Zahájení výroby a dodávek elektromobilu Tesla Model 3 se kvapem blíží. Tesla aktuálně vydala pro zaměstnance názornou brožuru, kde Model 3 porovnánáv s Model S.
Z brožury jasně plyne, že už základní verze elektromobilu Tesla Model 3 nabídne zrychlení 0-100 km/h během 5,6 sekundy. Pro srovnání, 85kWh verze Tesla Model S to zvládá za 5,4 sekundy.
Na délku měří auto 4694 mm (pro srovnání Model S 4978) a zavazadlový prostor vpředu i vzadu dohromady je 396 litrů, tedy méně než poloviční proti Modelu S. Tesla Model 3 bude mít manuální zavírání a otvírání kufru.
Snaha o co největší zlevnění výroby vyústila také v to, že u elektromobilu Tesla Model 3 bude dostupná pouze méně než stovka konfigurací. Model S jich má přes 1500.
Jako základní dojezd je udáváno 346+ km. Zároveň je v brožuře jasně stanoveno, že za dobíjení u Tesla Supercharger se s Modelem 3 bude platit. Jako dobu dodání mají zaměstnanci u Modelu 3 říkat „více než jeden rok“, zatímco u Modelu S je to 30 dní nebo méně.
snad to bude mít alespoň elektrický okýnka
snad to bude mít alespoň elektrický okýnka :))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
Ne, ty budou na naftu …
Ne, ty budou na naftu …
No ja jsem teda docela v „soku“ ze auto stredni tridy (cenove
No ja jsem teda docela v „soku“ ze auto stredni tridy (cenove spise vyssi stredni) ma mit v zasade malickaty kufr? Celkovy objem 390 litru je dost tristni, to zadni „hlavni“ kufr bude jeste o kus mensi nez je standard u hatchu nizsi stredni?
Nadšení z Modelu 3 lehce opadá 😉 Jsem zvědavej, jak to
Nadšení z Modelu 3 lehce opadá 😉 Jsem zvědavej, jak to nakonec skončí 😀 Musk si vždycky musí vymyslet něco extra. Nějak jako Falcon Wings u Modelu X. Kdyby ho nabízeli i s normálníma dveřma (nebo vyšupovačkama), prodá se verzí s Falconem pár jednotek kusů.
nejhorší je, že ti neschopní Tesla „designeři“ dají
nejhorší je, že ti neschopní Tesla „designeři“ dají falcon doors nesmysl i na Model Y
Tydle ptákoviny tam dává a vodklepává Elon, stejně tak
Tydle ptákoviny tam dává a vodklepává Elon, stejně tak to bude i s tim zadním sklem u M3 pro spolupasažéry co maj oči i vzadu 😀
Uz to zacina 🙂
Najprv hnusny velky tablet bez klasickej
Uz to zacina 🙂
Najprv hnusny velky tablet bez klasickej palubovky, potom hnusny predok, potom blba sklenena strecha kde bude zima na hlavu a palit slnko, no a teraz maly kufor.
Len pekne vsetci spekulanti zruste svoje rezervacie. A my, co naozaj chceme Teslu Model 3 kupit, lebo vieme, ze to bude v danej katerogii jasna jednotka, aspon skor dostaneme nasu Teslu do ruk. Uvidime kto potom bude fnukat s predrazenym e-Golfom, ci inym EV od VW koncernu.
Ako tu uz niekto pisal nizsie, eSko je pre vacsiu rodinu, Trojka bude pre mladych ludi, pripadne pre starsiu rodinu, kde sa uz kociky neprevazaju. Apropo kocik, podla mojich osobnych skusenosti (2 deti) sa vozi v aute prve dva roky maximalne, takze v mojom pripade spolu 3 roky v aute. Co pekne koreluje s mojim planom o rok a pol vozit rodinku v Trojke bez kocikov, (prechod z Priusu III, ktory v pohode zvlada kociky a batoznu na celotyzdnovu dovolenku).
A ako som uz raz pisal v inej diskusii: Co je jednocuhsie, prisposobit kocik (cena do 1000 Eur) autu, alebo auto (cez 15tis EUR) kociku? Dnes uz existuje tolko roznych modelov kocikov, ktore sa daju paradne skladat z rozoberat do posledneho kolieska, ze sa musi zmestit aj do kufra Smartu. Argument o prevazani praciek a chladniciek v dnesnej elektornickej/donaskovej dobe uz nemoze byt vobec rec.
+1
+1
Jenže to si raději koupím mnohem luxusnější rakovinu
Jenže to si raději koupím mnohem luxusnější rakovinu než nepraktickou popelnici za nižší cenu
Model 3 je auto za půlku ceny, auto za milión neumí ani samo zavírat kufr 😉
A k čemu Vám ten „luxus“bude dobrý?Po třech až pěti
A k čemu Vám ten „luxus“bude dobrý?Po třech až pěti letech čekáte až se milostivě dveře za půl minuty otevřou a pak vám spadnou na hlavu.Elektrické sedadlo sklopíte,ale už se nevrátí zpátky a nejde s ním hnout,na dálnici se vůz každý rok alespoň jednou do roka zastaví,protože zase saze a mazut vletěly kam neměly(měly letět na ty za vámi),apod.Opravy se neplatí v tisících,ale deseti až statisících.Přeji příjemné zážitky s luxusem.
Čím víc elektroniky tím víc věcí se může
Čím víc elektroniky tím víc věcí se může podělat.
Luxus bude u velkobaterkáčů narůstat až s poklesem ceny baterií.
Máte pravdu, ale také to platí pro mechaniku, kde degradace
Máte pravdu, ale také to platí pro mechaniku, kde degradace materiálu bývá rychlejší.
Teď se Bjornovi na „luxusním“ Xku odlomili kryty zámků
Teď se Bjornovi na „luxusním“ Xku odlomili kryty zámků zadních dveří. To vypadá na špatnou konstrukci a příliš křehký plech.
Takže dle tebe je OK prodávat přdražený auto s „luxusem“
Takže dle tebe je OK prodávat přdražený auto s „luxusem“ nižší třídy? Tomu říkám ukázková, nekritická Tesla ovce 🙂
Hochu, ta investice do M3 se mi nevyplatí i s poruchami auta, které je mnohem luxusnější za půlku ceny 😉
Nemumi no, to je pravda. Ale takto by sme mohli vytahovat zase
Nemumi no, to je pravda. Ale takto by sme mohli vytahovat zase ine veci, co neumi rakovinova auta za dvojnasobnu cenu, napriklad autopilot?
Ved si kup tu luxusnejsi rakovinu (naozaj ides kupovat, alebo len kecas?), nikto netvrdi ze Tesla su luxusne auta, jednoznacne stracaju v interiery. Tesla su plne elektricke auta a o to tu ide. Ta vyssia cena je vyvazena technologiou a pre niektorych ludi dokonca nezavyslostou, ked sa budu dobijat v ostrovnej prevadzke z domu.
jen mě mrzí, že i designer začátečník, co trochu
jen mě mrzí, že i designer začátečník, co trochu rozumí automotive, by z většího auta jak škoda octavia udělal tak „prťavý“ levný vůz (krom autopilota)
Tesla by skutečně měla vyhodit celý tým „designérů“
Takze odpoved je, ze len kecas a nekupis ani Model 3 a ani
Takze odpoved je, ze len kecas a nekupis ani Model 3 a ani luxusnu rakovinu. Bohvie v com jazdis teraz 😉
Jasne, treba vyhodit cely rad „designerov“, tych ludi, co sposobili viac ako 500tis objednavok len na zaklade designu a par zakladnych info 🙂
oooo, závistivec, krásně jsi se odkopal, socko 🙂
oooo, závistivec, krásně jsi se odkopal, socko 🙂
Iné by si hovoril, keby si tú rakovinu naozaj dostal.
Iné by si hovoril, keby si tú rakovinu naozaj dostal. Neprajem ti ju, ale trošku váž slová. Ináč, človek si cenu zdravia plne uvedomí až vtedy, keď oň príde.
největší znečištění planety a škody na zdraví
největší znečištění planety a škody na zdraví způsobuje živočišný průmysl, ne auta 😉
to je fakt, ne nějaký dohad, který máš ty
Jist lide musi, tam to jinak nejde. Ale jezdit jinym autem nez
Jist lide musi, tam to jinak nejde. Ale jezdit jinym autem nez rakovinou jde. A o tom to je.
Podle vasi argumentace, by se dalo usuzovat, ze kdyz v Syrii zabili 750000 lidi, tak by se v CR mohlo legalne postrilet 1000-2000 lidi a bylo by to OK.
Lidé nemusí vůbec jíst živočišnou výrobu, neukazuj tu
Lidé nemusí vůbec jíst živočišnou výrobu, neukazuj tu svou neskutečnou nevzdělanost, vypadáš pak jak blbec 🙂
Tvoje logika je opravdu dětsky úsměvná, můžeš to rozvést, protože tuhle „analogii“ nepochopí nikdo s IQ>60, naopak, tvá podpora živočišné zbytečné výroby je mnohem více vražedná, ale to ti omezené vzdělání už nevysvětlí 🙂
nevsimnul jsem si na koho reaguji. Jenja, obecni blbec.
nevsimnul jsem si na koho reaguji. Jenja, obecni blbec. netreba dal reagovat. Ende Meldung.
jo, tvůj boj se zrcadlem a obecním blbcem je jen tvůj boj 🙂
jo, tvůj boj se zrcadlem a obecním blbcem je jen tvůj boj 🙂
Preboha snáď tomu neveríš čo si napîsal, že prdiace
Preboha snáď tomu neveríš čo si napîsal, že prdiace kravy otepľujú atmošku.. To že nejaký váš pribrzdený prezident vydal o tom memorandum, ešte to tak nemusí platiť. Ale rezolútne konštatovanie o niečom čo ťa chytilo za „guľky?“ Give me a break.
Až bude elektroauto naozaj ekologické, potom sa môžeme baviť o ekologickosti. Momentálne je to len a iba trend. Ktovie ako sa to všetko vyvinie za ďalšiu generáciu, či dve.
jsi nevzdělaný, tedy podřadný obyvatel planety, tak nám
jsi nevzdělaný, tedy podřadný obyvatel planety, tak nám to tu neukazuj 🙂
„Dobytek otepluje Zemi více, než ropný těžařský průmysl s plynárenským dohromady“
goo.gl/3nBEHO
Tak jsem si ten odkazovaný článek přečetl a zjistil jsem,
Tak jsem si ten odkazovaný článek přečetl a zjistil jsem, že jste ho vůbec nepochopil. Vědci totiž v dané studii došli k závěru, že dobytek vypouští více methanu než ropný a těžařský průmysl dohromady. O hlavním skleníkovém plynu CO2 vznikajícím spalováním uhlovodíků tam není ani zmínka. Tedy se jedná jen o methan, který má pouze částečný podíl na oteplování.
Jen chci upozornit, že reagujete na „Jenju“….. něco jako
Jen chci upozornit, že reagujete na „Jenju“….. něco jako se snažit mluvit na psí lejno a doufat, že něco pochopí….neztrácel bych čas 🙂
ahoj nezvdělaný, psí lejno, baví se dospělý, co znají
ahoj nezvdělaný, psí lejno, baví se dospělý, co znají fakta, tak pšt 🙂
kdybys náhodou nepochopil tu narážku „dospělý“ 😉
kdybys náhodou nepochopil tu narážku „dospělý“ 😉
Promiňte, ale možná byste si měl zjistit, jak moc je metan
Promiňte, ale možná byste si měl zjistit, jak moc je metan skleníkový plyn. Zjistil byste, že metan způsobuje mnohonásobně intenzivnější skleníkový efekt než CO2. Stejně působí třeba i vodní pára. Konkrétně je metan 20x účinnější skleníkový plyn než CO2 a někde se dokonce udává, že má srovnatelný skleníkový efekt s CO2. Vodní pára je největším skleníkovým plynem s 10000násobkem účinku CO2. Také se uvádí až 2/3 podíl na celkovém skleníkovém efektu.
„Konkrétně je metan 20x účinnější skleníkový plyn
„Konkrétně je metan 20x účinnější skleníkový plyn než CO2 a někde se dokonce udává, že má srovnatelný skleníkový efekt s CO2.“
Tady to chce opravu protože jinak je to blbost.
Nepotřebuje to opravu. CO2 i metan mají různé koncentrace
Nepotřebuje to opravu. CO2 i metan mají různé koncentrace v atmosféře. Ty hodnoty jsou samozřejmě střelba od boku.
Pardon, máš recht, moje blbost. Blbě jsem to pochopil. 🙂
Pardon, máš recht, moje blbost. Blbě jsem to pochopil. 🙂
Konkrétně je koncentrace CO2 cca 400 ppm. Koncentrace metanu
Konkrétně je koncentrace CO2 cca 400 ppm. Koncentrace metanu v atmosféře je 1,8 ppm. Pokud mají vědci pravdu s tím 20x násobně účinnějším skleníkovým efektem methanu, stále nám vychází, že CO2 je asi 10x silnější skleníkový plyn.
U té vodní páry jste se řádově seknul. 10000x násobek je nesmysl. NASA uvádí, že CO2 může za 20% absorpce infračerveného záření pocházejícího z povrchu, vodní pára za 50% absorpce, mraky za 25% absorpce. Jenže u té páry/mraků je to dvojsečné – mraky mají vyšší albedo a odrazí do kosmického prostoru poměrně více viditelného světa než povrch (nedojde k zahřátí povrchu), takže výsledný skleníkový efekt se tím snižuje.
Můj zdroj byl Wikipedie. Můžete se tam mrknout, je to tam
Můj zdroj byl Wikipedie. Můžete se tam mrknout, je to tam takto uvedeno. Samozřejmě neručím za to, že je to správně. Samozřejmě CO2 je silnější skleníkový plyn, ale metanu stačí přidat podstatně menší množství, aby způsobil větší změnu.
Zdá se mi že veřejné vnímání značky Tesla se pomalu
Zdá se mi že veřejné vnímání značky Tesla se pomalu obrací do záporna, jak to vidíte vy? (mám akcie)
ano, přesně jak píšu už roky, Tesla má bandu
ano, přesně jak píšu už roky, Tesla má bandu neschopných „designérů“, kteří umí spolehlivě zkriplit auto … z M3 se stal podřadný, předražený stroj
prave naopak, z Tesly se zacina stavat normalni znacka. Pred 3
prave naopak, z Tesly se zacina stavat normalni znacka. Pred 3 lety nikdo nevedel, ze existuje a ted na ulici uz to lidi poznaji a vi o cem je rec.
EDIT: Zda je rozumne drzet akcie za 300+ vam nereknu, ja svoje prodal uz davno (ocividne jsem udelal chybu).
Som trochu sklamaný a asi rezerváciu ruším. Skôr kúpim
Som trochu sklamaný a asi rezerváciu ruším. Skôr kúpim najlacnejšiu S-ku s 75kWh baterkou. A nemusím čakat ďalší rok. Hold si ale priplatím.
verim, ze nebudete zklamany 🙂
ackoli osobne bych rezervaci
verim, ze nebudete zklamany 🙂
ackoli osobne bych rezervaci na 3-ku nerusil do doby nez budou znamy zakladni parametry. Taky nutno dodat ze AWD a dalsi vychytavky Model 3 bude mit az se spozdenim, ted o tom Musk vykladal na Twitteru.
EDIT: a o jetem S-ku jste uvazoval? Jasne, nebude mit autopilota, na SC se bude nabijet pomaleji, atd. atd. ale who cares? 🙂
Genialni. Antiselling TM3 opravdu funguje. Bravo Teslo. Jo,
Genialni. Antiselling TM3 opravdu funguje. Bravo Teslo. Jo, zrus TM3 rezervaci, kup si zakladni Sko se starou chemii clanku, mensim dojezdem( nez 70kw TM3) a priplat si 600kč ješte navrch. Super napad!
TM3 urcite nebude mat 70kWh baterku a kde beriete istotu, že
TM3 urcite nebude mat 70kWh baterku a kde beriete istotu, že do S-ka dávajú baterky so starou chemiou, ked už vyrábajú nové ?!
A keby to aj bola pravda, tak aj tak sa s tým dá odjazdiť 20 rokov 🙂
A aj tak ešte nie som úplne rozhodnutý, že pojdem do S-ka. Musel by som nejak vyriešiť rozdiel ceny a do ojazdenej nejdem.
20 roků je optimistický odhad.
Dle odhadů a rozměrů bude
20 roků je optimistický odhad.
Dle odhadů a rozměrů bude mít M3 kapacity 55/65/75 kWh. Víc než 75 kWh se tam asi nevejde.
Jak Elon psal o těch svých idiotských rozhodnutích, tak by
Jak Elon psal o těch svých idiotských rozhodnutích, tak by si mezi ně mohl rovnou zařadit i tři velikosti baterie s tak malým rozestupem. To se jim nemůže ekonomicky vyplatit. Jedině že by ta 65 byla zamknutá 75ka. No ale snad už brzy uvidíme…
Spíš bych to viděl, že to všechno bude jedna baterie
Spíš bych to viděl, že to všechno bude jedna baterie zamykaná softwarově.
Jak píšu je to jen odhad, žádnej Elonův twít.
Jak píšu je to jen odhad, žádnej Elonův twít.
Do dnes vyrabenych S a X se davaji stale jeste stare 18650
Do dnes vyrabenych S a X se davaji stale jeste stare 18650 panasonic clanky. Holt Tesla ma s panasonicem smlouvy na odber, ktere nemuze je jen tak ze dne na den vypovedet. Navic gigafactory neni jeste zdaleka hotova a budou radi, kdyz jim aktualni produkce bude stacit na TM3. To je taky duvod proc Tesla posledni dobou dela vse proto, aby shodila TM3 a vyzdvihla Sko, protoze asi vidi ze lide houfne vyckavaji na TM3 + novou technologii do S/X. Popravde ted si kupovat nove S nebo X by udelal jen blazen, to je objektivni fakt. Tahle taktika funguje na bezmozky typu Jenja, ale jinak snad kazdy rozumny clovek vi sve.
EDIT: TM3 bude mit 70kw nebo 75kw baterii jako nejvyssi velikost, to je takove verejne tajemstvi.
Je vidět, že jsem posledně úplně zbytečně plácal
Je vidět, že jsem posledně úplně zbytečně plácal játra, když jsem se vám snažil vysvětlit, že TM3 bude mít články jiného rozměru, ale úplně identické chemie jako S a X. A až bude vylepšená nová NCA chemie v produkčním stavu, přejdou na ní samozřejmě všechny modely bez ohledu na rozměr článku.
Sory, neměl sem předtím čas se s tebou hádat a
Sory, neměl sem předtím čas se s tebou hádat a vysvětlovat ti jak to doopravdy je, trochu sem doufal že si to dostuduješ sám, ale asi ne.
Takže, Ctirádku, poslouchej bedlivě, něco nového se naučíš.
Nové články 2170 jsou větší v každém rozměru a mají cca o 40% vetší objem než staré 18650. Chemie je v těchto nových článcích samozřejmě taky vylepšená to potvrdil jak Musk tak J.B. Straubel, najít si to můžeš sám an youtube. Sám Musk potvrdil, že na chemii pracovali s Panasonicem, a nedá se srovnat s ničím co by bylo dnes možné vidět na trhu (včetně Panasonic 18650) a je zcela jiná než u starých 18650tek. Anoda a katoda jsou podle slov J.B Straubel „nové generace“ a mají lepší efektivitu o cca 15% než staré. Koneckonců to je taky jediný způsob jak dosáhnout tak markantího násrustu hustoty energie.
Články 2170 pro TM3 mají úplně identickou chemii jako
Články 2170 pro TM3 mají úplně identickou chemii jako články 18650 v S a X, tedy NCA, maximálně mohou mít nějakou evoluční změnu, kterou samozřejmě 18650 dostanou taky, pokud jí už teď nemají. V opačném případě by museli být v Tesle úplní idioti, aby do relativně levného modelu dávali highend technologii článků a do svých vlajkových lodí dosluhující generaci.
Hadas se o faktech. Vubec nikoho nezajima tvuj nazor.
Hadas se o faktech. Vubec nikoho nezajima tvuj nazor. Smerodatne je to na co Musk spolu s J.B. nekolikrat primo odpovedeli asice ze chemie je zcela jina, at uz s tim Ctiradek souhlasi nebo ne. Nebo se hodlas hadat i o tom jestli je TM3 sedan nebo pickup? To proc do S a X davaji stare clanky a do TM3 pujdou nove je zcela jasne a duvod sem ti psal nahore. Do S a X pujdou nove clanky samozrejme taky ale teprve az to kapacita GF dovoli + smlouva na odber starychh panasonicu bude u konce. Takze promin ze ti beru iluze.
Proboha z čeho, vždyť už loni v dubnu při odhalení
Proboha z čeho, vždyť už loni v dubnu při odhalení říkal jejich inženýr že to auto bude ve finále vypadat tak jak je, čili spartánská přístrojovka s tabletem a bez 5. dveří jen s malým víkem kufru. Lidi si zarezervovali to co viděli.
Nebude lepší se s někým dohodnout, rezervaci nerušit a odprodat mu to. Určite bude povděčen, že nebude muset čekat další 2 roky. Aspon se jich dostane víc do našich končin.
Rezervácia nie je prenosná, bez predchádzajúceho súhlasu
Rezervácia nie je prenosná, bez predchádzajúceho súhlasu Tesly
Taky mluvím o odprodeji auta a ne rezervace 😉
Taky mluvím o odprodeji auta a ne rezervace 😉
Přesně tak, lidi si zarezervovali to, co viděli. Od
Přesně tak, lidi si zarezervovali to, co viděli. Od začátku bylo jasné, jaký to bude mít kufr – viz video, čas 6:38.
Ale houby, více přemýšlet, lidi si rezervovali to, co si
Ale houby, více přemýšlet, lidi si rezervovali to, co si mysleli, že bude levnější Model S, výrazně lepší než to, co prezentovali 😉
Navíc neexistuje konkurence, stačí umět počítat.
Já jsem přesně ten, co rezervoval, chtěl koupit, ale nyní už vidím, že to bude kripl, jenže stále není konkurence!!!
Jak není konkurence. Tomuhle může s klidem konkurovat nová
Jak není konkurence. Tomuhle může s klidem konkurovat nová Zoe s 40 kWh baterkou.
Prdlajz, zhroutil se ti svět protože si celej rok naivně
Prdlajz, zhroutil se ti svět protože si celej rok naivně doufal že v tom budeš zase vozit pytle cementu a různý hataburdí jako za mlada :))))
To źe to nebude žádnej hatchback liftback bylo jasný už vod začátku ;-P
Dobre a spatne auto se v Cesku posuzuje podle velikosti kufru.
Dobre a spatne auto se v Cesku posuzuje podle velikosti kufru. Predkove byli asi kocovnicky narod.
je vidět, že o luxusní výbavě aut nad 30 tis. EUR nevíš
je vidět, že o luxusní výbavě aut nad 30 tis. EUR nevíš vůbec nic 😉
M3 bude ekvivaletní auto za 20 tis. EUR.
Klidně se tomu smějte, ale třeba já mám auto hlavně na
Klidně se tomu smějte, ale třeba já mám auto hlavně na převoz věcí a na dovolené ve více lidech se spoustou sportovního vybavení (třeba lezecký materiál + věci na přespání v přírodě: pro 4 lidi, kdy jíme v hospodách, takže žádné basy piv a hromady paštik, a kombík je v podstatě plný). Než bych vozil jen sám sebe autem, to radši jedu na kole nebo vlakem.
Tak clovek jako ty si TM3 porizovat pochopitelne nebude. TM3
Tak clovek jako ty si TM3 porizovat pochopitelne nebude. TM3 vzdy mel byt a bude sedan, tim tvuj zajem o toto auto mel skoncit uz pred 2ma lety.
Naprostý souhlas. My si holt na elektromobil ještě nějaký
Naprostý souhlas. My si holt na elektromobil ještě nějaký čas počkáme.
Nemusíte čekat, jen to stojí trošku námahy.
Nemusíte čekat, jen to stojí trošku námahy.
Super, jsem pro TM3 zjednodusit co to jde. Klidne at jeste
Super, jsem pro TM3 zjednodusit co to jde. Klidne at jeste pritlaci. Havne zadny zbytecny kravinky. Hlavni je autopilot, dojezd a zrychleni.
Vlastně stačí i automatické kolečkové křeslo s
Vlastně stačí i automatické kolečkové křeslo s dojezdem, zrychlením, že?
Bože, ty Tesla ovce jsou opravdu vypatlaný 🙂
Kreslo nestaci. Zapomel jsem zminit nejlepsi bezpecnost v dane
Kreslo nestaci. Zapomel jsem zminit nejlepsi bezpecnost v dane tride, coz TM3 mit bude taky.
Aj napriek tomu je to super auto
Aj napriek tomu je to super auto
O 12,5 cm delší než Oktáfka.
O 12,5 cm delší než Oktáfka.
Jo nez ta tvoje TDI octavka vid 🙂
Jo nez ta tvoje TDI octavka vid 🙂
To viš že jo ty marťanská uklízečko. Už nepij to Savo
To viš že jo ty marťanská uklízečko. Už nepij to Savo nebo se nadobro zblázníš 😀
Poslední moje Škoda byla 120 M :))
Cena kovů do baterií stoupá. Konkrétně Lithium carbonát
Cena kovů do baterií stoupá. Konkrétně Lithium carbonát a kobalt. Tesla používá jeden z nejdražších typů s největší hustotou. Auto má mnoho senzorů, které jsou drahé a možná ani v budoucnu se nebudou moci použít. Někde je holt potřeba ušetřit.
„Tesla používá jeden z nejdražších typů s největší
„Tesla používá jeden z nejdražších typů s největší hustotou.“
nejdrazsi co? jakoze nejdrazsi baterie? jakoze $/kWh?
Tesla pouziva baterie s nejvetsi hustotou ulozene energie z duvodu, aby usetrila na cene za kWh. $/kWh je nejdulezitejsim parametrem (pokud jsou splneny ostatni zakladni parametry jako zivotnost, tepelna stalost, …)
myslim ze tam mate nekde chybu anebo jsem vas spatne pochopil…
Tesla používá baterie NCA (LiNiCoAlO2)
složení bez
Tesla používá baterie NCA (LiNiCoAlO2)
složení bez Li:
85% Nikl stojí 10000 usd/tuna
15% Cobalt stojí 54000 usd/tuna – nedávno dost zdražil
5% Hliník stojí 1600 usd/tuna
Například Nissan Leaf používá LMO (LiMn2O4) – nevím jestli i v aktuální verzi
složení bez Li:
100% Mangan stojí 2000 usd/tuna
Lithium jsem do procent nepočítal, stojí oba stejně.
LiNiCoAlO2 má vyšší hustotu kwh/kg než LiMn2O4, ale kovy v baterii jsou dražší.
Katalysator ve spalovaku se stejnym jizdnim vykonem stoji asi
Katalysator ve spalovaku se stejnym jizdnim vykonem stoji asi vic nez vsechny ty drahe kovy celkem. A nikoho to nevzrusuje.
30kWh baterie v Leafu už je založena NMC technologii a s
30kWh baterie v Leafu už je založena NMC technologii a s velkou pravděpodobností se už k LMO nikdo nevrátí.
no me by spis zajimaly celkove materialove naklady na 1kWh.
no me by spis zajimaly celkove materialove naklady na 1kWh. Ponekud mam dojem ze jste zanedbal ostatni ceny materialu a rozdil v energeticke hustote obou typu.
Ale nemyslim, ze bych se zde dozvedel odpovedi na otazky a ani moc nevim kde je hledat. Navic, Tesla a ostatni vyrobci si presne slozeni strezi, takze to je ponekud nerealne dopatrat se presnych cisel.
EDIT: co se kobaltu tyce, predpokladam ze bude i nadale zdrazovat. A jakmile dosahne hodnot kdy to uz nebude rentabilni, tak i Tesla prejde na chemii, ktera ho nevyuziva. Ale to je myslim hodne vzdalena budoucnost…
designéři Tesly dělají, co můžou, aby z M3 byl naprostý
designéři Tesly dělají, co můžou, aby z M3 byl naprostý kripl
podtrhli si nohy, auto za milión a ani neumí zavírak kufr
mám chuť objednávku toho šmejdu zrušit….. není žádná konkurence, sakra!
Mě by zajímalo, jestli se jim do toho vejde sourozenecký
Mě by zajímalo, jestli se jim do toho vejde sourozenecký kočárek (který se vejde i do nejlevnějších modelů velikosti Fabia, Sandero, Clio), nebo je to auto od ajťáků, které fakt pro rodinu není…podle toho kufru a bokorysu je to spíš auto pro rodinu s kreditkou, než klasická čtyřčlenná rodina se spoustu krámů pro děti na výletě (dovolená už je jasně vyloučena)
Model S nebo X je auto pro rodinu. 3 je leda tak druhý auto
Model S nebo X je auto pro rodinu. 3 je leda tak druhý auto do rodiny nebo na dojíždění do práce. Nebo pro někoho kdo je singl a moc nesportuje či pro bezdětnej pár. Ty ostatní možná uspokojí Leaf 2.
Chcem vidiet, ako s tym Leafom pojde niekto do Chorvatska na
Chcem vidiet, ako s tym Leafom pojde niekto do Chorvatska na dovolenku…a ak tam aj nejalo príde, tak kolko ho to bude stát…
@Oliver
Ak bude mat Leaf2 60kW bateriu, tak bdu emat dojazd v
@Oliver
Ak bude mat Leaf2 60kW bateriu, tak bdu emat dojazd v lete s klimou cca 300km. takze to Chorvatsko da kludne na dve nabijania, v com je teda problem? Celkova cena za nabijanie bude urcite nizsia ako v pripade spalovaku
@PeaK
Mame doma „sourozenecky kocik“ Baby Jogger City Select 2, kedze dcera nieco cez 2 roky a syn bude mat o chvilku rok (preto sme ho az donedavna pouzivali, miesto vozenia deti v 2 samostatnych kocikoch). Mam Prius a sourozenecky kocik zabera v kufri skoro rovnaku vekost ako kocik pre 1 dieta, kedze vanicky aj sportove casti s adaju pekne zlozit skoro do roviny a ulozit do seba.
Ako som uz pisal vyssie, je jednoduchise prisposobit kocik (investicia do 1000 Eur) mensiemu kufru auta, ako prisosobovat auto (investicia nad 15 tis EUR) velkemu nemotornemu kociku.
Jo a este, ja preferujem s dvoma malymi detmi dovolenku pri mori/na horach letecky, kde vsetci menej trpime ako sa tralalakat cez pol europy v aute. Kto ma na auto za 40tis eur s DPH, urcite bdue mat aj na dovolenku „letecky“.
Jazdim na Leafe uz 2 roky. Mam 100.000 km, tak viem o čom to
Jazdim na Leafe uz 2 roky. Mam 100.000 km, tak viem o čom to je. Je to auto tkz. okolo komína(zasuvky). Aj ked bude mat 60 tku baterku, je problem s nabíjaním v EU. Vsade potrebujete registraciu…karticky a vselijaké hovadiny. Ak aj prídete na nejakú nabíjačku tak riskujete, či vôbec pôjde a ci tam aj je….Treba si prečítať tu tie články, čo píšu ludia aké problémi mali, ked chceli nabíjať. A to nehovorím aké ceny požadujú jednotlivý prevádzkovateli vid. Greenway. Oproti komfortu, ktorý ponuka Tesla so superchargerom sa to nedá porovnať. 0,20 € za kWh vám nedá nikto, a ani 400 kWh grátis. Tak preto ja volím Teslu. Nie pre fanatizmus ale pre komfort a férovost pri cestách nielen v SK ale všade v EU.
Uznavam, a aj preto vyssie pisem, ze my co vieme ako na tom
Uznavam, a aj preto vyssie pisem, ze my co vieme ako na tom bude TM3 s alen tsime zo zrusenych rezervacii, lebo to bdue stale to najlepsie ato v ponuke.
Nakoniec ten kufor zas tak maly nebude ako sa zda z tych litrov.
Ale este raz ako pisem, ked niekto ma 35-40tis na EV, tak aj do toho Chorvatska pojde radsej lietadlom (s detmi), pripadne dokupi na strechu truhlu 😉 ak naozaj potrebuje tak straasne moc veci natrepat do TM3.
Len papni tu na diskusii spajaju ich filozofiu pastikarov do Chrovatska na levnou dovolenou s milionovym autom (KC). Ja osobne toto spojenie nevidim a neviem si ho vobec predstavit. A uz celkovo ta idea, ze kvoli jednej ceste raz za rok do Chorvatska kupovat ine auto ako vyuzijem 99,5% casu. To sa radsej dohdonem v rodine/so susedoom, ze si na ten tyzdne vymenime auta 😀 v tom superkrajom pripade, ze nechcem truhlu, nechcem lietadlo…
Asi priveľa rýpem, ale 396 l vpredu a vzadu dokopy? Koľko
Asi priveľa rýpem, ale 396 l vpredu a vzadu dokopy? Koľko bude mať zadný – 296 l? Štandardom v triede je 480 l, a to bez predného kufra… Dokonca aj Mercedes C Plug-in s baterkami v kufri má 335 l.
kdyz se podivate na nejakem videu na predni kufr Modelu 3 tak
kdyz se podivate na nejakem videu na predni kufr Modelu 3 tak zjistite ze je opravdu minimalni. Odhadem max 50l. Z toho bych usuzoval ze zadni kufr bude cca 350l.
Ciste muj odhad – nicim nepodlozeny…
Čumák je oproti spalováku zkrácený a o to je větší
Čumák je oproti spalováku zkrácený a o to je větší kabina.
velkosť kufra je pre naše končiny obrovským
velkosť kufra je pre naše končiny obrovským sklamaním.
Velmi ma štve že Prius prime ma cca 350l a vlastne skoro všetky PHEV a EV ako Ioniq maju tie kufre podobne okolo 350l. TM3 som čakal ako im to natre a ejhle….nenatre….obrovske sklamanie a asi velke riziko že rezervaciu zrušim….toto nie je pre moju rodinu dosť…..bohužial, asi kupim obyčajny hybrid a EV o dalšich 10 rokov 🙁
vnutorny priestor bude paradny, ale čo dám kufor detom pod nohy?
plačem 🙁
Nevoz sebou konzervy a přepravky s pivem, a místa bude dost
Nevoz sebou konzervy a přepravky s pivem, a místa bude dost :)))
Potrebujem tam dat lyze, lyziarky, batozinu na tyzden v horach
Potrebujem tam dat lyze, lyziarky, batozinu na tyzden v horach a 4 clennu rodinu.
Do Corolly nieje problem a lyze su v kufri, nie na streche. Lebo dozadu vojdu dve deti aj ked jednu sedacku sklopim.
Teoreticky to zvladne aj TM3, ale moc tomu neverim po zverejneni velkosti kufra.
tak já mám kufr jen 270l, ale po sklopení sedaček 9 pytlů
tak já mám kufr jen 270l, ale po sklopení sedaček 9 pytlů cementu v pohodě :-))