Tesla výrazně zlevnila elektromobil Model S

Pár měsíců před spuštěním výroby Tesla Model 3 upravuje automobilka svou nabídku Tesla Model S a Tesla Model X. První jmenovaný výrazně zlevnil, zejména verze se 75kWh baterií.

Elektromobil Tesla Model S je díky aktuálnímu snížení ceny u 75kWh verze zas o něco dostupnější
foto: Tesla Motors

V jednom z prvních přípravných kroků na uvedení Modelu 3 nedávno Tesla Motors opět zrušila Model S 60 a 60D. Tím se nejlevnějším elektromobilem v nabídce stala verze 75, jejíž cena se nyní snížila o $5000 na $69 500/70 000 €.

Nově patří do standardní výbavy skleněná střecha a automatické otevírání zadního kufru. Souběžně výrazně zlevnila možnost softwarového updatu z 60 kWh na 75 kWh, a to z $7000 na $2000, update ze 70kWh na 75 kWh stojí už jen $500.

Verze Tesla Model S 90D zlevnila o $2000 a verze 100D a P100DL naopak mírně zdražily. Mírných úprav cen se dočkal i Model X, u kterého ale především přibyla nová výbava jako středová konzole a kola „Sonic Carbon“.

Nejnovější cenové úpravy na Modelu S jdou ruku v ruce s tím, že Elon Musk už nedávno potvrdil max. velikosti baterie u Modelu 3 na 75 kWh. Tam kde bude Model 3 končit, bude Model S začínat, čímž se nabídka krásně zpřehledňuje.

Tesla

76 Comments on “Tesla výrazně zlevnila elektromobil Model S”

  1. Koukam ze jde o to maximalne zjednodusit vyrobu. Cekam, kdy
    Koukam ze jde o to maximalne zjednodusit vyrobu. Cekam, kdy bude mozne koupit jen jednu konfiguraci vcetne barvy 🙂
    Ještě zde myslím nebylo zmineno a také to souvisi se zlevnenim / zdrazenim, ze u tech mensich kapacit uz si asi nepriplatime za silnejsi nabíječku, kdezto u 100 kWh verze ji mají v ceně.
    Jinak jsem rad, ze uz svoji teslu mam. Nedokazu si představit, ze bych ji kupoval ted. Sklenenou strechu jsem mel na předchozím aute a uz nikdy vice. A to tam byly elektricke, svetlo nepropoustejici záclonky. A neteklo tam.

    1. Záleží na preferencích majitele. Tesla je raketa na 4
      Záleží na preferencích majitele. Tesla je raketa na 4 kolech. Pokud se chcete ale mazlit s precizností, všeobjímajícím luxusem, tak si koupíte BMW 7, MB-S, atd. A ještě oproti Tesle ušetříte.
      Já mít volné peníze, tak jdu do Tesly, ale rozumím lidem, co se svezli s Teslou jako s atrakcí a pak se vrátili sednout do německé prémie.
      Naštěstí asi o tom v Tesle ví, takže když nedávno přetáhli nějakého toho designéra interiérů z Audi, co jsem někde četl, tak snad se to výrazně v budoucnu zlepší.

      1. Nooo, tak nevím, jak kvalitní jsou Tesly…ale nové BMW
        Nooo, tak nevím, jak kvalitní jsou Tesly…ale nové BMW jsem měl 530xd a za 1,5roku a 70.000km bylo 6x v servise!! Mimo jiné odešel xdrive….takže a mě BMW je skvělé auto, výborně se řídí, ale určitě nedoporučuju..Tesla je o mnoho jednodušší…teď máme Toyotu Highlander HYBRID a další bude určitě Hybrid nebo Full Elektro 🙂

        1. i3 mi dává smysl jen pro Policii, aby neutek zloděj jak ze
          i3 mi dává smysl jen pro Policii, aby neutek zloděj jak ze zadní sedačky, tak, aby ho dojeli, protože to má brutální zrychlení. Nad ním už je jen Tesla. Dále mi to dává smysl pro 1 až 2 lidi nebo matku s malými dětmi – neotevřou zezadu. V ostatních případech je to nesmysl – už jsem to tu psal: při nástupu dozadu vždy rána do hlavy a fakt se nedá otevřít ze zadní sedačky – je to nebezpečné. Za řešení pásů řidiče na zadních dveřích bych nejspíš někoho vyhodil z práce. Tohle je názor vícero lidí. Jo, ještě pro manažera je to dobré, jinak fakt asi už na nic a k tomu 4sedadlák. Tak to tu pořád nevychvalujte za ty prachy. A třífázové nabíjení také super! Akorát už mohli dát 22 kW místo 11 kW. Už kvůli palubní nabíječce by to byla opravdu pecka, co má ZOE nebo SMART. Myslím střízlivý názor, tak na mě neřvěte, že jsem někomu kritizoval jeho hračku.

  2. Tesla design řídí skutečně naprostí IMBECILOVÉ! Už
    Tesla design řídí skutečně naprostí IMBECILOVÉ! Už nemůžete mít normální střechu, musí vám v zimě mrznout hlava!!!
    Takový debily v autom. průmyslu už člověk dlouho neviděl, nejdřví imbecilní falcon doors, teď tohle.
    Teslu designují naprostí kokoti!!!

        1. „Až vyrosteš“ – takže predpokladám že si ho ešte
          „Až vyrosteš“ – takže predpokladám že si ho ešte nevyšťal keď z teba frčia vtipy 😀 Tak pochopiteľne, ak chceš v tom aute bývať tak by si mal o zateplení uvažovať. Takže sa ospravedlňujem, zabudol som na kočovné kmene 😉

                1. tak Bjorn či Brojn, zdáš sa mi nejaký zmätený. V každom
                  tak Bjorn či Brojn, zdáš sa mi nejaký zmätený. V každom prípade byť tebou tak tú rezerváciu zruším a netrápim sa. Nikto ťa predsa nemôže donútiť kupovať auto v ktorom ti bude zima na prázdnu hlavu 😉

                2. až tak jsi hloupý, že nechápeš ani překlep? Njn, to je
                  až tak jsi hloupý, že nechápeš ani překlep? Njn, to je pak jak mluvit s dítětem 🙂

                3. priznám sa že som si to doteraz ani nevšimol, ale keď sa
                  priznám sa že som si to doteraz ani nevšimol, ale keď sa na to v retrospektíve pozriem, jediné na čo sa zameriavaš je môj vek. A to kamaráde moc dospelo nevypadá. A keď si také decko kúpi raketu na 4 kolesách tak na jeho nezodpovednosť doplatí okolie. Pevne teda verím že ťa ten skleník odradí a zavrhneš Teslu úplne v záujme bezpečnosti.

                4. Tak zrovna Bjorn neni asi nejlepsi priklad. Ten clovek je
                  Tak zrovna Bjorn neni asi nejlepsi priklad. Ten clovek je naprosto atypicky uzivatel auta. Jeho udelatka jsou obcas az usmevna. A hlavne, on v tom aute casto spi na svych cestach. Navic v zime a ve Skandinavii. Tam jeho snahu ucpat kazde misto s moznym tepelnym mostem chapu. A pravdou je, ze sklo je rozhodne studenejsi nez polstrovany strop…

                5. hochu, co sem pleteš spaní? Bavíme se o studeným vzduchu
                  hochu, co sem pleteš spaní? Bavíme se o studeným vzduchu při jízdě, tak příště lépe komentovat k věci, nevymýšlet si 😉

                6. Vy proste musite urazet a kopat kolem sebe. Bjorn zacal s
                  Vy proste musite urazet a kopat kolem sebe. Bjorn zacal s vykryvanim vsech zasklenych casti hlavne proto, aby nemrzl ve chvilich, kdy v aute prespaval. Resil tzv. camper mode atd. Jen za letosni zimu jsem v MS najel 35.000km a obesel jsem se bez polystyrenu i cepice:-)… takze sirite naproste bludy a nesmysly. Je mi Vas skutecne lito. Kupte si auto, ktere Vam vyhovuje, ale prosim, nekomentujte neco s cim nemate zadnou osobni zkusenost a neodvolavejte se na zkusenosti ridice, ktery jezdi temer za polarnim kruhem v diametralne odlisnych podminkach nez je stredni evropa…

            1. Clovece vy jste se dnes vazne nejak spatne vyspal… Nevim,
              Clovece vy jste se dnes vazne nejak spatne vyspal… Nevim, kolik toho mate v Tesle najeto *at uz se sklenenou strechou nebo „plechovou“. Ja cca 80K km. Zvlastni, ze vetsinu z toho pendluju mezi horama a Prahou a na studenou hlavu si fakt stezovat nemuzu… I kdyz bylo venku -20, nejaky chlad jsem necitil a nevnimal. Snad jedina situace, kdy mi sklo vadi je pri jizde, kdy mi prime slunce sviti zezadu a mirne s emi tak odrazi velky predni display a vidim na nem prach. Tolik moje zkusenost s Modelem S, sklenenou strechou a najetymi nezanedbatelnymi kilometry

                1. njn, silnejší argument si od teba ani neviem predstaviť
                  njn, silnejší argument si od teba ani neviem predstaviť

                2. Ach jo. Vy jste ubohost sama. Tykate, nemate jediny noraalni
                  Ach jo. Vy jste ubohost sama. Tykate, nemate jediny noraalni argument podlozeny realnou zkusenosti. Jen urazite. Ano, rozhodne jsem v Tesle nenajel tolik km jako Bjorn. Ani jsem v tesle nespal. Od toho jsou hotely a postele nebo karavany! Nicmene taky si z jezdeni v Tesle nedelam zivnost jako on. Koupil jsem si Teslu jako auto pro denodenni jezdeni a jsem spokojen. Predchozi auto bylo BMW X6 v prakticky plne nalozi. Ano, interier byl kvalitativne nekde jinde. Ale za prvni 2 roky mi 4x menili DVD mechaniku pro cteni navi dvd, vymenili 2 x gelovy akumulator, predni tlumic – chyba ridici jednotky, a po 67.000 km jsem menil 6 benzinovych vstriku z 8… Servisni naklady naprosto silene. Mimo to, ze auto neustale padalo do nouzoveho rezimu, protoze vsechny systemy se pri kratkych pojizdkach nedokazaly dostatecne dobijet a hladina napeti v akumulatoru padala pod kritickou uroven. Svezeni v aute bylo bajecne, navykove. Presto bych se nevracel. Tesla ma spartansky interier, vyhovuje mi a mimo dofukovani ortopedickychsedadel neni nic, co by mi v Tesle chybelo… A taky nestojim 5 x tydne u benziny a netankuju vzdy za 3.000kc benzin. Ale to Vam je asi zbytecne rikat. Vy mate totiz svuj nazor podlozeny jiste mnoha tisici km ujetych v Tesle a pak jste vyznavacem Bjorna. Tak si to uzijte a prskejte kolem sebe dal. Musite mit smutny zivot… Vam rozhodne studena hlava nehrozi:-)

                3. díky za objektivní zkušenosti z provozu s MS, rovněž
                  díky za objektivní zkušenosti z provozu s MS, rovněž hezky se poslouchá jak movití lidé mají už konečně plné zuby extrémních servisních nákladů s luxusními spalováky, jen tak dál a více Tesel na silnicích a je jedno jestli v ní bude člověk jezdit v ušance nebo bez :-))

                4. neni zac. nejsem zadny zaslepeny obhajce EV. Rozhodne neni
                  neni zac. nejsem zadny zaslepeny obhajce EV. Rozhodne neni vsechno ideal. Obzvlast pocet rychlonabijecek je zatim tristni. To zatim vidim jako nejvetsi problem pro rozvoj elektromobility v CR. Je to vetsi prekazka nez cena aut. Ale ke spalovaku uz bych se zkratka nevracel. Na cesty do servisu s BMW i Mercedesem vzpominam uz s usmevem. Hlavne jiz zminena X6 me vyskolila dokonale. Doufam, ze to ted nezakriknu, ale mimo jedinou navstevu servisu s Teslou (problem se zemnicim kabelem) jsem za vsechny ty desitky tisic km dolil asi 10 x vodu do ostrikovace a prezouval gumy (zima x leto).

                5. Do automobilismu se zase vrátila radost z jízdy a z
                  Do automobilismu se zase vrátila radost z jízdy a z používání auta. Kdysi se jedna automobilová značka jmenovala Oh-we-go 😀

                6. Bude se to pořád jen zlepšovat, pokud na BEV nepřejde 100
                  Bude se to pořád jen zlepšovat, pokud na BEV nepřejde 100 tisíc řidičů během pár měsíců.

                1. Jde hlavne o to, ze sklenena strecha umoznuje strojum
                  Jde hlavne o to, ze sklenena strecha umoznuje strojum snadnejsi pristup do vozu. Je to take levnejsi, alepson pro Model S. By ses divil o kolik je levnejsi sklo nez takovy flak hlikove strechy.

                2. Lepsi manipulaci beru, tu cenu nevim. Kdyz si vzpomenu, co
                  Lepsi manipulaci beru, tu cenu nevim. Kdyz si vzpomenu, co jsem vyplaznul za celni sklo (kaminek)… Ale mozne to je. Nema M3 byt primarne ocel a ne hlinik?

                3. No ano M3 bude hlavne ocel, tam asi by to levnejsi bylo, ale
                  No ano M3 bude hlavne ocel, tam asi by to levnejsi bylo, ale myslim ze radeji nahoni prachy jinde nez si zablokovat pristup pri montazi pro roboty.

                4. Zadna blokace pristupu plnou strechou neni( dela se to vstupem
                  Zadna blokace pristupu plnou strechou neni( dela se to vstupem od dveri.Naopak s pripravou okolo pro instalaci skla a vyztuzenim atd.. je vice prace.. a jak to vim hadejte 🙂 A to ani svarovna ani montaz..

                5. Vykoukal jsi to ze sedliny na dně pisoáru 😀
                  Vykoukal jsi to ze sedliny na dně pisoáru 😀

                6. Achjo. Ok mas pravdu. Bez si zase hrat na pisek.
                  Achjo. Ok mas pravdu. Bez si zase hrat na pisek.

        1. Tak s plechovou strechou u Tesly 3 nepocitej ani omylem. Oni
          Tak s plechovou strechou u Tesly 3 nepocitej ani omylem. Oni ty plechovky rusi hlavne kuli tomu ze vyroba/montaz auta je se sklenenou strechou mnohem jednodussi, jelikoz stroje maji obrovsky prostor na manipulaci. Na koneci tam jen placnou tu sklenou strechu a hotovo. Vzhledem k tomu ze telsa 3 musi byt co nejvic simple auto na vyrobu tak na 100% bude mit jen sklenenou strechu, proto taky nikdy nikde tesla model 3 s plechovou strechou neukazovala.

    1. Část baterie se nevyužívá a tímto se dá „softwarově“
      Část baterie se nevyužívá a tímto se dá „softwarově“ odemknout, vlastně taková licence k využití. Pro výrobce je jednodušší vyrábět jednu konfiguraci baterie a počítat s tím, že část uživatelů to časem doplatí.

      1. Měl jsem zato že si kupím nějaký počet článků a
        Měl jsem zato že si kupím nějaký počet článků a součet dělá kapacitu baterie například 60 kWh a baterie 90 kWh má dávám příklad o 100 článků navíc , dík za vysvětlení stejně si o tom ještě něco zjistím 100 % jasné mě to není

        1. Zrovna u baterie to při cenách článků trochu divný je, s
          Zrovna u baterie to při cenách článků trochu divný je, s tím souhlasím. Navíc sebou pak člověk vozí „mrtvou“ váhu. Celkem běžné to je dneska u výkonových komponent, třeba UPS. Je to o jednoduchosti výroby (méně různých komponent), servisu a se vším spojené logistiky.

            1. Zaujimalo by ma ako funguje balancing clankov, pri softverovom
              Zaujimalo by ma ako funguje balancing clankov, pri softverovom obmedzeni kapacity.
              Deklarovana vlastnost, ze sa bateria vzdy da nabit na softverovo obmedzenu kapacitu „doplna“ velkym prudom, napoveda, ze clanky sa pri ukoncovani nabijania na softverovo obmedzenu kapacitu nebalancuju.
              Pri kazdom nabijacom/vybijacom cykle sa sekcie mozu trosku rozbalancovat a po case sa moze stat, ze niektore sekcie sa budu vybijat menej ako ine a nabijat viacej ako ine.
              Cize moze sa stat, ze jednotlive sekcie budu mat iny prevadzkovy rozsah napatia. Teoreticky sa tak moze stat, ze, niektora sekcia aj pri softverovom obmedzeni celku dosiahne maximum na clanok (ktory by dosiahla standardne len po odomknuti ma maximalnu kapacitu) a teda zacne ten clanok balancovat.
              Balancovanie by sa samozrejme dalo ovladat softverovo a balancovat jednotlive sekcie na nizsie napatie – take, ktore odpoveda softverovo obmedzenej kapacite. No potom by zase neplatilo tvrdenie, ze softverovo obmedzena kapacita sa da vzdy nabijat maximalnym prudom az do maxima obmedzenej kapacity.
              Funguje teda balancovanie pri sw obmedzenej kapacite alebo nie? Vie niekto ako to je urobene?

              1. Softwarové balancování funguje tak, že porovnává
                Softwarové balancování funguje tak, že porovnává maximální a minimální napětí všech článků. Jednotlivé balancery jsou centrálně řízeny tak aby bylo maximum a minimum každého článku symetricky kolem středního napětí.

                1. Ano, tak to funguje – no len pri malom prude pri konci
                  Ano, tak to funguje – no len pri malom prude pri konci nabijania. Bolo by idealne, keby to tak fungovalo aj pri velkom prude a sekcie sa zrovnavali aj pocas standardneho nabijania, ale tak to zrejme nie je. Predsa je kopa prispevkov, kde majitelia, ktori casto nabijali na 90% na SC, hovoria, ze sa im postupne znizuje kapacita pri nabiti na 90%, no ked nabili raz na 100% (t.j. vybalancovali clanky) kapacita sa im vratila na povodnu hodnotu aj pri nabiti na 90%.

                2. Domnívám se, že ve skutečnosti to je pouze nepochopení
                  Domnívám se, že ve skutečnosti to je pouze nepochopení příslušných majitelů proč jim auto píše menší dojezd. Můj Model S mi taky píše postupně se zmenšující dojezd když cykluji baterku v malém rozsahu (např 40 – 80%). To co vrátí vypisovaný dojezd na správnou hodnotu, není nabití na 100%, ale hluboký cyklus při kterém si auto dovede změřit skutečnou kapacitu baterky.

              2. Je to jednoduche:
                100% kapacity dostaneme z clanku pri nabiti

                Je to jednoduche:
                100% kapacity dostaneme z clanku pri nabiti na 4,2V(podla vyrobcu) a naslednom vybiti na 2,5V(podla vyrobcu). Softwarovo uzamknuta kapacita dovoluje vybit clanok len na 2,8V(len priklad). Rychlost nabijania s tym nema nic spolocne, tak isto balanconanie-to prebieha nezavisle na kapacite.

                (Chapes? Softwarovo „zamknuta“ kapacita nieje akysi bocny akumulator, ktory sa nepodiela na vykone ci uz pri nabijani alebo ked stupis na podlahu-vybijani.)
                Je to ten isty skumulator s vyssim konecnym vybijacim napatim.

                1. Vysvetlite mi ako moze fungovat balansovanie pri nabijani
                  Vysvetlite mi ako moze fungovat balansovanie pri nabijani maximalnym prudom, balansuje sa vzdy na konci nabijania minimalnym prudom – dobijaju sa vtedy len tie sekcie, ktore este nie su nabite naplno.

                2. Tak znovu a jednoduhsie:
                  Predstav si ze auto ma iba jeden

                  Tak znovu a jednoduhsie:
                  Predstav si ze auto ma iba jeden akumulator. Ten je pripojeny na bms. Zacneme s rychlonabijanim. Pri dosiahnuti cca 4,0v zacne nabijanie malym prudom. Bateria sa nabije na 100%.
                  Zacneme jazdit a jazdime do 2,7V. To znamena, ze sme z akumulatora dostali 80%. Odomknutie znamena povolit invertoru vybijat do 2,5V. Nabijanie prebieha rovnako bez ohladu no konecne vybijacie napatie. Takto funguju aku v Tesle. Je jedno ze ich je 6700ks

                3. Je jasne, ze znizena kapacita znamena nissie horne a vyssie
                  Je jasne, ze znizena kapacita znamena nissie horne a vyssie dolne prevadzkove napatie clankov. Otazne je, ako funguje balancovanie, ked tesla tvrdi, ze sa softverovo obmedzene baterie daju nabijat stale velkym prudom. Ziadna tvoja reakcia neodpovedala na moje otazky?
                  1. balancuje pri nabijani velkym prudom?
                  2. ak nie (co predpokladam), kedy sa potom sekcie zrovnaju?
                  3. ak ano, daj linku na dokaz, ze bms dokaze zrovnavat clanky pri nabijania velkym prudom.

                4. A co je nabíjení velkým proudem? Rychlonabíjení? Nebo AC
                  A co je nabíjení velkým proudem? Rychlonabíjení? Nebo AC nabíjení 11 kW? Podle mého názoru to má Tesla určitě softwarově pořešené.

                5. Ako pises ze je jasne ze znizena kapacita ma nissie horne
                  Ako pises ze je jasne ze znizena kapacita ma nissie horne napatie koli zamknutemu akunulatoru…TAK NA TOTO ZABUDNI
                  Ako som uz pisal kapacitu ovplyvnujes jedine konecnym vybijacim napatim!!!
                  Takze nabijanie, rychlonabijanie, balansovanie prebieha standardne (ci je aku vybity na 0% alebo ten zamknuty na 20%, ale display ukazuje takisto 0% je nabijacke jedno. Ona vali do aku max. pri balansovacom napati spomali a pri 100% vypina)

                  Vyhoda je pomalsia degradacia, pretoze zamknuty akumulator sa podstatne menej cykluje.

                6. Daj zdroj informacie, ze vzdy sa nabija na plne napatie
                  Daj zdroj informacie, ze vzdy sa nabija na plne napatie clanku, a blokacia je na dolnu cast kapacity baterie. To by bolo urcite zle. Jednak zivotnost baterii stupa, ked sa pouzivaju v strede pracovnych napati a tiez by neplatilo, co tvrdi tesla, ze takto softverovo bloknuta bateria sa da vzdy nabijat velkym prudom Superchargera. Predsa uplne vybita bateria sa nenabija plnym vykonom Superchargera a tiez na konci nabijania, ked sa blizi k maximalnemu napatiu clankov ju nemozno nabijat velkym prudom Superchargera. Cize logika veci hovori, ze blokovanie kapacity baterie sa riesi tak, ze sa nevybijaju uplne ani sa nenabijaju uplne a teda blokovana kapacita je rozdelena na cast dole a cast hore.
                  Ale stale hovorime o inych veciach a nie o tom, na co som sa pytal – ako funguje balancovanie, ked tesla tvrdi, ze blokovane baterie sa daju stale nabijat velkym prudom Superchargera.

          1. No proc divny, proste obchodni kalkul „prihodime tam navic
            No proc divny, proste obchodni kalkul „prihodime tam navic baterky v cene 3000 dolaru a pocitame, ze 50% lidi si priplati upgrade za 10 000, tj jsme v plusu, navic nemusime technicky pripravovat novy model (s fyzickou 60 kWh baterkou)…
            Jestli jim to vyslo nebo ne je otazka…

        2. Je to jednoduché: auto, které bylo dříve možné si koupit
          Je to jednoduché: auto, které bylo dříve možné si koupit jako „Tesla Model S 60“ bylo z výroby vybaveno baterií o kapacitě 75 kWh, ale 15 kWh z toho bylo „uzamčeno“. Otevřít je bylo možné za příslušný poplatek, softwarově, bez nutnosti jezdit do servisu.

Napsat komentář