Tesla získala 100 000 podpisů na petici za volný prodej svých aut

Automobilka Tesla Motors nesmí prodávat své elektromobily v Texasu. V New Yorku chtěli zakázat prodej elektrických aut Tesla také, ale nepodařilo se. Tesla se rozhodla pro protiútok: sehnala 100 000 podpisů pod petici požadující možnost volného prodeje po celých USA. Peticí se nyní musí zabývat Bílý dům.

Pod petici se nakonec podepsalo přes 108 000 lidí
foto: Tesla Motors/Bílý dům

Bílý dům, resp. prezidentská kancelář Baracka Obamy, na svém webu před časem zprovoznila zajímavou novou možnost. Každý občan USA tam může založit petici na jakékoliv téma. Pokud petice získá 100 000 podpisů, dočká se oficiální odpovědi ze strany Bílého domu.

Právě toho automobilka Tesla Motors chytře využila k řešení problému se zákazem prodeje v některých státech. Problém je ten, že některé státy americké federace, jako je třeba právě Texas, neumožňují automobilkám prodávat své automobily přímo – musí je prodávat skrze nezávislé dealery.

Jenže Tesla razí odlišný přístup: nevyrábí auta “na sklad”, ale podle aktuální poptávky zákazníků. Zároveň prodává svá auta ve svých vlastních obchodech Tesla Store, podobně jako např. Apple prodává své produkty typu iPhone či iPad v obchodech Apple Store (zde ale srovnání trochu pokulhává, protože produkty Apple si lze koupit i u jiných prodejců).

Automobilka Tesla Motors dnes tedy vede lítý boj se zástupci dealerských skupin v jednotlivých státech o to zda bude či nebude moct prodávat svá auta přímo. Například pokud si dnes chce obyvatel státu Texas, druhého nejbohatšího státu USA, koupit Tesla Model S, může si jej sice prohlédnout v místní “galerii” Tesla, ale objednat a koupit si jej musí online.

Auto mu pak bude dovezeno z Kalifornie. Podle některých odborníků je právě tohle jedna z překážek, které brání masivnějšímu rozšíření elektromobilů. Dealeři totiž pochopitelně silně lobbují u svých zákonodárců a dalších politiků za to, aby Tesla (ani jiné automobilky) neměly možnost přímo prodávat svá auta.

Jak odpoví Bílý dům? Nevíme. Podle magazínu VentureBeat by mohl například navrhnout federální zákon, který umožní výrobcům elektromobiů prodávat své produkty bez dealerské licence.

8 Comments on “Tesla získala 100 000 podpisů na petici za volný prodej svých aut”

  1. Kdo zná svůj produkt lepe
    Kdo zná svůj produkt lepe než výrobce a proto muže lépe produkt prezentovat i když to může být i naopak ? Kdy výrobce nedokáže správně vyhodnotit potenciál produktu Potřeby trhu a neslyší/ nevidí/ nereaguje na potřeby zákazníka .
    Přímý kontakt s koncovým zákazníkem dává výrobci Zpětnou vazbu o potřebách/ přáních/ problémech a možných vylepšeních .
    Pravě kontakt s koncovým spotřebitelem dává výrobci rychlejší informace jak s předstihem plánovat výrobu který produkt vyrábět ve větších počtech, protože je oblíbený a dobře se prodává .Další článek mezi výrobcem a konečným spotřebitelem jen zvyšuje konečnou maloobchodní cenu.

Napsat komentář