Tesla: za problémy s výrobou Modelu 3 mohou dodavatelé

Jan Horčík - 18 Říjen 2017

Od začátku bylo jasné, že úzkým hrdlem výroby elektromobilu Tesla Model 3 budou subdodavatelé. Tesla na to i několikrát upozorňovala a teď svaluje vinu za problémy s výrobou TM3 právě na ně.auto Tesla Model 3 výroba elektromobilu v továrně ve Fremontu v Kalifornii

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 v továně Tesla ve Fremontu
foto: Tesla

Během třetího čtvrtletí 2017 vyrobila Tesla pouze 260 kusů elektromobilu Tesla Model 3. To je o přibližně 1400 kusů méně, než byl plán.

Přitom do konce letošního roku chtěla Tesla vyrábět 5000 elektromobilů Model 3 týdně! Podle neoficiálních rozprav analytiků s managementem automobilky může za zdržení několik málo dodavatelů.

Na druhou stranu, oficiálně v tiskové zprávě Tesla doslova napsala, že naprostá většina výrobních systémů pro TM3 je připravena, ovšem aktivace několika málo z nich trvá déle, než se čekalo.

A teď co si vybrat? Pravda bude nejspíš, jako obvykle, někde uprostřed. Nestíhají ani Tesla, ani dodavatelé, protože splnit nároky a především notně nadsazené časové plány Elona Muska není vůbec jednoduché.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

400 kw volného supercharger které jsou dodávány standardně s modely S a X ročně, nebudou zahrnuty pro vlastníky modelu 3 !!

fool.com/investing/2017/10/17/tesla-incs-model-3-wont-get-any-free-supercharging.aspx

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Grohmann Automation souhlasí s výplatou platů, zárukou práce do roku 2022 pro německé pracovníky

thestreet.com/story/14346858/1/tesla-strikes-deal-with-german-workers.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkně zavádějící informace.

Je sice jasné, že za to můžou nejvíce dodavatelé robotické linky, kteří ji nedodali a nezprovoznili na plnou rychlost tak bleskově a tak kvalitně jak si manažeři Tesly (doufám že tam je i pár těch teď masově vyhozených) představovali ve svých snech, ale všude jinde na světě se to považuje za chybu automobilky, která si nedokáže reálně hlídat a plánovat zavádění své nejdůležitejší výrobní části.

Obrázek uživatele ozana

ČEZ se konečně trochu rozjíždí, Liberec (Stráž n.N.) a dvě v Pardubicích.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, informujeme a již jsme zanesli do mapy.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele ozana

A já jsem zanesl do dalších map...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

To mi přijde jako poměrně nepravděpodobné vysvětlení. Pokud nebudou stíhat dodavatelé, tak se vyrobí menší počet než plánovaný, ale těch 260 za 3 měsíce je opravdu extrémně nízké číslo. Pokud by nějaký dodavatel odpadl úplně, tak se nevyrobí žádné kompletní auto. Spíše to vypadá, že výrobní linka v době slavnostního spuštění výroby ještě vůbec nebyla kompletně sestavena, celé to byla jenom šaráda pro akcionáře, aby se dodržel slíbený termín zahájení výroby. Teprve nyní podle mně spouštějí výrobní linku a odlaďují výrobní proces. Celé mi to velmi připomíná zahájení výroby modelu X, kdy taky až cca za půl roku po slavnostním zahájení výroby byla reálně spuštěna sériovka. Je překvapující, že se stejný scénář opakuje i u T3, při těch zkušenostech ze zahájení výroby X, člověk by předpokládal že se poučí.

Odladit robotickou linku trvá přibližně rok. Není to úplně jednoduché. A jestliže chcete zachovat i QA, tak prostě musíte ze začátku obětovat produktivitu. Rozjíždí se to pomaleji, ale ono se to rozjede...

---

hariprasad

Poucili se v tom smyslu, ze to tak nakonec dobre (a hlavne levne) funguje.I negativni reklama ma sve zakonnitosti. Nerikam, jestli je to dobre, nebo spatne. Kdyz jsem pres rok cekal na X, asi jsem jim taky nechvalorecil. Nicmene jsem to mezitim uz davno zapomnel. Protoze auto je super !!

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasné, že to je bulšit.
a povedal by som že sa z Xka poučili. Poučili sa o tom, že takýmto spôsobom okolo releasu vygeneruju nekonečne veľa rečí, špekulácií a hejtu na internetoch.

O Leafe 2 na spravodajských portáloch nepočuješ, ale Tesla tam je skoro každý týždeň. A každý týždeň sa tam zíde X individuí, aby mohli prísť nagrcať do komentov.

proste Muskovi to vychádza tak, že aj negatívna reklama je reklama, hlavne ak on sám pôsobí ako hromozvod negatívnych emocií, ale firme ako takej to zvláš neškodí.

ja myslím, že je to všetko aspoň zčasti súčasť hry. Proste prestreliť deadline o 6 - 18 mesiacov KAŽDY JEDEN KRAT je skvela reklama zadarmindžo

No vidis a ty se toho vseho mile rad ucastnis :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak myslis tych spekulacii, tak ano, milerad.
Ak myslis toho hejtu, tak to nie. Na to su tu iny odbornici. Ja som skor fanda

A to maj tu vertikální organizaci, nebo jak se tomu říká, kdy se snažej dělat všechno sami, aby byli co nejmíň závislí na dodavatelých.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jako že si má postavit stovky továren - na každý šroubek, dráty, pneumatiky, volanty, airbagy, skla..., na výrobu a zpracování oceli, hliníku... a koupit těžařské doly se všemi stroji na všechny potřebné suroviny, aby si nemohla stěžovat na výpadek pár dodavatelů? To asi nejde, že :).

No praveze jde. To je konecny cil Tesly. Dneska vysel clanek na Electreku o "tajnem" 2. podlazi jejich tovarny, ktere moc lidi nevidelo a dejou se tam doslova divy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Ford to tak dělal :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně. Ono to nejde jen do doby než přijde někdo, komu neřekli, že to nejde a on to udělá.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
185.66.36.26