Tesla získala $2,7 mld. nového kapitálu; Elon Musk přebírá řízení Autopilot týmu

Jan Horčík - 10 Květen 2019

Tesla nedávno ohlásila záměr získat $2,3 mld. nového kapitálu, což později zvýšila na $2,7 mld. To se podařilo. Další novinky se týkají Autopilota.auto elektromobil Tesla Model 3 Autopilot

Elon Musk slibuje, že letos už konečně bude možné s Teslou zcela autonomně přejet celé Spojené státy.
foto: Tesla

Tesla potvrdila, že se jí podařilo prodat akcie za $860 mil. a konvertibilní dluhopisy za $1,84 mld. Automobilka využije nový kapitál na běžný provoz.

Ve stejnou dobu Elon Musk ohlásil, že přebírá řízení vývojového týmu asistenčního systému Tesla Autopilot. Právě tento tým v posledních letech výrazně a často mění složení.

Dost možná je to i proto, že se stává čím dál tím důležitější v rámci celého ekosystému Tesly. Lex Fridman, výzkumník na , aktuálně řekl, že Tesla má v oblasti softwaru a umělé inteligence takový náskok, že by to mělo dělat vrásky na čele ostatním automobbilkám.

A že to dokonce může bude znamenat zpomalení vývoje prostě proto, že Tesla podle něj nemá v tomto ohledu konkurenci. Upozornil například, že naprostá většina aut nedokáže na dálku provádět softwarové updaty a když, tak pouze u infotainmentu.

Vývojový tým Autopilota tedy prochází restrukturalizací. Opustili ho údajně někteří seniorní inženýři, jiní byli povýšeni a zpovídají se teď přímo Muskovi.

S nejspíš tím přímo souvisí i fakt, že Musk aktuálně slíbil, že dlouho očekávaný plně autonomní přejezd by se měl konečně odehrát letos.

"Mohli jsme sehrát cestu z Los Angeles do New Yorku s pomocí Autopilota minulý rok, ale až to uděláme letos, každý kdo má Teslu s Full Self-Driving balíčkem to pak zvládne taky."

Zpět na HybridPřidat komentář

Tak Tesla autopilot má prý další zářez za dekapitaci. Tušíte někdo celkové skóre, já už ty případy obětí autonomního řízení Tesly nestíhám sledovat.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že by další ohníček Tesly?? Tentokrát Hong Kong?

zerohedge.com/news/2019-05-13/yet-another-tesla-model-s-allegedly-spontaneously-self-burned-hong-kong-today

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

spalovací fosily hoří procentualně mnohem více

Uveďte jeden příklad, kdy se několik hodin zaparkované dieselové auto samovolně vzňalo.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na prima cool pisou, ze je to naprosto normalni a docela caste

Není výjimkou, že dojde k samovznícení vozu, těchto případů najdeme celou řadu i v českých končinách. Jedna událost za všechny. Auto odstavené na parkovišti začalo samo od sebe hořet.

Kdy, kde, jaké?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Jen par prikladu za dva roky - nafta a neuvedeno zda se vuz pohyboval. V ostatnich pripadech se jednalo o jina paliva nebo se vuz pohyboval - Neni to sesbirano z webu, ale z oficialniho dokumentu. Vzhledem k poctu vozidel ve svete bych souhlasil s prima cool - je to docela caste.
Co se tyce stavu vozidel tak asi take patrime k te lepsi půlce :)
2013
POŽÁR ZAPARKOVANÉHO NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU IVECO
ŠKODA OCT AVIA COMBI 1.9 TDI
POŽÁR MANIPULÁTORU ZNAČKY MANITU
POŽÁR ZAPARKOVANÉHO NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU DAF
POŽÁR NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU SCANIA 124L
POŽÁR KOMBAJNU CASE 9230
POŽÁR OSOBNÍHO AUTOMOBILU MERCEDES-BENZ GL 350 CDI 4MATIC
POŽÁR DODÁVKOVÉHO AUTOMOBILU CITROËN JUMPER 2,2 HDI
POŽÁR OSOBNÍHO AUTOMOBILU BMW 525D TOURING - Vozidlo nebylo v době vzniku požáru v provozu.
2014
POŽÁR SKŘÍŇOVÉHO CHLADÍRENSKÉHO VOZU IVECO 60 C14
POŽÁR TRAKTORU ZETOR TYP 6945. Požárem zasažený traktor byl v budově odchovny zvířat zaparkován již několik hodin před ohlášením požáru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen aby je brzy nedohnali:

businessinsider.com/why-tesla-cars-catch-on-fire-2019-4

businessinsider.com/panasonic-battery-cell-operations-tesla-gigafactory-chaotic-2019-4

Obrázek uživatele Kuk

off

Soutěž parkovacího asistenta Tesly a BMW v parkování. :D
https://www.youtube.com/watch?v=kh1mJf4u3Ws

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby ty peníze raději dali do výstavby škol v Africe, než do pichovin jako jsou auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen 1/3 válečného (zbrojního) rozpočtu uSSa (nějvětší na světě s velkým náskokem) stačí na vymýcení celosvětové chudoby. Takže o to tu nejde, jde o chaos a mentálně nemoci "made by the west" ;)

otevři oči... a to ještě nepočítám slídění, schovávání ifnromací o nás všech a hackování uSSSa po celé planetě, kde je ten rozpočet také nejvyšší na světě

Co k tomu tvrzeni dodat konkretni cisla. Tj. velikost rozpoctu, pocet chudych a klik jeden chudy potrebuje penez, aby chudy nebyl a mel dostupne... co vlastne? Potraviny, obleceni, drogerii, televizi, internet, auto, dum? Cim se meri chudoba? Nekde jsem slysel (od Urzy), ze v USA patri mezi socialne slabe i rodiny vlastnici dve auta).
Takze bez urceni parametru, castek a poctu je Vas prispevek nic nerikajici.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a proč né do Indije na chudý děti, je jich tam čím dál víc pomalu 1,5 milijardy tj 3x víc jek všech evropanů a potřebujou taky novou letadlovku a střílet rakety na oběžnou dráhu, honem posílej šup šup vyvážej měnu at seš ještě chudší zadluženej evropane :))))))))))))))))))

Obrázek uživatele Kuk

Bravo, další lidovej idiot co by někam posílal peníze. Hlavně ale ne ty jeho, že jo rsko? :D
Posílej pomoc a ne peníze ty troubo.

Cesta do pekla je dlážděná samejma dobrejma úmyslama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč jsi tak hloupej? Výstavba škol je trochu něco jiného než někam posílat peníze, ale na tomhle je vidět, že tobě škola nepomohla, takže možná nepomůže ani jim.

Obrázek uživatele Kuk

Posílání peněz na školy je taky pitchovina ty chytráku. Afrika je nesmírně bohatá a místo aby si makal na tom aby se odtamtud za pakatel vyváželo bohatství a omezila korupce, tak tam radši chceš jako trouba posílat peníze, který nejsou tvoje a suplovat tak pokřivenej systém. Bravo, ty si nevidíš ani na špičku nosu.

Už jses konečně podíval na tedle dokument nebo si stále jen pseudointelektuál s omezeným rozhledem?

Ukradená Afrika
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10418848677-proc-chudoba/212382554020007-ukradena-afrika/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Co kdyz tem detem nedovoli rodice do skoly jit (predusky, moc prace doma, strach, apod.)? Nac tam budou? Chce to lepsi reseni, nemyslite?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Popisuju co oni chtějí, ne co jsem vymyslel v hospodě u piva.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To není hloupost, jenom jiný názor než máte vy. Taky absolutně nechápu, že ze všech možností použití peněz si vyberete zrovna takovou "pichovinu" jako stavět školy v Africe a smířím se s tím :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A k čemu by to bylo?
Pokud se podíváte do encyklopedie na mapu států a IQ, tak v Africe je pod 80. Nějaké vzdělání to nezlepší.

commons.wikimedia.org/wiki/File:National_IQ_per_country_-_estimates_by_Lynn_and_Vanhanen_2006.png

Peníze na Afriku se dávají minimálně 50 let a tím že je živíme jsme vyrobili akorát větší problém do budoucna, v některých afrických zemích mají ženy v průměru 8 dětí.
Nejlepší je nechat je žít si vlastním životem a zakázat posílání humanitární pomoci a léků, školy zavřít.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejen vzdělání snižuje porodnost. Největší chyba je se montovat do jejich zdraví (snížení úmrtnosti u porodů vedlo k hladomoru) a rovněž jim posílat potraviny místo toho je naučit jídlo vyrábět (pokud to tedy jde je donutit pracovat). Každá civilizace, která je vzdělaná, následně vyspělá má mnohem nižší porodnost, než hloupé a nevzdělané národy.

Cituji: "pokud to tedy jde je donutit pracovat". No, par takovych uz jsme meli i v Evrope. :-( Idealni by bylo jim ukazat nas zpusob zivota, co vse to obnasi a at si kazdy jednotlivec sam rozhodne, jak chce zit. Vite ze cim vice "necivilizovana" spolecnost je, tim stastnejsi jsou lide?
Souhlasim s tim, ze pokud se rozhodno uziti po svem, nemeli bychoms se vubec vmesovat, ale to Zapadni civilizace bohuzel neumi (zvlast kdyz maji v zemi nejake vzacne nerosty).
Nevzdelany se ne vzdy rovna hloupy. Pro ne muzeme byt taky hloupi, protoze bychom neprezili v pralese. A oni budou mit vetsi sanci, az nam sem vlitne meteorit :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zcela autonomní řízení až za 20 let. Zatím je to u všech iluze. Abych trochu nastínil:Min.15 kamer, velmi výkonný server počítač,upravena-kompenzovaná spotřeba el energie oproti standart.vozu 4 krát,a to hlavní,software upravený i pro nestandartní okolnosti při řízení vozu
(hluboký sníh, blátivý terén, přerušená silnice, lokální povodně, pohyb zvěře atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnohem dříve. Ve světě na tom dělají tisíce mnohem chytřejších lidí než jsou místní diskutéři.

Samozrejme az na uzivatele s prezdivkou "realista". Ten vi v tomto vse nejlepe na svete, protoze vse dusledne odmita :-)

A to znamená co? Záruku úspěchu? :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víš, kdy máš záruku neúspěchu? Když se ani nepokusíš. Očividně si hodně moc chytrých lidí myslí, že to jde.

Nikoliv.
Hodně chytrých lidí TVRDÍ, že to jde. Protože mají zisk nikoliv z toho, že to vyvinou, ale že to budou vyvíjet.
Slovesný vid nedokonavý.
Ano, v tom lze spatřovat určitou chytrost. Sice morálně ubohou, ale chytrost.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

To neni chytrost ale vychytralost :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což ovšem pořád neznamená že to skutečně jde :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A tvůj skepticismus neznamená, že to nejde :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani za 20 let.
Čas ukáže, že se nelze podvolovat ulítlým "vizionářům" a snažit se tyhle hipsterské nesmysly.

Správné řešení je ve využívání odpovídajících a již existujících prostředků hromadné i individuální dopravy. Kdo nechce řídit, pojede taxíkem, kdo na něj nemá, třeba autobusem nebo vlakem.

Vyšší stupeň automatizace je možný u kolejových vozidel, tj. tam, kde není nutno vybírat stopu a kde se nepočítá s hustým provozem a neustálými změnami situace před vozidlem.

- - -
Pokud chce někdo oponovat, ať předloží REÁLNÉ argumenty, rád o tom povedu debatu.

Na stupidní výkřiky od věci nereaguju...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně jako ten tvůj stupidní výkřik, že co jsi zplodil.
Zatímco ty budeš trolovat, že to nejde, ostatní v tom už budou jezdit.... :)))

Obrázek uživatele honza.t

Should TESLA Make Electric Planes
https://www.youtube.com/watch?v=Ph_OP_a6GyE
Elon Musk's Surprising Opinion On Electric Planes
https://www.youtube.com/results?search_query=Elon+Musk%27s++Electric+Planes

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, co jsou to ti "seniorní inženýři", to jsou jako v důchodovém věku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. A seniorní programátoři jsou ti, co si už nepamatujou co dělá metoda, kterou napsali před deseti minutama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeden idiot odpovídá druhému.

Chápu vaše rozhořčení, zřejmě půjde o ty seniorní inženýry. :-) Jinak to vypadá, že pánové jsou veselá kopa, ono to bude asi tak, programátoři (někteří z nich se pyšní i titulem ing., ale v angličtině to má trochu jiný význam) se dělí na seniory a juniory. Kdo s tímhle přiblblým rozdělením přišel nevím, ale může to být klidně tak, že junior je profesně senior a senior může být taky přijatý na pozici juniora. No a pak jsou ještě adult a to jsou ti, co mají čas se při tomto zaměstnání ještě dívat na filmy pro dospělé. Já osobně, se pořád počítám nezi adolescenty, ale za pár let už půjdu do důchodu. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Pak jsou ješte floor manageři a to jsou jen uklízečky. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A ty se mají nejlíp. Ty plácají mokrým hadrem ty matláky po hlavě za zmatlaný kód. :-)

---

hariprasad

Haha..

---

heros

Obrázek uživatele Kuk

off

‚Musí následovat činy.‘ Irsko jako druhá země na světě vyhlásilo stav klimatické nouze
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/irsko-klima-zmeny-nouze-klimaticke-parlament-ministr-dodatek_1905102023_lac

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A spočítali jste si emise CO2 na ujetý kilometr elektromobilů.

Pro ilustraci český energetický mix cca 1,14 kg CO2 na kWh
Spotřeba elektromobilů v létě 13-15 kWh na 100 km
1,14*13/100=148 g CO2 na km

Emise například oktavia 2,0 TDI 113 g CO2 na km.

Takže co se týče emisí CO2 jsou prozatím ještě elektromobily poměrně nevhodné.

Je důležité si informace ověřovat a přemýšlet o nich. A nic není tak jednoduché jak nám to bývá předkládáno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A umí ta Tvoje Octavka TDI z nuly na 100 za 2.7 sekundy? Nebo dokáže Ti topit, aniž bys otravil kolemjdoucí? Nebo dokáže sama řídit na dálnici vč změny pruhu? Nebo ma taky tak přehledný infotainment vč pokročilých funkci na nahrávání, kdo Ti jde vykrast auto, kdo Tě naboural, atd?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Martine ty si přece píča.

A tvuj EVROPSKY (v Evrope provozovany a homologovany) elektromobil "dokáže sam řídit na dálnici vč změny pruhu"?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám EV a ani jednu z těch věcí vyjma topení nepotřebuju.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty seš teda koumák :-) Ale zapoměl jsi přičíst ještě spotřebu elektriny na výrobu těch zhruba 5 litru nafty do oktávky. T.j. 5*1,3kWh=74g CO2/km. Pak ti výpočet vyjde na 187g CO2 na km ve prospěch oktávky. Ale jelikož je už v základu tvuj výpočet nesprávný, protože český energetický mix má prumerný emise CO2 500g/kWh.
Ten udaj který uvádíš je za predpokladu že by všchna elektřina pocházela z uhlí, ale nepochází z ní ani 50% !!!!!!!!!
Takže nový výpočet je snížen o minimálne 50% a pok to vyjde u elektromobilu na 75g CO2/km a u te oktávky se ti sníží jenom o 37g na 150g CO2/km plus bonus v podobě:
-plynný dusík (N2)
-oxid dusný
-oxid dusičitý
-oxid uhelnatý
-prachové částice
-benzen
-formaldehyd
-benzopyren a další polyaromatické uhlovodíky, olovo, rtuť, arzen, dioxiny a mnohé další rakovinotvorné látky!!!!!!

Tvuj výpočet ukazuje jak jsi omezenej a hloupej papoušek, který papouškuje zaplacený pseudonovináře.
Je mi tě líto.

Děkuji, už mě to unavovalo to pořád počítat a psát dokola. Tyhle dezinformační weby, najímají technické negramoty, kterí potom píší takové nesmysly o elektromobilitě, jsou nezničitelné stejně jako samotné dezinformace.
Olovo už se prakticky nevyskytuje, ale zapomněl jste na platinu z katalyzátorů, která nahradila v toxicitě olovo a ještě je potřeba připočítat asi 3-5% na těžbu a dopravu. Takže ta oktávka bude mít něco lehce přes 200g CO2/km (mám dojem, že někde jsem viděl oficiálně 212g CO2/km).

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Pojednání o koncentraci platiny v ovzduší, její toxicitě a vlivu na člověka a krysy
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0015/123081/AQG2ndEd_6_11Platinum.PDF

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to olovo jsem nemal psát. Ale platina me nenapadla. Ta bude asi prskat i z vejfuku vodikáče, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze je nase zeme zahulenej mordor neni prece chyba elektroaut. Fancie ma emise co2 cca 60 gramu na KWh a pro opravu u nas je to aktualne 900 gramu co2 na KWh.

Obrázek uživatele Kuk

Pro opravu u nás je to aktuálně 358 g CO2 na kWh
a ve špinavém Polsku 578 g.
V "čisté" Francii je to 25 g CO2 na kWh.
https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=CZ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou data pred zapoctenim ucinnosti elektrarny ... 1kg energ. uhli ma 12-18Mj ale pocitejme 18Mj s obsahem uhliku 80 procent tzn. ze spalenim ziskate 5KWh tepla krat ucinnost ele. tak 35 procent to dela 1.75KWh elektriny a 3kg co2 tedy 1,7kg co2 na KWh krat ener. mix ČR a konecne jsme na cca 900g CO2 na KWh.

Obrázek uživatele Kuk

Cože? Proč jsou ta data před započtením účinnosti? K čemu je to dobré uvádět to takhle?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Francii bych jako příklad moc neuváděl. Sice mají CO2 nízké, ale protože elektřinu vyrábejí pomoci atomu a to je taky pěkný svinstvo. Možná i víc jak uhlí.Ani nemusíme jíte moc daleko abychom se podívali co zustalo po težbě u nás, plus likvidace taky nebude asi moc ekologická.
Myslim, že Norsko se svými vodními elektrárnami je jednoznačne nejčistší a ještě muže prodávat zelené kredity.

Obrázek uživatele Kuk

A ty jedovatý a rakovinotvorný exhalace co ti prskaj rovnou do plic z vejfuků spalováků prostě ignoruješ nebo jak to máš hozený? Začal už si přemejšlet nebo si tak jednoduchej?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Emise u českého energetického mixu jsou poloviční, než uvádíte. Spotřeba elektromobilů třídy Octavia je ale dvojnásobná, než uvádíte (viz egolf) takže výsledek máte správně :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, je důležité si informace ověřovat. Čez uvádí 398 g CO2 na kWh.
Pak to podle tvého výpočtu vychází 0,398*13/100=51 g CO2 na km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sorry, ale musím tě opravit. A to hodně. Český energetický mix v žádném případě neprodukuje 1,14kg CO2 na kWh, ale 450-550g (podle roččního období)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Seš koumák kámo,ale koumej radši ještě trochu víc viz. Eluky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ber to jako využití nadvyroby elektřiny. Jinak mi spocitej kolik co2 má jedno kafe, případně na jeden rohlik

Tak když už tak přemýšlíš, tak kde máš započtenou elektřinu na výrobu a dopravu ropy, benzínu a nafty a kolik se spotřebuje té nafty než si můžeš na benzíce natankovat.

Opravdu to není tak jednoduché jak to předkládáš.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

$1,84 mld. splatných v květnu 2024 maj s 2% úrokem. Opravdu tu ještě někdo věří na krach letos?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Z půjčených 2.7 miliardy bylo 0.3 okamžitě použito na úhradu záruk této půjčky.

V listopadu musí zaplatit 0.6 za bondy SolarCity.

Před půjčkou byl výhled cashe následující - 1 miliarda pohledávek, 3 miliardy závazků.

Půjčka, kterou Tesla měsíc předem popírala, odvrací bezprostřední insolvenci. Při stejném stavu příjmů ale pouze na dva kvartály.
Navíc poměr debt:equity 2:1 naznačuje, že se Tesla dostala do hodně úzkých.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pujcili si na pet let castku, kterou dokazou probdrbat za rok az dva. Dobre, letos asi ne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu, že Tesla každý rok zdvojnásobuje příjmy, tak je to úplně jedno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Coz je naprosto nepodstatny udaj. Podstatny je rozdil prijmu a vydaju. Predloni minus dve giga, loni jedno a letosni prvni kvartal skoro trictvrte. Cekejme veci pristi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to naprosto zásadní údaj, protože důležitý je poměr zisku (ztráty) vůči přijmům a majetku společnosti.

To co je naopak nepodstatné je ztráta za první kvartál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ztrata za Q1 je nepodstatna. Ale soucet ztrat za 2017, 2018 a Q1 je udaj podstatny a ten rika, ze za tento kratky casovy usek prodrbali vic, nez si pujci. Majetek je opet nepodstatny, protoze to rekne, jen to, ze se mozna najde nekdo, kdo jim jeste pujci, ne, ze nepadnou na hubu.

Ono uz jenom to, ze podle vyjadreni nejvyssiho uz meli byt jen v zisku a ze si nebudou muset pujcovat napovida, ze veci jdou dole vodou oproti planu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel jdou do háje i akcie, což ukazuje na nedůvěru investorů a trhu. V tomto hospodářském rozkvětu jde i zanevřený Bitcoin prudce nahoru. Tedy jdou do háje předlužené spolešnosti, třeba Uber, Zoot a podobné společnosti, které generují jenom ztrátu, vše mají na dluh nebo pronajaté. Tesla by v této době měla být v rozkvětu, protože nemá prakticky žádnou konkurenci, co bude proboha dělat po roce 2020 až začnou jendpotlivé automobilky uvádět na trh své modely BEV?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O Tesla killerech jsme toho slyšeli už hodně. První články, které říkají, že již brzy vyjdou první zabijáci Tesly začly vycházet už v roce 2011. A všichni víme jaká je realita. Tesla má nejprodávanější elektromobily na světě a všechno ostatní jsou propadáky. A není jediný důvod si myslet, že to v příštích 5 letech nebude jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvádět je možná někteří začnou, ale už ne masověji dodávat natož aby Teslu dohnaly technologicky. Takže má dle mě Tesla pořád ještě cca 4-5 let čas než se drtivá většina na něco kloudného shrabe v reálných dodávkách - ne jen prezentacích co bude až bude. Tedy má svůj boom stále ještě před sebou s na to hodně investorů pořád sazi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý, že Hyundai je už technologicky předehnal.

Ale no tak. Mám Konu elektrik a vůbec si to nemyslím.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 23 tis. km.
Kia Kona electric 6800km.

Tesla MY v plánu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V čem je tedy Tesla dále, pokud vynechám podružné parametry jako zrychlení apod.?

Autonomní řízení je ukázkový příklad technologie motivované nereálným očekáváním.
Vývoj takové technologie jde vždy po stejné trajektorii. Spousta problémů se vyřeší už v rámci proof of concept, následuje období dynamického zlepšování. V úrovni 70-80% cíle se postup začne zpomalovat, jak začnou ubývat snadné úkoly a zůstanou ty obtížné.
Projekt pak zkrachuje 10-15% od dosažení cíle, protože se nepodaří vyřešit některé fundamentální problémy, které veškerý předchozí postup učiní zbytečným.

Příklad na autonomním řízení - všechno bude fungovat skvěle, kromě situací tvořících 0.000001%, kdy dojde k havárií. Výsledkem je statisticky skvělý, leč neprodejný produkt.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele Tomáš

V podstate mate pravdu. Jenze ani zivy ridic nevyresi 100% situaci a proto mame dopravni nehody. Ale jak rekl Musk, staci aby autopilot fungoval lip nez clovek. Nikdy nic nebude stoprocentni.

---

Prius PHV (2012)

To máte pravdu, že některý člověk může chybovat více, než technologie. Jenomže existuje tzv subjektivní vnímání hrozby.

V práci tomu říkám princip jehly... Každý rok zemře několik lidí v důsledku konzumace nějaké potraviny. Znervózňuje nás to? Vůbec ne, nám se to přece nestane, my přece jíme normálně.

Teď rozhlaste, že jste do jednoho rohlíku schoval kousek jehly. Co bude následovat? Panika, hromadná likvidace upečených rohlíku... španělských okurek, britského hovězího atd.

A proč? Protože ten kdo umře to nebude moc ovlivnit - odebral jste lidem možnost podílet se na rozhodovacím procesu o vlastním osudu a to je pro ně zcela nesnesitelná představa.

Jiný příklad - jezdectví. Samá mrtvola, samý úraz. Statisticky katastrofa. A jezdí se na koních dál. Proč? Protože si lidé myslí, že to "mají pod kontrolou".

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Kdyz si sednete do nejakeho autobusu, vlaku, letadla atd., tak nemate nic pod kontrolou a sverite svuj osud nekomu o kom vubec nic nevite. To uz je lepsi nechat se vozit nejakym robotem. Robot si za volantem nezdrimne.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Však to je vyzkoumané. Lidi budou ochotni plošně používat autonomní řízení až to bude cca 10x bezpečnější než individuální automobilová doprava. To je současná úroveň bezpečnosti vlaků a letadel, to jsou nároky za ztrátu pocitu "že to mají pod kontrolou.
A stejně jako u vlaků a letadel dojde jednou za čas k velkému průseru a média budou mít co řešit.

Jenomže v případě aut je zde ještě jeden faktor - každý může řídit sám, zatímco pilotem jaksi každý není.
Pokud byste měl na výběr, budete pilovat sám, nebo svěřite svůj život někomu jinému?
Proč většina mužů řídí, zatímco manželky s řidičákem se jen vezou?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele Jan Veselý

A kdo vám brání udělat si řidičák na autobus nebo pilotní průkaz? Já už jel několikrát autobusem s takovými maniaky za volantem, že bych dal okamžitě přednost stroji.
A jaktože existují taxíky, Uber a šoféři (nájemní i vlastní)? Jak je možné, že se lidi nechávají vozit v osobáku někým jiným, když by mohli řídit sami?
Já klidně svěřím řízení někomu jinému, ať si kroutí volantem, když ho to baví, já se radši kochám krajinou, lehce konverzuji, přemýšlím si o svých věcech, dřímu, dám si jedno/jednu, závislačím na mobilu, ...

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to naprosto souhlasim. Lidska mysl umi dost desny forky. Jednou se mi nekdo ptal jesi se nebojim litat vetronem, ze kdyz bych treba najednou prudce cuknul s kniplem tak se muzu zritit. Na to jsem jim odpovedel at takhle cuknou volantem kdyz jede proti auto....vubec jim zpocatku nedojde ta nelogicnost.

---

Prius PHV (2012)

Hod sem par dalsich prikladu technologii motivovanych nerealnym ocekavanim. Dik

Na trotla trola už nereaguji. Takže to napíšu pod vás: ještě jsem neviděl, že by SW projekt zkrachoval. Možná se i stalo. Ale většinou se to prodá a ladí se ještě i poté. Přijde mi to docela normální. Ani zákazník do poslední chvíle neví co chce.

:-D:-D:-D
Dobrý fór, přitom ze zkrachovalých sw projektů by se dal postavit megahřbitov. S hezkou mohylou Windows Phone, aby to nebylo jen o Applu..

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Jo, ja jen chtel vedet jak moc velky gulas ma mezi usima

:-)

Takové projekty nikdo ani nespočítá, spousta jich má docela hořký nebo lehce komediální konec, za všechny třeba třeba epic fail Apple Airpower, to má všechny atributy - velká firma, jasná vize, tzv. hotová věc, stačí to jen doladit :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Airpower....dobry jen sem chtel vedet jak moc vprdeli jses....hodne :)

:-) pán je jasnovidec :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na jasnovidce si tady hraješ ty, když už víš, jak skončí Autopilot. Klidně bych se vsadil, že jsi něco podobného říkal i o přistávání u nosičů SpaceX.

Každopádně Tesla si nemyslí, že Autopilot nemá budoucnost, stejně jako si to nemyslí Google, VW, GM a dalších 40 firem, co ho vyvíjí.

Autonomní řízení bude přípravné, až auto stejně jako já nenacouvá na vidle, které jsem si včera odložil do vysoké trávy.
Bezpečně řídit vozidlo totiž není záležitost algoritmizovatelné reakce na předdefinované stavy systému, ale obsahuje část předvídání na základě empirických zkušeností mimo vymezený systém řízení.

Každý, kdo tohle chápe se vizím autonomie musí jen smát. A kdo v tom podniká je buď podvodník jako Musk, nebo chápe tzv. autonomii jako rozšíření možností řízení člověkem a samotnému termínu autonomie se spíš vyhýbá.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

1) Robot by vidle do vysoke travy neodlozil, neni to zapometlivy lempl :-)

2)Ja Vasi vetu plne chapu a presne tak se samoriditelna auta delaji. Svym zpusobem mame v hlave vykonny (specializovany) pocitac, 2 kamery, 2 mikrofony, reprak a snimace pachu. Je jen otazka casu, kdy vse dokazeme predcit (neco uz se povedlo, napr. kamery, jen nemate ten vykonny pocitac na spravne zpracovani). Mimochodem, vite, ze mozek dokaze krasne ignorovat nepodstatne vemy? Oci vidi periferne, ale mozek ty informace nezpracovava, stejne jako nezpracuje veskere zvuky, pachy a hmatove podnety. Proste na to nema kamapacitu (toto jsem videl v jendom dokumentu na Prima Zoom). Takze samorizeni neni stylu
"if ( (Zatacka > MIRNA) && (Rychlost > 50) ) Zpomal();"
Ale nasimulovani neuronove site, vlozeni zakladnich znalosti (my tomu rikame reflexy) dodatecnych znalosti, schopnost rozlisit, co je dobre a co spatne a potom jen zasobit daty, na kterych s ebude ucit. Dle stylu psani predpokladam, ze uz mate deti. Kdyz jste v porodnici drzel sve dite v naruci, videl jste v nem hotoveho ridice, ktery zvladne perfektne drzet stopu a zvladta krizove situace (takze Vas z porodnice odvezlo domu), nebo k tomu ten clovicek musi ziskat zkusenosti dalsich 20 - 30 let? A vite, co je u lidi daleko horsi jak u stroje? Mame spatnou prenositelnost znalozti a zkusenosti.

S něčím souhlasím, něčím už méně (např schopnost prioritizace mozku považuji za evoluční výhodu) , ale jako úhelný kámen vidím část onoho získávání zkušeností. Kromě geneticky zděděných mechanismech a imprintingu máme proces učení, s tím s vámi souhlasím. Pro proces řízení však nestačí učení ovládaní vozidla a vyhodnocovaní informací o pohybu a stavu okolí, ale mozek řidiče pracuje i s mnohem vyšší mírou abstrakce. Mozek dítěte může být schopný ovládat vozidlo, ale až jeho dozrání a schopnost vnímat děje v širších souvislostech z něj udělají přiměřeně dobrého řidiče, který ví, průjezd podzimním listnatým lesem může trochu klouzat.
Ukažte mi systém, který plánuje podobné rozhodovací procesy založené na empirii mimo samotné řízení. Stačí který plánuje. Že ho nemá žádný je zřejmé.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak sami můžeme vidět, jak průměrně dobrý řidič zvládá ten průjezd podzimním listnatým lesem. Za rok 2018 v ČR:
104 764 nehod, 565 mrtvých, 2 465 těžce zraněných, 25 215 lehce
Po světě aktuálně jezdí přibližně 10x méně Tesel než je aut v ČR, s přihlédnutím k 3x vyššímu průměrnému nájezdu to znamená, že pokud by samořízení způsobilo méně než 30 tisíc nehod ročně při kterých by zemřelo méně než 150 lidí/rok, tak jsme na tom lépe, to nebude tak těžké překonat.
Větším než softwarovým problémem ale bude, že lidi v případě nehody potřebují někoho obvinit, potrestat, zavřít... a to jaksi u autopilota nejde a to bude mít největší podíl na odkladech spuštění ostré verze. Souhlasím tedy, že příští rok "no way", ale do 5 let je to tutovka.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Co tento? Nebo neplanuje a nerozhoduje se na zaklade empirie?

Bohužel nikoliv, algoritmus variabilně reagující podle stavů systému je stále jen hloupý algoritmus omezený daným procesem hry. Až algoritmus provede nesmyslně přímočarý tah, protože spoléhá na jeho přehlédnutí, neboť protivník je v roztržitém rozpoložení a navlékl si ráno každou ponožku jinou, pak budeme tam.
Moje skepticismus vůči autonomnímu řízení vychází z toho, že řízení nepovažuji za proces v uzavřeném systému s omezeným množstvím stavů. Počítačem považuji za nejsnáze ředitelná kolejová vozidla na uzavřených dopravních cestách, následně lodní dopravu, letectví, ostatní kolejová vozidla a až pak, s velmi velkým odstupem, prostředky individuální dopravy. Z toho je mi jasné, kde teď asi tak s autonomií jsme.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Jste si jisty, ze vite, o cem pisete? Priznam se, ze vic verim Ceske televizi, jak Vam, omlouvam se. :-) Za 3 dny nenaprogramujete ani piskvorky, aby vyhral stroj nad jakymkoliv clovekem :-) Proc by stroj mel schvalne delat nesmyslny tah, kdyz 3 dny pred tim trenoval? To chcete po Schumacherovi, aby v pravotocive zatacce strhnul volant vlevo jen proto, aby prokazal, ze neni stroj?
Z Vaseho skepticismu cisi, ze si predstavujete, ze kazdou situaci musi nekdo oprogramovat, ale takhle to u AI nefunguje. Ta funguje podobne jako kdyz se uci clovek. A co je mi znamo, lide obcas ridi prostredky individualni dopravy. Prestante se, prosim, divat na dnesni svet a hlavne budoucnost optikou 50 let stare technologie a 30 let starych moznosti. To je uplne stejne jako prosazovat JE jako jedina moznost u nas pro rok 2042, kdyz jsou a hlavne budou mnohem modernejsi technologie

Znova si prosím přečtěte první větu z mého minulého příspěvku. Váš odkaz ji pouze potvrzuje.

Pokud věříte víc České televizi, tak k tomu mohu říci jediné - dobře vám tak :)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Tak dobre, co si predstavujete pod hloupym algoritmem, ktery variabilne reraguje dle stavu systemu a neni to rozvetvena podminka? Dejte priklad, prosim.

Jenze dnesni nekriticke juchani nekterych lidi nad brzkou FSD (nebo ostatne i plne obnovitelnou energetikou) podrzrele pripomina juchani nad brzkou termojadernou fuzi v osmdesatych letech...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Myslite treba Elona Muska? Tak pravda je, ze jeho casove odhady nejsou realne, ale i kdyz by se spletl o (jeho obvykle) dva ci tri roky, byl by to velky uspech. Navic si myslim, ze ma daleko lepsi informace o stavu nez my vsichni dohromady (krome Realisty :-D ).
Nechme se prekvapit.

Ja spis myslel zdejsi prispevatele, kterym uz jejich TM3 skoro sama jezdi na kseft.
U Muska nevim. Osobne jsem pro lhutu "jednotky let" spis skepticky (pro system, ktery nevyzaduje pozornost a odpovednost cloveka).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Já bych na ty vidle nacouval. Nevím o nich. Stejně jako byste na ně vy/autopilot najel, kdybych je tam položil já.

Ano, najel. Uniká vám ale podstata.
Existence vidlí je informace ovlivňující řízení pocházející ze zcela odlišného procesu, než je smyslová analýza jízdní dráhy.
A i o tom je řízení.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Ja to vidim tak, ze jedno auto najede na vidle a zadne jine na svete jiz to neudela, protoze kazde (po sdileni zkusenosti) se bude snazit priste ty vidle v zadnich kamerach a senzorech najit. Pokud dnes najedu na vidle ja, zitra na ne najede nekdo v Nemecku, pozitri na SLovensku, protoze nas mozek proste zapomina, na co vse ma dat pozor. Uz jsem zazil spoustu lidi, co pri couvani zapomnelo, ze tahne vozik a promacklo si blatnik. A nikdo jim ridicak nevzal a stale si mysli, z ejsou dobri ridici.

Kdyby mělo auto vnímat všechno, aby na vidle nenajelo, muselo by zpracovávat vjemy od všech lidí na světě/okolí. Stejně tak byste to musel udělat vy, kdyby někdo někde nechal vidle.
Ano, řízení je o tom, že jste další element v rozhodovacím procesu. Stejně tak kdyby řídili 4 lidí najednou, bylo by bezpečnější než jeden, protože každý člověk mohl "někde nechat vidle" - za vidle můžeme dosadit cokoliv.
Pokud převodu příklad na silnici. Když auto pojede a najede do díry, příště už se jí vyhne. Když těch aut bude milion a budou komunikovat, je to jako by řídilo milion řidičů (co se týče zkušeností).
Ano, vidle je jeden element. Stejně tak můžu oponovat, že auto bude narozdíl od vás vědět, kdy přesně brzdit, aby spotřebovalo přesně energie.

Uvedu konkrétní příklad z mého života. Včera jedu po pomalé dvouproudovce a proti mě po mé pravé straně si to po pseudochodníku pomalu šine paní na kole, kličkujíc mezi lampami umístěnými uprostřed, proto pseudochodník.

Vsadím se, že teď když to čtěte už víte, co bude následovat. To je právě ta empirická zkušenost. Já jako člověk jsem instinktivně cítil, že ta ženská to možná nevytočí a vjede mi z chodníku do pruhu, tak jsem si nechal fóra.
Pro mě to byla okamžitá úvaha - baba vypadá nestabilně, tyhle ženské to moc neumí, pošle mi to tam.

A teď to zkuste algoritmizovat!

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Toto se prece nealgoritimizuje. Stroj vidi, stroj vi, ze kdyz nekoho prejede (protne se jeho stopa se stopou nekoho jineho v ten samy okamzik), tak je to spatne. Stroji se predhodi pri uceni miliarda (nebo si dosadte jine vysoke cislo) situaci, kde v jednom pripade to cyklistka neustoji a vjede pod auto. V takovem pripade stroj ziska zkusenost a priste to bude predvidat. Je to uplne stejne, jako kdyz v autoskole Vam to same rekl instruktor, kdyz jste projizdel kolem ostruvku od saliny 45 km/hod a rikal, at zpomalite aspon na 30, protoze jednou Vam tam nekdo skoci (zvlaste o vikendu v noci, kdy jsou lidi pod vlivem). Jo a vite, kolik lidi jezdi 30, kdyz zrovna probiha nastup a vystup na preplnenem ostruvku? Mene jak pulka.
A to jeste nepocitam s tim, ze stroj ma nekolikanasobne rychlejsi "reflexy", jak clovek.

Bohužel nerozumíte rozdílu mezi reakcí na přímý parametrově předem definovaný podnět, tedy myšlením na bázi empirické příčinné sovislosti (tzv. kauzálním nexusem) a abstraktním myšlením založeném na empirické zkušenosti.

Podstatou je, že lidský mozek dokáže informaci abstrahovat a využít ve zcela jiném procesu, než byl ten původní.
To je zcela mimo možnosti stávající A.I., která ve hře go zhavaruje v okamžiku, kdy jí vyměníte černé kameny za červené.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Ja si myslim, ze rozumim docela dobre.
Podstatou je, ze vse, co zvladne lidsky mozek, jednou zvladne i stroj, az bude mit dostatecnoy vypocetni kapacitu. Mozek prece neni nic nadprirozeneho, taky se nakonec jen z atomu. Souhlasim, ze na lidsky mozek AI jeste velke desitky let mit nebude, ale rizeni je daleko jednodussi, nepotrebuje plnou kapacitu mozku a opili a zfetovani to zvladaji i bez toho mozku.
Chcete mi rici, ze AlphaGo mel pokazde stejnou barvu nebo ze si nepamatuje, kde vsude mel kameny, takz emu je jedno, jakou maji barvu? Tomu jiste sam neverite.

Můžu oponovat. Když auto uvidí cizí "těleso", které se bude chovat nestabilně, přizpůsobí jízdní styl. Nemůžu říct jako vy "auto si na ní dá pozor", protože to auto dělá pořád vůči všem předmětům.
Tahle diskuze moc nemá cenu :D

Ano, auto to dělá vůči všem předmětům a programátor musí rozhodnout o hranici mezi bezpečností a přijatelným fungováním, přičemž je omezen na hodnoty senzorického průzkumu.

Reálný stav je takový, že si autonomní vozidlo neporadí s poletující igelitovou taškou v jízdní dráze, protože samotná senzorická analýza nestačí na správnou identifikaci. A takových příkladů jsou desetitisíce.

Naprogramovat auto k jízdě v pruhu dokáže každý debil, to není žádná světoborná technologie. Ovšem naprogramovat auto na mimořádně opatrné předjetí děduly v ladě, to je úplně jiný level.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Oba se pletete, programator nebude nikdy osetrovat kazdou moznou situaci, tohle neni naprogramovani kalkulacky, kde kazdy vime, z emusime osetrit, ze nelze delit nulou. Samorizeni je tak slozita vec, ze nelze naprogramovat jak operacni ci informacni system. Tady musite postupovat stejne, jako se vyviji clovek od narozeni po stav, kdy je dobrym (nejen) ridicem.
Pokud clovek dokaze pomoci oci a pripadne sluchu rozlisit poletujici igelitovou tasku, nevidim jediny duvod, proc by to (v jakkoliv vzdalene budoucnosti, az na to bude vykonny HW a dost dat k uceni) nemel dokazat stroj. Jak nesenzoricky to tedy vyhodnocuje clovek?
"Naprogramovat auto k jízdě v pruhu dokáže každý debil" Budu predpokladat, ze jste lepsi jak "debil", kolik potrebujete casu, abyste naprogramoval auto k jizde v pruhu? A kam se mohu pak prijet podivat?

Tak ale to je jasné, že je to o tom, jaký bude programátor. Když to bude ten nejlepší program, sám si spočítá podle rychlosti předmětu v prostoru jestli je těžký, nebo lehký a nemá cenu se mu vyhýbat.

Ano, programátor musí rozhodnout. Stejně jako se já při předjetí cyklisty rozhoduji, jestli ho vezmu vedle něj abych ho mohl předjet hned a bude mi do protisměru zasahovat jen jedno kolo, nebo počkám a předjedu ho s celým autem v protisměru, abych si vůči cyklistovi držel odstup. Určitě nepopřete, že v případě ideálního programu dokáže zareagovat samo auto v případě, že cyklista vybočí dříve, než člověk.

Jak pisu vyse, toto neni nic tak jednoducheho jako IS nebo OS, tady nebude programator rozhodovat. Tady budou rozhodovat samotne stroje na zaklade predchozich zkusenosti a znalosti, co je spatne (a jak moc), co je dobre a co vse muze udelat.
Idealni program neexistuje. Existuji jen algoritmy po verifikaci, kde je dokazano, ze pracuji spravne (mnozinu vstupnich dat pretransformuje do mnoziny vystupnich dat).

Nepopírám, že stroj dokáže v některých případech reagovat rychleji.
Tvrdím, že lidský mozek dokáže na základě empirických zkušeností předvídat a předcházet situacím, které nejsou díky fyzikálním omezením řešitelné ani tou nejrychlejší reakcí.
A podíl těchto situací je v běžném provozu natolik velký, že spolehlivé autonomní řízení v těchto podmínkách je utopie.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Doufam, ze se shodneme v tom, ze i mozek podleha fyzikalnim omezenim a neurony nikdy nebudou predavat informace rychleji, nez je rychlost svetla. No a v cem jsou stroje teoreticky fyzikalne omezenejsi nez clovek? A neberu odpoved ve stylu "to zatim nedokazeme vyrobit".

Na to nedokážu odpovědět, protože naše poznání fungování lidského mozku není zatím nic moc.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Tak ja Vas poucim. I fungovani mozku musi respektovat fyzikalni zakony.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

matyasE:
Když "uvidí" cizí těleso, přizpůsobí jízdní styl.
Výborně.
Pofukuje větřík a pohybuje větvičkama keříku, tam hned vedle v zeleném pruhu. A už si auto "dává pozor", že jo....?

A to je přesně ono - řidič pozná, jakýkoli stroj nikoliv.

Diskuse nemá cenu, pokud je jedna strana pod vlivem falešných vizí a nehodlá jít směrem k věci.

Stejně tak můžu říct, že vy jste pod vlivem svých vizí, kdy jakákoliv budoucnost je špatná a nechcete si připustit pokrok. Stejně jako lidi dříve nevěřili, že by mohly být kalkulačky lepší než papír a tužka.

Narozdíl od vás si myslím, že autonomní řízení přijde. Možná ne za rok nebo za 5. Možná až budou auta létat. Ale rozhodně neříkám "auto s autonomním řízením si nikdy nekoupím". Proto s touto diskuzí kdy "vy" nehodlate přijmout jakýkoliv fakt, končím.
Já už jsem pochopil, že tu bude spousta případů,, které nebudou modelové a bude trvat dlouho, než se ho systém naučí "zpracovat". Ale vy si nedokážete připustit, že by to někdy šlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

matyasE:
"...nehodlate přijmout jakýkoliv fakt,..."

Tak ten "fakt" ukaž!

Jeden bych mel. Vypocetni rychlost pocitacu se neustale zrychluje. Vypocetni rychlost lidskeho mozku je radove stejna za poslednich par tisic let. Nebo toto nejsou fakta?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
A ona ta výpočetní rychlost umí rozlišit, jestli ti u rybníka prolítne před autem velký vodní pták, ve městě prolítne ve větru igelitka, nebo zda to je multikoptér nějakýho vypatlance, kterej tam honí senzační záběry?

Ano, zvysenim vypocetniho vykonu se muze stat z neresitelneho problemu v rozumnem case (roky) na problem resitelny v minutach. Jiste znate duvod, proc vznikl 3DES, jelikoz hojne rozsireny DES (i zadratovany) se stal rozlustitelny v realnem case. Stejne tak muzete ziskat vykon, ktery uz zacit stihat obsluhovat AI, takze se muze ucit. Verim, ze obyvatel Kalahari nepozna ani igelitku ci drona, ze ho to bude muset nekdo naucit stejne jako dvoulete dite a AI.

Dnes naposledy a zároveň i v tomto vlákně dobrý večer :)

Tak předně 3DES algoritmus používá stejnou kryptografickou funkci jako DES, pouze vkládá do procesu 1-3 klíče o stejné délce jako DES (efektivně 56bitů), které mohou být rozdílné, ale i stejné. 3DES je v podstatě DES provedený 3x za sebou v režimu encrypt-decrypt-encrypt (ale i decrypt-encrypt-decrypt, řetězení je na vás).

Jednoduchý DES se v žádném případě nestal rozluštitelný v reálném čase díky nějakému radikálnímu nárůstu výpočetní kapacity, jak se chybně domníváte, ale díky úmyslné redukci klíče z původně navržených 128 na polovinu. Tím se rozluštění DES stalo dostupné finančně dostupné pro NSA a další agentury.

Bohužel díky novým kryptoanalytickým metodám, konkrétně lineární kryptoanalýze, se kterou se jaksi při designu nepočítalo, se to stalo snadno dustupné i pro další bez radikálních investic. A s tím se také jaksi nepočítalo.

Hlavně nevěřte na zázraky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Dobry vecer. Popsal jste to hezky. Jen je naprosto nelogicke vytvorit a hlavne zadratovat a siroce pouzivat algoritmus, ktery uz od zacatku je rozlustitelmny. Takze v dobe tvorby a dratovani s rozlustenim tvurce a kupujici nemohli vubec pocitat.

Kéž by to byla pravda. Bohužel není, kryptografie je doslova prolezlá snahou prosadit algoritmy, které mají backdoory a umožní "těm správným" číst kryptotext.
Pokud mi nevěříte, vyhledejte si třeba čip Clipper.
A není to minulost, snahám o umělé oslabení kryptografie čelíme i dnes.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Jenže člověk to vidí hned, jestli jde o igelitku, debílkův dron nebo ptáka. A taky reaguje během vteřiny, zvláště pokud je to kvalitní řidič.

Statistiky nehodovosti mluvi jinak. Stroj, kteremu jednou kazete letajici dron, vznasejici se ihelitku a ptaky, to rozlisi tez a pod milisekundu. Za par let tomu tak bude. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

matyasE:
"...Když těch aut bude milion a budou komunikovat,..."
Nebudou.
Určitě ne tak, aby mezi sebou přenášely takové množství dat.

"...auto bude narozdíl od vás vědět, kdy přesně brzdit, aby spotřebovalo přesně energie..."
To ví i kvalitní řidič. Navíc nejde o tak důležitý parametr...

Ale budou. Tusite, proc se prechazi na DVB-T2 (a verte, ze tim to nekonci)? Vzpomenete si, jakou rychlost dosahoval internet pres vytacenou linku ci mobil na zacatku tohoto stoleti? NJezvysila se ta rychlost o par procent? A nelze to dale zrychlovat?
Drive, kdyz byl HW drahy, tak byl 1 server a spousta terminalu. Terminaly nekomunikoval kazdy s kazdym (n:m), ale kazdy komunikoval se serverem. Samozrejem podobne funguej i dnes vicevrstva architektura. Nevidim jediny duvod, proc by to u aut melo fungovat jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Ne, nebudou. Ono totiž to jejich zpracování i přenos vyžaduje energii - a v takových objemech hodně.
---
O přenosových rychlostech toho vím dost a taky vím, do jakého pásma se kolik vejde.
---
U aut nebude "autonomní řízení" už jen proto, že žádná firma NEPŘEVEZME odpovědnost místo řidiče.

Tak mi prosim povezte, kolik energie spotrebuje bezdratovy prenos 1 Tb dat.
Jake rychlosti se vejdou do pasem uvolneneych standardem DVB-T?
Vazne neprevezme? Tak jestli s enepletu, v dnesni dobe ma ridic odpovednost pouze trestnepravni nikoliv majetkovou. Pojistovny radeji pojistit subjekt, ktery statisticky boura o rady mene, ne? A co se tyce trestnepravni odpovednosti? Povezte mi, jak dopadla kauza s padajicimi Boeingy? Ponese tam nekdo trestnepravni odpovednost, nebo to spolecnost ani nevyzaduje?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
1.
Odkud kam?
Jakou rychlostí?

2.
DVB-cokoli jsem nikdy neřešil, takže to z hlavy nevím.
Musel bych to najít, případně zjistit měřením v konkrétní situaci.
Hovorovým pásmem full duplex 48 kbps, např...

3.
NE, nepřevezme.
Příliš vysoká rizika.

4.
Nevím, zpráva z vyšetřování ještě není vydaná.

1) z auta k serveru, takze to same jako mobilni sit. Jakou rychlosti? Dejme tomu, ze 3 zkomprimovane obrazy full HD + nejaka data, takze dejme tomu 100 Mb/s
2) Ja vyhledal, ze rychlost DVB-T je 20 - 24 Mb/s. A uz dnesni 4G site zvladaji az 250 Mb/s. Proc pisete, ze vite, do jakeho pasma se kolik vejde, kdyz tomu tak neni? Vite, ja si na lidech cennim skromnost nikoliv machrovani, proto u me mate daleko mensi vypovidajici hodnotu jak treba zmineny Kerosin. :-)
3) To mi chcete rict, ze pojsitovny se nechovaji trzne? Takze pokud ma stroj setinovou pravdepodobnost havarie nez clovek a oni daji pojisteni z 10%, tak do toho nepujdou? V ekonomii jste taky odbornik? :-) Prilis vysoka rizika jsou pri rizeni clovekem a je o prokazane desitkami let provozu.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Že vůbec pochybujete, samozřejmě, že realista je největší odborník na ekonomii, stejně jako na automobilový, nákladní, letecký, lodní průmysl, technologie akumulátorů současné, minulé i budoucí, troleje, sítě a internet, nejlepší fyzik i chemik, nejlepší řidič, nejlepší psycholog, který i pozná podle příspěvku jaký vy jste řidič nebo kdo lže, dokonce i kolik je vám let i když tvrdíte něco jiného, odborník na umělou inteligenci a vývoj asistenčních systémů, odborník na pojišťovnictví, nikdy se nemýlí a umí předpovídat budoucnost libovolně dlouho dopředu. No řekněte, kdo z nás na něj má? Ani všichni co tu jsme dohromady.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

:-D

+1000

Obrázek uživatele Kuk

Ty sis opravdu naivně myslel že trolly jako jenjánek a chechta nyní realista převychováš? Jsi bláhový :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pozor na to, ze mobilni (resp. bezdratove obecne) site jsou z principu sdilene medium. Takze nejaky teoreticky strop je sice hezka vec, ale v dosahu jedne BTS u dalnice budou stovky aut. A z 250Mbit mame pri 100 autech razem 2.5Mit na auto (ve skutecnosti jeste o neco min). Ono to nejak funguje, kdyz zarizeni komunikuji obcas (v eteru se "vystridaji"), pro nepretrzity datovy stream z kazdeho zarizeni uz to je horsi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW jsou podvodníci, to víme. Ale GM, Google, Bosh, Audi. No prostě jeden podvodník za druhým :D

A auto se vidlím vyhne stejně jako každému objektu, který nemá v jízdní dráze co dělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Martin:
Nevyhne, přečti si znovu zadání situace...!

Obrázek uživatele Kuk

Chechtova hlava se NIKDY zdi nevyhne, vždycky do ní práskne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyhne, pokud jsou vidět. Nevyhne když vidět nejsou, stejně jako by se jim nevyhnul člověk, který o nic neví. A vy když už o nich víte, tak je v první řadě uklidíte, že? :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Člověk ty vidle uvidí, zařízení nikoliv.
A jiné další příklady z provozu jsem tu již uváděl a rád uvedu další.
Faktem zůstává, že žádná firma nepřevzala odpovědnost za tohle ůřízení" a nejspíš ani nepřevezme, takže stále jen sny, vize, fantasmagorie a bludy, nic jiného to slavné autonomní řízení není.
Pokud chceš oponovat, uveď příklad, kde něco takového v praxi funguje...!

Proc by je stroj nemohl rozpoznat? Dnes uz existuji algoritmy na rozpoznavani lidskych tvari na letistich, apod. Vidle v trave jsou proti tomu brnkacka, nemyslite?
BBC i Reuters zminovaly, ze Audi, resp. Volvo tak udelaji, az vyvinou plne autonomni auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
Sledování xichtu je snažší, než prohlížet změť trávy, větviček, ostnů apod. a hledat hroty vidlí.
---
BBC a Reuters jsou placeny i za senzace. Napíšou, co jim PR nacpe.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group