Tesla zametá stopy po slibované levné verzi elektromobilu Model 3

Vojtěch Sedláček - 19 Únor 2019

Na počátku byl Tesla Model 3 prezentován jako dostupný elektromobil za $35 000. Tak levnou variantu ovšem Tesla zatím nenabídla, a nyní dokonce odstranila ze svých webových stránek informace, které se této verze týkaly.auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 se měl prodávat za cenu začínající na $35 000. Jenže to zatím jaksi pořád nějak nejde...
foto: Tesla

Elon Musk vždy mluvil o Tesla Model 3 jako o součásti svého tajného plánu, jak dostat elektromobilitu mezi širokou veřejnost. Když byla otevřena možnost rezervace Modelu 3, Tesla slibovala, že verze za $35 000, v přepočtu přibližně za 788 000 Kč, bude dostupná počátkem roku 2018.

V nabídce automobilky ji ale nenaleznete dodnes. Tesla však v lednu tohoto roku slíbila, že se této levné verze Modelu 3 dočkáme v horizontu 4 až 6 měsíců. Nyní se má celá věc opět trochu jinak.

Se začátkem měsíce přišlo na americkém trhu zlevnění Modelu 3, díky kterému se cena Mid Range verze dostala na $42 900. Hned na to zveřejnil Elon Musk na svém Twitteru zprávu s informací, že po odečtení $8 000 ušetřených na dani a palivu, začíná cena Modelu 3 na oněch $35 000.

A skutečně, americká verze konfigurátoru zobrazuje Mid Range verzi s cenovkou $34 850. U částky je však malá hvězdička, která odkazuje na to, že cena již zahrnuje potenciální úspory v podobě daňové úlevy ve výši $3 750 a uspořené náklady na pohonné hmoty ve výši $4 300.

Obě částky, před a po zahrnutí finančních bonusů, jsou pak zobrazené vedle sebe v růžku konfigurátoru, což je docela matoucí a skutečně to vypadá, jako by Tesla Model 3 za $35 000 již nabízela.

K tomu navíc Tesla včera odstranila jakékoliv zmínky o základní verzi Modelu 3 za $35 000, které byly k nalezení například v časové ose výrobního plánu automobilky na stránkách automobilky a konfigurátoru. Společnost odmítla tyto změny komentovat.

Je tedy otázkou, proč Tesla takto zametá stopy. Zda se jí skutečně nedaří levný Tesla Model 3 vyrobit, což nám přijde nepravděpodobné, nebo jej vyrábět nechce. Bude tedy ještě velmi zajímavé sledovat, jak Tesla tuto situaci vyřeší a zda se tolik slibované verze nakonec dočkáme či nikoliv.

Zpět na HybridPřidat komentář

Tak Elon už nezametá. Už produkuje. A netrvalo ta ani tak dlouho. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Caka sa na rozbeh vyroby v Cine. Odtial pridu TM3 za 35.000€...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musim povedat, ze toto som si myslel uz davno. Ziadny lowcost model nebude. Podla mna len casom zlacnia midrange na uroven 35000. Nema zmysel vyrabat auto s mensou bateriou lebo konkurencia uz ponuka vyssiu kapacitu. Takze moja predikcia je ze do konca roku midrange zlacnia o tych $7000.

Uvidime ako este kartami zamiesa model Y.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jen co nebude povinný prémiový balíček, tak klesne cena MR na $37900 (tipuji v polovině roku spolu s dalším snížením daňových úlev)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je , že akorát bez toho prémiového balíčku to bude slušný holobit, musel by být člověk opravdu nadšenec aby to v tom základu za ty peníze koupil.

Sem třeba prakticky neviděl Ioniqa bez vytápěných sedaček a volantu zde v čr koupeného.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No ona TM3 nemá vyhřívaný volant ani v tom prémiovém balíčku.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Speciálně u malobaterkových aut v našich zemích je to docela nevýhoda. Tesla a další velkobaterkáče si předtopí kdekoliv bez kabelu.

To jsem sám zvědavý, jestli Elon splní to co slíbil. Uvidíme v polovině roku.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Další balík dnešních predikcí od Elona.
* 1,5 milionu prodaných aut v roce 2021
* 3 miliony v roce 2023
* FSD do konce roku tzn.:
- auto vás najde na parkovišti, vyzvedne vás a dopraví do určené destinace
- je si tím prý jistý :)
- jen neví, kdy to povolí úřady
* FSD natolik bezpečné, že budete moct spát za volantem a vzbudit se v cíli: na konci roku 2020
* Čína a USA jsou celkem nakloněny podpoře FSD, Evropa je mnohem konzervativnější

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tak to "FSD do konce roku" chci videt. Resp. ten skok od verze, co mame ted k necemu, o cem se da alespon vzdalene rict, ze je to FSD (za alespon relativne obecnych podminek, ne "od najezdu k exitu").

Pokud to teda neni zkratka pro novy easter egg k letosnim vanocum.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naopak, Evropa zavede FSD, ale se všim všudy, tedy člověk naopak nebude moci do řízení kecat, auto pojede dokonale podle předpisů, skončí nesmyslné nehody při předjíždění, nepřispůsobení rychlosti jízdy, skončí sebevražedné jízdy apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak sa máme na čo tešiť :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v roce 2100 prodá Tesla 20 miliard aut za rok :) bude jedna strana, jedna vláda a jedna auomobilka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: TM3 Key / How to Hack a Tesla Key Card!

youtube.com/watch?v=ZfyiYCmU1_8

Kdo by to cekal, uvnitr cipove karty jsou vnitrnosti cipove karty ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatím k levnější verzi není moc důvod. Pro letošek budou mít vyprodáno.

Teď se prodává v backlog Evropě, příští kvartál se zvednou prodeje v USa s blížícím se snížením dotací, pak zase se otevřou nové trhy (Jižní Korea, Japonsko, Británie, Hong Kong, Macao, Thaiwan, Jordánsko, SAE, Austrálie, Nový Zéland). A poslední kvartál roku zase budou výprodeje v USA s ukončením dotací a to už budou prodávat na všech svých aktivních trzích.

Nemyslím si, že by se nedostatku zakázek museli letos obávat.

To se ale tyka zatim T3. U S a X modelu maji nedostatek oobjednavek jiz nyni.

tak ono je to logické. Pokud výroba nestíhá pokrývat poptávku na několik let dopředu, tak se budou vyrábět nejdražší modely, aby se co nejdříve pokryly náklady na vývoj, rozjezd výroby atd. Funguje to takto všude. Nízkopříjmovým potenciálním zákazníkům se to určitě líbit nebude, ale jak říká klasik: můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je tak asi všechno, co se proti tomu dá dělat... :)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Někdo tu poptával výroční zprávu Tesly, tak právě byla vydaná: Form 10-K.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

418 stránek pěkný, píšou tam něco zajmavýho?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Celé jsem to nečetl :-D. Kouknul jsem akorát na celkový dluh (strana 108/109) a vzrostl na $10,998,150 z $10,167,380 což považuju za dost slušný vzhledem k nárůstu obratu z $11,76 mld. na $21,46 mld.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Německá půjčovna Nextmove koupila 100 TM3. Půjčovné od 249€/24h až 1650€/měsíc.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jim asi zákazníci budou trhat ruce když za stejnou cenu si mohou pujcit Maserati a o něco dráže Bentley Continental.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

To je super aspoň to dostanú medzi ľudí

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Jsem psal uz davno, ze kdyz Hyundai dava 64kWh baterku, tak by Tesla 3 s 55kWh vypadala trochu blbe. Tesla neni sockamobil a tak musi dbat na image. Ani TS s 60kWh uz davno neni aktualni. 65kWh je momentalne to nejmensi co lze brat vazne. Tudiz Mid verze by mela byt nejmensi kapacita. Takovou bych bral take.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Za 4Q Tesla dodala 86555 aut a měla 48817 zaměstnanců, tedy 1,7 měsíčního platu na 1 auto. Rozdíl v platech v USA a Číně je dost velký na to, že jen na mzdových nákladech těch potřebných $7900/auto určitě ušetří, aby mohli dodat na trh TM3 za $35000. I když to tedy bude dost absurdní, jestli se americké auto bude vozit na lodích z Číny do USA, aby bylo levnější.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele M.Krupka

Chcete-li levně vyrábět, musíte do Číny. Cena výrobku není jen o výši platu, ale je to součást mnoha dalších faktorů. Například cena plastu je z velké části závislá na úplné jiných faktorech, než je cena pracovní síly. A plastů je v autech hromada. Rovněž o ceně finálního výrobků rozhoduje cena základních materiálů jako je měď, hliník.. atd. Věřil by jste tomu, že jednorázový zapalovač dovezený z Číny je levnější, než obyčejné dřevěné zápalky ze Sušice. A zkuste si někdy rozebrat zapalovač a podívejte se na to kolik součástek obsahuje. A porovnejte s množstvím dřeva v zápalkách, které tu zadarmo vyroste. :-) A tak to prostě je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V sušici se zapalky nevyraběj...přesunutá výroba do indie

Obrázek uživatele M.Krupka

To už dávno víme. Asi jim tam levněji roste dřevo na stromech.:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Matematika. Není to 1,7 měsíčního platu na jedno auto, ale 1,7 vyrobených aut na jednoho zaměstnance. Tj. 0,56 platu na jedno auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie autá ale boli vyrobené za 3 mesiace.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Zkuste to ještě jednou :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Zdenka

Hlásím pozvání k příjmu Tesla Modelu 3, ve čtvrtek 21. února 2019, v Ženevě. Performance, modrý.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Gratulujem. Prajem veľa neopakovatelných zážitkov.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Zdenka

Děkuji za milé přání.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já rezervoval 2.4.2016 a stále mně ani nevyzvali ke konfiguraci, vy jste asi nerezervoval z ČR, že?

Obrázek uživatele Zdenka

Ano, rezervace ze Švýcarska, původně na začátku dubna 2016. Vyzvání ke konfiguraci začátek prosince 2018, první kontakt ohledně platby a odběru v Ženevě v polovině ledna 2019. Velmi korektní nabídka částky k převzetí dosavadního auta. Zatím velmi pozitivní zkušenost.

Prvním konkrétním znamením, že Model 3 bude ve Švýcarsku brzy doručován, byla nabídka k prohlídce vozu v prodejně Tesly na začátku prosince 2018, a dále možnost zkušební jízdy z ateliéru Tesly (mluvím o Ženevě, ale totéž platí i o jiných větších městech, Zurich a Lausanne).

Myslím, že ačkoli Tesla v Evropě zatím dodává Modely 3 jen do 14 zemí, další přijdou na řadu brzo.
Přeji vám hodně pěkných jízd !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za podrobný a vyčerpávající komentář a budu se těšit až podáte další (doufejme pozitivní) info po předání!

Obrázek uživatele Jan Horčík

Gratulejeme! Budeme rádi, když se s námi podělíte o podrobnosti nebo klidně i fotky :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Zdenka

Slibuji, bude mi potěšením.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znalí Tesly tady psali performance zásadně nekupovat tak držím palce!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta tajná informace byla nakonec jen špatná zkušenost se servisem (Model X), o Performance verzi TM3 tam nebylo ani slovo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, vlastně jeden řádek o poloosách ...

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Kde sa nachádzajú takéto informácie? Dajte odkaz.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Zdenka

Děkuji.

To je pruser hlavne u X (neco s poloosami). Tak treba to u trojky zlepsili - dostatecne najezd, aby se to projevilo, zatim nejspis zadna nema.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

off

Pohled do Tesla servisu ve Vysočanech.
https://www.facebook.com/230462267407848/posts/649157698871634?sfns=mo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ta cedule "Pro zákazníka...", oni budou mít jen jednoho ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

To je pro toho, co jde kupovat, tech se vic naraz nesejde ;)
Ostatni maji na druhe strane dve mista s nabijeckami.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak doufám že tam mají velké parkoviště na auta aby se jim to tam vešlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jednoduché slíbil nesmysl - když nesmysl plácne jiná automobilka hned tu mají někteří rudo před očima a kritizují a šijí, když to udělá Tesla, je konstatováno, že současná cena Tesly je adekvátní... prostě kecají všichni a říká se tomu marketing aneb věda o tom, jak okrást zákazníka, aby si připadal spokojený

Obrázek uživatele PaRi

Máte často takové poryvy?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V modelu 3 ne, ale dočkáte se v modelu Y. Úspornější konstrukce kabelů, nové baterky a efektivnější výrobní proces.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konec pohadky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 35 t. bude az se rozbehne a zabehne vyroba v Cine, takze to chvili jeste potrva. A kdyz to nebude brzy, tak kvuli postupne inflaci nestihnou ani tam. Obecne myslim ze ceny cinskych elektroaut, je zaroven hranice vyrobnich nakladu, pokud se vyrabi mimo Asii

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je snad jasné všichny víme, že rodinny e'mobil s dojezdem nad 200 km pod 2 000 000 Korun ziskove prodávat nelze.

Obrázek uživatele Jan Horčík

To bychom si dovolili rozporovat :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Ja uz bych T3 jako rodinny auto s dojezdem nad 200km pod 1.5mil bral ale pockam az z toho vyndaji druhy motor a trochu klesnou s cenou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lži, Takže Tesla po 2 mega neprodáva EV? :-O

podřadné socky si jinak než placeným trollování vydělávat neumějí... něco jako studentni humanitních "studií" chodí na zápočet na demonstrace pro-bruselských neo marxistů a nacistů :)

Jeste ne holt neorientuje a neumi prepocet usd na kc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je snad jasné všichny víme, že rodinny e'mobil s dojezdem 300 km pod 2 000 000 Korun prodávat nelze.

Kolovratek. Porad dokola.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a Tesla to prodává, ubohý trolle :)
celá rodinka (pětičlenná) se do Tesla M 3 vejde a je to za 1,5 mega :)

Obrázek uživatele Kuk

Model 3 je rodinný vůz a to jako od kdy? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Staci nemit 3 tlusty a vyzrany deti a vejdes se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pozor je to i luxusní vůz, kdybys nevěděl, sice má na palubce lamino, ale to nesnižuje jeho luxusovost :)

Me zajima spis jiny luxus co to ma. Jizni asistent a jiny vychytavky. Nepotrebuju mit palubku z rucne sity kuze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to by se ti mohly líbit luxusní Fiat, ten má taky spoustu vychytávek rozpoznávání značek, super navigaci s online provozem, jízdní asistenty bomba auto.

Pokud ho delani v elektru tak sem s tim

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně Fiat 500 luxusní a i lepší než Maybach.

Tak zrovna to neni muj sen. Ale drandil jsem se smartem a ve meste dobra sranda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale zase... člověk od poměrně drahého auta očekává i kvalitní materiály, teda aspoň já to tak mám. A ne hnusnou palubku a jakousi eko veganskou kůži, což je diplomatický výraz pro hnusnou koženku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od té toby, co je tak příšerně natažený, a i ty 2 děti se dozadu krásně vejdou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen pro info.
Model 3 je klasický liftback, to znamená, že se otevírá kufr i se zadním oknem nebo je to klasický sedan s malým otvorem do kufru? Protože koukám do specifikace a objem kufru je 425 litrů. To bude asi jenom ten zadní, ve předu má taky?

A zadní sedačky jdou sklopit nebo jsou napevno?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Otevírá se jen víko a průchozí prostor je dosti malý pro tradičního víkendáře. Kufr je alehoooodně hluboký. Pod podlážkou je ještě obří (hlavně opět hluboký ) prostor jakoby pro rezervu ale nemá tvar kruhu... kočárek nebo horské kolo tam asi moc člověk nenarve... bral bych méně prostoru pro děti a kufr otevírací i se sklem, nebo kombinace jako kdysi superb... pro mne to auto bohužel není, vyřešeno i3 a na víkendy do hor kombík 4x4.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, takže klasický sedan. To mám právě taky, objem kufru taky tak nějak 420l, tak pro srovnání dobrý. Většinou to úplně stačí, ale jako rodinné auto to není. Dík.

Zase jsme v tom vyhraneni. Pro nekoho je ok pro nekoho ne. Me by stacil. Kocarek uz netaham. Deti dve. Sbaleny jsme natotata s malymi kufry. 420l ok. Za me dobry. Ma to diru v zadnich sedackach na lyze? Pokud nema tak si dozbrusem udelam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ano, mě to taky stačí. Vždyť teď mám sedan, kufr 420 litrů a sedačky pevné (je za nimi baterka hybridního ústrojí). Jsme jenom dva, takže pohoda. Ptal jsem se proto, že někdo psal, že je to rodinné auto... rodina má jiné požadavky na prostor.

Ja ti nevim, na to hodit tam tasku s notebookem asi ok. Ale v kempu vedle nas bylo auto s timhle typem kufru a vytahovani veci spis pripominalo aplikovanou gynekologii...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tywle kazdej socka jezdi do kempu, ve meste potrebuje kombajn a nebo to nejvetsi sovo kraxnu - tydle mam nejradsi. Ted zacnou povidat, ze prumer je pro kazdeho najezd 200km/den (protoze to prece uz jednou na dovolenou na Machac jel)... Tak si porid wochcavu k kombu a dej nam svatek :)

Cipis, ze ty si vzdycky vyberes tu nejdulezitejsi informaci z celeho textu.
Ale neboj, tvuj sexi mozek se tam vleze bez problemu. I bez pokladani sedacek.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jo, no... zrovna teď to řeším. Potřebuji známému odvézt jednu skříňku, nevypadá velká, ale do toho mého sedanu to prostě nenarvu, ani na sedačky. Takže musím vzít manželky malé městské auto, které ale umí sklopit sedačky a vejde se to tam v pohodě :-)

Jinak jsme se do toho zatím sbalili v pohodě...

U TM3 ale sklopit sedacky jdou. To jen pro poradek

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jo, to na praktičnosti přidává.

Obrázek uživatele tvkuba

Tady je vtipné video od Bjorna - hlavně reálný test, kdo nebo co se kam vleze?!
www.youtube.com/watch?v=nWjQn2aItlE

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
10 let na e-skůtrech, nově 64 200 el. km. a nově Emax 90Li s 4,2kWh Nissan Leaf battery!

Obrázek uživatele Kuk

Není těch 420 l náhodou i s předním kufrem?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, asi je to tak:
Inside, there’s a 5-seat interior that isn’t as room as that of the larger Model S and X. There’s combined a total of 425 litres of space in the front and rear luggage compartments, a little less than the 480 litres a 3 Series can get in its boot.

evo.co.uk/tesla/17581/tesla-model-3-specs-prices-and-full-details-on-the-all-electric-compact-exec

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teslagate s falešnou cenovkou pod 35 000 USD.
Kdo chce skutečně za takovou cenu elektroauto s dostatečně velkým vnitřním prostorem, ať si rok počká na VW ID.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ktory rok?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takovy velky - kdyz uz umi psat - ale stale veri na pohadky... jen pockej Zajici - klidne roku 5! :-D

Jasne VW,, az naprsi a uschne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to říkali už před 10 lety, ne :-D
kolik za ty nesmysly dostáváš? 5 kč na komentář, podřadná socko? :)

Obrázek uživatele ozana

ať si pár let počká (nejméně jednu pětiletku)

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Hynek

Není důvod něco takového dělat. Zájem je i tak obrovský a konkurence žádná. A ceny co jsou teď přestřelene nejsou. Tipuju že levné verze se dočkáme az v momentě kdy bude stabilizovaná servisní síť a půjde koupit za takové peníze jiné podobné auto. A to může být několik let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW bude za podobné ve skutečnosti ještě nižší peníze do roka, ale máte pravdu, že než Tesla dodělá svou servisní síť na alespoň dostačující úroveň, tak to bude minimálně několik let.

Vsadis se?

Podle mě teď prostě nedokážou rentabilně takhle levný elektromobil vyrobit. Na víně je více faktorů jako jeden z nich je nárůst ceny komodit na výrobu baterií. Která neustále roste.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro mě je to naopak důkaz toho, že baterie už je tak levná, že pouhým snížením její kapacity tam těch 9000$ oproti midrange verzi nenaženete, aniž byste na tom autě oholil ještě hromadu dalšího.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Například kabalt v poslední době celkem klesal. Každopádně kdyby problém byl v ceně baterií, tak by naopak bylo logičtější prodávat co nevíc "levných" modelů s menší baterií. Další věc, která proti této tezi mluví, je to, že Tesla u S a X běžně dává(la) do levnějších modelů S a X větší baterii, kde je část kapacity softwarově uzamčená.

Spíš si myslím, že "levnou" verzi M3 potká podobný osud jako svého času S45.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla podíl kobaltu v bateriích snižuje nebo už snížila a pracuje i na jeho úplném nahrazení.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Na nerentabilitu základního modelu za stávajících výrobních podmínek upozorňoval ílon už dávno x-krát, ale přesto uváděl výhledové termíny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Na kdy že to naposled slibovali tu levnou verzi, na březen 2019?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já myslím, že to byla polovina roku 2019... možná někdo ale jen přehodil nulu... 2109 :D


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil