešiel taký smrad ako z (vtedy) moderných štvortaktov (i tuzexových).
ps - v prahe neplatí únijné nariadenie, že úľavy občanom musia byť rovnaké pre VŠETKÝCH občanov únie? myslím parkovanie BEV za jednorázovú registráciu 100Kč.

brilantni argumentace.

Nejaky doverihodny zdroj k tej vasej hypoteze ze energeticky mix v CR je horsi co sa emisii tyka ako vonavka z vyfuku kamionu by sa nasiel?

ask google. trebatady duveryhodnost jsem nezkoumal. kdyz tak dejte nejaky protivyzkum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo , ale začátkem minulého století se taky všichni kováři, výrobci sedel a koňských postrojů smáli, když se začali vyrábět první auta...
Někdo začít musí.... a pionýři vždycky sklízeli jenom posměch....

Bohužel to ještě nějaký čas potrvá, ale co má budocnost v dopravě osobní i nákladní : spalovací motor, nebo elektromobilita ?
(Elektrický trajekt si taky 10 let nazpátek nikdo neuměl představit)

Slovy klasika:

Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat....

Howgh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Joe:
Elektrický trajekt na akumulátory je nesmysl, stejně jako jakýkoli další akumulátorový dopravní prostředek vyšších hmotností.
Zatím ještě nemáš znalosti a nevíš, co znamená termín "energetická hustota", takže ti tyhle fantastické pohádky připadají snadno uskutečnitelné.
Akumulátorový pohon má smysl jen pro lehká vozítka, u kterých se předpokládá malý akční rádius.

Obrázek uživatele Kuk

Nevidíš si do huby ty akumulátore, zaraž si tu vrtuli jeśtě víc do hlavy, plácni si na ní kosmodisk a přestaň dávat na odiv svojí tupost a neznalost. Mezitím vrať svůj výúční list i papíry na hlavu :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuk:
Jsi primitivní pubert, neznáš základní věci.
Energetická hustota materiálu nedovoluje vyrobit takové akumulátory, aby bylo výhodnější používat elektrické pohony velkých a těžkých dopravních prostředků.
Současný boom těžkých osobních akumulátorových vozidel pomine, je to jen záležitost podepřená dotacemi.
Osobní automobil max. do 600 kg pohotovostní hmotnosti, akční rádius kolem 80 km - tam jsou hranice výhodnosti.

Pani, preco ta agresivita...
Tu je prispevok, ktory som na temu elektricke trajekty pisal presne pred dvoma rokmi.

""""""
Uz v minulosti sa vyrabali elektricke lodky a lode, hlavne pre prevadzku na extremne chranenych jazerach.
Elektromobilita v lodiach je dnes efektivna pri plavbe cca do jednej hodiny, takze sa objavilo dost projektov, kde prerabaju stare dieselove lode na cisto elektricku bateriovu prevadzku.

napr v Stokholme: http://www.wired.com/2014/04/stockholm-electric-ferry/
dlzka: 75foot = 22,86m
100 pasazierov, 10 min nabijanie, trasa plavby 1 hodina
pohon 335kW diesel bol nahradeny dvoma 125kW elektromotormi
Baterie 180kWh NiMH
max. rychlost 9 uzlov=16,7km/h

No zacinaju aj moderne projekty budovania cisto elektrickych trajektov na "zelenej luke".

Trajekt "Ampere" pre 120 aut a 360 pasaziarov
Katamaran z hlinika dlzka 80m, sirka 20m
goo.gl/xBPcc3
goo.gl/PYugjb
10 minutove nabijanie na kazdom brehu pocas vyjazdu/najazdu aut a vystupovania/nastupovania pasazierov,
trasu plavby 5,7 km prekona trajekt za cca 20 minut, denne 34 krat, max. rychlost 10 uzlov = 18,52km/h (20 minut plavba a 10 minut nabijanie)
Kapacita baterii na lodi 1MWh, kapacita baterii na oboch brehoch po 410kWh, napatie 900V, akumulatory Corvus LiPo, vaha 1Mwh baterii na lodi je 10 ton.
(kvoli linearnemu zatazovaniu elektrickej rozvodnej siete sa pomaly nabijaju baterie na brehu a potom sa rychle (za 10 minut) z nich "preleje" elektrina do akumulatorov na lodi)
Na lodi su dva elektromotory po 450kW na plavbu (v kazdom plavaku jeden) plus po dva elektromotory v kazdom plavaku vpredu a vzadu na manevrovanie v pristave.
Vyroba prvej lode tohto typu bola ukoncena v oktobri 2014 a do prevadzky isla v maji 2015. medzitym boli vyrobene dalsie dve, ktore su uz v prevadzke

"""""

Chechto, zase kecáš. Běž si machrovat někam na dětské pískoviště, tam ti to možná budou žrát, jak jsi "prozíravý vezír".

https://www.google.cz/search?q=electric+trajekt&rlz=1C1GGRV_enCZ769CZ769&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiDmK7xxanXAhVEXBoKHWIcBmkQ_AUICSgA&biw=1218&bih=933&dpr=1

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele Radovan

Opravdu? Proto jezdí po brněnské přehradě už desítky let akumulátorové lodě? Proto trajekty dělají ve Skandinávii na elektřinu? A co takhle konstrukce lodí, kýl, zatížení spodní hrany atp., to je nic? Zkusil jste plout po vodě v něčem lehkém?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

ja nepochzbuji o elektricke budoucnosti. ja pochybuji o soucasne generaci baterek jako prostredek k dosazeni toho cile. ta k ty budoucnosti nepatri. proto me prosim neprirovnavejte k vyrobci sedel. a pokud se ptate co ma budoucnost, jestli spalovaci motor, nebo elektromotor, tak vam s radosti odpovidam, ze oboji. a jeste dlouho se na tom nic nezmeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle fórum je pro nadšence elektromobility a alternativních systémů pohonu. Je úplným plýtváním času sa tady navzájem urážet a dokazovat si, kdo má pravdu.... Taky se mi líbila v roce 1972 naše první Škoda 100.... a uznávám fortelnost lidí, kteří dokážu vyrobit třeba krásný 12-ti válec... Určitě mají cit jak pro techniku i estetiku.

Fórum pro nadšence spalovacích motorů je ale bohužel na jiné adrese...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Joe:
Ano, pro nadšence.
Avšak vyjádřit se mohou i realisté (ty mezi ně nepatříš, nemáš dostatek technických znalostí).
Je jasné, že spalovací motory zůstávají např. v letectví nepřekonatelné už jen kvůli energetické hustotě použitých paliv...

Obrázek uživatele Kuk

Chechto, přeštaň sem už vylejvat svůj kýbl mindráků z toho že neumíš ani zatlouct hřebík a kup si hračku na uklidnění :D
http://pictures.swedemom.com/pictures/CSF015b.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslím že exkurze u kima by ti prospěla a kdyby si tě tam i nechali paráda ;) nebo z toho tady v tý civilizaci dočista zblbneš! :)))

Obrázek uživatele Anonym123

lenže, ak by písal v správnom DUCHU, pridelili by mu pc, pripojenie aj potravinové lístky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to stejná fantasmagorie jako nákladní doprava letadlem, armáda taky neřeší spotřebu paliva, náklady na pořízení, vytížení, takže Tesla si klidně může vozit veškerý materiál potřebný pro produkci všeho co vyrábí svými vlastními elektrickými náklaďáky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo demente americká řeší takže si to nejdřív nastuduj a hned pak se podepiš jasánek ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Armády spotřebu řeší právě velice hodně. Proto také armády začínají zkoušet hybridy a BEV. Zásobování čehokoliv je největší úskalí a nejdražší položkou armády. Tam kde galon paliva stojí na pumpě dolar, tak dostat to palivo na bojiště stojí 20 dolarů.

V přípravě jsou nejen hybridní těžká vozidla a tanky které se již i různě na testování používají, ale i BEV s extendery pro těžká vozidla a tanky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná spotřebu paliva neřeší ruská armáda. Ale ta americká ji řeší jako jednu z priorit..... Stačí číst Armádní noviny ....

Obrázek uživatele Kuk

blá blá blá

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla má problémy, potřebovala by deset gigafabrik

zive.cz/clanky/tesla-ma-problemy-potrebovala-by-deset-gigafabrik/sc-3-a-190325/default.aspx

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkusím to ráno najít, ale vyšel teď někdy článek o tom co tak brzdí TM3, jak se předpokládalo, problém je s tím sestavovat baterie z článků a mělo by tam dojít k vyššímu zapojení techniky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Psali jsme o tom zde.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom případě mají na clenatechnice dost velký ping, nebo je to jenom pokračování.
cleantechnica. com/2017/11/02/panasonic-ceo-says-tesla-model-3-production-bottleneck-now-understood-battery-pack-production-now-fully-automated/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na vyuzitie tohto stroja bude treba hladat velmi specificky segment trhu. Pochybujem, ze je vela transportnych spolocnosti, ktore si mozu dovolit drahy stroj nechat 'nekonecne' hodiny pripojene k superchargeru. Amortizacia bude drahsia ako naklady na palivo.
Pokym elektromobilita ma zmysel na dochadzanie do prace (pomale nabijanie pocas parkovania doma alebo v praci), tak toto je toho presny opak.

Obrázek uživatele Anonym123

LÍDL vo švajčiarsku ROKY rozváža/ztaváža TOVAR do obchodov - dobíja počas nakládky/nakládky. a vychytávajú muchy. s logistikou, batériami, výkonom elektromotorov, ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pro začátek jim budou stačit kšefty fabrika - sklad kde se to přesně vejde s odpočinkem u nabíjení

Obrázek uživatele Kuk

Pokud by to nemělo moc dojezd a delší nabíjecí časy tak jim v pohodě stačí shorthaul segment, což je v USA asi 25 %, jenomže oni mířej výš. Hlavně to nedělaj stylem tady máte auto a nabíječky ať postaví někdo jinej. Jakmile to prokáže rentabilitu tak nastane změna přes noc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já myslím že vy posuzujete jen jeden kus ze skládačky. Osobně očekávám kompletní životaschopný ekosystém jako Tesla předvedla u osobní elektromobility. Tzn. ten tahač bude mít +500kWh baterii a k tomu nesmyslně velký točivý moment. Těch 400-500km EPA s nákladem to opravdu dá. K tomuto Tesla dodá +1MW Supercharger v3, který to dobije za 45minut na 80% dojezdu. Samozřejmě součásti SuC v3 již bude Powerpack a PV elektrárna, takže si budete moci SuC v3 postavit klidně někde v poušti...

Technologie na to vše tu již nějaký ten pátek leží, jen ji prostě zatím všichni velcí hráči vědomě ignorovali.

kdyz odmyslime tu predstavu SuV v3 v pousti. pocital jste jak veliky musi byt ten pv panel, pripadne jak dlouho na nej musi sviti slunicko a jakou musi mit ten PV kapacitu aby se ten kamion dobil? myslim si totiz, ze tyhle predstavy jsou z rise snu.

Obrázek uživatele Anonym123

"přiměřeně" veľké - japonci majú parkoviská (pre zamestnancov) prekryté panelmi, z ktorých nabíjajú BEV počas pracovnej doby.
ps - púšť je dostatočne rozľahlá a nenarazíte na aktivistov, ktorí by sa priväzovali ...

Já poukazuji na to, že při současném stavu techniky je to realizovatelné bez větších obtíží. To jestli se to zaplatí, respektive o to bude zájem nemám potřebu řešit. Tak ještě jedno upřesnění.

Jeden +1MW SuC v3 bude ekvivalentem zhruba 8-10stojanového SuC v2, který se dnes už staví na každém rohu s tím, že se již dnes rozšiřují na +20 stojanů. Z energetického hlediska jeden SuC v3 bude potřebovat jedno 1250kVA trafo. Dále SuC v2 se již dnes často osazují Tesla PowerPacky, u SuC v3 bude +1MWh Powerpack pravděpodobně standardní součást. Jeho dimenzování pak bude nastaveno dle místních energetických podmínek. Pokud se SuC v3 postaví v blízkosti VN tak Powerpack ani nebude potřeba, pokud se postaví "v poušti" tak bude osazen +1MWh Powerpackem. Ale ani 10MWh by dnes již nebyl problém, vše je pouze otázkou ceny a návratnosti = logicky by Powerpack SuC v3 zároveň sloužil pro regulaci frekvence v síti, což by je samo o sobě při současných cenách za tuto službu zaplatilo v horizontu 6-7let.

Samozřejmě že v místě kde není vůbec žádný přívod energie to nikdo stavět nebude, ale díky powerpacku podle mých propočtů postačí místní příkon ze sítě pouze 100kW v kombinaci řekněme s 50-100kW PV elektrárnou, které dnes již také stojí skoro na každém rohu, kde je trochu místa, což v poušti obvykle bývá. Samozřejmě slabou přípojkou se pak ale připravujete o možnost regulace frekvence protože k tomu potřebujete těch +1MW výkonu do sítě nacpat.

pri soucasnem stavu techniky je realizovatelne skoro vsechno, co si tady kdo vysnije. v tom s vama souhlasim. z toho ale nijak nevyplyva, ze to je jednak ekonomicke (jak sam pisete) a ze to je ekologicke. je nesmysl investovat neskutecne penize do elektrifikace dopravy za situace, kdy jednak samotna vyroba energue neni bezemisni a jednak jine zdroje znecistovani nejsou elektrifikovane (napr vytapeni). a jinde jsou ty uspory vuci vynalozenym nakladu znatelnejsi.

Bavit se o emisích při výrobě el. energie je úplně bezpředmětné, protože tu je potřeba vyrobit tak jako tak srovnatelné množství i pro spalováky, akorát tam se spotřebuje oklikou pro těžbu, rafinaci a přepravu ropy na něco, co můžete tankovat. A kromě toho, elektrická energie se vyrábět 100% bezemisně dá a ten poměr vůči výrobě z fosilu neusátle stoupá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po 4 hodinách jízdy bude muset mít přestávku, takže kamion ujede dejme tomu za 4 hodiny 300 km, zbývá dojezd 200 km, pak bude půl hodiny nabíjet, dobije dejme tomu 100 km jízdy, celkem bude mít tedy zásobu na 300 km, zas pojede 4 hodiny, ujede dalších 300 km ( to je od začátku jízdy celkem je to 600 km, pak bude 2-3 hodiny skládat a za tu dobu nabije na superchargeru do plna. Jen je třeba mít všude superchargery.

jednak kdyz pojede rychlosti 100km/hod tak ujede 400km. a jednak posledni vase veta je naprosto klicova. vidim to na superchargery kazdych 100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kamiony nemůžou jezdit stovkou. Mají povoleno max. 80km/h. Tak jsem vycházel z průměrné rychlosti 75km/h a to sotva dosáhnou na dálnici, občas je kopec, občas nějaká uzávěrka a musí zpomalit.

95 km/h je obvyklá rychlost kamionů, kterých se "chytám" do dlouhých kopců s e-NV200, abych něco ušetřil - třeba z Prahy kolem Naháče. Pak na Vystrkov dorazím třeba i s 20ti procenty. Kdyby byla po cestě ještě jedna rychlonabíječka (jako třeba teď z Vystrkova do Brna jsou Ostrovačice - díky za ně), mohu jet sólo pořád klidně 120 km/h. Takže kamiony jezdí běžně kolem 100 km/h (i více).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

haha ty řidiče IQ tykve co mnohdy řídí kamiony vůbec nezajímá co je povoleno, při sjíždění prudkého kopce kde mají maximálně povoleno 50km/h jezdí často i 100 a více

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

do Kvásin kamiony běžně lítají klidně i 150 kmh s vypnutým omezovačem a bez chcanky v laufu €JRO6 obzvlášt tak ve 3 ráno naprosto noumálně Úďo ;) asi to mají "vošéfovaný" víš vo tom to je ;)

Němčiny jsem si na škole prožil bohužel dost, takže germanismy docela dávám, i když netuším, proč se musí objevovat v diskuzích, ale "chcanky v laufu €JRO6" mi vážně nic neříká. A Úďo je co? Jakože že je to udělatelný, tj. proveditelný? Všiml jsem si i v diskuzích na jiných webech, že se takhle lidi někdy vyjadřujou, ale vůbec nevím, čím je to způsobeno, to dělají lidi někde od hranic, nebo jak?

Obrázek uživatele tvkuba

Že by "chcanky = močovina = AdBlue = aditivum, co se vstřikuje do výfuků např. nákladních vozidel pro plnění Euro 6?
Viz:https://cs.wikipedia.org/wiki/AdBlue

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon