Tesla začala vyrábět elektromobily Model 3 se dvěma motory

Jan Horčík - 05 Únor 2018

Tesla už začíná vyrábět i verzi Modelu 3 se dvěma motory. Ta bude rychlejší a nejspíš i efektivnější, takže nabídne o něco málo vyšší dojez. Ale bude pochopitelně i ještě dražší.auto elektromobil Tesla Model 3

Tesla už začíná vyrábět i verzi Modelu 3 se dvěma motory. Prozatím jde ale asi jen o malou testovací sérii.
foto: Tesla

Pár nadšencům se nedávno podařilo dekódovat VIN elektromobilu Tesla Model 3. Díky tomu dnes víme, že Tesla už začala vyrábět také Model 3 se dvěma motory.

Nedlouho poté, co Tesle unikly nákresy dual-motor konfigurace elektromobilu Modelu 3, se také objevila informace, že u si automobilka zaregistrovala několik nových VIN se sériovými čísly odpovídajícími vozům se dvěma motory.

Minulý týden si Tesla podle informací magazínu Electrek.co zaregistrovala novou dávku VIN pro Tesla Model 3. Celkem jich je registrováno už 11 000, což je během dvou týdnů zvýšení o 3000.

Celkem 24 z nich je, alespoň dle sériového čísla, se dvěma motory. Prozatím jde asi o malou testovací výrobu. Otestovat pohon všech čtyř kol bude totiž přeci jen o něco náročnější, než otestovat nižší kapacitu baterie, a tak přišla AWD verze na řadu nyní.

To odpovídá původním slibům automobilky, že Model 3 se dvěma elektromotory začne dodávat zákazníkům během letošního jara. Může to, pravda, být kdykoliv od března do června, ale i to je už pokrok.

Dosud ale není jasné, jak vysoký bude vlastně za pohon všech čtyř kol příplatek. U Tesla Model S to bylo $5000 a podle ankety na Electrek.co očekává většina zákazníků, že podobné to bude i u Modelu 3.

Tesla prozatím vyrábí pouze verzi Modelu 3 s vyšší kapacitou baterie (Long Range, cca 80 kWh), která je o $9000 dražší než základní verze ($35 000). Menší baterie se má začít vyrábět teprve v průběhu letošního roku, avšak není zatím jasné kdy přesně.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ihoskovecpetr

Tesla Model 3 za 50 000$ dokáže překvapivě soutěžit na finanční bázi i s BMW řady 1 za 660 000 CZK jak ukazuje
elektrator.cz kalkulátor:
http://elektrator.cz/oblibene.html

Obrázek uživatele Josef

To porovnání s BMW řady 1 je nesmysl. Model 3 bych porovnával spíše s BMW řady 3. A to s motorem 330i v xdrivu. Tam bych věřil, že se lze dostat na návratnost do 5 let.

"takže nabídne o něco málo vyšší dojez."

Problémy s anorexií? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Kdy Tesla přestala dodávat jednomotorový Ska? Všechno už maj jen D.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele ozana

V září 2017
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-model-s-jako-zadokolka-dnes-konci-duvod-neni-tezke-uhadnout/

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Dáávno

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ocenil bych spíš možnost mechanického otevření zadních dveří a obou kapot - neummím si představit hasiče, který nabouraný elektromobil znova připojí k elektrice, aby přestřihl v předním kufru emergency loop k baterce případně otevíral dveře dětem vzadu...

Nevím, jak je to u Tesly, ale IMHO to bude stejné jako u kteréhokoliv normálního auta. V případě aktivace airbagů se zámky odemknou a u aut se zapuštěnou klikou se vytáhne. A pokud se mechanicky zaseknou, tak nejjednosušší řešení je vymlátit okna a vytáhnout posádku skrz okno. Nebo se použijou hydraulické nůžky.
Tyto věci věci jsou napájeny z normální 12V baterky, která nemá, na rozdíl od hlavní baterky, automatické přestřižení napájení při aktivaci airbagů.

Uprimne, fakt (alespon trochu) veris tomu, ze hasici budou hledat nejake mechanicke uvolnovace, zvlast pokud jsou nekde pod krytkami v narazniku a nepopsane, a nepouzijou pajcr, sekyru nebo hydrauliku? Zvlast u auta, ktere (pravdepodobne) neznaji a o jeho specifikach nevi?

EDIT: Uplne OT, ale na podobne tema. Pribuzna dela pro jednu pojistovnu, meli nejake skoleni a tam jim tlacili, ze sjednani pojistky na speciality typu Tesla ma nejaka zvlastni pravidla (detaily nezajimave). Tak rikala, ze se zeptala skolitele, jestli to auto alespon videl a on musel priznat, ze ne (nacez ona se pochlubila, ze se v nem vezla:))

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

K OT - aneb kdo to neumí, ten to učí :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

V lokalnim platku byla nejaka tabulka a podle ni jsou v zapadnich Cechach registrovane dve. Takze sanci ji nahodou potkat je celkem miziva.
I kdyz, kdyz jsem s pujcenou nabijel ve Vestci, tak jsem jednu s P videl, tim je veskera pravdepodobnost vycerpana :).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

presne!
máš pravdu, už som do konštrukčnej kancelárie tesla-y poslal nákres, kam a ako pripevniť "pajser" na otváranie dverí, kufrov, rozbíjanie okien.
pre tvoju predstavu - je to obšľahnuté z G/U-AZA, akurát namiesto kalašnikova páčidlo! a je to zvonka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já otevíral dveře při nehodě dvakrát v životě, ani v jednom případě to nešlo.
Mimochodem, přední kufr u tesly právě z důvodu kabelu otevřít mechanicky jde: youtube.com/watch?v=vw9Itlo2Aao

5000 za 4x4 ano, jen jestli to půjde ke slabší baterce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Deal by byl 4000 ake slabší baterce...ale zase záruka bude dole:(.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ona se u Tesly liší délka záruky na baterie?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiež pozerám odkial sa tá informácia zjavila. Jasne, že nie.

Treba electrek:

100,000 miles (160,000 km) for the ‘Standard Range Battery’ version
120,000 miles (192,000 km) for the ‘Long Range Battery’ version

EDIT: A pro neverici jenjanky primo u Tesly (google archiv, vlastni stranka chce login): https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:uOna9wslUtEJ:https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty-m3+&cd=2&hl=cs&ct=clnk&gl=cz

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to plácáš? Proč by měla být záruka dole??? Přeci výhoda 4x4 je v takové cenové kategorii úplně jinde, hlavně aby se moc "nesmekalo", odběr proudu přeci může být stejný jako s jedním motorem. To je výhoda EV, můžeš nastavit výkon dle libosti! Ovšem to podřadní podporovatelé rakovinových teroristů nepochopí, protože jsou za to placeni, aby nechápali :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty plácáš,jen to nevíš páč sis uz ani nečetl že delší je jen s větší baterkou troubo:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

troubo :) můžeš mi ukázat, kde má Tesla rozdílné záruky dle velikosti baterie, troubo? :)

Tak to je tak nějak logické, že verze s delším dojezdem bude mít větší baterku. Nebo jak myslíte Váš příspěvek a co si představujete pod delší verzí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak u idiotu:) přečtěte si ceník, větší baterka má delší záruku.

Aha, "delší" jste myslel záruku, ne dojezd už rozumím.

Ta analogie s modelem s vyšší a nižší kapacitou baterie je s ohledem na jiné výrobce BEV reciproční. Jiní dají na trh model s nižší kapacitou a časem (snad) bude i model s vyšší kapacitou.
Objeví se někdo se svým modelem, jež nabídne více a pak i méně?....

---

Elektronům Zdar!
Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

A proč ne? Výrobce tím dává najevo, co je standard a co je odlehčená verze. Jestli někdo potřebuje Teslu 3 na jezdění po městě do 100 km, tak proč s sebou vláčet zbytečně těžkou baterii?

---

hariprasad

Představa, že by Leafa 2 dnes prodávali ve vezi 60kWh a za rok přišli s verzí 40kWh je lákavá. Proč asi to neudělají?

---

Elektronům Zdar!
Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

To presně nevím, ale je jasné, že Nissan má jinou marketingovou politiku. Mohli klidně už teď nabízet 3 verze, např. 80 - 60 - 40KWh. Ale jdou cestou postupného zvyšování kapacity. Stejně tak nenabízí takovou konfigurovatelnost. Tesla cílí primárně na majetnější segment trhu, ale nabízí mnohem víc možností včetně i nějaké levnějsí verze.

---

hariprasad

Tesla míří na auta s pořádným dojezdem, bohužel ty zatím vycházej dráž, ale své kupce si to nachází a odměnou jim je plnhodnotné auto se solidní užitnou hodnotou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tesla zacala s vyssou kapacitou a cenou 50+tis, lebo jaks-taks na tom nieco zarobi a uz je na hrane 200tis dodanych aut v US, co je koniec 7,5tis kreditu/dotacie na daniach.
35tis verzia pride az budu mat konecne nejake prijmy, ekonomicky musia davat dost bacha kedze im prachy lahko mozu dojst ak by sa vyroba M3 este oneskorila.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter