Tesla vyrobila za 1. čtvrtletí 2016 rekordních 15 510 aut

Tesla oznámila čtvrtletní výsledky za rok 2016. Potvrdila, že letos chce dodat 80 000 až 90 000 aut.

Elektromobil Tesla Model S aktuálně prošel faceliftem a brzy nabídne 75kWh baterii.
foto: Tesla Motors

Příjmy Tesla Motors za 1. čtvrtletí 2016 činily $1,6 mld. V hotovosti má automobilka k dispozici $1,44 mld., včetně $350 mil. za zálohy na objednávky vozů Tesla a baterií. Dalších $57 mil. byl zisk za prodej zelených kreditů.

Za 1. čtvrtletí vyrobila automobilka 2659 elektromobilů Tesla Model X.

Významně se meziročně zvýšila také poptávka po Tesla Model S, a to o 45 %. V Asii je to dokonce o 160 %. Během 2. čtvrtletí chce Tesla dodat 17 000 aut a vyrobit dokonce 20 000.

V průběhu následujících týdnů chce Tesla dosáhnout výroby 2000 aut týdně a připravit se tak na silné třetí čtvrletí.

Divize Tesla Energy dodala do Severní Ameriky, Asie, Evropy a Afriky celkem 25 MWh baterií ve formě 2500 domácích baterií Tesla Powerwall a téměř stovku průmyslových Powerpacků. Poptávka po Powerwallu je ale mnohem vyšší, než Tesla stačí vyrábět a některé objednávky byly odsunuty o celý rok.

Nejnovější obrázky z gigatovárny Tesla ale naznačují, že výroba Powerwallů by měla rychle stoupat.

Z konferenčního hovoru ke čtvrtletním výsledkům také plyne, že Tesla i nadále plánuje začít vyrábět první články pro baterie v giga-továrně už během posledního čtvrtletí 2016 namísto odebírání od dodavatelů.

Během prvního čtvrtletí 2016 Tesla přidala celkem 29 nových stanic Tesla Supercharger, mimo jiné např. v Polsku. Otevřela také 311 nových Destination chargerů, včetně otevření této sítě v Evropě.

Celkově má dnes Tesla 615 nabíjecích stanic Supercharger a 2200 Destination Chargerů. Celkový počet nabíjecích bodů je 3600 Superchargerů a 3700 Destination Chargerů.

Tesla

25 Comments on “Tesla vyrobila za 1. čtvrtletí 2016 rekordních 15 510 aut”

    1. To neni pravda… Alespon ne
      To neni pravda… Alespon ne sekvencne…
      Dodava dost aut na leasing a s garanci zustatkove ceny, coz se v GAAP vysledcich projevi jako ztrata, protoze si nemuze z techto aut pripsat celou cenu vozu, ale pochopitelne jen postupne mnesicni splatky. Tento kvartal to bylo jiz 28%.

      Kdyz zohlednime tento faktor tak zmensili ztratu o $38M z $113M na $75M. Jiste, je to porad ztrata, ale neni pravda ze se zvetsuje.

      PS: dokonce ani na GAAP bazi, to neni pravda. Zde se snizila z $320M na $282M. Coz ale zahrnuje i nefinancni kompenzace.

      PPS: ale souhlasim s vami, ze kdyby byla v zisku a soucasne s tim rostla o 60-80% rocne, bylo by to opravdu nevidane! Obzvlaste s ocekavanim jeste vetsiho rustu diky Modelu 3.

  1. jak jste prisli na tech
    jak jste prisli na tech $350M za Model 3?? Vzdyt to jsou vysledky za Q1, v te dobe meli teprve sotva 100-150.000 rezervaci!

    EDIT: autor clanku asi myslel Customer Deposits $391M, coz jsou vsechny zalohy za Model S, X, 3, PowerWally, PowerPacky a zaplacene, ale jeste nedorucene auta.

    EDIT 2: anebo snad ze z vytezku za rezervace Modelu 3 zaplatili $350M pujcku od banky krytou krytou majetkem spolecnosti (ABL)?

Napsat komentář