Tesla vydala pro zaměstnance příručku o Modelu 3

Zahájení výroby a dodávek elektromobilu Tesla Model 3 se kvapem blíží. Tesla aktuálně vydala pro zaměstnance názornou brožuru, kde Model 3 porovnánáv s Model S.

První základní brožura pro zaměstnance Tesla přináší potvrzení základních parametrů auta
foto: Tesla

Z brožury jasně plyne, že už základní verze elektromobilu Tesla Model 3 nabídne zrychlení 0-100 km/h během 5,6 sekundy. Pro srovnání, 85kWh verze Tesla Model S to zvládá za 5,4 sekundy.

Na délku měří auto 4694 mm (pro srovnání Model S 4978) a zavazadlový prostor vpředu i vzadu dohromady je 396 litrů, tedy méně než poloviční proti Modelu S. Tesla Model 3 bude mít manuální zavírání a otvírání kufru.

Snaha o co největší zlevnění výroby vyústila také v to, že u elektromobilu Tesla Model 3 bude dostupná pouze méně než stovka konfigurací. Model S jich má přes 1500.

Jako základní dojezd je udáváno 346+ km. Zároveň je v brožuře jasně stanoveno, že za dobíjení u Tesla Supercharger se s Modelem 3 bude platit. Jako dobu dodání mají zaměstnanci u Modelu 3 říkat „více než jeden rok“, zatímco u Modelu S je to 30 dní nebo méně.

Teslarati

92 Comments on “Tesla vydala pro zaměstnance příručku o Modelu 3”

  1. No ja jsem teda docela v „soku“ ze auto stredni tridy (cenove
    No ja jsem teda docela v „soku“ ze auto stredni tridy (cenove spise vyssi stredni) ma mit v zasade malickaty kufr? Celkovy objem 390 litru je dost tristni, to zadni „hlavni“ kufr bude jeste o kus mensi nez je standard u hatchu nizsi stredni?

  2. Nadšení z Modelu 3 lehce opadá 😉 Jsem zvědavej, jak to
    Nadšení z Modelu 3 lehce opadá 😉 Jsem zvědavej, jak to nakonec skončí 😀 Musk si vždycky musí vymyslet něco extra. Nějak jako Falcon Wings u Modelu X. Kdyby ho nabízeli i s normálníma dveřma (nebo vyšupovačkama), prodá se verzí s Falconem pár jednotek kusů.

  3. Uz to zacina 🙂
    Najprv hnusny velky tablet bez klasickej

    Uz to zacina 🙂
    Najprv hnusny velky tablet bez klasickej palubovky, potom hnusny predok, potom blba sklenena strecha kde bude zima na hlavu a palit slnko, no a teraz maly kufor.
    Len pekne vsetci spekulanti zruste svoje rezervacie. A my, co naozaj chceme Teslu Model 3 kupit, lebo vieme, ze to bude v danej katerogii jasna jednotka, aspon skor dostaneme nasu Teslu do ruk. Uvidime kto potom bude fnukat s predrazenym e-Golfom, ci inym EV od VW koncernu.

    Ako tu uz niekto pisal nizsie, eSko je pre vacsiu rodinu, Trojka bude pre mladych ludi, pripadne pre starsiu rodinu, kde sa uz kociky neprevazaju. Apropo kocik, podla mojich osobnych skusenosti (2 deti) sa vozi v aute prve dva roky maximalne, takze v mojom pripade spolu 3 roky v aute. Co pekne koreluje s mojim planom o rok a pol vozit rodinku v Trojke bez kocikov, (prechod z Priusu III, ktory v pohode zvlada kociky a batoznu na celotyzdnovu dovolenku).

    A ako som uz raz pisal v inej diskusii: Co je jednocuhsie, prisposobit kocik (cena do 1000 Eur) autu, alebo auto (cez 15tis EUR) kociku? Dnes uz existuje tolko roznych modelov kocikov, ktore sa daju paradne skladat z rozoberat do posledneho kolieska, ze sa musi zmestit aj do kufra Smartu. Argument o prevazani praciek a chladniciek v dnesnej elektornickej/donaskovej dobe uz nemoze byt vobec rec.

      1. A k čemu Vám ten „luxus“bude dobrý?Po třech až pěti
        A k čemu Vám ten „luxus“bude dobrý?Po třech až pěti letech čekáte až se milostivě dveře za půl minuty otevřou a pak vám spadnou na hlavu.Elektrické sedadlo sklopíte,ale už se nevrátí zpátky a nejde s ním hnout,na dálnici se vůz každý rok alespoň jednou do roka zastaví,protože zase saze a mazut vletěly kam neměly(měly letět na ty za vámi),apod.Opravy se neplatí v tisících,ale deseti až statisících.Přeji příjemné zážitky s luxusem.

        1. Takže dle tebe je OK prodávat přdražený auto s „luxusem“
          Takže dle tebe je OK prodávat přdražený auto s „luxusem“ nižší třídy? Tomu říkám ukázková, nekritická Tesla ovce 🙂
          Hochu, ta investice do M3 se mi nevyplatí i s poruchami auta, které je mnohem luxusnější za půlku ceny 😉

      2. Nemumi no, to je pravda. Ale takto by sme mohli vytahovat zase
        Nemumi no, to je pravda. Ale takto by sme mohli vytahovat zase ine veci, co neumi rakovinova auta za dvojnasobnu cenu, napriklad autopilot?

        Ved si kup tu luxusnejsi rakovinu (naozaj ides kupovat, alebo len kecas?), nikto netvrdi ze Tesla su luxusne auta, jednoznacne stracaju v interiery. Tesla su plne elektricke auta a o to tu ide. Ta vyssia cena je vyvazena technologiou a pre niektorych ludi dokonca nezavyslostou, ked sa budu dobijat v ostrovnej prevadzke z domu.

          1. Takze odpoved je, ze len kecas a nekupis ani Model 3 a ani
            Takze odpoved je, ze len kecas a nekupis ani Model 3 a ani luxusnu rakovinu. Bohvie v com jazdis teraz 😉

            Jasne, treba vyhodit cely rad „designerov“, tych ludi, co sposobili viac ako 500tis objednavok len na zaklade designu a par zakladnych info 🙂

          1. Jist lide musi, tam to jinak nejde. Ale jezdit jinym autem nez
            Jist lide musi, tam to jinak nejde. Ale jezdit jinym autem nez rakovinou jde. A o tom to je.
            Podle vasi argumentace, by se dalo usuzovat, ze kdyz v Syrii zabili 750000 lidi, tak by se v CR mohlo legalne postrilet 1000-2000 lidi a bylo by to OK.

            1. Lidé nemusí vůbec jíst živočišnou výrobu, neukazuj tu
              Lidé nemusí vůbec jíst živočišnou výrobu, neukazuj tu svou neskutečnou nevzdělanost, vypadáš pak jak blbec 🙂

              Tvoje logika je opravdu dětsky úsměvná, můžeš to rozvést, protože tuhle „analogii“ nepochopí nikdo s IQ>60, naopak, tvá podpora živočišné zbytečné výroby je mnohem více vražedná, ale to ti omezené vzdělání už nevysvětlí 🙂

                1. jo, tvůj boj se zrcadlem a obecním blbcem je jen tvůj boj 🙂
                  jo, tvůj boj se zrcadlem a obecním blbcem je jen tvůj boj 🙂

          2. Preboha snáď tomu neveríš čo si napîsal, že prdiace
            Preboha snáď tomu neveríš čo si napîsal, že prdiace kravy otepľujú atmošku.. To že nejaký váš pribrzdený prezident vydal o tom memorandum, ešte to tak nemusí platiť. Ale rezolútne konštatovanie o niečom čo ťa chytilo za „guľky?“ Give me a break.

            Až bude elektroauto naozaj ekologické, potom sa môžeme baviť o ekologickosti. Momentálne je to len a iba trend. Ktovie ako sa to všetko vyvinie za ďalšiu generáciu, či dve.

              1. Tak jsem si ten odkazovaný článek přečetl a zjistil jsem,
                Tak jsem si ten odkazovaný článek přečetl a zjistil jsem, že jste ho vůbec nepochopil. Vědci totiž v dané studii došli k závěru, že dobytek vypouští více methanu než ropný a těžařský průmysl dohromady. O hlavním skleníkovém plynu CO2 vznikajícím spalováním uhlovodíků tam není ani zmínka. Tedy se jedná jen o methan, který má pouze částečný podíl na oteplování.

                1. Jen chci upozornit, že reagujete na „Jenju“….. něco jako
                  Jen chci upozornit, že reagujete na „Jenju“….. něco jako se snažit mluvit na psí lejno a doufat, že něco pochopí….neztrácel bych čas 🙂

                2. ahoj nezvdělaný, psí lejno, baví se dospělý, co znají
                  ahoj nezvdělaný, psí lejno, baví se dospělý, co znají fakta, tak pšt 🙂

                3. kdybys náhodou nepochopil tu narážku „dospělý“ 😉
                  kdybys náhodou nepochopil tu narážku „dospělý“ 😉

                4. Promiňte, ale možná byste si měl zjistit, jak moc je metan
                  Promiňte, ale možná byste si měl zjistit, jak moc je metan skleníkový plyn. Zjistil byste, že metan způsobuje mnohonásobně intenzivnější skleníkový efekt než CO2. Stejně působí třeba i vodní pára. Konkrétně je metan 20x účinnější skleníkový plyn než CO2 a někde se dokonce udává, že má srovnatelný skleníkový efekt s CO2. Vodní pára je největším skleníkovým plynem s 10000násobkem účinku CO2. Také se uvádí až 2/3 podíl na celkovém skleníkovém efektu.

                5. „Konkrétně je metan 20x účinnější skleníkový plyn
                  „Konkrétně je metan 20x účinnější skleníkový plyn než CO2 a někde se dokonce udává, že má srovnatelný skleníkový efekt s CO2.“

                  Tady to chce opravu protože jinak je to blbost.

                6. Nepotřebuje to opravu. CO2 i metan mají různé koncentrace
                  Nepotřebuje to opravu. CO2 i metan mají různé koncentrace v atmosféře. Ty hodnoty jsou samozřejmě střelba od boku.

                7. Pardon, máš recht, moje blbost. Blbě jsem to pochopil. 🙂
                  Pardon, máš recht, moje blbost. Blbě jsem to pochopil. 🙂

                8. Konkrétně je koncentrace CO2 cca 400 ppm. Koncentrace metanu
                  Konkrétně je koncentrace CO2 cca 400 ppm. Koncentrace metanu v atmosféře je 1,8 ppm. Pokud mají vědci pravdu s tím 20x násobně účinnějším skleníkovým efektem methanu, stále nám vychází, že CO2 je asi 10x silnější skleníkový plyn.

                  U té vodní páry jste se řádově seknul. 10000x násobek je nesmysl. NASA uvádí, že CO2 může za 20% absorpce infračerveného záření pocházejícího z povrchu, vodní pára za 50% absorpce, mraky za 25% absorpce. Jenže u té páry/mraků je to dvojsečné – mraky mají vyšší albedo a odrazí do kosmického prostoru poměrně více viditelného světa než povrch (nedojde k zahřátí povrchu), takže výsledný skleníkový efekt se tím snižuje.

                9. Můj zdroj byl Wikipedie. Můžete se tam mrknout, je to tam
                  Můj zdroj byl Wikipedie. Můžete se tam mrknout, je to tam takto uvedeno. Samozřejmě neručím za to, že je to správně. Samozřejmě CO2 je silnější skleníkový plyn, ale metanu stačí přidat podstatně menší množství, aby způsobil větší změnu.

    1. prave naopak, z Tesly se zacina stavat normalni znacka. Pred 3
      prave naopak, z Tesly se zacina stavat normalni znacka. Pred 3 lety nikdo nevedel, ze existuje a ted na ulici uz to lidi poznaji a vi o cem je rec.

      EDIT: Zda je rozumne drzet akcie za 300+ vam nereknu, ja svoje prodal uz davno (ocividne jsem udelal chybu).

    1. verim, ze nebudete zklamany 🙂
      ackoli osobne bych rezervaci

      verim, ze nebudete zklamany 🙂
      ackoli osobne bych rezervaci na 3-ku nerusil do doby nez budou znamy zakladni parametry. Taky nutno dodat ze AWD a dalsi vychytavky Model 3 bude mit az se spozdenim, ted o tom Musk vykladal na Twitteru.

      EDIT: a o jetem S-ku jste uvazoval? Jasne, nebude mit autopilota, na SC se bude nabijet pomaleji, atd. atd. ale who cares? 🙂

      1. TM3 urcite nebude mat 70kWh baterku a kde beriete istotu, že
        TM3 urcite nebude mat 70kWh baterku a kde beriete istotu, že do S-ka dávajú baterky so starou chemiou, ked už vyrábajú nové ?!
        A keby to aj bola pravda, tak aj tak sa s tým dá odjazdiť 20 rokov 🙂
        A aj tak ešte nie som úplne rozhodnutý, že pojdem do S-ka. Musel by som nejak vyriešiť rozdiel ceny a do ojazdenej nejdem.

          1. Jak Elon psal o těch svých idiotských rozhodnutích, tak by
            Jak Elon psal o těch svých idiotských rozhodnutích, tak by si mezi ně mohl rovnou zařadit i tři velikosti baterie s tak malým rozestupem. To se jim nemůže ekonomicky vyplatit. Jedině že by ta 65 byla zamknutá 75ka. No ale snad už brzy uvidíme…

        1. Do dnes vyrabenych S a X se davaji stale jeste stare 18650
          Do dnes vyrabenych S a X se davaji stale jeste stare 18650 panasonic clanky. Holt Tesla ma s panasonicem smlouvy na odber, ktere nemuze je jen tak ze dne na den vypovedet. Navic gigafactory neni jeste zdaleka hotova a budou radi, kdyz jim aktualni produkce bude stacit na TM3. To je taky duvod proc Tesla posledni dobou dela vse proto, aby shodila TM3 a vyzdvihla Sko, protoze asi vidi ze lide houfne vyckavaji na TM3 + novou technologii do S/X. Popravde ted si kupovat nove S nebo X by udelal jen blazen, to je objektivni fakt. Tahle taktika funguje na bezmozky typu Jenja, ale jinak snad kazdy rozumny clovek vi sve.

          EDIT: TM3 bude mit 70kw nebo 75kw baterii jako nejvyssi velikost, to je takove verejne tajemstvi.

          1. Je vidět, že jsem posledně úplně zbytečně plácal
            Je vidět, že jsem posledně úplně zbytečně plácal játra, když jsem se vám snažil vysvětlit, že TM3 bude mít články jiného rozměru, ale úplně identické chemie jako S a X. A až bude vylepšená nová NCA chemie v produkčním stavu, přejdou na ní samozřejmě všechny modely bez ohledu na rozměr článku.

            1. Sory, neměl sem předtím čas se s tebou hádat a
              Sory, neměl sem předtím čas se s tebou hádat a vysvětlovat ti jak to doopravdy je, trochu sem doufal že si to dostuduješ sám, ale asi ne.
              Takže, Ctirádku, poslouchej bedlivě, něco nového se naučíš.
              Nové články 2170 jsou větší v každém rozměru a mají cca o 40% vetší objem než staré 18650. Chemie je v těchto nových článcích samozřejmě taky vylepšená to potvrdil jak Musk tak J.B. Straubel, najít si to můžeš sám an youtube. Sám Musk potvrdil, že na chemii pracovali s Panasonicem, a nedá se srovnat s ničím co by bylo dnes možné vidět na trhu (včetně Panasonic 18650) a je zcela jiná než u starých 18650tek. Anoda a katoda jsou podle slov J.B Straubel „nové generace“ a mají lepší efektivitu o cca 15% než staré. Koneckonců to je taky jediný způsob jak dosáhnout tak markantího násrustu hustoty energie.

              1. Články 2170 pro TM3 mají úplně identickou chemii jako
                Články 2170 pro TM3 mají úplně identickou chemii jako články 18650 v S a X, tedy NCA, maximálně mohou mít nějakou evoluční změnu, kterou samozřejmě 18650 dostanou taky, pokud jí už teď nemají. V opačném případě by museli být v Tesle úplní idioti, aby do relativně levného modelu dávali highend technologii článků a do svých vlajkových lodí dosluhující generaci.

                1. Hadas se o faktech. Vubec nikoho nezajima tvuj nazor.
                  Hadas se o faktech. Vubec nikoho nezajima tvuj nazor. Smerodatne je to na co Musk spolu s J.B. nekolikrat primo odpovedeli asice ze chemie je zcela jina, at uz s tim Ctiradek souhlasi nebo ne. Nebo se hodlas hadat i o tom jestli je TM3 sedan nebo pickup? To proc do S a X davaji stare clanky a do TM3 pujdou nove je zcela jasne a duvod sem ti psal nahore. Do S a X pujdou nove clanky samozrejme taky ale teprve az to kapacita GF dovoli + smlouva na odber starychh panasonicu bude u konce. Takze promin ze ti beru iluze.

    2. Proboha z čeho, vždyť už loni v dubnu při odhalení
      Proboha z čeho, vždyť už loni v dubnu při odhalení říkal jejich inženýr že to auto bude ve finále vypadat tak jak je, čili spartánská přístrojovka s tabletem a bez 5. dveří jen s malým víkem kufru. Lidi si zarezervovali to co viděli.

      Nebude lepší se s někým dohodnout, rezervaci nerušit a odprodat mu to. Určite bude povděčen, že nebude muset čekat další 2 roky. Aspon se jich dostane víc do našich končin.

        1. Ale houby, více přemýšlet, lidi si rezervovali to, co si
          Ale houby, více přemýšlet, lidi si rezervovali to, co si mysleli, že bude levnější Model S, výrazně lepší než to, co prezentovali 😉
          Navíc neexistuje konkurence, stačí umět počítat.
          Já jsem přesně ten, co rezervoval, chtěl koupit, ale nyní už vidím, že to bude kripl, jenže stále není konkurence!!!

    1. Klidně se tomu smějte, ale třeba já mám auto hlavně na
      Klidně se tomu smějte, ale třeba já mám auto hlavně na převoz věcí a na dovolené ve více lidech se spoustou sportovního vybavení (třeba lezecký materiál + věci na přespání v přírodě: pro 4 lidi, kdy jíme v hospodách, takže žádné basy piv a hromady paštik, a kombík je v podstatě plný). Než bych vozil jen sám sebe autem, to radši jedu na kole nebo vlakem.

  4. Cena kovů do baterií stoupá. Konkrétně Lithium carbonát
    Cena kovů do baterií stoupá. Konkrétně Lithium carbonát a kobalt. Tesla používá jeden z nejdražších typů s největší hustotou. Auto má mnoho senzorů, které jsou drahé a možná ani v budoucnu se nebudou moci použít. Někde je holt potřeba ušetřit.

    1. „Tesla používá jeden z nejdražších typů s největší
      „Tesla používá jeden z nejdražších typů s největší hustotou.“

      nejdrazsi co? jakoze nejdrazsi baterie? jakoze $/kWh?
      Tesla pouziva baterie s nejvetsi hustotou ulozene energie z duvodu, aby usetrila na cene za kWh. $/kWh je nejdulezitejsim parametrem (pokud jsou splneny ostatni zakladni parametry jako zivotnost, tepelna stalost, …)

      myslim ze tam mate nekde chybu anebo jsem vas spatne pochopil…

      1. Tesla používá baterie NCA (LiNiCoAlO2)
        složení bez

        Tesla používá baterie NCA (LiNiCoAlO2)
        složení bez Li:
        85% Nikl stojí 10000 usd/tuna
        15% Cobalt stojí 54000 usd/tuna – nedávno dost zdražil
        5% Hliník stojí 1600 usd/tuna

        Například Nissan Leaf používá LMO (LiMn2O4) – nevím jestli i v aktuální verzi
        složení bez Li:
        100% Mangan stojí 2000 usd/tuna

        Lithium jsem do procent nepočítal, stojí oba stejně.

        LiNiCoAlO2 má vyšší hustotu kwh/kg než LiMn2O4, ale kovy v baterii jsou dražší.

        1. no me by spis zajimaly celkove materialove naklady na 1kWh.
          no me by spis zajimaly celkove materialove naklady na 1kWh. Ponekud mam dojem ze jste zanedbal ostatni ceny materialu a rozdil v energeticke hustote obou typu.

          Ale nemyslim, ze bych se zde dozvedel odpovedi na otazky a ani moc nevim kde je hledat. Navic, Tesla a ostatni vyrobci si presne slozeni strezi, takze to je ponekud nerealne dopatrat se presnych cisel.

          EDIT: co se kobaltu tyce, predpokladam ze bude i nadale zdrazovat. A jakmile dosahne hodnot kdy to uz nebude rentabilni, tak i Tesla prejde na chemii, ktera ho nevyuziva. Ale to je myslim hodne vzdalena budoucnost…

    1. Mě by zajímalo, jestli se jim do toho vejde sourozenecký
      Mě by zajímalo, jestli se jim do toho vejde sourozenecký kočárek (který se vejde i do nejlevnějších modelů velikosti Fabia, Sandero, Clio), nebo je to auto od ajťáků, které fakt pro rodinu není…podle toho kufru a bokorysu je to spíš auto pro rodinu s kreditkou, než klasická čtyřčlenná rodina se spoustu krámů pro děti na výletě (dovolená už je jasně vyloučena)

          1. @Oliver
            Ak bude mat Leaf2 60kW bateriu, tak bdu emat dojazd v

            @Oliver

            Ak bude mat Leaf2 60kW bateriu, tak bdu emat dojazd v lete s klimou cca 300km. takze to Chorvatsko da kludne na dve nabijania, v com je teda problem? Celkova cena za nabijanie bude urcite nizsia ako v pripade spalovaku

            @PeaK

            Mame doma „sourozenecky kocik“ Baby Jogger City Select 2, kedze dcera nieco cez 2 roky a syn bude mat o chvilku rok (preto sme ho az donedavna pouzivali, miesto vozenia deti v 2 samostatnych kocikoch). Mam Prius a sourozenecky kocik zabera v kufri skoro rovnaku vekost ako kocik pre 1 dieta, kedze vanicky aj sportove casti s adaju pekne zlozit skoro do roviny a ulozit do seba.
            Ako som uz pisal vyssie, je jednoduchise prisposobit kocik (investicia do 1000 Eur) mensiemu kufru auta, ako prisosobovat auto (investicia nad 15 tis EUR) velkemu nemotornemu kociku.

            Jo a este, ja preferujem s dvoma malymi detmi dovolenku pri mori/na horach letecky, kde vsetci menej trpime ako sa tralalakat cez pol europy v aute. Kto ma na auto za 40tis eur s DPH, urcite bdue mat aj na dovolenku „letecky“.

            1. Jazdim na Leafe uz 2 roky. Mam 100.000 km, tak viem o čom to
              Jazdim na Leafe uz 2 roky. Mam 100.000 km, tak viem o čom to je. Je to auto tkz. okolo komína(zasuvky). Aj ked bude mat 60 tku baterku, je problem s nabíjaním v EU. Vsade potrebujete registraciu…karticky a vselijaké hovadiny. Ak aj prídete na nejakú nabíjačku tak riskujete, či vôbec pôjde a ci tam aj je….Treba si prečítať tu tie články, čo píšu ludia aké problémi mali, ked chceli nabíjať. A to nehovorím aké ceny požadujú jednotlivý prevádzkovateli vid. Greenway. Oproti komfortu, ktorý ponuka Tesla so superchargerom sa to nedá porovnať. 0,20 € za kWh vám nedá nikto, a ani 400 kWh grátis. Tak preto ja volím Teslu. Nie pre fanatizmus ale pre komfort a férovost pri cestách nielen v SK ale všade v EU.

              1. Uznavam, a aj preto vyssie pisem, ze my co vieme ako na tom
                Uznavam, a aj preto vyssie pisem, ze my co vieme ako na tom bude TM3 s alen tsime zo zrusenych rezervacii, lebo to bdue stale to najlepsie ato v ponuke.
                Nakoniec ten kufor zas tak maly nebude ako sa zda z tych litrov.

                Ale este raz ako pisem, ked niekto ma 35-40tis na EV, tak aj do toho Chorvatska pojde radsej lietadlom (s detmi), pripadne dokupi na strechu truhlu 😉 ak naozaj potrebuje tak straasne moc veci natrepat do TM3.

                Len papni tu na diskusii spajaju ich filozofiu pastikarov do Chrovatska na levnou dovolenou s milionovym autom (KC). Ja osobne toto spojenie nevidim a neviem si ho vobec predstavit. A uz celkovo ta idea, ze kvoli jednej ceste raz za rok do Chorvatska kupovat ine auto ako vyuzijem 99,5% casu. To sa radsej dohdonem v rodine/so susedoom, ze si na ten tyzdne vymenime auta 😀 v tom superkrajom pripade, ze nechcem truhlu, nechcem lietadlo…

    1. velkosť kufra je pre naše končiny obrovským
      velkosť kufra je pre naše končiny obrovským sklamaním.
      Velmi ma štve že Prius prime ma cca 350l a vlastne skoro všetky PHEV a EV ako Ioniq maju tie kufre podobne okolo 350l. TM3 som čakal ako im to natre a ejhle….nenatre….obrovske sklamanie a asi velke riziko že rezervaciu zrušim….toto nie je pre moju rodinu dosť…..bohužial, asi kupim obyčajny hybrid a EV o dalšich 10 rokov 🙁

      vnutorny priestor bude paradny, ale čo dám kufor detom pod nohy?
      plačem 🙁

        1. Potrebujem tam dat lyze, lyziarky, batozinu na tyzden v horach
          Potrebujem tam dat lyze, lyziarky, batozinu na tyzden v horach a 4 clennu rodinu.
          Do Corolly nieje problem a lyze su v kufri, nie na streche. Lebo dozadu vojdu dve deti aj ked jednu sedacku sklopim.

          Teoreticky to zvladne aj TM3, ale moc tomu neverim po zverejneni velkosti kufra.

Napsat komentář