Tesla zpětně rozšířila neomezený Supercharging na všechna auta

Koncem minulého roku Tesla oznámila konec nabíjení zdarma u nabíječek Supercharger. Aktuálně to ale vzala zpět a zpětně u všech zakoupených aut aktivuje neomezené nabíjení zdarma.

Dobíjení elektromobilů Tesla Model X a S u nabíječky Supercharger. Jedna taková nová aktuálně vyrostla v Bratislavě.
foto: Tesla

Překvapivý krok Tesla zdůvodňuje tím, že podle jejích zákazníků je právě neomezený přístup k nabíjecím stanicím Supercharger tím, co mnohé příměje k tomu, aby svým známým a kamarádům doporučili nákup elektromobilu této značky.

Tesla navíc aktuálně rozjela nový program doporučení (referral), v jehož rámci mohou současní majitelé dát až pěti svým známým kód, díky němuž budou dotyční moct také nabíjet zcela zdarma u nabíječek Supercharger a navíc získat slevu $1000 při nákupu Tesla Model S/Tesla Model X.

Taktéž každý současný majitel vozu Tesla, který si pořídí nový Tesla Model S či Tesla Model X (nikoliv Tesla Model 3) bude mít nabíjení zdarma po celou dobu, co budou auto vlastnit.

Jakmile ale vlastnictví auta přejde na někoho jiného, tedy první majitel jej prodá, nabíjení již zdarma nebude. Pro Electrek.co Tesla upřesnila, že pro elektromobily Tesla koupené do 15.1.2017 platí doživotní nabíjení zdarma pro daný vůz, nikoliv na majitele.

U aut koupených po 15.1.2017 původně Tesla přidělovala 400 kWh volných dobíjecích kreditů po jejichž vyčerpání musel majitel platit poplatky lišící se podle států. Pokud někdo tyto poplatky již zaplatil, Tesla je nyní zpětně vrací.

Tesla

46 Comments on “Tesla zpětně rozšířila neomezený Supercharging na všechna auta”

  1. Tedy zas mi chybi zdroj te zpravy, na strankach Tesly jsem to
    Tedy zas mi chybi zdroj te zpravy, na strankach Tesly jsem to nenasel. Kazdopadne z toho, jak je to napsane v clanku nevyplyva, ze je to konec zpoplatneni. Zvlast pro Model 3. Spis si s tim jeste chteji pohrat a pouzit to jako marketingove lakadlo.

        1. Nejde ani tak o to „s“ a „z“. Ale tady mi to přišlo fakt
          Nejde ani tak o to „s“ a „z“. Ale tady mi to přišlo fakt trefný popis současné elektromobility. Skvělá „správa“ (rozuměj marketing, očekávání ~ správa oveček) a „zpráva“ (rozumněj realita, tj. zpráva podpořená reálnými daty bez emocí).
          Prostě jen taková asociace.
          Pokud jsem se dotkl kolegy ze slovenska, tak se omlouvám, moje slovenština je VÝRAZNĚ horší, než jeho čeština 🙂

    1. Na jak dlouho ?
      Je potřeba oživit prodeje ?
      Model 3 Mnozí

      Na jak dlouho ?
      Je potřeba oživit prodeje ?
      Model 3 Mnozí na něj čekaji jako na spásu elektromobilů .
      Je to jako iPhone. Prinesl inovace, které ovlivnily i konkurenční produkty jiných značek . Tak doufám, že Model 3 ovlivní konkurenční produkty jiných značek a hlavně žvýší dostupnost .

  2. Budoucnost patří elektromobilům
    Mnozí stále považují

    Budoucnost patří elektromobilům

    Mnozí stále považují elektromobily za nepraktické a ve skutečném světě nepoužitelné – mají krátký dojezd, nabíjení trvá celou věčnost, a navíc je pořízení automobilu na elektřinu velmi nákladné. To už ale dnes neplatí. Díky technologickému pokroku se výrazně prodloužil dojezd a zkrátila doba nabíjení elektromobilů a klesá také jejich cena. V neposlední řadě se rychle zahušťuje síť dobíjecích stanic. Elektromobily se tak stávají plnohodnotným dopravním prostředkem. A Skupina ČEZ je u toho.

    V České republice je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. V posledních letech přitom na českých silnicích přibývají stále rychleji, v loňském roce majitelé zaregistrovali 271 nových aut na elektřinu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Nedávná studie společnosti Roland Berger předpokládá, že v roce 2020 se v Česku prodá až 7 tisíc vozidel s elektrickým pohonem. V roce 2025 by elektrický pohon mělo mít každé páté nově prodané auto v Česku.

    Příležitost pro energetiky

    Takové množství automobilů, které pro svůj pohon potřebují elektřinu, představuje pro energetiky významnou příležitost. Čtvrt milionu těchto aut může spotřebovat tolik elektřiny, že na její výrobu bude potřeba celý jeden blok jaderné elektrárny. Nedávno proto Skupina ČEZ navázala partnerství s automobilkou Škoda Auto.

    ČEZ také už několik let buduje po celém Česku síť dobíjecích stanic. Projekt Elektromobilita ČEZ nyní v Česku provozuje přes 70 dobíjecích stanic a je tak největší sítí svého druhu nejen v rámci Česka, ale i celého regionu střední a východní Evropy. ČEZ navíc dobíjecí stanice průběžně modernizuje. Nyní je v síti 25 rychlodobíjecích stanic, které elektromobil „natankují“ během několika desítek minut, už do konce dubna by se ale zásuvky pro rychlé dobíjení měly objevit na všech 70 stanicích ČEZ.

    Ani toto není konečné číslo. Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje ČEZ v letech 2017–18 na hlavních tazích napříč Českou republikou. Celkem 42 stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.

    1. Nechcem kaziť náladu, ale elektromobily sú ešte stále
      Nechcem kaziť náladu, ale elektromobily sú ešte stále veľmi ale veľmi drahé hračky. Ja im fandím, čísla ale nepustia.
      Berlingo, Tipo, 301 stoja s dieselovým motorom 15kEUR.
      Model 3, Bolt 35kEUR – 5 dotácia na Slovensku = 30kEUR.

      15 kEur rozdiel = 13000 litrov nafty = palivo na 200.000km
      Keď by bolo nabíjanie zadarm o, návratnosť je po 200.000 km.

      Výmena oleja 10 rokov x 50 Eur/rok = 500 Eur.
      Aj keď som menil na vozidle zotrvačník so spojkou po 60000km za 1000 EUR, výrazne to nič nemení na návranosti.

      Nie som petrolhead, vyskúšal som Teslu S aj Leaf-a, zdravý rozum mi ale nedovolí vyhodiť cez okno 10-15 kEUR pre dobrý pocit, že šoférujem EV.

        1. ZOE za 23 je bez batérii a to auto so svojimi rozmermi nie je
          ZOE za 23 je bez batérii a to auto so svojimi rozmermi nie je vhodné pre 4 člennú rodinu, to nie je veľkosť Tipa, Berlinga, atď.

          Áno, Leafa 24kWh môžeš mať aj za 30 kEUR, síce to je len na 20% auto, s reálnym dojazdom 100 km.

          1. Tak Leafa zrovna ma objenaneho moj sef.
            Sice len Acenta ale

            Tak Leafa zrovna ma objenaneho moj sef.
            Sice len Acenta ale 30kWh baterka,6,6 palubna nabka.
            30 ka ma urcite dojazd viack ako 100km.
            Dostal to za 17k € bez dane (samozrejeme po dotacii).

            Za 26k € s danou mas na mobile.de predvadzacky ioniq primo od dealerov.

        2. A jakou výbavu řidič reálně potřebuje? Zatím neexistuje
          A jakou výbavu řidič reálně potřebuje? Zatím neexistuje automobilka (Tesly nevyjímaje), která by mi umožnila konfigurovat jen a pouze to, co chci… a v elektromobilu s jeho neuvěřitelnými dojezdy to je ještě křičící víc a co, že je ta žádaná výbava z mého pohledu?
          Vyhřívaná/ ventilovaná sedadla,
          Vyhřívaný volant
          Vyhřívané přední a zadní okno
          (lokální topení je efektivnější)
          Adaptabilní tempomat (výrazná úspora energie proti noze)
          Handsfree
          Vzadu místo pro tři dětské sedačky
          Okna (všechna) ovládaní z místa řidiče
          (možná navigace – většinou jí netřeba)
          tohle je pro mě naprosto ideální konfigurace auta pro denní použití, jedno jestli spalovací motor nebo elektromobil
          vše ostatní je „navíc“ a nechci za to platit…

            1. Tuhle výbavu v provedení jen a pouze nemá ani Tesla…tož
              Tuhle výbavu v provedení jen a pouze nemá ani Tesla…tož tak… každej mi k tomu cpe to, co nechci…kdo mi dá tohle za rozumnou cenu v LCC je vítěz, jedno s jakou technologií pohonu…protože auto není modla, ale užitná věc asi tak jako lepší rychlovarná konvice…a auto mě zajímá na 5-7let…

      1. Vypocet potrvdzujem, a prave preto som si objednal Ioniq
        Vypocet potrvdzujem, a prave preto som si objednal Ioniq electric,
        pretoze:
        – zaplatim prave 15kEUR ako za spominane Berlingo, Tipo, 301
        – tych dalsich rozdielovych 15kEUR budem platit ako mesacnu splatku pozicky a to v rovnakej vyske ako davam teraz mesacne za benzin 🙂

        = za cenu ako Berlingo, Tipo, 301, budem mat vyrazne lepsie auto ako vybavou, tak aj jazdnymi vlastnostami (a dojazd je tiez OK, lebo na cesty dlhsie ako 170 km si vezmem druhe auto v rodine – zatial spalovak).

        1. Hodně obhájců spalováků nevidí, že nákupem spalováku
          Hodně obhájců spalováků nevidí, že nákupem spalováku výdaje teprve začínají. Ano, Berlingo a Ion nejsou velikostně srovnatelné vozy, ale Berlingem jezdím po městě za 8 litrů, tedy x30,- minimálně 2,40 Kč/1 km jen palivo. Ionem jezdím podle toho, kde nabíjím, většinou zcela zdarma. Pokud bych nabíjel ze svojí FVE, kde dokážu prodat 1 kWh za 0,50 Kč, taky by mně 12 kWh/100 km přišlo na 6,- Kč, tedy 6 haléřů na 1 km. Žena nabíjí z nočního proudu, 1 kWh za 2,50 Kč, jezdí tedy za 0,30 Kč / 1 km. Oproti Berlingu i jejímu bývalému Seatu Ibiza, s nímž jezdila též za 8 litrů, podstatný rozdíl.

            1. No vždyť to taky hned v tom příspěvku píšu, protože je
              No vždyť to taky hned v tom příspěvku píšu, protože je to bohužel to první, čeho se každý (nezlobte se na mne) trouba Anonym chytí. 🙁
              Problém je totiž v tom, že Berlingo je přesně to velké auto, které mám na ty občasné převozy něčeho a dálkové jízdy, jenže 99% času jezdí po městě 10-20 km a kromě mého (byť těžkého) zadku nevozí nic více. Tedy přesně jak tady občas lidé píší, 2,5 tuny plechu SUV vozí 50 kg blondýnu, občas kilového psa a 10 kilové dítě.
              A to je prostě špatně. Jako kdyby každý z nás bydlel v 17+4, místo ve 2 až 3+1, kde skutečně bydlí. Jako na párty jednou za čas, aby měl každý kde přespat sólo nebo ve dvou dobrý, ale jinak na houby. Přitom s auty to tak děláme naprosto běžně a nikomu to divné nepřijde.

    2. Čtvrt milionu e-aut není nic pro naši energetiku. Líbí se
      Čtvrt milionu e-aut není nic pro naši energetiku. Líbí se mi výpočet pana Marušince, kde celý milion elektromobilů každý ročně najezdí 20 tisíc km a spotřebuje 20 kWh/100km (což je vše v průměru moc nadnesené) a přesto je to pouze cca 4% výroby elektřiny za rok! V celkovém saldu vyvezeme cca 15% elektřiny. Zkrátka do elektromobilů je třeba dostat elektřinu, která se tak jako tak doslova musí vyrobit a musí se nějak zužitkovat. Pokud to nezužitkujeme v ČR, tak to musíme dostat za hranice nebo to uložit do přečerpávacích elektráren (Dlouhé Stráně 650 MW a Dalešice 450 MW). Stačí jen nastavit podmínky, aby bylo hodně zajímavé nabíjet tehdy, kdy je třeba odebírat a ne ve špičkách. Takže dokud zde nebude milion EV, není třeba stavět nic navíc! Jen trochu chytrosti (smart), aby to fungovalo. S úložištěmi se posouváme do dalších levelů.

      1. Myslim si to stejne. Tipnul bych si, ze stejne jako my
        Myslim si to stejne. Tipnul bych si, ze stejne jako my zareagovala vetsina loni na konci roku na prohlaseni o konci nabijeni zdarma a objednala honem i auta, se kterymi by jinak cekali na letosni rok. Tim padem po odbourani techto objednavek mohlo dojit nyni spise k poklesu a vsichni cekaji na model3. Jenze oni potrebuji mit vytizene i linky na S a X a momentalne jsou asi v situaci kdy maji prilis mnoho objednavek na TM3 a prilis malo na S a X a tak se snazi S a X zatraktivnit aby primeli treba i cast lidi s objednavkou na TM3 k preobjednani na S nebo X.

        1. To jsou super počty. Takto to vychází v případě, pokud
          To jsou super počty. Takto to vychází v případě, pokud jste právě absolvoval tu větší prohlídku, co se dělá v intervalu 40.000 km, ale za podmínky, že rok před ní ujedete jen 3.000km. Ano, potom to vyjde na 7kč/km. Když já tady napíšu, že mě prohlídka vychází na 0,54kč/km tak je to také pravda.

    1. Pane, komunismus je (krom zabíjení odpůrců a zavírání
      Pane, komunismus je (krom zabíjení odpůrců a zavírání do žaláře) o tom, že jako všechno jako všech. Takže když budete chtít tak si půjčit sousedovu Teslu, tak to můžete zkusit. Komunismus je podvod jako církevní vedení lidí – ovcí.

Napsat komentář