Tesla ve 3. čtvrtletí dodala 11 580 aut, Musk potvrdil Model Y

Předběžné výsledky automobilky Tesla Motors za 3. čtvrtletí 2015 říkají, že dodala celkem 11 580 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Roční plán je 50 000-55 000.

Elektromobilů Tesla Model S se zatím prodalo po celém světě asi 90 000 kusů
foto: Tesla Motors

Pro srovnání, za minulé čtvrtletí Tesla dodala 11 532 aut, za první čtvrtletí 2015 pak 10 045 elektromobilů. Pokud bude chtít Tesla splnit letošní plán, musí ve 4. čtvrletí dodat asi 16 000 aut.

V posledním čtvrtletí bude tedy Tesla muset výrobu navýšit zhruba o 40 %. Velkou část tohoto zvýšení výroby by měl tvořit Tesla Model X.

v diskusi na twitteru aktuálně také potvrdil, že kromě Tesla Model 3 se chystá také Model Y. Jeden z nich, předpokládáme, že Y, bude vybaven stejným typem dveří Falcon Wing jako Model X.

Tesla Motors

28 Comments on “Tesla ve 3. čtvrtletí dodala 11 580 aut, Musk potvrdil Model Y”

      1. To asi ne, přeci jen
        To asi ne, přeci jen produkce začne ve druhé půlce 2017 (a to ještě optimisticky počítám s dodržením plánu, tedy něco jako model X v roce 2013). Takže kdo nebude mít rezervačku už od uvedení, tak se dočká reálně tak v polovině 2018. Spíš bych řekl, jestli nečekají na 30kWh Leaf, současných se za září u nás prodalo jen 3 ks.

    1. Nezanevřeli, jen nemají,
      Nezanevřeli, jen nemají, mimo nejbohatších, nejmenší šanci.
      Žádné dotace, skoro žádné nabíječky; úspěšně se to v tomto absurdistánu daří potlačit.  🙁

      Já tento problém obešel tím, že jsem svého prastarého Fanouše daroval a stal se abonentem brněnské carsharingové půjčovny

      emuj

      .
      Několikrát jsem měl půjčené vozítko „Peugeot iOn“ a je to paráda. Proč se starat o vlastní auto, když jsou k dipozici společná?
      Pro toho, kdo má malý roční nájezd ideál. (jo a ještě je z Brna 🙂

      1. Souhlas. Já se zadrhnul na
        Souhlas. Já se zadrhnul na tom, že nemohu bez rizika pořídit druhý elektromobil a stávajících 2 spalováků se zbavit. Protože velikostně často potřebuji něco ve stylu mého osobního Citroenu Berlingo (kterýžto se sice nabízí jako elektrický Peugeot Partner, ale jen v dodávkové dvoumístné verzi a s tragickým dojezdem) a občas potřebuji jet delší trasu bez možnosti nabíjet (což jsou v rámci Moravy a Slezska bohužel všechny). Takže nepřipadá v úvahu náhrada Nissanem Leaf ani Kia Soul EV. Ostatní jsou dojezdově silně podobné a cenově vyšší, na Teslu Model S či X nedosáhnu.
        Mám teď rok a půl malý městský elektromobil Peugeot Ion. Skoro denně potřebujeme 2 vozy, takže kdo jede dále (ale v rámci dojezdu či nabíjení), jede z ekonomických důvodů elektromobilem (příklad dnes já něco málo přes 50 km a ještě s možností auto před odjezdem domů zdarma plně nabít na další dny, manželka jen 36 km bez možnosti dobíjet).
        Takže náhrada není na trhu a ještě bych měl spíše prodat starší Berlingo se skoro dvojnásobným nájezdem a nechat si malý Seat Ibiza. Ovšem naskládat se do něj 4 pohodlně lidi na delší cesty typu s bagáží a člunem či lyžemi je potíž. Zatím jsem našel jen Mitsubishi Outlander PHEV či podobný plugin hybrid Volvo, ovšem za tu cenu už rovnou mohu koupit mírně jetou slabší Teslu. Výsledkem je, že stále zůstáváme u nejlepšího poměru užitek / cena, což je u dostupných elektromobilů Peugeot Ion. A jezdíme s ním co to dá.

          1. Máte pravdu, stojí méně,
            Máte pravdu, stojí méně, ale neoslovila mne. Je pro 4 osoby (čili totéž, co Peugeot Ion) a s tím jen elektrickým pojížděním to je nic moc.
            Navíc je uvnitř neskutečně malá a stísněná. Osobně nesnáším auta, co jsou zvenčí velká jako kráva a uvnitř sedíte jako ve spacáku. Dveře tlusté tak, že v nich můžete (pokud by tam ty kapsy ale byly) skladovat nejen samopal, ale rovnou protitankovou střelu. Prostřední tunel je velikostně opravdu tunel pro zahradní železnici. Nejsem sardinka, abych si kupoval pro sebe krabičku. Proto mne vždy zklamou i velké bavoráky, audiny a další. Občas to jakž takž jde na jejich zadních sedadlech, ale vepředu je skoro vždy spacák a tam jsem nejčastěji. Od doby, co jezdím Berlingem, také v autě rád sedím. Neležím jako ve většině jiných. Prostě osobní preference.

        1. no já mám asi měsíc Leaf
          no já mám asi měsíc Leaf a najeto přes 6tis km. Byl jsem v Ostravě, Liberci, N8chodě, několikrát na otočku v Praze, Bratislavě, mnohokrát Brno, Břeclav, chystám se do Rakouska a na Slovensko. Tzn krom jižních a severních Čech nemám s cestováním s EV problém. Rychlonabíječky zatím fungují / dokonce i čezu/. Spalovákem jezdí manželka, V naší spalovací variantě auta jsem v podstatě celý měsíc neseděl a doufám dlouho nesednu… Souhlasím s jedním z příspěvků, že EV je návykové. Přesto, že s P106 Electric jsem jezdil cca 10 let, tak nyní se mi z Leafa vůbec nechce i když jsem se třeba vrátil z cesty cca 600km ….

          1. Moje velké gratulace a
            Moje velké gratulace a přepokládám, že na http://www.qauto.cz se brzy dočteme o zkušenostech s provozem Leafu. 6 tisíc za měsíc je pořádná porce, předpokládám (při 150 km dojezdu po městě a okolí), že to prezentovalo 40 pomalých nabíjení, případně ještě více rychlonabíjení.
            Je fakt, že pokud vyrážíte plně nabitý z Šumperka, pak Brno je 110 km přes Vysočinu a 135 km přes Olomouc, přičemž v tom druhém případě je po cestě ještě soukromá rychlonabíječka RAMI CZ ve Vyškově. Liberec je sice 211 km, ale po cestě rychlonabíječka ČEZu v Hradci Králové, ideálně v půlce cesty. Do Ostravy 122 km, je tu rychlonabíječka ČEZ. Náchod je 106 km, ovšem z něj je to 44 do Hradce Králového na rychlonabíječku ČEZu, s lehkou nohou a rekuperací by tam šlo dojet. Do Břeclavi 183 km samozřejmě přes Olomouc a Brno na rychlonabíječku Rami CZ ve Vyškově a ty brněnské (ČEZ, NetDataCom). Do Bratislavy už je to horší, 257 km, ovšem opět přes Vyškov a Brno. Zde bude nutné jet pomaleji nebo za kamionem po dálnici Brno-Bratislava, je to 129 km k nejbližší rychlonabíječce Greenway Dubrawa.
            A jak tak procházím Váš web, tak už tam máte i odkazy na Leaf http://www.qauto.cz/indexNL.htm a dokonce i na dodávku eNV200 http://www.qauto.cz/indexNenV.htm, které jste zkoušel.

            1. děkuji za gratulaci – jen
              děkuji za gratulaci – jen jsem reagoval na nutnost druhého spalovacího auta na delší cesty – tam záleží opravdu na ind. potřebách. Jak píšu, z EV auta se mi vůbec nechce, ale je možné, že jak si budu zvykat, tak i km budou postupně klesat – ale zatím se do auta pokaždé těším. Na http://www.qauto.cz jsou zatím jen ta testovaná auta. Jak bude chvilka, tak tam určitě přidám info z prvních zkušeností s novým Leafem a envéčkem. Jinak moc auto nešetřím, přesto jezdím s prům. spotřebou kolem 13kWh/100km a to je dojezd cca 150km – rekord zatím 185km. Bratislavu jsem jel se zastávkou u známých u Břeclavi, takže to bylo celkem v pohodě. NA dálnicích do 100km dávám tempomat na cca 110km/h – za kamionem jezdíme jen s eNV. Počítám do týdne budou info na webu.

      2. Ale to je nakonec i v
        Ale to je nakonec i v pořádku. Kolik Čechoslováků v době První republiky si mohlo dovolit koupit Aero 500 nebo Jawu Minor. A moderní model vozidla Tesla je špičkovým vozidlem přítomnosti. Auto Tesla je vozidlo pro úspěšné kteří nemají zájem řešit emisní softwer. Proto se i počet vyrobených vozů pohybuje na úrovni Ferrari, Maserati a pod. A rozhodně v ČR nebude Tesla nikdy Fordem T v USA!

      3. Zanevřeli bylo myšleno v
        Zanevřeli bylo myšleno v porovnání s předchozími měsíci i loňskem. To, že v ČR je to obecně dost tragédie jsem teď v úvahu nebral. Když to vezmu poměrově, tak je tam za září 0,04 % elektromobilů, to je méně než polovina oproti běžným měsícům.

        1. Pane Švarci,
          možná by

          Pane Švarci,
          možná by stálo zato vzít v úvahu fakt, že v desetimilionovém státě je počet „nechutně“ bohatých a zároveň fandů do e-aut omezený a trh je částečně saturován. Kdo to moc chtěl, tak to už asi má a nebude se toho hned zase zbavovat neboť jsou to auta silně návyková.

          Další část koupěschopných/chtivých asi čeká na slibované nové typy s většími/lepšími akumulátory; a jistě by se daly najít i jiné možné úhly pohledu.

          Na tak malém trhu je hned všechno moc vidět. Tady když se prodá o dvě lokomotivy v ceně po 100 mega méně, nastane padesátiprocentní propad; když se totéž stane na stonásobně větším trhu, je to téměř nezaznamenatelný rozdíl.
          Přísliby, že cca za rok/dva budou dokonalejší-lepší-krásnější, dokáží na tak malém trhu procenta pěkně rozkolébat.

          Já slovo „zanevřeli“ chápu ve smyslu – [chtěl jsem to-něčím mně nasrali-naschvál nekoupím]. Každý přikládáme slovům krapet jiný význam a vyznění v dané souvislosti.

Napsat komentář