Tesla znovu nabízí Model S s 60kWh baterií

Jan Horčík - 09 Červen 2016

Tesla v překvapivém kroku znovu nabízí elektromobil Tesla Model S v variantě s 60kWh baterií. Cena nejlevnějšího Modelu S začíná na €64 300, resp. $66 000.auto Tesla design studio Tesla Model S 60

Nová Tesla Model S s 60kWh baterií zajímavě snižuje "vstupní" cenu
foto: Tesla Motors

Nová Tesla Model S 60 a 60D je vstřícným krokem směrem k těm, kteří nechtějí čekat na Tesla Model 3, ale Model S 90D už je pro ně příliš drahý. Nová "60ka" je dokonce o $4000 levnější než původně nabízená 60ka.

Vtip je ovšem v tom, že nová 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.

Tesla Model S 60 nabízí dle NEDC dojezd 400 km (480 km s upgradem na 75 kWh) a zrychlení 0-100 km/h během 5,8 vteřiny. Max. rychlost je 210 km/h. Verze s pohonem všech čtyř kol (+€4700) přidává asi 8 km dojezdu (10 při 75kWh baterii).

Ze strany Tesly jde o velmi dobrý krok směrem k vyšším prodejům Modelu S i uspokojení některých zájemců o Model 3. Sluší se připomenout, že v úplných začátcích nabízela Tesla také varianta se 40kWh baterií, kterou ale rychle zrušila.

Tesla
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

preco davaju 75kwh baterku o 8000 lacnejsie? aj tak je to ziskove?
tak ma napada preco teda neponukaju rovno 75kwh za tu istu cenu?
toto nieje uplne korektne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automobilky taky mnohdy prodávají dvě stejné auta se stejnými motory, jen jeden má třeba 80KW a druhý jen softvérově upravený má 100 KW a pochopitelně je jiná cena.

nejen motory, spousta vybavy je v autech jen SW zamcena, nebo jen schazi kuprikladu potrebne ovladace

u spousty aut se da aktivovat spousty prvku za velmi smesne ceny s tim ze se dokoupi treba jiny ovladac za volant a proste se fuknce pak povolej pri diagnostice, kuprikladu tempomat nebo prvky navigace a ovladani aut

Pokud si dobře pamatuji, tak něco podobného dělala kterási firma kdysi v dávnověku s kalkulačkama.
Firmě se nevyplatilo navrhovat a vyrábět zvlášť čipy pro drahé a levné modely, tak se vyráběl jen ten drahý pajšl a u levných modelů chyběly na krabičkách u tlačítek popisky/symboly těch "drahých" funkcí.
Kdo chtěl kalkulačku "lepší", měl i cenu větší; levná vydělávala sice o něco méně, ale celkové výrobní náklady byly rozhodně menší, něž vyvíjet a dělat dva samostatné modely i s rozdílnými čipy a pořád to bylo pro výrobní firmu výhodné.
Takže kdo měl levný model, mohl použít kalkulačku i k "dražším" výpočtům, jen musel vědět co kde "nepopsaného" zmáčknout.

Skoro všechny procesory jsou stený, jenom ty míň stabilnější maj zamčený víc možností a jsou podtaktovaný. V ajfounech to funguje nemlich tak i když po marktingový masáži máte pocit jaký je ten novější dělo :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Psal jsem "kdysi v dávnověku s kalkulačkama."
Tím jsem měl na mysli přibližně kolem roku 1980. To už je elektronický pravěk :-)
Nepamatuji si značku ani rok výskytu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Polytron ?

S LCD tv je to podobný taky se liší jenom firmwarem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Věřím, po ekonomické stránce to mají vymakaný.
Proč by se tedy měl někdo nad tímto podivovat u auta?

To je proste, protoze by je ti, co koupili 75 za plnou cenu, sezrali...

A taky uz zrejme zacina byt segment, kde je ochota zaplatit pres $70k, saturovany, tak nacali $60-70k (jak uz nekdo napsal, s tim, ze cast si to stejne doplati, plus trest za pozdni objednavku, takze vlastne Tesla vydela vic)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to prostě obrovská sleva, ve snaze co nejméně zasáhnout stávající zákazníky.

Obrázek uživatele ozana

Možná počítají s tím, že většina majitelů si dříve či později kapacitu dokoupí.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 49 tisíc km.

Taky bych viděl jedním z důvodů optimalizaci výroby. Třeba mě přišlo nepraktické, že původní 60kWh baterie měla jinak osazené moduly (do modulů byly vkládány imitace pouzder článků, aby se to dobře montovalo) než 85kWh.

Jestli se nepletu tak nyní 75kWh a 90kWh mají již totožné (plně osazené) moduly, akorát používají jiné články.

No a zavádět znovu výrobu 60kWh modulů by asi také bylo dražší, než tam vkládat 75kWh, navíc s možností je za příplatek odemknout.

"navíc s možností je za příplatek odemknout"
Uspokojí se tak širší "finanční" spektrum zákazníků.

Kolik takových změn ještě bude u TS či TX než reálně bude T3 na trhu a současně gigaTov již bude produkovat. Třeba bude 100fka snížená na 75 apod. Chlapi ještě nějakej ten měsíček počkáme.

---

Elektronům Zdar!
Leaf Acenta/real 20kWh/150km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je tiez mozne, ze uz 100kWh bateriu do S/X montuju, len je bloknuta na 90kWh

100 kWh – a není to málo Antone Pavloviči?
Což takhle bez uzardění, zbytečných rozpaků a ohlížení se na realitu napsat 150 kWh?
Joj, to by se debata zdejších "expertů" teprve rozvířila. :-(

Obrázek uživatele Cipísek D

Súpr MODEL S zas pod 2.000.000 CZK

http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde???

http://goo.gl/l9IbbL

to jsou panecku vykukove, zaloha 49000 :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nerozumiem úmere tej batérii. Napr. BMW i3 má 22kWh batériu a dojazd 150 km. V 2017 plánujú zvýšiť batériu na 30kWh a dojazd až 290 km.

Tesla: s 60kwh bateriou má dojazd 408 km a 90 kwh dojazd 557 km. Keby sme použili matematiku ako pri BMW tak dojazd v 90 kWh by sa mal zdvojnásobiť proti 60kWh, nie?

S udáváných dojezdem je to bohužel stejně jako kauza dieselgate.
Pokud vím jsou 2 normy americká a evropská. A hádejte která udává reálnější dojezd? No jasně, že ta americká!
Udávaného dojezdu u Tesly v tomto případě tedy můžete věřit, kdežto udávanému dojezdu u BMW, ani za mák.

Názorný příklad je u Nissan Leaf. Kde je to potvrzené z praktických zkušeností lidí co s ním jezdí.
Leaf s 24 kWh baterii udávají dojezd 199 km. Což je údaj těžko dosažitelný i v laboratoři natož v reálu.
Naopak reálný dojezd je cca 140-150 km, s tím že za ztížených podmínek jako zima, klimatizace, velké převýšení, dálnice, apod odečítáte až desítky procent z dojezdu.

Velmi zjednodušeně se dá napsat: pro dojezd evropských a japonských aut odečtěte 1/4 až 1/3 z udávaného dojezdu a mate přibližně realistickou hodnotu.
V praxi totiž udávaného dojezdu nelze normální jízdou dosáhnout. Je to lživý údaj. Bohužel.

U amerických aut se dá udávaného dojezdu v praxi dosáhnout, ale platí že reálně je to o 10-20% méně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No sle i tesla udava v evrope NEDC dojezd a zase nissan nebo VW v USA EpPA dojezd...

To jsem nevěděl. A kolik udávají tedy pro Evropu a pro Ameriku?

Ale předpokládám, že na vzorec to nebude mít vliv.

NEDC je o 1/4 až 1/3 nadhodnocený, kdežto EPA jen o cca 1/10 až 1/5.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak evropske "dojezdy" mate i na obrazku v clanku. Pro model 60D dojezd NEDC 400km, dojezd EPA 338 km

Na NEDC rovnou zapomeňte a vycházejte radši z EPA.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

tech 150km jsi sebral kde? neplet dohromady data z testu v realu a data z metodiky co si prdnou do prospektu, i u stare 22kWh verze uvadi 190 nebo 200km, ted nevim presne

co hraje dost podstatnou roli bude i hmotnost, od urcite hranice hmotnosti bude navysovani baterie vpodstate kontraproduktivni a dojezd se nebude zvysovat tak jak by se pocitalo jen podle tabulek kapacita/dojezd, v tomto maji EV s mensi a lehci baterii dost vyhodu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie dojazdy.. Sú rovnako ako spotreba u ropakov nadsadene. 22-24 kWh batéria stačí na 150km veľmi opatrnej jazdy.. V zime a na diaľnici si môžeš 1/3 odpočítať. Takže na 200 km v zime alebo po diaľnici potrebuješ tak 45-50kWh. 200 km kľudnej jazdy do 100-110km by mal zvládnuť aj leaf 30kWh.3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by stačil dojezd i 300km, pokud by cena byla ještě nižší. Ale přesto že všichni říkají, že baterie je největší položka z ceny Elektromobilu, tak v tomto případě si myslím, že už to neplatí. Kolik by mohla stát Tesla model S s 30 kWh baterií ?

Tesla Model S nie je normálne auto.je to celohliníkový 5 metrov dlhý športový automobil..ten nikdy nebude za 30-40 K ani z 30kWh batériou.
Ak ti stačí 30kWh batéria ..tu je leaf 30kWh za 699 900czk...
http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
Ale upozornujem ze na 300km dojazd môžeš zabudnúť...budeš rád aj za 200km..v zime(-10) a dialnica (130km/h) aj za dojazd 120-130km.
Spotreba auta velkosti leaf je cca 15kWh...avšak v zime aj 23-25kWh..to isté dialnica pri 130km/h.

To není žádnej sportovní vůz, to je 7 místná rodinná limuzína. Akorát má pekelnej vodpich.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze uz "jen" 2,1 mega za zakladni verzi....

ja jiz jen asi mego a pul, ale pocitam ze me to skazi koupe baraku na konci roku a budu moct setrit nanovo :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

První zlevnění

To ne, jenom znovuuvedení staršího ekonomického modelu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Vtip je ovšem v tom, že nová 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.

To je poměrně super zpráva. Protože na to, aby se ze 75kWh baterie vzalo jenom 60kWh, bude baterie vybíjena mnohem méně a tím rapidně vzroste počet možných cyklů "nabití-vybití" klidně i víc než na dvojnásobek. Ještě by to mohlo jít do dokonalosti v tom, že když by někdo potřeboval nouzově zvětšit dojezd, tak by si mohl u Tesly otevřít 80km za nějaký poplatek a poté zase vypnout :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podľa mňa by to nemal byť problém :-)

Podle clanku na electreku to zapnuti vyssi kapacity bude jednorazove a trvale, cesta zpet neni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

momentálne ano ale je to sw zaležitost, tak by to nemal byť teoreticky problém,

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz sa tesim na to ked dakto preleze ten software a v garazi vam to odomkne na 75kWH za 500EUR :D Kua toto auto by stalo za hriech, na to co to dokaze to nieje vobec zla ponuka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tiež ma to napadlo
:-DD +1

A pak to Tesla zjistí a udělá vám z toho nepojízdnou cihlu za 2 melouny :D
Tesla taky zaměstnává hackery ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a na to ani nepotrebujú hackerov...

Všichni tam maj hacking v DNA i Elon.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne, že by to zistili.
to bola len :-DDD

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

Elektromobil a akumulace energie s dotacíEVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyPůjčte si elektromobil TeslaŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlinePůjčte si elektromobil Tesla Model X!