Tesla vyvinula nový titanový a hliníkový pancíř pro Model S

František Kubiš ml. - 31 Březen 2014

Minulý rok dva Modely S začaly hořet po kolizi s ocelovými předměty na silnici. V obou případech se jednalo o poškození baterie následované vznícením s odstupem několika minut. Tesla se rozhodla na to reagovat vývojem nového přídavného pancíře. Výroba Modelu S

Výroba elektromobilů Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Ačkoli se ani v jednom případě u zmíněných nehod cestujícím nic nestalo a opustili vozidlo ještě před vypuknutím požáru, vyvolalo to v médiích takovou vlnu hysterie, že se Tesla musela bránit a vydala několik blogů a softwarový update, který dočasně zvedl světlou výšku vozu.

Kromě toho také v tichosti začala vyvíjet přídavnou ochranu, která by v budoucnu zabránila dalším podobným událostem. V pátek Tesla na svém blogu zveřejnila výsledky.

Nový ochranný štít se skládá ze tří částí. První je zaoblená, dutá hliníková tyč umístěná vepředu vozidla, která má za účel vychýlit povalující se předměty do stran pryč od baterie anebo nahoru tak, že sice způsobí poškození plastového aerodynamického krytu, ale všechny důležité součásti zůstanou netknuté.

Druhým ochranným prvkem je titanový pancíř, jenž se vyznačuje výborným poměrem pevnosti ke hmotnosti a využívá se v letectví nebo u vojenské techniky. Jeho úkolem je ochránit citlivé vybavení vepředu vozu pod předním kufrem.

Pokud se cizí objekt dostane až za titanový pancíř, poslední část ochrany je plný hliníkový blok. Ten má za úkol pohltit zbylou energii nárazu a dále vychýlit objekt z původní trajektorie nebo nadzvednou auto, pokud by se jednalo o objekt, se kterým nelze pohnout či ho rozdrtit.

Jen dodejme, že baterie byla doposud chráněna 6,3 mm pancířem z tvrzeného hliníku, který nadále zůstává a nic se na něm nemění.

Tesla údajně provedla 152 testů a na přiložených videích se můžete podívat na zpomalené záznamy tří z nich. Na prvním se pod vozidlo dostane tažné zařízení z pevnostní oceli, na druhém je betonová dlažební kostka a na posledním ocelový alternátor.

Tesla video

Tesla video

Tesla video

Tyto změny téměř nijak neovlivní řízení ani dojezd vozu. Tesla udává, že dojezd se sníží o zanedbatelných 0,1% a ani aerodynamika vozu se nijak znatelně nezmění.

Tesla také nabízí tyto úpravy všem současným majitelům Modelu S jako dodatečnou montáž zdarma při příští návštěvě servisu.

Na konci blogu Tesla neopomněla zmínit, že za 6 let co jsou jejich auta na silnicích po celém světě, při žádné dopravní nehodně nikdo v nich nebyl zabit a ani neutrpěl žádné trvalé zdravotní následky.

Tesla Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

raz v noci som chytil kameň spodkom auta. Výsledok? Diera v prevodovke ako päsť, vytrhnuté turbo a pokrivené výfukové potrubie. Takže je to dosť veľká sila, ten Teslácky pancier musí byť kvalitný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to vyzerá tak že by to znieslo aj dajakú menšiu nálož


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil