Tesla Vision: nová platforma pro autonomní řízení

Tesla hodlá upevnit svou vedoucí pozici v oblasti autonomního/robotického řízení. A to díky novému systému Tesla Vision, komplexnímu řešení počítačového vidění na platformě NVIDIA.

S vývojem nového systému Tesla Vision pomáhal americké automobilce i bývalý softwarový inženýr z Microsoftu, který pracoval na revolučním systému rozšířené reality HoloLens
foto: Microsoft

Systém pokročilého počítačového videní Tesla Vision by mohl být tím tajemným produktem, který má Tesla ohlásit 17. října. Tesla novinku ohlásila krátce poté, co oznámila, že přestane využívat systém počítačového vidění izraelské společnosti MobilEye.

Nový „in-house“ systém Tesla Vision staví na platformě NVIDIA CUDA známého výrobce grafických čipů. NVIDIA nedávno představila superpočítač pro robotická auta a zdá se, že v tomhle oboru má do budoucna co říct. Čehož si ostatně všímá i Intel

Systém Tesla Vision bude schopen zpracovávat data přímo z kamer na elektromobilech Tesla Model S, Tesla Model X a později Tesla Model 3. Data pak vyhodnotí s pomocí technologií neuronových sítí a hlubokého učení, které už dnes v rámci flotily elektromobilů využívá.

Podle magazínu Electrek.co sehnala Tesla malou „armádu doktorandů“ a „hardcore softwarových inženýrů“, kteří na systému tvrdě pracovali. Byl mezi nimi dokonce i jeden vývojář Microsoftu, který dříve pracoval na revolučním systému HoloLens.

28 Comments on “Tesla Vision: nová platforma pro autonomní řízení”

  1. DD
    …mam 2 tyden novy typ E

    DD
    …mam 2 tyden novy typ E s „veskerou“ asist vybavou.
    …testuju novy typ ditsronicu + serii asist. systemu v kombinaci s COMAND Online a navigaci…
    … 40-50% cesty pouzivam „asistenta“ -nevim jak daleko je
    Tesla s „autoplitem“ ale chci podekovat zvlast
    ELonu Muskovi za revolucni pristup k „autotechnologiim a novemu postaveni pojmu „vehicle“ …
    …- navic Elon M. „vyprovokoval“ prem. trojku a zvlast Mercedes k aplikaci supertechnolog. automat rizeni aut do sveho noveho E…
    …asistenci system rizeni ma slabe stranky – ale je videt ze
    Mercedes se hodne – hodne snazi…je radost nechat se ridit asistentem…

    1. Vedoucí postavení má
      Vedoucí postavení má Tesla od chvíle, kdy vybavuje své vozy autopilotem. Není to zatím systém pro plnohodnotné autonomní řízení, ale stále jsou dva kroky před konkurencí. Autopilot se ve vozech stále zdokonaluje a momentálně po aktualizaci firmware na verzi 8.0 musím říci, že Tesla autonomní řízení posunula na novou úroveň. Výjimečnost Tesly spatřuji právě v trvalém zdokonalování již vyrobených vozů a to je věc, kterou ostatní automobilky za 4 roky nedokázali ani napodobit, natož obyčejně zkopírovat. A to je škoda.
      Mimochodem nový firmware přinesl celou řadu zlepšení. Od mnohem rychlejšího otevírání a zavírání falkonů (u Modelu X), přes přesnějšího autopilota až po úplně nové grafické rozhraní (např. u Modelu S se jedná již o třetí kompletní změnu celé grafiky), a musím říci, že tentokrát se jim to vylepšení vážně povedlo. Majitel vozu má tím pádem v garáži ze dne na den novější a lépe fungující své původní auto. A o tom to celé je. 🙂

      1. Autopilot je porad jen hodne
        Autopilot je porad jen hodne dobry addaptivni tempomat, to, ze takovou ficuru davaji realne du aut, neznamena ze jsou ve vyji autonomniho rizeni dale, jine firmy maji auta schopne samostetnoho provozu (v testovacim rezimu a pod dohledem), tesla zatim jen sbira data a prodava lidem neco co se tvari jako autonomni rizeni, ale ve skutecnosti je to spis takove siditko….

        1. Ano. Souhlasím, není to
          Ano. Souhlasím, není to plně autonomní systém a stále to je spíše takový lepší adaptivní tempomat, chcete-li šidítko. Ale konkurence ta svá šidítka dodnes stále jen testuje a proto je Tesla v této oblasti lídrem. Přesto věřím, že do čtyř let bude na trhu z čeho vybírat. Tesle úspěšně šlape na paty jedině Mercedes, pak dlouho nic, následuje VW a nakonec BMW. Zbytek nestojí vůbec za zmínku.

          1. Roboticke funkce ma kde kdo,
            Roboticke funkce ma kde kdo, ale rec byla o autonomnim rizeni ne? A do toho ma tesla extremne daleko, stejne jako jine automobilky.
            Za lidry bych oznacil firmy jako google, ktere maji v pokrocile fazi testovani opravdove autonomni rizeni, a ne teslu, ktera ma pekny adaptivni tempomat s jizdou v pruzich….
            To je jak tvrdit ze treba toytota je lidr elektroaut, sice skoro zadne neprodava, ale prodava fakt hodne spalovaku a spalovaci auto je blizko k elektroautu…

              1. Tesla je leaderem jenom co
                Tesla je leaderem jenom co se tyce podukcnich aut. Ale jinak je nejdal pravdepodobne Google. Uz maji temer plne autonomni auta, ten jejich system je mnohem pokrocilejsi nez Tesla Autopilot (btw, nevim co myslite krabici kartonu, ale jezdi s norma). Dokaze si poradit i se slozitymi situacemi jako policajt ridici krizovatku, prace na silnici, cyklista signalizujici smer, houkajici sanitka…

                Ale jejich filozofie je, ze ven pusti jenom plne autonomni system, protoze treba 99.9% autonomii povazuji za nebezpecnou (nezkuseny ridic sedi hodiny v aute a najednou mu autopilot preda rizeni v komplikovane situaci).

                1. Oprava, chtel jsem napsat
                  Oprava, chtel jsem napsat „jezdi s normalnimi auty, ne s tim vozitkem pro dva“.

                2. Jezis to mi rikas same
                  Jezis to mi rikas same novinky. Tak ale o tom snad pisu ne? Google ma sice plne roboticke „auto“ ale jedna se pouze o proof of concept. Ano samozrejme ze plne autonomni auto lze vyrobit, to dnes neni problem, ale vyrobit ho a prodavat za rozumnou cenu normalnim lidem, to je uplne jina liga. A prave o to se tesla snazi. Pokusy googlu sou chvalihodne, bohuzel na to jde z te druhe strany a nez doda neco realneho, co si clovek muze koupit(jakoze to ani neplanuje jelikoz hodla jen dodavat ostatnim automobilkam svuj system), tak Tesla uz bude startovat svuj vlastni roboticky uber. Vsak pockej na Autopíota 2.0 a teslu model 3 a pochopis.

                3. Nevim, ale podle me je lepsi
                  Nevim, ale podle me je lepsi proof of concept odladeny kontrolovanou skupinou (a pak teprve produkcni nasazeni), nez pustit mezi zakazniky betaverzi, co ma celkem zasadni boty typu, ze nevidi bily nakladak nebo nahle odkryte stojici auto (a co hur, vyrobce o tom vi)…

                  EDIT: betaverze by melo byt neco, co nema ZNAME vazne chyby. Pokud je to ma, je to spis alfa a ta nepatri do rukou verejnosti.

                4. No vidis a kdyby se cekalo
                  No vidis a kdyby se cekalo az vsechno bude dokonale, tak tu mame roboticke auta za 10 let a ne za 2 roky. Autopilot je defaultne vypnuty, pri zapnuti se musi ridic seznamit se vsemi limitacemi vcetne toho co popisujes. Pokud to uzivatel ignoruje, riskuje smrt. To se mi zda zcela vporadku. Kazdy ma moznost volby. Ja si rad toho autopilota zapnu a pomuzu tak sbirat data pro rychlejsi rozvoj. Ty si ho zapinat nemusis a nic ti nehrozi, ale dal frflat samozrejme muzes.

                5. Ale jo, ale na palubce by
                  Ale jo, ale na palubce by melo pri zapnuti svitit velkym cervenym MUZU TE ZABIT, aby si to i ne-IT zakaznik uvedomoval. Ne jen nejaky vycet omezeni v podminkach, ktere nikdo necte.

                6. Přesně tak hřbitovy jsou
                  Přesně tak hřbitovy jsou plný borců co nečetli návody. Internetový poradny jsou plný brečícých jelit co si na obrazovce kompu vodklepli co neměli 😀
                  Zřejmě evoluční selekce.

                  To jsou ty kerým nepomáhaj ani nápisy cigárech, že kouření zabíjí a hulej dál vo 106.

                7. Chapu, ze clenove KUK komise
                  Chapu, ze clenove KUK komise jsou odbornici na vsechno, ale kolik jsi videl ridicich systemu pro neco, co muze skutecne zabijet (velke CNC stroje, rizeni ocelarny, infuzni pumpy, kardiostimulatory, rizeni letove dopravy, krizovatek, ridici jednotka motoru,…) ktere se se ZNAMYMI chybami vypusti jako BETA pro NEODBORNOU VEREJNOST (ony uzivatelsky pro verejnost nejsou dostupne prakticky nikdy) a odbyde se to nejakym varovanim odklikavanym ve spechu a navic v jazyce, kteremu vlastnik ani nemusi rozumet?

                  Timto se k tematu odmitam dal vyjadrovat.

                8. Trošku schizofrenický
                  Trošku schizofrenický komentář… vyjadřuji se, ale odmítám se vyjadřovat 🙂

                1. To je ovšem o USA. V EU je
                  To je ovšem o USA. V EU je to jinak.

                2. To mu křivdíte, on je jen
                  To mu křivdíte, on je jen barvoslepej a neumí žlutou čáru, on má zatím jen černobílé vidění :-)))

Napsat komentář