Tesla vydala sbírku návodných videí k elektromobilu Tesla Model 3

Jan Horčík - 23 Duben 2018

Tesla nedělá reklamy, ale marketing rozhodně ano. Jeho součástí jsou třeba návodná videa - tentokrát k elektromobilu Tesla Model 3.auto elektromobily Tesla Model 3 mobilní aplikace

Skrze mobilní aplikaci k elektromobilu Tesla Model 3 lze některé funkce auta ovládat vzdáleně.
foto: Tesla

Nová videa k elektromobilu Tesla Model 3 ukazují jak funguje Key Card (karta místo klíčků), mobilní aplikace, frunk (přední kufr), nabíjení, automatické parkování a další jednotlivosti na autě.

Zhruba půlminutová videa jsou velmi profesionální, ale pro zkušené elektromobilisty/řidiče zároveň snad až příliš primitivistická. Nezkušeným elektromobilistům ale poskytnou dobrý náhled na to, jak moderní plně elektrický vůz funguje.

Nová videa jsou zároveň známkou toho, že Tesla Model 3 by se mohla již brzy začít dostávat do rukou širokým masám populace. To značí, že Tesle se skutečně daří navyšovat výrobu a plnit čím dál tím více rezervací.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne by zajimalo, jak funguje ten Tesla servis tady v pripade poruchy.

Vysle Elon experta az k nam do Horni Lhoty nebo mi odtahovka preveze EV do Vidne za 20,000 kacek?

Pojistovna chce vedet, kde mam jako ten mistni servis, aby vedeli, kam to EV odtahnout, kdyz treba nedej Elon pichnu nebo odejdou brzdy..., bude odtah az do Vidne nebo nekam do Bavor? Jak dlouhe jsou v tech Tesla servisech cekaci doby, jako u mistniho VW dobrodince 2 mesice poradnik?

Obrázek uživatele Michelin

Lecos se da vyresit na dalku zavolanim na technickou podporu (zatim jsem nevyuzil, kolega jednou a kdyz nevyresili na dalku hned nam domluvili v nejblizsim servisu, ze tam na nas pockaji po zaviracce, ktera se blizila). Bohuzel pro nas je v Holandsku a komunikuje se anglicky.

Pichle kolo se samozrejme takto resit neda, ale da se resit v normalnim pneuservisu. Ja pichnul jednou a nastesti to uchazelo pomalu, takze jsem dofoukl a dojel 150km do Norimberku kam jsem byl shodou okolnosti na ten den stejne objednan. Nicmene pokud jste sporivy, tak doporucuji ten mistni pneuservis nebot nemci resi i sroub v kole vymenou celeho plaste...
Pro pripad neopravitelne drbleho kola doporucuji uskladnit druhou sadu zimni/letni doma a poridit hever. Nedavno jsem to stejne resil na manzelky aute Peugeot 5008 kam uz take ani ten hever nedavaji. Prorazila kolo zboku o obrubnik.

Jinak jsem zadnou zavadu, ktera by nejak omezila pojizdnost nemel, ale asi bych to resil odtahem a matne si vybavuju, ze na Tesla srazu nam rikali o tom, ze z Tesly k nam nechteli posilat odtahovku, ale ze tedy vyjednali aby ji posilali alespon na hranice.

Co se terminu tyka, tak krom cekani na nahradni dily, ktere trvalo nejdele 6 tydnu (auto bylo normalne pojizdne) me objednali v Norimberku i Mnichove vzdy nejdele za dva az tri tydny. O Vidni jsem slysel, ze to tam trva i dele. Predpokladam, ze uplne nepojizdne auto by uprednostnili a pokud maji k dispozici tak pujcuji na dobu opravy nahradni, to se pak obzvlaste snazi aby byla oprava provedena co nejrychleji. Jen vam treba misto Xka pujci Sko jako me.

To jsou me osobni zkusenosti. Cetl jsem myslim zrovna tady o dvoumesicnim cekani na nahradni dily po nehode a podobne, ale ja nastesti to stesti udelat spatnou zkusenost nemel.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Takze CPO z velke casti postrada smysl, protoze "roadside assistance" (nejzajimavejsi cast zaruky) tady nefunguje?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jak jsem napsal osobni zkusenost nemam neb jsem zatim nepotreboval. Kazdopadne ceskemu Tesla clubu se podaril, vyjednat odtah alespon od hranic, verim ze s pribyvajicimi Teslami na nasich silnicich se to treba podari vyjednat se vsim vsudy.
No zatim alespon na zahranicni dovolene muzete byt v klidu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Neviem ako teraz, no asi pred rokom kamaratovi zomrela niekde pri Martine vo Viedni kupena jazdena Tesla S . Zavolal im, prisli z Viedne asi za 3 hodiny, doviezli mu na privese inu (lepsiu TMS) a odviezli si jeho pokazenu TMS. Oprava trvala mesiac a velmi nerad im vratil pozicanu a zobral si svoju :-)))

Obrázek uživatele Michelin

No vida. Otazka je jestli budou takto vstricni i v casech kdy budou mit mnohem vice prace diky TM3, ale verme, ze tak jako superchargery posili i servisni kapacity.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Kdyby se radsi posilili alespon na 1 i tady :) Mimochodem, jak to vlastne vypada s tim autosalonem u SC ve Vestci? Postupuje to nejak? Normalne se do tehle koncin nedostanu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Na konci února vypadal tak pořád nějak stejně nehotově......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Dá se taky nastavit auto do "neutrálu" když zastavím? To znamená abych po zmáčnutí "plynu" nikam nejel.
Jak to nastavuju do Parking módu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Ano da.
Park se nastavi stisknutim tlacitka na radici pacce.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

https://cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2017/06/cGStvpt.png ?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

To Chevrolet udělal speciální naučné video o tom, že do Bolta není potřeba lít benzín. :))))
Na první pohled k smíchu, ale většina lidí stejně jako ta blondýna z STK ani netuší že existují nějaká auta jezdíci na elektřinu a zcela vážně se zeptá proč s tím není potřeba jezdit k pumpě.
https://www.youtube.com/watch?v=VGDDMu3ku7I

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Tesla znovu dokáže procházet zdí a média zas mají o čem psát.
https://www.abcactionnews.com/news/tesla-slams-through-wall-of-anytime-fitness-gym-in-pasco-county

Představuju si to asi takto, slečna doparkovává, klasicky matlá telefon nebo rovnou telefonuje a místo brzdy šlape na plyn. Na tom posledním půlmetru už dostala pocit že skoro stojí tak úplně vypla pozornost :(((
Dneska jsem na Libuši viděl asi 200 kg řidiče MHD autobusu plného lidí a on si v klidu pravou rukou vybíral pravoůhlou zatáčku na světlech zatímco levou rukou držel ohromnej telefon na uchu a bykecával se. Pohoda džéz. Pokud na silnici zmerčím divně se pohybujíci auto, tak když ho dojedu je to z 99 % řidič idiot s telefonem na uchu. Na jeho jízdě je krásně vidět jak má část mozku odčerpanou na telefonování a úplně mu vypadává pozornost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Naprostej souhlas.
Klasika je taková, že blbec mě předjede, zrovna mu ale někdo zavolá a on to musí vzít, protože jinak by asi zemřel, nebo co, takže najednou z levého pruhu to hodí rovnou těsně přede mne aniž by se tam kouknul, čímž já musím zpomalit a potom co se udělá volno ho předjedu vidím jak telefonuje a vůbec nevnímá okolí. Tak ho v klidu předjedu. Ale co se nestane? Za chvíli dotelefonuje a blbeček opět zrychlí a hrne se na mne a tlačí mne dozad a třese se jen aby mne zase předjel.
A nejlepší nakonec. Pak ho o pár kilometrů doženu na červené ve městě a vidím jak parkuje.

Nedávno jsem si ověřil, že rozdíl jízdy do práce ve stresu z toho, že každý mne zdržuje rychlostí 130-160 km/h a mezi jízdou "na pohodu" 110-140 km/h jsou přesně 3 minuty!!!

Fakt nemá cenu vůbec jezdit rychle.

Potvrzeno! Tak jak jsem říkal, ta kravka vylejzá ze zbouranýho auta se zapnutým telefonem v pazouře! Nasekat jí rákoskou a zavřít až zčerná. Klidně mohla zabít lidi.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=103&v=O_gVHZW28BY

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Přece by jste ji nemlátil po místě, kde má zjevně mozek :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Možná by se jí konečně zapnul :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Parkování "pro ženský", skvělé. Často i pro chlapy. :-)
To poslední video, kde je postup, jak nastavit autopilota, je hodně poučný. I po tak krátkém videu mám dost jasnou představu, jak se to ovládá a co se od něj dá asi očekávat. Nastavení odstupu, nastavení max. rychlosti. Skvělá je možnost změny jízdního pruhu bez nutnosti vypnutí autopilota. Co se stane, pokud bude potřeba okamžitá reakce řidiče? Autopilot se vypne jako v letadle a bude potřeba ho opět nasetovat nebo pokud přestanou vnější síly působit, tak zase přejde vůz zpátky do původního režimu?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Michelin

U S/X se autopilot nastavuje/zapina/vypina extra packou vlevo pod volantem. Pokud mu zasahnete do rizeni ihned se vypne, ale pouze udrzovani v pruzich, adaptivni tempomat jede dal. Pokud zasahnete brzdou vypne se i ten. Zapnout ho pak musite znovu manualne. Nastaveni rozestupu si pamatuje, nastaveni rychlosti je treba provest znovu, bo se nastavi vzdy aktualni, ovsem pokud je o hodne odlisna/vyssi od maximalni povolene tak se zahy upravi na tu maximalni povolenou.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Děkuji za vysvětlení. Nemáte představu, jestli jsou použité učící algoritmy? Mám dojem, že nová platforma Nvidia by to měla umět. Mělo by se to poznat podle toho, že po nájezdu určitého počtu kilometrů bude vůz stále víc napodobovat řidičův styl jízdy. Nevím do jaké míry je ošetřená bezpečnost (nejspíš maximálně) a dodržování předpisů (to s tím souvisí), ale vehikl by měl mít svůj styl. Pořekadlo: Jaký pán, takový krám, dostane nový význam. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Michelin

Nevím nakolik se to učí přímo podle mého stylu jízdy a nakolik za to mohou updaty, ale rozhodně od pořízení prodělal velký progress. Nicméně jak jsem již několikrát psal, autopilotem bych to ani nenazýval. Je to prostě asistent jízdy v pruzích s adaptivním tempomatem.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Diky Micheline za prezentaci vozu a svezeni, byl to krasny zazitek. Jen chci podotknout a asi i zeptat. Vsiml jsme si, ze auto nerozlisuje znacky, takze pri nastaveni tempomatu na 90 a potkani 40tky, auto nesnizi rychlost a vesele jede dal 90, ze?

Obrázek uživatele Michelin

Ano je to tak. Znacky pevne umistene to ma ulozene v navigaci, takze na autopilota to pri prijezdu treba do obce zpomali a za ni zase prida, ale cist znacky to jeste neumi. Nicmene to je jedna z veci, ktera se urcite objevi v nekterem z budoucich upgradu.
Jak jsem rikal, autopilot je vhodny nekam na dalnici na kratkodobe zapnuti za ucelem vzit si prasek nebo vysvleci bundu, uzasny je pak v kolonach jinak se to, ale autopilotem moc nazyvat neda, spise adaptivni tempomat s asistentem jizdy v pruzich.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozpoznávání značek omezení rychlosti a následné brždění je blbost, v ČR je spousta dodatkových cedulí (např. pro kamiony), takže by auto brzdilo zbytečně.

Nicmene je to dalsi (a celkem slozita) vec, se kterou se budou muset umet vyrovnat autonomni systemy - takove "Po-Pa 8-19" nebo "Mimo dopravni obsluhy" v nejakem minoritnim jazyce (treba cestine).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Mne to osobne moc slozite nepripada. Verim, ze kazda zeme, kde bude tesla jezdit, ma podobnou vyhlasku (ci zakon), jak my, kde jsou znacky popsane. Predpokladam, ze rozsah znacek (+ - male desitky) je na svete stejny a i vyznam bude stejny, takze vnitrne auto ma nadefinovany vycet znacek jejich vyznam (+ dodatkove znacky, ktere jsou bud omezujici nebo rozsirujici) a pro kazdou zemi (nebo skupinu zemi, pokud jsou ve supine zemi stejna pravidla) bude mit ulozeny vzhled takovych znacek (takze se bude dat resit po - pa, nebo taky mo - fr) a auto vi, ve ktere zemi se pohybuje a tim padem vi, jak se zachovat.
Snazil jsem se prizpusobit reci Vaseho kmene, ale nevim, zda uspesne, i v praci mi kolegove rikaji , ze mi nerozumi, kdyz zacnu analyzovat nejaky problem. :-) Jen jsem tim chtel rici, ze na toto neni potreba umela inteligence, jelikoz znacek a jejich vyznamu neni nekonecne mnoho jako u situaci na silnici a jejich reseni, ktere jsou treba pro autonomni jizdu. U te vidim docela slusny orisek, ktery nelze resit klasickou cestou (podchycenim kazde situace v kodu).

Prave ze ta sada textovych dodatkovych tabulek omezena neni, muze tam byt vpodstate libovolny text (ktery z hlediska rizeni muze a nemusi hrat roli. Namatkou me tak napada (co jsem videl) "film", "vyjezdy z pozemku", "jen pro bydlici", "max 1 hod", znacka Pozor zvirata a pod ni text "Kone" (nebo obrazek slepice - ta asi nebyla oficialni, je to nekde na Krivoklatsku) a tak....
A to u nas je to nic, v Americe na textovych znackach doslova ulitavaji.

Netypicke situace jsou uplne jina uroven, tohle mi jen prislo jako zajimavy priklad problemu, ktery je i pro ridice podprumerne inteligence dostatecne jednoduchy, ale z hlediska strojoveho uceni slozity (porozumeni obecnemu textu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Řidič cizinec má taky zastavit a vytáhnout slovník?

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Ano.
Kdyz me v Nemecku chyti za zakazem s textem
"Forstwirtschafts- und Landswirtschafsverkehr frei" (skutecne znacky, vjezd povolen pro lesaky a zemedelce)
tak je taky nebude zajimat, ze to neumim skoro ani precist nebo ze jsem pochopil, ze "frei" znamena, ze tam muzu...

Ja jako clovek se muzu rozhodnout, jestli mi riziko ignorovani nejake znacky stoji za to (a ponesu nasledky, kdyz se spletu). Program takovy algoritmus mit nemuze, to by ho neschvalili pro provoz na verejnych silnicich.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Zákaz je zákaz. Ale třeba omezená rychlost jen pro XYZ = pojedu tou omezenou rychlostí, když tomu textu nerozumím.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Časem pod značky daj QR kódy a pak už budou místo značek jen QR kódy a silnice budou posetý různejma černobílejma grafickejma prvkama a obrazcema, kterým budou rozumět jen autonomní auta. Strojovému čtení se tak rapidně sníží náročnost jejich rozlišování.
V Kalifornii už připravujou displejový SPZetky, který budou moc zobrazovat centrálně zasílané informace a samozřejmě i reklamy apod. ptákoviny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Tak i na to bych mel reseni. Kazdy stat musi autonomni jizdu legalizovat a toto jiste musi byt v ramci te legalizace - zamezeni lidove tvorivosti a popsani vyznamu vsech znaceni (i docasnych), idealne by to meo byt v nejakem mezinarodnim rozhrani, aby do nej staty prispivaly a automobilky cerpaly. Pokud nic takoveho v doheldne dobe nebude, musi holt auto na nerozeznane znacky upozornit ridice a taky je posilat svemu vyrobci, ktery vyznam popise a posle updatem autum (ciste teoreticky toto lze pouzit uplne od prvni znacky, neco jako T9 s prazdnym slovnikem). Takze i toto by slo implementovat jednoduchymi (ne umele inteligentnimi) postupy.

Ale ten ridic tam byt nemusi (muze jet prazdne nekoho vyzvednout, pokud se teda bavime o autonomii, ne asistentu). A asi neni schudne, aby auto zastavilo uprostred rusne silnice a cekalo, az si to na indickem supportu nekdo prelozi pres google translate...

V tomhle jsem proste ponekud skepticky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ta druha varianta byla jen pro asistenta. Pokud ma nejaka zeme legalizovat autonomni jizdu, musi zabezpecit rozpoznatelnost veskereho znaceni (a to i docasneho). Stejne tak se urcite musi definovat, co se ma dit v pripade, ze nebyla nejaka znacka rozeznana. Tam me napada, ze pokud nejblizsi podobna je zakazova ci prikazova, melo by auto vybrat jinou cestu nebo zastavit, u ostatnich zmenit jizdu na styl jizdy ve meste, aj. Kdyz tak nad tim premyslim, hodne by me bavilo toto analyticky resit. Nevite nekdo o firme, ktera toto bude mit na starosti? :-)

S autonomii si v CR hraje Valeo a neco tu ma snad i Mercedes, byl tu pred casem clanek (oboji Praha). Jo, a jeste brnenske Roboauto (Artin). Ale jestli resi presne tohle, to fakt nevim.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Setkal jsem se s dodatkovou tabulkou, které jsem nerozuměl ani na druhé přečtení, ale třeba bude autopilot chytřejší :)

Nemám s tím lautr žádnou zkušenost, ale takto mi to přijde rozumné.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter