Tesla oznámila čtvrtletní výsledky za rok 2016. Potvrdila, že letos chce dodat 80 000 až 90 000 aut.
foto: Tesla Motors
Příjmy Tesla Motors za 1. čtvrtletí 2016 činily $1,6 mld. V hotovosti má automobilka k dispozici $1,44 mld., včetně $350 mil. za zálohy na objednávky vozů Tesla a baterií. Dalších $57 mil. byl zisk za prodej zelených kreditů.
Za 1. čtvrtletí vyrobila automobilka 2659 elektromobilů Tesla Model X.
Významně se meziročně zvýšila také poptávka po Tesla Model S, a to o 45 %. V Asii je to dokonce o 160 %. Během 2. čtvrtletí chce Tesla dodat 17 000 aut a vyrobit dokonce 20 000.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla vábí na 100kWh baterii pro elektromobil Model S
V průběhu následujících týdnů chce Tesla dosáhnout výroby 2000 aut týdně a připravit se tak na silné třetí čtvrletí.
Divize Tesla Energy dodala do Severní Ameriky, Asie, Evropy a Afriky celkem 25 MWh baterií ve formě 2500 domácích baterií Tesla Powerwall a téměř stovku průmyslových Powerpacků. Poptávka po Powerwallu je ale mnohem vyšší, než Tesla stačí vyrábět a některé objednávky byly odsunuty o celý rok.
Nejnovější obrázky z gigatovárny Tesla ale naznačují, že výroba Powerwallů by měla rychle stoupat.
Z konferenčního hovoru ke čtvrtletním výsledkům také plyne, že Tesla i nadále plánuje začít vyrábět první články pro baterie v giga-továrně už během posledního čtvrtletí 2016 namísto odebírání od dodavatelů.
Během prvního čtvrtletí 2016 Tesla přidala celkem 29 nových stanic Tesla Supercharger, mimo jiné např. v Polsku. Otevřela také 311 nových Destination chargerů, včetně otevření této sítě v Evropě.
Celkově má dnes Tesla 615 nabíjecích stanic Supercharger a 2200 Destination Chargerů. Celkový počet nabíjecích bodů je 3600 Superchargerů a 3700 Destination Chargerů.
Cipisek D. ani jiny T-trol
Cipisek D. ani jiny T-trol to sem asi neda 🙂
http://electrek.co/2016/05/04/two-tesla-top-manufacturing-executives-leave-model-x-issues/
Pro neanglicky mluvici, odesli (byli odejiti?) dva vysoci manazeri zodpovedni za vyrobu modelu X.
Jste z té tesly tak
Jste z té tesly tak po*raní, že nemůžete ani uvést, že Tesla má stále větší a větší ztrátu…
Hybrid.cz stojí fakt za velké kulové…
To neni pravda… Alespon ne
To neni pravda… Alespon ne sekvencne…
Dodava dost aut na leasing a s garanci zustatkove ceny, coz se v GAAP vysledcich projevi jako ztrata, protoze si nemuze z techto aut pripsat celou cenu vozu, ale pochopitelne jen postupne mnesicni splatky. Tento kvartal to bylo jiz 28%.
Kdyz zohlednime tento faktor tak zmensili ztratu o $38M z $113M na $75M. Jiste, je to porad ztrata, ale neni pravda ze se zvetsuje.
PS: dokonce ani na GAAP bazi, to neni pravda. Zde se snizila z $320M na $282M. Coz ale zahrnuje i nefinancni kompenzace.
PPS: ale souhlasim s vami, ze kdyby byla v zisku a soucasne s tim rostla o 60-80% rocne, bylo by to opravdu nevidane! Obzvlaste s ocekavanim jeste vetsiho rustu diky Modelu 3.
Copak copak, máš tam
Copak copak, máš tam akcie? 😀
a tech 25MWh z Tesla Energy
a tech 25MWh z Tesla Energy je taky usmevny udaj. To je kapacita sotva na 300 aut 😀
EDIT: PowerPacku nedodali ani 100, natoz stovky!
Ad. Powerpacky-
Ad. Powerpacky- nešťastný překlep, napraveno.
jak jste prisli na tech
jak jste prisli na tech $350M za Model 3?? Vzdyt to jsou vysledky za Q1, v te dobe meli teprve sotva 100-150.000 rezervaci!
EDIT: autor clanku asi myslel Customer Deposits $391M, coz jsou vsechny zalohy za Model S, X, 3, PowerWally, PowerPacky a zaplacene, ale jeste nedorucene auta.
EDIT 2: anebo snad ze z vytezku za rezervace Modelu 3 zaplatili $350M pujcku od banky krytou krytou majetkem spolecnosti (ABL)?
Ad. Customer Deposits –
Ad. Customer Deposits – pravda, opraveno.
Pro Teslu rekordní výroba
Pro Teslu rekordní výroba 15510 aut za kvartál, stejné množství koncern VW vyrobí a prodá za asi 13,5 hodiny.
To je nezmysel. Btw. a kolko
To je nezmysel. Btw. a kolko z tych vyrobenych musi stiahnut aby im vypol fixlovaci SW?
+1 :))))
+1 :))))
+1 :-))))
+1 :-))))
Ferrari nedá ani 2000 aut
Ferrari nedá ani 2000 aut za kvartál. Zrušíme tedy Ferrari a necháme jen Oktávky a Golfy, ať je pan anonym spokojený?
Nemáte někdo odkaz na ty
Nemáte někdo odkaz na ty „nejnovější obrázky“ z giga-factory ?
Na těch z uvedení TM3 je vidět, že z jedné strany není dostavěná.
http://kcc-hho.webnode.cz/zna
http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/
Tak hlavne ať zvýšej
Tak hlavne ať zvýšej kvalitu výstupu, doteď prej na záručních opravách utratěj 2x víc než ostatní automobilky.
Jestli to taky nebude
Jestli to taky nebude rozsahem služeb… tj. že si auto odvezou, opraví a zase přivezou, nebo opraví na místě pokud to lze. A to taky určitě něco stojí.
Navíc tyhle zaručené informace “ prej“ nemám moc rád, možná to tak je, možná taky ne.
Píšu „prej“ protože v té
Píšu „prej“ protože v té smršti novinek si nepamatuju vše s přesností autisty.
Hlavně se z toho nepodělat 🙂
Tomu poslednímu odstavci
Tomu poslednímu odstavci nerozumím. Jen odhaduju, že do první věty patří slovo „v Evropě“ ?
Je to svetove – 600 stanic
Je to svetove – 600 stanic po 6 konektorech… Destination chargers v Evrope zatim vpodstate nejsou.
aa už jsem to pochopil,
aa už jsem to pochopil, omlouvám se. V druhé větě se mluví o nabíjecích bodech tedy né o nabíjecích místech (nebo jak to správně nazvat), ale jednotlivých zásuvek. To mě zmátlo.
Taky mě to zmátlo.
Taky mě to zmátlo.
V Evropě je odhadem cca 40
V Evropě je odhadem cca 40 Destination chargers, teda podle mapy Tesly.
Tedy v podstate nejsou
Tedy v podstate nejsou
Přidejte: 150 (první
Přidejte: 150 (první vlna). Stačí dát do Googlu “europe destination charging”.